ВНИМАНИЕ!Една 19мм гайка може да разруши целия Ви мотор -М52
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
ВНИМАНИЕ!Една 19мм гайка може да разруши целия Ви мотор -М52
За 11 години във форума за сефте се сблъсквам с проблема наречен "отвиване на гайката на маслената помпа". ОказА се, че проблема е срещан и по чуждите форум по-прочетох, че М50/М52/S50/S52 страдат и като казвам страдат, наистина е така.
С две думи това е виновника, ако мотора ви остане без масло и после голямото реване и тюхкане започне. Гайката се развива, колелото пада от оста и помпата не прави налягане и маслото остава в картера, а не където му е мястото по принцип на запален мотор.

Така, че ако не искате да ви се случи нещо лошо преминете към отстраняване на проблема ВЕДНАГА!
- запояване
- пробиване на гайка и слагане на обезопасителна жица (тел)
- специална гайка с контра
- зегерка
или каквото Ви дойде на ум, само и само това скапано нещо да не се развие
Принципно гайката е с обратна резба, но както се оказа не е кой знае колко трудно да се развие, а и се случва. При колегите с S50/2 - "болката" може да рефлектира в хиляди левове ремонт.
Аз се разминах тънко, защото ми се случи при палене и колата не е работила без масло (не огасна лампата за маслото първите 5 сек и веднага я изгасих и платформа). За всеки случай биелните лагери бяха подменени с нови. И те така.
да си знаете/ме
С две думи това е виновника, ако мотора ви остане без масло и после голямото реване и тюхкане започне. Гайката се развива, колелото пада от оста и помпата не прави налягане и маслото остава в картера, а не където му е мястото по принцип на запален мотор.


Така, че ако не искате да ви се случи нещо лошо преминете към отстраняване на проблема ВЕДНАГА!
- запояване
- пробиване на гайка и слагане на обезопасителна жица (тел)
- специална гайка с контра
- зегерка
или каквото Ви дойде на ум, само и само това скапано нещо да не се развие
Принципно гайката е с обратна резба, но както се оказа не е кой знае колко трудно да се развие, а и се случва. При колегите с S50/2 - "болката" може да рефлектира в хиляди левове ремонт.
Аз се разминах тънко, защото ми се случи при палене и колата не е работила без масло (не огасна лампата за маслото първите 5 сек и веднага я изгасих и платформа). За всеки случай биелните лагери бяха подменени с нови. И те така.
да си знаете/ме
Последна промяна vicho на 25 Апр 2014, 20:00, променена общо 1 път
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М
Да колега това е доста познат проблем и аз съм го чел ,но никъде не прочетох дали е46 м52ту спада към този рисков фактор...или е общо за всички м52-ки 

- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М
Има тема във форума за тоя проблем
Хубавото е, че си се разминал с малкия дявол
Хубавото е, че си се разминал с малкия дявол

- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М
Мдаааа, явно времената на "тествай една кола до разрушение преди да я пуснеш на пазара" са минало ...
Те да бяха сложили 2мм дебела гайка да държи всичко ...
Понякога се чудя как им идват на акъла такива неща ...
Те да бяха сложили 2мм дебела гайка да държи всичко ...
Понякога се чудя как им идват на акъла такива неща ...

Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М
ивчо написа:Мдаааа, явно времената на "тествай една кола до разрушение преди да я пуснеш на пазара" са минало ...
Те да бяха сложили 2мм дебела гайка да държи всичко ...
Понякога се чудя как им идват на акъла такива неща ...
Сигурно не са мислели, че след четвърт век, двигателя ще продължава да се използва.


- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М
Виж, и ти си прав ...
Ама все пак някак си ми се струва несериозно


Ама все пак някак си ми се струва несериозно


Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М
Ето я темата - viewtopic.php?f=8&t=330326&hilit=%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0+%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0
Аз си направих ъпгрейд на моето м50 без ванос, с помпа от ванос с по - голямото колело, и преди да я сложа заварихме гайката.
Аз си направих ъпгрейд на моето м50 без ванос, с помпа от ванос с по - голямото колело, и преди да я сложа заварихме гайката.

- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М
Някъде ставаше дума за някакви симптоми на тая развиваща се гайка. Но аз съм малко скептичен относно това, че може да се усети кога се разхлабва и да се хване на време. Особено, ако си на едни 4-5К оборота.
И са съм леко поизтръпнал, понеже правих мотора и забравих да ударя една точка на тая гайка
И са съм леко поизтръпнал, понеже правих мотора и забравих да ударя една точка на тая гайка

- bmw325ci
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: 12.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M50B25,M50B30,S50B30
- Мечтае да кара: M1 Procar
- Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3
Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М
Развиването на гайката не е следствие на многото километри !
Гайката се отвива при продължително каране в лютеницата, което не пречи зъбното колело да падне и при палене, но развиването на гайката е следствие на високи обороти. Проблема е характерен за 6 цилиндровите двигатели, и колкото по дългоходов е вала толкова по-голяма е вероятността да се получи резонанс и гайката да се отвие. Друг фактор е блока, уж чугуна поема повече вибрации от алуминия и по-рядко се среща при чугунов блок.
Имайки впредвид всички фактори става ясно защо най-често гайката се отвива не на дваеските а на М54Б30. По американско има случаи на отвита гайка на М54Б30 още на 30хил км.
М-ките рядко имат тоя проблем.
Заваряването не е най-доброто решение защото отслабва вала на маслената помпа и ако резонанса му дойде в повече се къса вала и пак същия ефект, по-добрия вариант е с обезопасителна тел и локтайт:

Но и заваряване върши работа ако няма да карате на писта или да държите колата дълго време в лютеницата /под дълго време не разбирайте да си завариш крака за педала и да я държиш в прекъсвач 15 минути а сумарно време което двигателя прекарва във високи обороти каквато би била ситуацията на пистата, улични гонки и чукване не прекъсваш 2-3 пъти на ден не са дълго време прекарано във високи обороти/
Успех на Вичката, дано няма повече ядове с тая обратна резба
Гайката се отвива при продължително каране в лютеницата, което не пречи зъбното колело да падне и при палене, но развиването на гайката е следствие на високи обороти. Проблема е характерен за 6 цилиндровите двигатели, и колкото по дългоходов е вала толкова по-голяма е вероятността да се получи резонанс и гайката да се отвие. Друг фактор е блока, уж чугуна поема повече вибрации от алуминия и по-рядко се среща при чугунов блок.
Имайки впредвид всички фактори става ясно защо най-често гайката се отвива не на дваеските а на М54Б30. По американско има случаи на отвита гайка на М54Б30 още на 30хил км.
М-ките рядко имат тоя проблем.
Заваряването не е най-доброто решение защото отслабва вала на маслената помпа и ако резонанса му дойде в повече се къса вала и пак същия ефект, по-добрия вариант е с обезопасителна тел и локтайт:

Но и заваряване върши работа ако няма да карате на писта или да държите колата дълго време в лютеницата /под дълго време не разбирайте да си завариш крака за педала и да я държиш в прекъсвач 15 минути а сумарно време което двигателя прекарва във високи обороти каквато би била ситуацията на пистата, улични гонки и чукване не прекъсваш 2-3 пъти на ден не са дълго време прекарано във високи обороти/
Успех на Вичката, дано няма повече ядове с тая обратна резба

- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М
Колеги при е46 м52ту моторите дали е така ? да знам да свалям картера и да я лепя с Локтайт за резби 

- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М
Вместо да разглабята некви работи за да предричате проблеми и да търсите михаля общо взето, това е още един добър повод да имате 3ката VDO уреди, показващи температура, налягане на маслото и волтмер 



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М
Като си в лютницата на местното полигонче сигурно всяка секунда ще гледаш уреда... няколко секунди стигат. Иначе е добре да ги има, но по-добре е да се подсигури и гайката.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М
M10 написа:Като си в лютницата на местното полигонче сигурно всяка секунда ще гледаш уреда... няколко секунди стигат. Иначе е добре да ги има, но по-добре е да се подсигури и гайката.
Несериозно е да си на местното полигонче в лютеницата и да не обхождаш често с поглед водата, и уредите за маслото.Щото ако няма да ги гледаш, няма смисъл и да ги слагаш.

Да не говорим че подхода с "прикапването на гайката" звучи като решение на някой "аджамия"
Локтайт имат два вида осигурители за шпилки.
Единия е син и се слага на резби на части, които подлежат на демонтаж в някакъв бъдещ период.
И червен, който се слага на резби които общо взето не се барат повече ..


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М
Локтайт имат СИН,Червен,ЗЕЛЕН
зеленият е с много тъмен цвят и е доста гъст,намажеш ли го с него после само шлайфа помага
зеленият е с много тъмен цвят и е доста гъст,намажеш ли го с него после само шлайфа помага

- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М
hacker4eto1 написа:Локтайт имат СИН,Червен,ЗЕЛЕН
зеленият е с много тъмен цвят и е доста гъст,намажеш ли го с него после само шлайфа помага
Абе, май ще се окаже, че са последно 4ри вида

Последна промяна ogata на 09 Апр 2014, 12:06, променена общо 1 път


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани