Термостат... помогнете ми?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Термостат... помогнете ми?
Неще да загрява колата, излиза от сината зона стрелката, но до там и се усеща, че не върви както нормално загряла и същевременно и разхода се вдигна, което е нормално при тези обстоятелства. Уж ми казаха термостата, а и най-вероятно е заседнал отворен, понеже си е оригиналния (май), а колата е на 170 000км. Имам нужда ми кажете, дали сам ще мога да си го сменя тоз термостат, дали ще трябва да обезвъздуша и тънкостите при смяната, ако не да ходя на сервиз. И друго тука ми казаха едни цени може ли да сравните, който има представа - около 50лв. И тука се почва с дилемата един ми вика:"не, някъде към 15лв. е...", друг "към 50лв. е...". М40 ми е мотора 318и.
Просто искам да знам как стоят нещата с тия термостати и като търся за каква температура да е (до колкото знам 92 е май за моя модел, но не съм сигурен). Моля, ви пише по-скоро, че трябва да го сменя преди тия дни към края на седмицата, в които щяло рязко да се застудява... Благодаря предварително на всички!
Просто искам да знам как стоят нещата с тия термостати и като търся за каква температура да е (до колкото знам 92 е май за моя модел, но не съм сигурен). Моля, ви пише по-скоро, че трябва да го сменя преди тия дни към края на седмицата, в които щяло рязко да се застудява... Благодаря предварително на всички!
- bawarka
- Красива и екстремна
-
- Мнения: 486
- Регистриран на: 14.12.2004
- Местоположение: Варна
- Пол: Жена
- Кара: bmw 328
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
1000% Термостат
Сменяй го смело.
Дали ще успееш сам зависи от това колко си сръчен
Нормалната цена за точно тоя мотор не знам колко е но за М43 е 95лв във Вари и 108 във Дару.За М40 е наполвина по спомен ,защото е само вътрешното тяло на другите е със се корубата.
Купи си го от сигурно място защото има много ментета.
Ако ще сменяш сам се оборудвай с голям ключ за да можеш да си свалиш перката с виското махаш и дифузиора на радиатора и после всичко се вижда.

Сменяй го смело.
Дали ще успееш сам зависи от това колко си сръчен

Нормалната цена за точно тоя мотор не знам колко е но за М43 е 95лв във Вари и 108 във Дару.За М40 е наполвина по спомен ,защото е само вътрешното тяло на другите е със се корубата.
Купи си го от сигурно място защото има много ментета.
Ако ще сменяш сам се оборудвай с голям ключ за да можеш да си свалиш перката с виското махаш и дифузиора на радиатора и после всичко се вижда.

- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
:)
Преди всичко трябва да е изстинала колата напълно.Можеш да махнеш термостата и без да сваляш перката и там други глупости.Само се маха горе пластмасата която насочва струята на перката директно към радиатора.Виж ми галерията сложил съм снимка каде се намира термостата. Има 4 болчета /от долу май имаше две/ и от горната страна пак са толкова.Развиваш всичко което крепи тоя кожух ли как да го нарека който се крепи към двигателя.Те се развиват и това цялото метално пада и вътре е термостата. С червено съм отбелязал каде са болчетата. Няма нищо страшно просто трябва да се хванеш и да не си с леви
И гледай да не объркаш посоките на термостата кое на каде е.
ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ:
Наливаш вода/антифриз/ до кадето пише COLT на радиатора.След това палиш колата.
От лявата страна на капачката има една малка пробка. Тя служи за обезвъздушаване. След като обезвъздушиш /наливаш вода/антифриз/ докато спрат да излизат мехурчета от въпросната пробка и почне само вода/антифриз/ да излиза/ и ако си налял много вода/антифриз/ влез в колата и вдигни малко оборотите на 1500 някаде и то си иззхъврля. Незнам дали е вредно за колата, но тогава водната помпа помпи повече вода и се създава налягане и изхвърля едно количество вода. И гледай хубаво да обезвъздушиш, че да не ти грее колицата.
Снимката съм я взел от темата на един друг колега на който се извинявам но никой не иска да си покаже м40-то а нямам с какво да снимам моя

ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ:
Наливаш вода/антифриз/ до кадето пише COLT на радиатора.След това палиш колата.
От лявата страна на капачката има една малка пробка. Тя служи за обезвъздушаване. След като обезвъздушиш /наливаш вода/антифриз/ докато спрат да излизат мехурчета от въпросната пробка и почне само вода/антифриз/ да излиза/ и ако си налял много вода/антифриз/ влез в колата и вдигни малко оборотите на 1500 някаде и то си иззхъврля. Незнам дали е вредно за колата, но тогава водната помпа помпи повече вода и се създава налягане и изхвърля едно количество вода. И гледай хубаво да обезвъздушиш, че да не ти грее колицата.
Снимката съм я взел от темата на един друг колега на който се извинявам но никой не иска да си покаже м40-то а нямам с какво да снимам моя

- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Само да допълня, има още една пробка за обезвъздушаване - отгоре на самото тяло на термостата, едно като болт. Мойта специално само от другата пробка не можа да се обезвъздуши, та ползвах и тая. По-лесно е ако докато отвиваш пробката държиш малко по-високи обороти - да кажем към 2000, за да излезне по-лесно въздуха. Не е трудно, опитай сам. Иначе да не попаднеш на някой майстор, дето и колкото теб не знае;)

- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Благодаря ви колеги за бързата намеса, наистена имах нужда от тази информация. Отностно обезвъздушаването знам как става и за двете пропки знам. Като ми сменяха ремака се наложи да измъкнем единия маркуч понеже неможахме да свалим перката... както и да е после доливахме антифриза и обезвъздушихме. Иначе като махна този корпус с 4-те болчета само това ме интересува ще вземе ли да цвърчи антифриз под налягане, да съм подготвен. То аз като трагна да го вадя ще махам леко по леко всичко и ако усетя нещо напан ше забавям, но все пак дали ще вземе да излиза под налягане антифриз и дали ще е много? Благодаря Ви още веднаж много!!!
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Като е студена колата, системата не е под налягане. Да си сигурен развий капачката де, ама само ако е студен мотора!

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
vld написа:1000% Термостат![]()
Сменяй го смело.
Дали ще успееш сам зависи от това колко си сръчен![]()
Нормалната цена за точно тоя мотор не знам колко е но за М43 е 95лв във Вари и 108 във Дару.За М40 е наполвина по спомен ,защото е само вътрешното тяло на другите е със се корубата.
Купи си го от сигурно място защото има много ментета.
Ако ще сменяш сам се оборудвай с голям ключ за да можеш да си свалиш перката с виското махаш и дифузиора на радиатора и после всичко се вижда.
Преди месец си смених термостата, става въпрос за двигател М42. Цената му беше между 25 и 30 лв. Друг е въпроса ако термостата върви в комплект с тръбата, на която се захваща маркуча от радиатора. Предполага , че и тогава цената няма да надхвърли 50 лв.
- nik4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 4.05.2007
- Местоположение: Софията
- Пол: Мъж
- Кара: м я някак си.
ивчо3 написа:vld написа:1000% Термостат![]()
Сменяй го смело.
Дали ще успееш сам зависи от това колко си сръчен![]()
Нормалната цена за точно тоя мотор не знам колко е но за М43 е 95лв във Вари и 108 във Дару.За М40 е наполвина по спомен ,защото е само вътрешното тяло на другите е със се корубата.
Купи си го от сигурно място защото има много ментета.
Ако ще сменяш сам се оборудвай с голям ключ за да можеш да си свалиш перката с виското махаш и дифузиора на радиатора и после всичко се вижда.
Преди месец си смених термостата, става въпрос за двигател М42. Цената му беше между 25 и 30 лв. Друг е въпроса ако термостата върви в комплект с тръбата, на която се захваща маркуча от радиатора. Предполага , че и тогава цената няма да надхвърли 50 лв.
Ще ми кажеш ли то каде си купи термостата ако си от София,че на мен ми споменават ебати цифрите
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Смених си го термостата, с отстъпката излезна към 18лв. И е германски BEHR или нещо от сорта. Другия вариянт, който беше с някакъв италиянски за 11-12 лв., но не ми се рескуваше за толкова малка разлика в пари. Колата се оправи в момента е супер
Парното е идеално, загрява си нормално, стрелката се закова на средата. Благодаря на всички, които помогнаха. Леко и безаварийно шьофиране през зимата. Бог да ви пази!

- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Ах как хубаво е, на джега у баварката.
Честото на печелившите!


Честото на печелившите!
Последна промяна Le Transporteur на 20 Ное 2007, 14:42, променена общо 1 път
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
Ето как изглежда мястото на термостата
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-11_0556/
Ето ти и цената на оригинален в Дару, а ти ще си правиш сметка от къде и за колко да си вземеш
Справка за част
Номенклатурен номер : 11537511083
Описание : ТЕРМОСТАТ 92 *C
Ед.цена (с ДДС) : 70.44 BGL
Има наличност
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-11_0556/
Ето ти и цената на оригинален в Дару, а ти ще си правиш сметка от къде и за колко да си вземеш
Справка за част
Номенклатурен номер : 11537511083
Описание : ТЕРМОСТАТ 92 *C
Ед.цена (с ДДС) : 70.44 BGL
Има наличност
- bam-bam
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
tsb_bg написа:Ето как изглежда мястото на термостата
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-11_0556/
Ето ти и цената на оригинален в Дару, а ти ще си правиш сметка от къде и за колко да си вземеш
Справка за част
Номенклатурен номер : 11537511083
Описание : ТЕРМОСТАТ 92 *C
Ед.цена (с ДДС) : 70.44 BGL
Има наличност
и тея продават същите само къде ще си набута тиквата по добре да си го земе от някъде с връзки доста по евтино


- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
batkoto написа:Смених си го термостата, с отстъпката излезна към 18лв. И е германски BEHR или нещо от сорта. Другия вариянт, който беше с някакъв италиянски за 11-12 лв., но не ми се рескуваше за толкова малка разлика в пари. Колата се оправи в момента е суперПарното е идеално, загрява си нормално, стрелката се закова на средата. Благодаря на всички, които помогнаха. Леко и безаварийно шьофиране през зимата. Бог да ви пази!
На самия термостат си пише made in Germany... Ако отида в Мкар в Пловдив може за същия термостат да ми вземат и 100лв. Нали не е там работата, че като струва повече е най-качественото. В БГ колкото по-скъпо толкова по-голяма газария ако става дума за дрехи, а всичко пазари от едно и също място - Турция. Просто манталитета ни е такъв като знаят хората, че даваш луди пари за нещо и да си мислят ей тоя е голяма работа. Дару може да струва 80лв. термостата, аз се надявам с моя от 18лв. да нямам проблеми дълго години, дай Боже. Ако трябва да го обърна на черен хумор - ще го сменям 4 пъти термостата за тия пари в Дару...
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани