N52Bxx DISA (голяма) + отремонтиране

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

N52Bxx DISA (голяма) + отремонтиране

Мнение от Gqbriel » 21 Ное 2015, 13:02

Здравейте,

Така и така,явно при мен се паднаха "детските" болести на Н52Б30 :mhihi:
*водна помпа - нова
*филтър картерни - нов
* маркучи маслоотделителни

И накрая,след като свалих колектора,за да сменя последните 2,се оказа,че ДИСА-та ми е на парчета в колектора,незнам късмет ли какво,но нищо не е попаднало в мотора,от доооста време,чувах,че сутрин потраква нещо,но като загрееше нямаше и помен,от време на време даваше и грешка : "variable intake" и накрая се оказа,че си е за смяна (тук се надявам,колата да се промени значително с отремонтирана ДИСА).

Оказва,се че БМВ за пореден път правят тъпотии и вдигат цените на частите,когато модели почнат да стават на 10год,както беше с Е46 :banghead:

11 61 7 522 929 - 109,00 €
11 61 7 560 537 - 116,50 €
11 61 7 579 114 - 173,09 € :censored:


Това са парт номерата на номер 2 на схемата (голямата ДИСА) при европейските модели сме с 2 една малка и една голяма

Изображение
Изображение
Съответно,понеже съм се ровил доста за този мотор а и за М54,за М54 има ремонтен комплект за ДИСА но за Н52 нямаше до миналата седмица (късмет ми се струва)
Това поръчах аз ,защото при мен това е дефектирало :

Изображение

Общо взето много прост механизъм :

Изображение

Тук се вижда,как оста я няма въобще и клапата си седи свободна (при мен беше отделена от мехнизмът)

Изображение

Съответно,за да я "отремонтирам" трябва да я отвора - тук си поиграх дсота време но се получи чудесно:

Изображение

Често проблема е в зъбното колело в дясно,в случая при мен самата клапа в основата е изядена,което е довело до ексцрентрични движения и накрая строшена на 2 ос.

Изображение


Тук се вижда,къде се е отчупила а също,ако се вгледате се вижда,че е офермена като шестограм,там ляга клапата и сякаш за пластмаса е нормално да се изяде,ако предположим,колко често работи..

Изображение


Изображение

Изображение

Ето как застава клапата върху оста:



Изображение

Ето и изядената част на самата основа на клапата :



Изображение

От тук нататък във Вторник трябва да пристигнат частите ,остава после да залепя корпуса,тука да вметна нещо важно,в корпуса на ДИСА-та има МАСЛО около 20мл-30мл :!: и то ще се долее преди монтирането.

Ами ще споделя,какво се е случило по нататък и дали има разлика колата (надявам,се че да) :mhihi: ,ако всичко е наред,ще съм спестил доста от частите,ремонтния комплект без експресна доставка е около 140лв нова Диса е около 450лв (без отстъпки) :shock:

Ако има коментари и въпроси :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 2.02.2008
Местоположение: гр.Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
Детайли за колата: arctic metallic

Re: N52Bxx DISA (голяма) + отремонтиране

Мнение от FE LIPE » 21 Ное 2015, 18:16

N46B20 дали има DISA? :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52Bxx DISA (голяма) + отремонтиране

Мнение от Gqbriel » 21 Ное 2015, 18:24

FE LIPE написа:N46B20 дали има DISA? :D


There is also no differential air intake control (DISA) on the N46B20UL има актуатор ,който не е като това нещо.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 10.05.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: s65b40

Re: N52Bxx DISA (голяма) + отремонтиране

Мнение от Andrey_86 » 23 Ное 2015, 9:37

Gqbriel sorry за DISA-ta :(. До колкото съм чел по форумите от BMW са оправили проблема при е90, когато счупени парченца пластмаса влизат в колектора и оттам в цилиндрите. При е46 го е правило този номер понякога и нещата са катастрофални.

Иначе ето бегло инфо . Нека някой опитен колега да се изкаже защо и как работи, че е интересно :)

(1) Collector for intake air
(2) Resonating pipe
(3) Overshoot pipe
(4) Resonance pipe

DISA actuator motor



(1) DISA actuator motor
(2) Throttle valve

The actuator forms a unit with the drive. The actuator is driven by an electric motor and gearing. The control electronics are integrated in the DISA actuator motor. The DME controls the DISA actuator motor by means of a pulse-modulated signal. There are only 2 possible positions. The actuator can be closed or opened. When activated, the actuator moves the flap to each end position. Depending on the engine concerned, the N52 is fitted with 2 DISA actuator motors, or 1 DISA actuator motor, or without.

How it works
The power and dynamics of an engine depend heavily on the quality of the cylinder filling. The intake air mass oscillates due to the piston motion. These oscillations are overlapped in turn by oscillations from pressure peaks. To guarantee optimum air intake, the N52 engine has a three-stage differentiated air intake system (DISA).

The air intake guide is realized by a switchover mechanism in the inlet pipe with two DISA actuator motors and an overshoot pipe in the intake area. The DISA actuator motors are each driven by an electric motor. The two DISA actuator motors are of different sizes. DISA actuator motor 2 is fitted in the overshoot pipe and DISA actuator motor 1 is fitted in the collector for intake air in front of the resonating pipe.



1st stage - idling/lower engine speed range
At idle speed and in the lower engine speed range, the DISA actuator motors 1 and 2 are closed.
The intake air flows past the throttle valve into the resonance pipe. In the resonance pipe, the intake air mass splits. The air is fed via the collector pipe and resonating pipes into the individual cylinders. In this way, three cylinders are provided with a comparably high air mass.



2nd stage - medium engine speed range
In the medium engine speed range, DISA actuator motor 2 is opened.
In this case, it is assumed that the inlet valves of the first cylinder are just closing. The gas motion creates a pressure peak at the closing inlet valves. This pressure peak is passed on via the resonating and collector pipes to the in next cylinder in the firing order. This improves the filling of the next cylinder to be charged.



3rd stage - upper engine speed range
In the upper engine speed range, both DISA actuator motors are opened.
In this case, it is assumed that the inlet valves of the first cylinder are just closing. The gas motion creates a pressure peak in front of the closing inlet valves. The intake air mass is now fed via the resonating, overshoot and collector pipes.

EDIT: The firing order of the N52B30M1 engine is 1-5-3-6-2-4

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52Bxx DISA (голяма) + отремонтиране

Мнение от Gqbriel » 23 Ное 2015, 11:22

Незнам какво са оправили,но имам небивал късмет,че оста не е отишла в цилиндрите..
При нас,2 те ДИСА клапи,реално десйтват като "скъсяват или удължават" пътя на входящия въздух.

Ето го принципа на работа,като гледам,при ниски обороти,скоростта на входящ въздух ще е ниска,от там затворени клапи - скъсяват дължината на колектора ,от там при средни и високи ако правилно разбирам удължават.
Но може и да греша,абе уж се оптимизира притока на въздух...

3stage DISA.jpg


Общо взето нямам търпение да си сглобя колата и всичко да е наред

По схемата ,моята кола явно не е работила правилно при ниски и средни обороти,защото клапата е била отворена(в последствие свободно движеща се в колектора)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52Bxx DISA (голяма) + отремонтиране

Мнение от Gqbriel » 24 Ное 2015, 13:07

Така чакания ремонтен комплект дойде - точно 4 дни след поръчката.
Разликите са сериозни :

ремонтен комплект ОЕМ

алуминиева ос пластмасова
алуминиева зъбно колело пластмасово
алуминиева клапа пластмасова

Та в комплекта дойде това:

Изображение

1- о ринг
2 - металната ос
3 - самата клапа
4 - зъбното колело което задвижва клапата

Разликата между новата в дясно и старата в ляво
Изображение

Оста вече е отделна част от зъбното колело,реално това няма чупене като детайл

Изображение

Стара vs Нова ос и зъбно колело

Изображение

Изображение

Ето и новия о-ринг

Изображение

И сглобена вече

Изображение

Изображение

Последно остава,да сглобя всичко и да разбера ,дали всичко е наред ....силно се надявам :)
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: N52Bxx DISA (голяма) + отремонтиране

Мнение от awful » 24 Ное 2015, 23:38

Браво колега, така наистина е по здраво от и от оригнала, поздрави за добрата работа :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52Bxx DISA (голяма) + отремонтиране

Мнение от Gqbriel » 25 Ное 2015, 0:21

awful написа:Браво колега, така наистина е по здраво от и от оригнала, поздрави за добрата работа :bchug:

Надявам се,да е полезна за колегите с този мотор.труда ,не е малко,но ако си заслужава е почти подобрение на фабричното...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: N52Bxx DISA (голяма) + отремонтиране

Мнение от nero_ » 25 Ное 2015, 17:03

:OT: ако си имал помисли да я продаваш ги забрави :) Вече мина през повечето неприятности на модела, от тук нататък ти желая само много безпроблемно изминати километри :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: N52Bxx DISA (голяма) + отремонтиране

Мнение от Rainbow » 25 Ное 2015, 18:14

Браво за темата, форума има нужда от повече такива теми :yes:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52Bxx DISA (голяма) + отремонтиране

Мнение от Gqbriel » 25 Ное 2015, 19:41

Rainbow написа:Браво за темата, форума има нужда от повече такива теми :yes:


Мерси,подготвил съм за angel eyes крушките и още някои дреболии :mhihi:

nero_ написа::OT: ако си имал помисли да я продаваш ги забрави :) Вече мина през повечето неприятности на модела, от тук нататък ти желая само много безпроблемно изминати километри :yes:


Сериозно се надявамя [соленоидите да чукна на дърво светят] определено ми харесва цялостния пакет на колата,въпреки че е едни ламарини ме кара да се усмихвам и пътувам с удоволствие...колкото мога ще я поддържам както трябва.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52Bxx DISA (голяма) + отремонтиране

Мнение от Gqbriel » 26 Ное 2015, 9:21

И резултата - (монтажа беше доооста по-лесен от демонтажа ,като аз тръгнах да свалям колектора ,а ДИС-ата може и без него) колата осезаемо тръгва по-добре в ниските,старта е различен,по -леко върви в средните също има разлика..като цяло за сега съм доволен.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52Bxx DISA (голяма) + отремонтиране

Мнение от Gqbriel » 28 Ное 2015, 11:19

Малко информация за дисите,гледах ги в реално време,как работят..
До 3000об и двете са затворени,след 3к отваря малката на 67%,след 4к и малко отваря и голямата на 67%,след 5 двете са на 100%...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 21.03.2015
Местоположение: France
Пол: Мъж
Кара: Bmw F30 340i
Мечтае да кара: GT3

Re: N52Bxx DISA (голяма) + отремонтиране

Мнение от frenchi03 » 30 Ное 2015, 19:22

IMG_2088.JPG
IMG_2091.JPG
Добра работа колега,явно от Bmw все пак са си взели поука от проблема понеже новата част от 2008 година и при тях е с метална ос. Днес свалих набързо моята да я погледна на 130х км няма грам луфт и е с метална ос, не исках да я отварям за да видя зъбните колела,но предполагам че са ок понеже не помръдва изобщо.
Part: 11617579114
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52Bxx DISA (голяма) + отремонтиране

Мнение от Gqbriel » 01 Дек 2015, 10:19

Много полезна информация,можеше да го измислят по-рано :banghead: ,тези се слагат след 2007 год средата,като поразгледах,явно ако бях взел нова щеше да е такава.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook