M52 - Engine load and air use...
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
M52 - Engine load and air use...
Здавейте,
забелязвам, че при живите данни, два параметъра са извън допустимите граници, става въпрос за
- Engine load
- Air use of the idle control valve

Някой би ли могъл да каже малко повече за тези два параметъра и каква би била причината да са извън допуска. Второто е съвсем на ръба, но колата докато е студена си седи извън номалното в + стойност.
Колата има лек проблем когато е студена, на бензин тресе леко и трудно се изфорсирва, с покачването на температурата, проблемът лека-полека изчезва, но не напълно, изчезва когато обърне на газ, което ме навежда на мисълта, че вероятно проблемът е в дюзите.
Когато обърне на газ в момента, в който ламбдаа започне да регулира (т.е. влезе в closed loop) започва леко заиграване на оборотите, като загрее напълно проблем вече няма.
По колата е проверено всичко - пробвано е с друг дебитомер, стъпковия мотор е сменен, ламбдите работят отлично........ дайте някакъв акъл....
Е36 - М52Б20 е колата
Благодаря предварително!
забелязвам, че при живите данни, два параметъра са извън допустимите граници, става въпрос за
- Engine load
- Air use of the idle control valve

Някой би ли могъл да каже малко повече за тези два параметъра и каква би била причината да са извън допуска. Второто е съвсем на ръба, но колата докато е студена си седи извън номалното в + стойност.
Колата има лек проблем когато е студена, на бензин тресе леко и трудно се изфорсирва, с покачването на температурата, проблемът лека-полека изчезва, но не напълно, изчезва когато обърне на газ, което ме навежда на мисълта, че вероятно проблемът е в дюзите.
Когато обърне на газ в момента, в който ламбдаа започне да регулира (т.е. влезе в closed loop) започва леко заиграване на оборотите, като загрее напълно проблем вече няма.
По колата е проверено всичко - пробвано е с друг дебитомер, стъпковия мотор е сменен, ламбдите работят отлично........ дайте някакъв акъл....
Е36 - М52Б20 е колата
Благодаря предварително!
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: M52 - Engine load and air use...
Температурата на вх въздух ми се струва малко висока. Провери я на студен мотор, точно след палене дали е същата като на външната температура.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: M52 - Engine load and air use...
проверих я, като запали на 3 градуса външна, в колектора сензора отчиташе 6. Мисля съвсем нормално, освен това сензорът съм го мерил и си е в норми според аутодата.....
Действително и на мен ми се вижда малко висока, но както казах проблемите са на студен мотор, а не на топъл. А и снимката, която съм пуснал е правена след седене на място доста дълго време запалена и може би това е причината, просто колектора се е понагрял....
Действително и на мен ми се вижда малко висока, но както казах проблемите са на студен мотор, а не на топъл. А и снимката, която съм пуснал е правена след седене на място доста дълго време запалена и може би това е причината, просто колектора се е понагрял....
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: M52 - Engine load and air use...
на колко ти стоя адаптациите за празен ход и частично натоварване от сондите? Иначе напрви някаква нехерметичност в системата примерно съвсем леко извади клечката за маслото и виж какво става с моторчето за празен ход. Би трябвало там да падне.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: M52 - Engine load and air use...
тва е добра идея, щях да ги гледам тия адаптации ама забравих.... утре ше ги видя и ще пробвам това, което казваш.... 

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: M52 - Engine load and air use...
Така, ето и малко от обещаното....
Това са стойностите веднага след паленето


Виждат се адаптациите ясно, сега следват скрийншота при каране, след като е позкряла и има регулиране от сондите вече
и тук пускам какво се случва при вадене на щеката, т.е. разхерметизиране на системата
извадена щека

прибрана щека

Добре се вижда, че има мръдване само във fuel control integrator-a, адаптациите не помръдват. Трябва да отбележа, че последните две снимки от опита с щеката, преди това съм занулил адаптациите и съм я карал 10-тина минути, явно обаче още не бяха инициализирани.
Днес гледах на един приятел М52-то, също като моето и няма никакви разлики в показанията на инпата и при него твзи стойности, за които стана въпрос в началото са с удивителни, адаптациите също са му в норма, а при него всичко е 6.

Реално тия адаптации не би трябвало да са голям проблем, тъй като те приалагат съвсем лека корекция към бензиновите времена, тоест ако са в нормата +/-100, каквито са в границите на инпа-та не битрябвало да оказват особено влияние. Вече ако излязат извън нормите, тогава очевидно се опитва да компенсира за някакъв проблем - паразитен въздух, проблем в ламбда сонда, инжектор и т.н.
Това са стойностите веднага след паленето


Виждат се адаптациите ясно, сега следват скрийншота при каране, след като е позкряла и има регулиране от сондите вече

и тук пускам какво се случва при вадене на щеката, т.е. разхерметизиране на системата
извадена щека

прибрана щека

Добре се вижда, че има мръдване само във fuel control integrator-a, адаптациите не помръдват. Трябва да отбележа, че последните две снимки от опита с щеката, преди това съм занулил адаптациите и съм я карал 10-тина минути, явно обаче още не бяха инициализирани.
Днес гледах на един приятел М52-то, също като моето и няма никакви разлики в показанията на инпата и при него твзи стойности, за които стана въпрос в началото са с удивителни, адаптациите също са му в норма, а при него всичко е 6.

Реално тия адаптации не би трябвало да са голям проблем, тъй като те приалагат съвсем лека корекция към бензиновите времена, тоест ако са в нормата +/-100, каквито са в границите на инпа-та не битрябвало да оказват особено влияние. Вече ако излязат извън нормите, тогава очевидно се опитва да компенсира за някакъв проблем - паразитен въздух, проблем в ламбда сонда, инжектор и т.н.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: M52 - Engine load and air use...
Тези адаптационните стойности са много интертни. При мене и трябват към 20км докато си ги направи след нулиране. С работа на място обикновенно не се променят. Чесно казано и при мен не мога да се ориентирам със тия показатели за моторчето на пр ход. Щом на бензин го има само, провери налягането на горивото. На контакт трябва да е 3,5бара, като запалиш и работи на 3бара, като чукнеш газта трябва да вдига до 3,5 бара. След това изгаси и следи дали налягането се задържа примерно за 1-2минути- ако падя рязко някоя от дюзите не ти уплътнява добре. На моята съм я замервал така 30мин и си държи падна до 2,5-2,6 бара и не падаше повече.
Пробвай също и без дебитомер дали го има това заглъхване.
Иначе сензора за температура изглежда работи добре.
Пробвай също и без дебитомер дали го има това заглъхване.
Иначе сензора за температура изглежда работи добре.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: M52 - Engine load and air use...
Общо взето и твоите мисли се припокриват с моите, това което остана наистина е да замеря налягането в рейката.
При изкаран дебитомер нещата стават мега зле, така че там ме съмнява да е проблема.....
Мисля да замеря налягането и ако не е от него да сменя дюзите и ще видим какво ще стане..... ще пиша при развитие....
поздрави
При изкаран дебитомер нещата стават мега зле, така че там ме съмнява да е проблема.....
Мисля да замеря налягането и ако не е от него да сменя дюзите и ще видим какво ще стане..... ще пиша при развитие....
поздрави

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: M52 - Engine load and air use...
Сега се позамислих малко върху пробата с щеката, реално колата реагира съвсем адекватно на теста..... защо....
...вижда се, че при изкарана щека, интегратора скача на 50-60 единици, което означава, че се опитва да обогати сместа. Така и трябва да стане, тъй като при извадена щека паразитен въздух заобикаля дебитомера(не се отчита) и реално сместа обеднява.
При поставяне обратно на щеката, веднага стойностите се нормализират, като стават близки до нулата или леко в минус областта, тоест се опитва леко да обедни, което си е нормално предвит това, че преди малко при извадената щека е обогатило малко.
Реално електрониката си реагира съвсе адекватно, тоест проблем не би трябвало да има.
А и адаптациите няма как да мръднат веднага при вадене на щеката, мърда само fuel integrator-a тъй като той е моментната адаптация, ако можем така да го наречем. Останалите две (additive) за празния ход и (multiply) за режим извън празен ход са както каза и колегата над мен- доста интертни, те се "изучават" и напасват от компютъра в продължение на повечко време.
От тук нататък продължавам по стъпките, които описах в предишното мнение и при повече развитие ще споделя
...вижда се, че при изкарана щека, интегратора скача на 50-60 единици, което означава, че се опитва да обогати сместа. Така и трябва да стане, тъй като при извадена щека паразитен въздух заобикаля дебитомера(не се отчита) и реално сместа обеднява.
При поставяне обратно на щеката, веднага стойностите се нормализират, като стават близки до нулата или леко в минус областта, тоест се опитва леко да обедни, което си е нормално предвит това, че преди малко при извадената щека е обогатило малко.
Реално електрониката си реагира съвсе адекватно, тоест проблем не би трябвало да има.
А и адаптациите няма как да мръднат веднага при вадене на щеката, мърда само fuel integrator-a тъй като той е моментната адаптация, ако можем така да го наречем. Останалите две (additive) за празния ход и (multiply) за режим извън празен ход са както каза и колегата над мен- доста интертни, те се "изучават" и напасват от компютъра в продължение на повечко време.
От тук нататък продължавам по стъпките, които описах в предишното мнение и при повече развитие ще споделя

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: M52 - Engine load and air use...
.... и така днес замерихме налягането в бензиновата рейка - 3.00 бара, просто закова ама тооочно! Тоест всичко е ок там.
следваща стъпка - смяна на дюзи......... ще пиша какво е станало
следваща стъпка - смяна на дюзи......... ще пиша какво е станало

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: M52 - Engine load and air use...
.... и така, малко да понапиша какво се получи.....
Искам да вметна, че налягането на горивото трябва да се премери и при подаване на газ на мотора, а не само на празен ход. Вярното е на празен ход да показва 3.0бара, а при подаване на газ да отчита 3.5бара, поне така е при М52 (тук благодаря на колегата maxpower за пояснението). Та след първото замерване успях да си направя едно уредче и закачих да измеря отново и си беше точно по описание както трябва да бъде.
Както писах преди, смених и дюзите и смея да твърдя, че пробемът изчезна на 90%. В момента прекъсване няма и се форсира идеално на студен мотор, но остана едно леко забиване в момента на подаване на газ, което отново при минаване на газ изчезва..... сега съм се насочил към смяна на гофрирания маркуч, тъй като видях, че се е понапукал и след това евентуално клапана на картерните газове, щото само тва си остана...... Това забиване е точно все едно взима паразитен въздух.
Продължаваме да дълбаем......
Искам да вметна, че налягането на горивото трябва да се премери и при подаване на газ на мотора, а не само на празен ход. Вярното е на празен ход да показва 3.0бара, а при подаване на газ да отчита 3.5бара, поне така е при М52 (тук благодаря на колегата maxpower за пояснението). Та след първото замерване успях да си направя едно уредче и закачих да измеря отново и си беше точно по описание както трябва да бъде.
Както писах преди, смених и дюзите и смея да твърдя, че пробемът изчезна на 90%. В момента прекъсване няма и се форсира идеално на студен мотор, но остана едно леко забиване в момента на подаване на газ, което отново при минаване на газ изчезва..... сега съм се насочил към смяна на гофрирания маркуч, тъй като видях, че се е понапукал и след това евентуално клапана на картерните газове, щото само тва си остана...... Това забиване е точно все едно взима паразитен въздух.
Продължаваме да дълбаем......

11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани