Датчик разпределителен вал

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 11.12.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 320i

Датчик разпределителен вал

Мнение от G.Bozhilov » 15 Сеп 2012, 21:48

Колеги имам проблем с колата който се състой в следното(мотора ми е М52Б20) Карам си колата върви нормално в един момент колата предърпва и почва да върви като кола 1000 кубика (според мен влиза в авариен режим) карах я на диагностика излезе датчик разпределителен вал. И така смених го но проблема си остана ;( Къде да търся друг проблем според вас.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Top Gun Maverick » 15 Сеп 2012, 22:22

Датчик колянов вал.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от u`F`o » 15 Сеп 2012, 23:48

BMWPOWERRR_ACM написа:Датчик колянов вал.

:mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 22.05.2006
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 E53 4,4
Мечтае да кара: Всичко що е М

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от cool_ice » 16 Сеп 2012, 0:25

При мен беше така и наистина като смених датчика на коляновия вал всичко си дойде на мястото .
Изображение

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Top Gun Maverick » 16 Сеп 2012, 6:37

u`F`o написа:
BMWPOWERRR_ACM написа:Датчик колянов вал.

:mhihi:

Не виждам защо се смееш колега. Не говоря наизуст. От компа и без закачане толкова мога да кажа. Но колегата пита точно за такива мнения, ясно е, че трябва да се закачи...пак.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: e36 318i м40 R.I.P:( е36 320и м52
Мечтае да кара: x5 или е36 кабрио

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от lop_88 » 16 Сеп 2012, 8:22

Колега при мен пък е обратното и аз съм с м52б20 :banghead: колкото да е настъпвам тя си знае нейто и ускорява много бавно,но на моменти като предърпа и идва палъра за кратко :ok: .постоянно ми гърми дебитомерите и съм сменил 3 до сега за година и половина,а на диагностика нищо друго не излиза...Карал съм къде ли не в Пловдив"кастрол,немо-кар,наиси-кар,ником-ауто с бош диагностика са,при любака ли беше роската ли все ги бъркам нали са на едно място"и нищо...никой незнае защо така става... та за момента така си е карам около година,но ми къса джоба с големия разход :ranting: .
може всичко да е ,да ама не е бмв :)

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Top Gun Maverick » 16 Сеп 2012, 11:45

На газ ли си?
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: Пазарджик/Пловдив
Кара: E36 Coupe & E46 Coupe

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от djkita » 16 Сеп 2012, 11:49

Вземете един друг датчик за колянов вал и пробвайте. Не е гаранция, че щом диагностика не го лови, то датчика е здрав. Има доста такива случай и е писано доста из форума за тях :) Според мен точно там е проблема!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от bavar4o.70 » 16 Сеп 2012, 16:47

Да не си сложил китайски датчик?С такъв още веднага не чете сигналите-така стана с един колега.А при мен като укъсиха трите кабелчета на дат. на коляновия вал,мотора не запали,докато не ги изолирах с тиксо.Тези симптоми са на неработещ датчик разпр. вал. :yes: Ако не си изхвърлил оригиналния датчик,махни маншончето на буксата и ще видиш трите кабела без изолация и преплетени.Смени кабела и може да имаш късмет да е здрав.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 745d, 530d, 335d
Мечтае да кара: Су-35
Детайли за колата: - Е36 320i (SOLD)
- E46 330i BlackSapphire (stage 2) (SOLD)
- E46 330ci (SOLD)
- E46 330cd 400+ hp (SOLD)
- E65 745d 400+ hp
- E60 530d 300+ hp
- E92 335d (Stage 3)

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от MCPO » 16 Сеп 2012, 19:16

Колега имах същия проблем. Нямаше ме известно време, а докато бях тука колата си работеше нормално. След седмица качвам се и все едно друга кола и до днес нямам никакво обяснение как е станало. Колата не можеше да ускорява, придърпваше, като я настъпиш заглъхва. Направо главата ме заболя. В крайна сметка смених датчик разпределителен вал , ламбда сонда и нов ванос. След това колата започна да си върви без проблем. :)
"Силата не идва от физическия капацитет. Тя идва от неукротимата воля." - Ганди
BWM Team Dobrich Just Cavalli 

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от bavar4o.70 » 16 Сеп 2012, 20:43

А кое точно на ваноса смени?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 745d, 530d, 335d
Мечтае да кара: Су-35
Детайли за колата: - Е36 320i (SOLD)
- E46 330i BlackSapphire (stage 2) (SOLD)
- E46 330ci (SOLD)
- E46 330cd 400+ hp (SOLD)
- E65 745d 400+ hp
- E60 530d 300+ hp
- E92 335d (Stage 3)

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от MCPO » 16 Сеп 2012, 21:33

bavar4o.70 написа:А кое точно на ваноса смени?


Целия ванос. Взех го от един познат за 120 лв. Реших, че така е по-лесно отколкото да издирвам части които трудно се намират по отделно.
"Силата не идва от физическия капацитет. Тя идва от неукротимата воля." - Ганди
BWM Team Dobrich Just Cavalli 

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от jakson » 16 Сеп 2012, 23:44

Какво им се разваля на тези датчици?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от metodi80 » 17 Сеп 2012, 0:39

jakson написа:Какво им се разваля на тези датчици?


Съществуват три типа датчици за колянов вал - магнитни датчици, датчици с ефект на Хол , магнитно -резистивни датчици (последните два типа работят по подобен начин и генерират правоъгълни импулси )

- Магнитните датчици имат два извода , те са свързани към вътреша бубина , която улавя магнитното поле създадено от въртящия се маховик (или демпферна шайба) . Единия край на бубината отива към маса , а другия край отива към компютъра . Когато двигателя работи , тоест маховика (или демпферната шайба ) се върти се създава магнитно поле , то се улавя от бубината като се генерират импулси (близки до синусоидални , които имат определена амплитуда - най -често около 2 волта от пик до пик ) , тези импулси се подават към компютъра и в зависимост от тяханта честота и амплитуда се определя работата на двигателя. Този тип датчици освен с осцилоскоп, могат да бъдат премерени и с мултицет , тоест да се премери съпротивлението на бубината , което е в определени предписани граници. При тези датчици с времето е възможно бубината да се скапе ...

-Датчици на Хол и магнитно-резистивни датчици имат три извода и вътрешен транзистор. Единия от изводите отива на маса , друг е свързан към захранване -12 волта , а третия е сигналния проводник , който отива към компютъра . Формата на сигнала при тези датчици е правоъгълна . При тях не може да се премери съпртивление , тъй като няма компонент на който да му се мери съпртивлението ... Както казах въртре има едно транзисторче .... Именно то може да с скапе с времето (а при китайските датчици и без време :mhihi: ). Тестването на тези датчици (освен с осцилкосоп , който е най правилния и показателен метод ) става по няколко начина но те са дълги за обяснение и не винаги са достатъчно показателни (обикновено трябва да се прилагат едновременно , за да се стигне до извод) ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от jakson » 18 Сеп 2012, 0:00

metodi80 написа:
jakson написа:Какво им се разваля на тези датчици?


Съществуват три типа датчици за колянов вал - магнитни датчици, датчици с ефект на Хол , магнитно -резистивни датчици (последните два типа работят по подобен начин и генерират правоъгълни импулси )

- Магнитните датчици имат два извода , те са свързани към вътреша бубина , която улавя магнитното поле създадено от въртящия се маховик (или демпферна шайба) . Единия край на бубината отива към маса , а другия край отива към компютъра . Когато двигателя работи , тоест маховика (или демпферната шайба ) се върти се създава магнитно поле , то се улавя от бубината като се генерират импулси (близки до синусоидални , които имат определена амплитуда - най -често около 2 волта от пик до пик ) , тези импулси се подават към компютъра и в зависимост от тяханта честота и амплитуда се определя работата на двигателя. Този тип датчици освен с осцилоскоп, могат да бъдат премерени и с мултицет , тоест да се премери съпротивлението на бубината , което е в определени предписани граници. При тези датчици с времето е възможно бубината да се скапе ...

-Датчици на Хол и магнитно-резистивни датчици имат три извода и вътрешен транзистор. Единия от изводите отива на маса , друг е свързан към захранване -12 волта , а третия е сигналния проводник , който отива към компютъра . Формата на сигнала при тези датчици е правоъгълна . При тях не може да се премери съпртивление , тъй като няма компонент на който да му се мери съпртивлението ... Както казах въртре има едно транзисторче .... Именно то може да с скапе с времето (а при китайските датчици и без време :mhihi: ). Тестването на тези датчици (освен с осцилкосоп , който е най правилния и показателен метод ) става по няколко начина но те са дълги за обяснение и не винаги са достатъчно показателни (обикновено трябва да се прилагат едновременно , за да се стигне до извод) ...

Добре, ами тези датчици, които се слагат на дифа. и се водят "Speed Sensor" и по диагностиките често дават грешка, те не са ли точно от първия вид, магнитни?

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook