Май убих автомата

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Май убих автомата

Мнение от Lenco » 02 Ное 2015, 10:37

Колата е е36/323/96", след, като мотора започна да гори масло, и след смяна на гарнитури, и клапан картерни газове решихме да го сменим.
Сложихме м52б28, който запали, НО автомата не помръдва. Един път е сменяно маслото на автомата и работеше перфектно. При подмяната на двигателя изтече маслото от хидро-трансформатора. След това, при развиване на пробката, която е и за наливане изтича масло, но явно не може да напълни трансформатора.
Някой със съвет :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Май убих автомата

Мнение от zvetiko » 02 Ное 2015, 10:48

Lenco написа:Колата е е36/323/96", след, като мотора започна да гори масло, и след смяна на гарнитури, и клапан картерни газове решихме да го сменим.
Сложихме м52б28, който запали, НО автомата не помръдва. Един път е сменяно маслото на автомата и работеше перфектно. При подмяната на двигателя изтече маслото от хидро-трансформатора. След това, при развиване на пробката, която е и за наливане изтича масло, но явно не може да напълни трансформатора.
Някой със съвет :dunno:


Колега, провери дали маслото е с необходимото ниво, защото знам за една кутия с 4.5литра, а някои си мислеха, че е напълнена. ;)
Бях описвал процедурата:
По принцип се прави като се пълни на изгасен двигател докато потече, после двигателя се запалва и се пълни отново докато потече, след това се превключва на R, после на D, след което се минава през всички степени със задържане за около 3-4сек. След което двигателя се изгасва и се изчаква маслото да изстине до определена температура, после пак се запалва двигателя и се долива докато потече.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Май убих автомата

Мнение от Lenco » 02 Ное 2015, 12:29

Там е част от проблема, картера на кутията е пълен, а изтекоха около 2-3 литра (може и повече) и не иска да ги качи в трансформатора. Опитвах работа на всички позиции, но ефект нулев.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Май убих автомата

Мнение от spacepl » 02 Ное 2015, 12:29

zvetiko написа:
Lenco написа:.................:


...............................
По принцип се прави като се пълни на изгасен двигател докато потече, после двигателя се запалва и се пълни отново докато потече, след това се превключва на R, после на D, след което се минава през всички степени със задържане за около 3-4сек. След което двигателя се изгасва и се изчаква маслото да изстине до определена температура, после пак се запалва двигателя и се долива докато потече.


!подчертаното не е вярно!

... както работи двигателя, след като си минал през всички степени се налива масло докато протече, завива се пробката и се гаси, със ИНПА или нещо подобно се следи температурата на кутията, през цялата процедура трябва да е 30-40 градуса, не трябва да превишава 50.
http://www.zf.com/media/media/document/ ... /5HP18.pdf

... има стъпките, моето съм го сменял по този документ преди 4-5 години и няма никакъв проблем.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Май убих автомата

Мнение от Lenco » 02 Ное 2015, 12:36

spacepl написа:...

Написаното от теб е абсолютно вярно. Един път, като взехме колата го сменихме по описания начин и кутията стана перфектна.
Сега обаче при свалянето нещо се сг@вни. Поработи на всички предавки, но не иска да напълни масло в трансформатора и да освободи място в картера да налея останалото.
Дали има някакъв "чалъм" за зацепване на скоростите към хидро-трансформатора?
Явно омразата ми към към автоматите се отплаща.
Изображение

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Re: Май убих автомата

Мнение от sachs » 02 Ное 2015, 12:55

Lenco написа:
spacepl написа:...

Написаното от теб е абсолютно вярно. Един път, като взехме колата го сменихме по описания начин и кутията стана перфектна.
Сега обаче при свалянето нещо се сг@вни. Поработи на всички предавки, но не иска да напълни масло в трансформатора и да освободи място в картера да налея останалото.
Дали има някакъв "чалъм" за зацепване на скоростите към хидро-трансформатора?
Явно омразата ми към към автоматите се отплаща.

Счупили сте маслената помпа.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Май убих автомата

Мнение от Lenco » 02 Ное 2015, 12:59

sachs написа:....
Счупили сте маслената помпа.

Къде се намира, сори за тъпите въпроси, но не съм отварял такова нещо, но май ще имам едно за тренировки?
Изображение

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Re: Май убих автомата

Мнение от sachs » 02 Ное 2015, 13:54

Lenco написа:
sachs написа:....
Счупили сте маслената помпа.

Къде се намира, сори за тъпите въпроси, но не съм отварял такова нещо, но май ще имам едно за тренировки?

Точно зад хидротрансформатора.
Последна промяна sachs на 02 Ное 2015, 17:02, променена общо 1 път

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Май убих автомата

Мнение от Ilko Ivanov » 02 Ное 2015, 14:10

Lenco написа:
sachs написа:....
Счупили сте маслената помпа.

Къде се намира, сори за тъпите въпроси, но не съм отварял такова нещо, но май ще имам едно за тренировки?

Не сте вкарали до край хидротрансформатора и трудно ви е легнала кутията към мотора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Май убих автомата

Мнение от v_p_m » 02 Ное 2015, 14:34

Lenco написа:Колата е е36/323/96", след, като мотора започна да гори масло, и след смяна на гарнитури, и клапан картерни газове решихме да го сменим.
Сложихме м52б28, който запали, НО автомата не помръдва. Един път е сменяно маслото на автомата и работеше перфектно. При подмяната на двигателя изтече маслото от хидро-трансформатора. След това, при развиване на пробката, която е и за наливане изтича масло, но явно не може да напълни трансформатора.
Някой със съвет :dunno:


Новия двигател с каква скоростна кутия е бил ? Отделно има пробка за точене и пробка за пълнене нали така , кутията ти е ZF 5hp18 ?

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Май убих автомата

Мнение от Lenco » 02 Ное 2015, 14:46

Новия двигател беше от е39, единичен ванос, автомат, оставих неговия маховик, който изглеждаше, като на е36.
Скоростите влязоха лесно до около 3-4-5мм преди да прилепнат, с болтовете обрах този луфт, като накрая нещо щракна :roll:
Скоростите според капачката излизаха, като за 5ph30 (което явно е грешно), с една пробка, която се намира на дъното на картера и е запушена с зелена пластмасова тапа. През нея се точи и налива.
Ааааа тази помпа сменя ли се?
Последна промяна Lenco на 02 Ное 2015, 17:34, променена общо 1 път
Изображение

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Re: Май убих автомата

Мнение от sachs » 02 Ное 2015, 15:22

Lenco написа:Скоростите влязоха лесно до около 3-4-5мм преди да прилепнат, с болтовете обрах този луфт, като накрая нещо щракна :roll:

:yes: Точно така НЕ се прави
Последна промяна sachs на 02 Ное 2015, 15:44, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Май убих автомата

Мнение от v_p_m » 02 Ное 2015, 15:40

Lenco написа:Новия двигател беше от е39, единичен ванос, автомат, оставих неговия маховик, който изглеждаше, като на е36.
Скоростите влязоха лесно до около 3-4-5мм преди да прилепнат, с болтовете обрах този луфт, като накрая нещо щракна :roll:
Скоростите по парт номер излизаха, като за м3 е36, с една пробка, която се намира на дъното на картера и е запушена с зелена пластмасова тапа. През нея се точи и налива.
Ааааа тази помпа сменя ли се?

:mhihi: :mhihi: Май ми станa ясно какво сте сътворили , взели сте двигател който е работил с кутия ZF 5hp19 (картинка 1) и го пляскате на кутия ZF5hp18 (картинка 2) :yes:

BMW-523i-560x373-a1dffbcde4616c62.jpg

e36.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Май убих автомата

Мнение от Lenco » 02 Ное 2015, 15:54

Маховиците изглеждаха еднакви, уж, а и стартера си върти нормално......
И сега преди да събера комплекта за ръчни скорости имали изход, че колата остана на 400км от мен?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Май убих автомата

Мнение от drago_pavlov » 02 Ное 2015, 16:23

Има изход - казваш какво ти липсва от комплекта за ръчните, купувам го, давам ти моя автомат, а на мен ми слагаш ръчните :ok:
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook