BMW 328-легендата

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

BMW 328-легендата

Мнение от Bavarcho » 02 Сеп 2008, 10:24

Изображение
За цялата история на италианското легендарно състезание “Миле-Миля”, чуждестранни автомобили са печелили само три пъти. Интересното е, че и трите пъти монополът е нарушаван от немски производители. През 1940 година автомобилът, който успява да се пребори със силната италианска конкуренция е BMW 328. Пилотът, който обира овациите, е барон Фриц фон Ханщайн. Неговата средна скорост е 166.773 км/ч, като тя се дължи на редица новаторски решения по автомобила и най-вече на използването на авиационни технологии. Именно последните позволяват съотношението между масата и мощността да е само 5 килограма на конска сила. Навигатор на Ханщайн трябвало да бъде италианският граф Джовани Лурани, но след няколко дневни тренировки преди състезанието графът се отказва. Така неговото място е заето от германец. Името му е Валтер Баумер и така екипажът става изцяло немски. Няколко километра преди финала 328-цата води с доста голяма преднина и Ханщайн отстъпва пилотското място на своя навигатор, който триумфално финишира първи.

“Спортистът” нееднократно доказва качествата си, като печели много от най-престижните и трудни състезания. BMW 328 се появява през 1936 година, когато фирмата вече има авторитет в престижните надпревари на Европа. Двуместният спортен роудстър не разочарова създателите си. Изпитанията на прототипа 328 се провеждат във Франция, на пистата Монлери. Една година по-късно красивият роудстър започва да се произвежда серийно. Автомобилът е оборудван с редови шестцилиндров двигател с горно разположени клапани. Диаметърът на цилиндъра и ходът на буталото са съответно 66/96 мм. Работният обем е 1 971 см3, а мощността е 80 к.с. при 5 000 об./мин. “Шестакът” е снабден с по два клапана на цилиндър, разположени V-образно и с полусферични горивни камери. Цилиндровият блок е изработен от чугун, а главата на блока е от специална олекотена сплав. Коляновият вал лагерува на четири места. 328 е оборудван с четиристепенна, механична скоростна кутия. Предното окачване е независимо, ресорно, а задният мост “лежи” на два полуелиптични ресора. Въпреки своята опростена конструкция автомобилът е много стабилен на пътя. Спирачките са барабанни и на четирите колела, характерно за всички коли по това време. Интересното е, че спирачната система вече е със сервоусилвател. Новост при модела е закрепването на 16-цоловите джанти с една централна гайка към спирачния барабан. Дължината и широчината на каросерията са съответно 3 900/1 550 мм. Моделът 328 тежи 830 килограма. Разходът на гориво е сравнително нисък за времето си - 14.5 литра на 100 километра. Максималната скорост, която развива роудстърът е 160 км/ч.
Изображение
Баща на BMW 328 e Фриц Фидлер. Той конструира първия си шестцилиндров двигател и така поставя началото на най-успешните BMW-та преди началото на Втората световна война. Най-мощните “шестаци” са оборудвани с три карбуратора Solex. Те се монтират на моделите 327 и 328, като модификацията 327 е едноместна и се явява най-състезателният вариант на 328.
Последна промяна Bavarcho на 08 Фев 2012, 15:39, променена общо 1 път
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 850
Регистриран на: 7.08.2005
Местоположение: София
Пол: Жена
Кара: самолет
Мечтае да кара: НЛО

Мнение от DiDi » 02 Сеп 2008, 16:37

Уникално :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1989
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Мнение от BMWMHartge » 02 Сеп 2008, 22:32

:bowdown: :bowdown: :bowdown:
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

DS Motorsport
Аватар
Мнения: 578
Регистриран на: 14.06.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 M3 & E90 LCI
Детайли за колата: 04' E46 M3 Coupe, 6 speed manual transmission, titansilver metallic, Full options, full Magnaflow exhaust system, K&N intake

Мнение от Денислав Шишев » 03 Сеп 2008, 1:35

Без коментар! :bowdown:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2048
Регистриран на: 30.01.2006
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: E36S50B30,Mini Cooper S
Мечтае да кара: S50B30 turbo
Детайли за колата: модифицирани

Мнение от VT5602AK » 03 Сеп 2008, 1:50

:bowdown: :bowdown: :bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 464
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: Варна БГ

Мнение от 6efovete » 05 Сеп 2008, 19:26

:mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: Дружба Сити
Кара: Е34/Е30 на кило
Мечтае да кара: Х5 4.4 is

Мнение от Ascendancy » 06 Сеп 2008, 16:00

Божествено ! :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 9.06.2007
Местоположение: София Местожителство: Лондон

Мнение от TazzMann » 06 Сеп 2008, 16:16

...пред фактите и боговете се :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Powered By BMW !!!
Sounded By Pioneer & Hertz !!!

Голямата Базука
Аватар
Мнения: 1450
Регистриран на: 21.04.2006
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E36-328i sedan E30-323i cabrio

Мнение от bozukov_g » 12 Сеп 2008, 16:30

Евала за инфото :!: :!: :!:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Мнение от kronos » 27 Сеп 2008, 22:07

Един пич тука от Варна май се е сдобил с такова, но не съм го виждал още, ще се реставрира. Днес му видях една от другите коли -8-ма серия Racing Dynamics K55 Sport Coupe 401к.с версията за Европа която е. В по хишна кола не бях се качвал никога. Тези стари машини са безценни, чак се чудя с какво сърце ги продават някои.

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook