М52Б20 странно ....

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: sofia

М52Б20 странно ....

Мнение от GOGY » 13 Фев 2008, 22:26

относно разхода на този(умен) двигател според тестовете които си правя с цел да вида горе долу колко харчи останових следното , че при смяна на предвките между 1700-2000 оборота колата ми дава разход над 16 литра на 100км. обаче при смяна на 2500-2700 оборота колата реагира доста по добре поема по лесно и разхода намалява незнам точно с колко но видимо си ли4и по стрелката на бенз. скалата незнам дали не се лъжа нещо или наистина този двигател има нужда от малко пове4е обороти за да работи в по оптимален режим ... :roll: можеби смяната на ниски обороти да се компенсира с пове4е гориво или нещо такова незнам , но ако и някои друг колега е забелязъл нещо такова нека да сподели :idea:
jba jbu jbadu jmuc bajuu


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 13 Фев 2008, 22:33

Не е само с тоз матор така, кат го караш по-мъжки, харчи по-нормално, или инак казано, БМВ не е като нормленти еколи, има си диапазон на работа, дето се чувства най-добре

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Мнение от Chapai » 13 Фев 2008, 22:40

има си диапазон на работа, дето се чувства най-добре


? :help:

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 13 Фев 2008, 22:49

:mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 13 Фев 2008, 23:27

На пръв поглед смяната на предавките при по-ниски обороти (1700-2000 RPM) изглежда по-удачно от гледна точка на разход на гориво, но на практика това не е така.
При тези обороти двигателя е далеч от максималния си въртящ момент (напр. за М50В20 - 190 N·m при 4700 RPM) и за да се компенсира това се подава повече газ, от където и разхода на гориво се увеличава.
Както каза sonny "има си диапазон на работа, дето се чувства най-добре" или с други думи колата върви най-икономично, когато двигателя се поддържа "в обороти".
Просто е излишно да се бърза с превключването на по-висока предавка, когато оборотите са далеч от тези при които се постига максимален въртящ момент, защото това предизвиква рязко понижаване на мощността, което естествено се компенсира с подаване на повече газ без да има реално ефект върху ускорението.
Поради това дори "икономичната" програма на автоматиците, превключва предавките при сравнително високи обороти, точно за да не се налага падането на мощността да се компенсира с подаването на газ.
По същата причина ускорението на директна предавка (независимо, че не се повишават рязко оборотите на двигателя) е свързано с по-висок разход на гориво от колкото ускорението с превключване на по-ниска предавка (където оборотите се повишават рязко, но за по-кратко време).

Поддържането на ниски обороти с цел икономия на гориво имасмисъл само при движение със сравнително равномерна скорост на подходаща предавка (май, че само на магистрала) :lol:

Във всички други случай според мен само се мъчи и двигателя и шофьора, а ефекта върху икономията от гориво определено не си струва да не кажа направо, че е отрицателен :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.07.2003
Пол: Мъж
Кара: E60 BMW 525d
Мечтае да кара: BMW M5

Мнение от Tender » 14 Фев 2008, 10:50

Според мен колата трябва да се кара със 2000 - 2500 оборота, а скоростите трябва да се превключват на 3000 - 3500 така е най икономично, но всичко е много относително.
SGV


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 14 Фев 2008, 13:13

tsb_bg написа:На пръв поглед смяната на предавките при по-ниски обороти (1700-2000 RPM) изглежда по-удачно от гледна точка на разход на гориво, но на практика това не е така.
При тези обороти двигателя е далеч от максималния си въртящ момент (напр. за М50В20 - 190 N·m при 4700 RPM) и за да се компенсира това се подава повече газ, от където и разхода на гориво се увеличава.
Както каза sonny "има си диапазон на работа, дето се чувства най-добре" или с други думи колата върви най-икономично, когато двигателя се поддържа "в обороти".
Просто е излишно да се бърза с превключването на по-висока предавка, когато оборотите са далеч от тези при които се постига максимален въртящ момент, защото това предизвиква рязко понижаване на мощността, което естествено се компенсира с подаване на повече газ без да има реално ефект върху ускорението.
Поради това дори "икономичната" програма на автоматиците, превключва предавките при сравнително високи обороти, точно за да не се налага падането на мощността да се компенсира с подаването на газ.
По същата причина ускорението на директна предавка (независимо, че не се повишават рязко оборотите на двигателя) е свързано с по-висок разход на гориво от колкото ускорението с превключване на по-ниска предавка (където оборотите се повишават рязко, но за по-кратко време).

Поддържането на ниски обороти с цел икономия на гориво имасмисъл само при движение със сравнително равномерна скорост на подходаща предавка (май, че само на магистрала) :lol:

Във всички други случай според мен само се мъчи и двигателя и шофьора, а ефекта върху икономията от гориво определено не си струва да не кажа направо, че е отрицателен :winky:


Баш те това имах предвид ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: sofia

Мнение от GOGY » 14 Фев 2008, 19:15

е зна4и не се залъгвам :) :D чудесно
jba jbu jbadu jmuc bajuu

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook