Счупен спирачен диск
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Счупен спирачен диск
Говоря за 25 192кс. Преди 1 час бях на една писта с въпросната 325ца. И след 10ина обиколки предния ляв диск просто се счупи и ковна гумата. Добре че бях намалил заради завой. От какво може да се счупи диска. На пистата има 1 спиране от 200 до към 60 и 2 спирания от 130-140 до към 50. Може ли да е прегрял диска и да е казал довиждане. Случвало ли се е на някой. 

- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Добре де, ти нов ли си го слагал да речем преди месец - два, че толко му се чудиш? На дисковете им дават да се износват с по 2 (два!!!) милиметра и да се сменят ( примерно от 22 мм, като падне на 20 мм ). Така, че не му се чуди ами требе да си благодарен, че нищо ти няма. 

БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- speedmaniac
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 293
- Регистриран на: 8.01.2007
- Местоположение: София
Според мен спиране от 200 до 60 се води за 'екстремно', и при условие че си направил около 10! обиколки... с такова спиране, незнам до какви температури се е нагрял диска но със сигурност - не малки... Ако е оригинален диск и не е сменян, със сигурност е изтънял с няколко милиметра и резултата е налице 

...E36 Rulzzz...
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=103218 - Help!
Издирвам откраднат лаптоп Compaq Presario с МАК адрес 00:1B:24:CF:6C:8E

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=103218 - Help!
Издирвам откраднат лаптоп Compaq Presario с МАК адрес 00:1B:24:CF:6C:8E
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Ти мани майтапа, ма моя снощи го видях, че се е пукнал.... едвам се вижда, но си личи как има сцепване... т'ва... така да се каже..... колко лошо е? 

- Lacho
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 15.12.2005
- Местоположение: Софийския див див югозапад
- Пол: Мъж
- Кара: 525XD LCI
Mollov написа:Ти мани майтапа, ма моя снощи го видях, че се е пукнал.... едвам се вижда, но си личи как има сцепване... т'ва... така да се каже..... колко лошо е?
Затъркай го с пръст, за да провериш дали случайно не се е отбелязала накладката, аз толкова пъти се шашкам напразно.

0878 500 286
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Lacho написа:
Затъркай го с пръст, за да провериш дали случайно не се е отбелязала накладката, аз толкова пъти се шашкам напразно.
Ае като прокараш нокът и се усеща цепнатината.... цялостта на диска е непокътната, просто си личи, че е цепнат... иначе колата си спира кък си требе... ма ше ги сменя, не съм за 100лв...
Най-често спирачните дискове се правят от сферографитен чугун, който има високи якостни, износоустойчиви свойства и е издържлив на "температурен стрес".
Много рядко (почти е изключено) ако няма вътрешен дефект или прекомерно износване, диска може да се разруши от спиране, колкото и екстремно да е то - тук "умората на материала" е по-скоро липса на достатъчно материал който да издържи на натоварването.
Ако дисковете не са си били износени или дефектни според мен причините може да са следните:
1. При рязко спиране (екстремно увеличаване на температурата за кратко време) и бързо охлаждане - например минаване през локва се получава ефекта на "закаляване" (въпреки че това като термин се отнася до стоманата) - появява се синкаво лъскаво петно което макар и повърхностно (части от милиметъра) е с променена структура на метала и при следващи температурни промени там се концентрират вътрешни напрежения които в последствие дори и при не толкова голямо натоварване могат да са фатални.
2. При задържане на едно от работните бутала на спирачките при спиране накладките се опитват да "изкривят" диска а чугуна не търпи такива деформации и може да се разруши
3. Феродото на някои накладки е неподходящо за леки автомобили (спиране с големи механични и температурни натоварвания) и самите те при спиране нагряват дисковете без да се износват значително (използва се за съединителни предавки и товарни машини). Те също променат структурата на диска
Най-често причината е комплексна - някои или всички от изброените
За мен престъргването на диска е оправдано единствено с цел да се отстранят ръбовете във външния и вътрешния край на площа където лягат накладките, но не и за изглаждане на работната повърхност като от нея се отнема материал
При всяка смяна на накладките трябва да се проверяват цилиндърчетата за "задържали" бутала и да се смазват с тънък слой високотемпреатурна грес

Много рядко (почти е изключено) ако няма вътрешен дефект или прекомерно износване, диска може да се разруши от спиране, колкото и екстремно да е то - тук "умората на материала" е по-скоро липса на достатъчно материал който да издържи на натоварването.
Ако дисковете не са си били износени или дефектни според мен причините може да са следните:
1. При рязко спиране (екстремно увеличаване на температурата за кратко време) и бързо охлаждане - например минаване през локва се получава ефекта на "закаляване" (въпреки че това като термин се отнася до стоманата) - появява се синкаво лъскаво петно което макар и повърхностно (части от милиметъра) е с променена структура на метала и при следващи температурни промени там се концентрират вътрешни напрежения които в последствие дори и при не толкова голямо натоварване могат да са фатални.
2. При задържане на едно от работните бутала на спирачките при спиране накладките се опитват да "изкривят" диска а чугуна не търпи такива деформации и може да се разруши
3. Феродото на някои накладки е неподходящо за леки автомобили (спиране с големи механични и температурни натоварвания) и самите те при спиране нагряват дисковете без да се износват значително (използва се за съединителни предавки и товарни машини). Те също променат структурата на диска
Най-често причината е комплексна - някои или всички от изброените
За мен престъргването на диска е оправдано единствено с цел да се отстранят ръбовете във външния и вътрешния край на площа където лягат накладките, но не и за изглаждане на работната повърхност като от нея се отнема материал
При всяка смяна на накладките трябва да се проверяват цилиндърчетата за "задържали" бутала и да се смазват с тънък слой високотемпреатурна грес

- furnata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 sedan
Mollov написа:Lacho написа:
Затъркай го с пръст, за да провериш дали случайно не се е отбелязала накладката, аз толкова пъти се шашкам напразно.
Ае като прокараш нокът и се усеща цепнатината.... цялостта на диска е непокътната, просто си личи, че е цепнат... иначе колата си спира кък си требе... ма ше ги сменя, не съм за 100лв...
Отрежи си ноктите


НЕВОЛЯТА УЧИ........




- k4.BX-Ghost
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 30.06.2004
- Местоположение: София // Пловдив // Москва
- Пол: Мъж
- Кара: 91 325i E36 // '06 525xi E60 // x5
Какво има да се чудиш колега карам 25-ца предните отдавна ги смених .. 100лв бяха истински от ДаруКар по 2-та процедура
Иначе около 1година си карах с пукнатина в диска но спирах главно на скорости пък и ти щом си карал 25-ца знаеш като пуснеш педала на газ-та как се укротява
Общо взето щом не си ги сменял най-вероятно е просто да му е дошло времето и да е изтънен прекалено
Иначе около 1година си карах с пукнатина в диска но спирах главно на скорости пък и ти щом си карал 25-ца знаеш като пуснеш педала на газ-та как се укротява

Общо взето щом не си ги сменял най-вероятно е просто да му е дошло времето и да е изтънен прекалено
==============================
Сделано в СССР
Сделано в СССР
Re: Счупен спирачен диск
bobchosi написа: Преди 1 час бях на една писта с въпросната 325ца.

Къде е тази писта? Че искам да покарам малко, ама в градски условия ситуациите са такива, че от завоя може да изляза с няколко жертви


bmw
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
То и аз може да съм карал с пукнатина бая време без да съм знаел... ма и са тъкмо си намерих причина да се заглеждам по разни дискове.... вентилирани.... перфорирани....



Re: Счупен спирачен диск
Испания, Албасете. То като се гледа се вижда.AHTuBuPyC написа:bobchosi написа: Преди 1 час бях на една писта с въпросната 325ца.
![]()
Къде е тази писта? Че искам да покарам малко, ама в градски условия ситуациите са такива, че от завоя може да изляза с няколко жертвизад гърба си

Последна промяна bobchosi на 26 Окт 2007, 22:15, променена общо 1 път
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани