За или против лекия маховик
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- БаЯн
- ентусиаст
-
- Мнения: 1001
- Регистриран на: 24.08.2005
- Местоположение: Sofia - Mladost
- Кара: Е30 340!!!
- Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3
За или против лекия маховик
Здравейте колеги искам да направим една анкета и да видим кой какво мисли ЗА или Против лекия маховик на е36 и въобще като цяло , митове ли са това че колата губи Nm или истина ? 

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: За или против лекия маховик
Според мен, ако основно ще караш на пистата и си с атмосферна кола, е добре да е с лек маховик. Ако е за ежедневно ползване - по-скоро не
Лекия маховик има смисъл на някоя малолитражна високооборотна пила, дето няма достатъчен брой цилиндри или турбо, че да има достатъчен момент от ниски обороти да развърта тежкия 


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- БаЯн
- ентусиаст
-
- Мнения: 1001
- Регистриран на: 24.08.2005
- Местоположение: Sofia - Mladost
- Кара: Е30 340!!!
- Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3
Re: За или против лекия маховик
Да това е ясно питам принципно защото всеки има различно мнение и ми е най-интересно където повечето казват губило се въртящ момент т.е.Nm или не , губенето на момента за тях е че падат после по бързо оборотите ли това ли им е губеното , защото аз не мога да си обясня как се губят
вече има 6 гласа и само едно мнение 


- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: За или против лекия маховик
Определено да. Няма нищо по-хубаво от бързо развъртащ се мотор. Аз сега карам М50Б20 в е34 и си е мъка - това нещо трябва да е в 3500+ , че като му подадеш газ да усетиш, че тръгва (да ускорява е друг въпрос
). Вярно, че двигателчето е слабо, особено в това купе но... наистина няма никакъв респонс. За губенето на Nm съм го писал и преди - в пълния смисъл на понятието "въртящ момент" такъв не се губи. Но лекия маховик значи по-малка маса, която акумулира енергията от коляновия вал. По-малката маса значи, че инцерционния момент на маховика се намалява, и от там нататък е ясно какво значи това. Друг + е, че за да изръчкаш колата не е нужно да я вкарваш в червеното, защото и да смениш по-рано предавка следващата идва при обороти, в които мотора отново се върти добре. Единствения минус може би е евентуален по-поклатим празен ход, особено при пускане на климатика, но и това май не се случва често.

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: За или против лекия маховик
Чисто теоретично се губи инерчен момент. Което е и добре, и зле. Добре е, че двигателя бързо се развърта и достига по-бързо да оптималния работен диапазон. Лошото е, че съответно бързо излиза от него
Въртящ момент няма как да се загуби понеже той се определя от сумарния натиск върху челата на буталата и това колко е "разпънат" коляновия вал.
Пример - караш на 5-та с 28-цата по равно с постоянна газ. Идва рязко нанагорнище. С тежък маховик по-трудно ще усетиш, че е дошло нанагорно. С лекия веднага ще ти се намали скоростта поради по-малкия му инерчен момент и ще трябва да компенсираш с подаване на повече газ. Ще си помислиш - "тая кола какъв въртящ момент имаше преди да сменя маховика, сега колко е зле, едно нанагорно не може да качи
". Но това не е вярно - просто преди това е била по-инертна и външните сили не са и влияели така свирепо. Но пък съответно ще имаш много по-отзивчива кола 
Има по-хубаво - не толкова бързоразвъртащ се, но с мноооого Nm от ник'ви обороти
Ама въпрос на предпочитания, разбира се 

Пример - караш на 5-та с 28-цата по равно с постоянна газ. Идва рязко нанагорнище. С тежък маховик по-трудно ще усетиш, че е дошло нанагорно. С лекия веднага ще ти се намали скоростта поради по-малкия му инерчен момент и ще трябва да компенсираш с подаване на повече газ. Ще си помислиш - "тая кола какъв въртящ момент имаше преди да сменя маховика, сега колко е зле, едно нанагорно не може да качи


Dirty M5 driveR написа:Определено да. Няма нищо по-хубаво от бързо развъртащ се мотор...
Има по-хубаво - не толкова бързоразвъртащ се, но с мноооого Nm от ник'ви обороти


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: За или против лекия маховик
За нютоните няма какво да се напише след поста на Nickelback
Зависи какво разбираш под лек маховик - такъв от дърто М20 или екстремен дупчен/стърган/алуминиев... При мен на е30 с матор от е36 и маховик от м10 6кг освен че трябва повече газ при потегляне и скоростната кутия притраква
не намирам нищо отрицателно... И с мощен мотор пак ще е по-добре, защото се подобрява респонса. Едно е да нариташ леко газта докато си на 2ра и да тръгне настрани, друго е да трябва да ритнеш 2 пъти съединителя със газ докрай да се събуди и тогава да тръгне 
тенденциите в автомобилостроенето се менят и от едно време насам БМВтата не се правят хулигански, а плавни - като намачкаш газта да не вземе да се засуче и да се пребиеш
като караш на дълъг път да върви гладко, да не се налага да подаваш газ на леко баирче, скоростите да влизат мазно 
Според мен около 6кг е идеалното тегло за кола която се кара всеки ден, зависи кой какво го кефи

Зависи какво разбираш под лек маховик - такъв от дърто М20 или екстремен дупчен/стърган/алуминиев... При мен на е30 с матор от е36 и маховик от м10 6кг освен че трябва повече газ при потегляне и скоростната кутия притраква


тенденциите в автомобилостроенето се менят и от едно време насам БМВтата не се правят хулигански, а плавни - като намачкаш газта да не вземе да се засуче и да се пребиеш


Според мен около 6кг е идеалното тегло за кола която се кара всеки ден, зависи кой какво го кефи

- БаЯн
- ентусиаст
-
- Мнения: 1001
- Регистриран на: 24.08.2005
- Местоположение: Sofia - Mladost
- Кара: Е30 340!!!
- Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3
Re: За или против лекия маховик
Малко останаха хората които ще седнат да пишат и да обяснят нещо както трябва
аз мисля че в горния пост Nickelback всичко бе описано много точно 


- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: За или против лекия маховик
Истината е, че човек трябва да покара и двата вариянта и да прецени кой му допада повече. Nickelback е съвършено прав, че е въпрос на предпочитания. Аз обичам резкия и директен двигател, други обичат да усещат по-бавно идващата тяга. Иначе за това колко да е лек - и аз не говоря за маховици като перо от рода на 4кг. Лекия от М20 си е екстра, като се има предвид двойната тежест на стоков от М50 (че даже климатичната версия е към 14, което е още едно потвърждение за "устойчивостта" на по-голямото тегло при прилагане на сила, в случая товара от компресора на климатика).
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: За или против лекия маховик
Истината е че никакъв въртящ момент не се губи и си е един голям плюс при умерено олекотяване направено кадърно и както си трябва.Даже напротив - бих казал че се печели още малко въртящ момент заради по малката маса която трябва да развърта мотора.По добър респонс и лесно достигане на червената линия не виждам причина да не се направи. 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: За или против лекия маховик
Аз пък съм против, НОООООО...много зависи за какво ти е колата. Общо взето ако ти трябва кола с олекотен маховик, то ще достигнеш до извода, че това е плюс.
Но всичко е субективно. Не мислете, че онези в заводите са някои алъци и ако бе толкова страхотно да си с по-лек маховик, те щяха да си правят труда да ги правят по-тежки.
Относно постът над мен, няма кадърно или некадърно. Всичко е физика и едното винаги е за сметка на другото. Ако не бе така, то всички коли щяха да са с олекотени маховици.

Но всичко е субективно. Не мислете, че онези в заводите са някои алъци и ако бе толкова страхотно да си с по-лек маховик, те щяха да си правят труда да ги правят по-тежки.

Относно постът над мен, няма кадърно или некадърно. Всичко е физика и едното винаги е за сметка на другото. Ако не бе така, то всички коли щяха да са с олекотени маховици.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: За или против лекия маховик
BMWPOWERRR_ACM написа:Аз пък съм против, НОООООО...много зависи за какво ти е колата. Общо взето ако ти трябва кола с олекотен маховик, то ще достигнеш до извода, че това е плюс.![]()
Но всичко е субективно. Не мислете, че онези в заводите са някои алъци и ако бе толкова страхотно да си с по-лек маховик, те щяха да си правят труда да ги правят по-тежки.
Относно постът над мен, няма кадърно или некадърно. Всичко е физика и едното винаги е за сметка на другото. Ако не бе така, то всички коли щяха да са с олекотени маховици.
Под "кадърно" олекотен имам предвид по скоро безопасно олекотен малко неточно се изразих.Онези в заводите не са балъци но тежкия маховик е компромисен вариант между бързо ускоряване и запазване на въртящия момент с по плавни преходи при променливи натоварвания.Така че ако търсиш екстремното няма какво да се притесняваш че ще приттреперва като включи климатика.Самия маховик не произвежда въртящ момент а служи за акумулиране на кинетичната енергия така че олекотяването е добър начин да живне малко мотора.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: За или против лекия маховик
Де да знам аз, все си мисля, че това си влияе като се развърти вече мотора и въпросното олекотяване започва по-скоро да пречи. Но ако е направено по-балансирано...абе пак опираме до нещата за какво ти е направена колата. Всичко е субективно.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: За или против лекия маховик
БаЯн, доколкото си спомням искаше да я турбинираш... Според мен, ако това стане и сложиш лек маховик ще стане отвратителна за каране... Турбото, както се сещаш надува на високи обороти, а и с лек маховик като минеш 4000об. ще биеш само прекъсвачи на 1-ва и 2-ра... Ама това си е мое мнение, дано се включи някой с практически опит с лек маховик на турбо кола 

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: За или против лекия маховик
Nickelback написа:БаЯн, доколкото си спомням искаше да я турбинираш... Според мен, ако това стане и сложиш лек маховик ще стане отвратителна за каране... Турбото, както се сещаш надува на високи обороти, а и с лек маховик като минеш 4000об. ще биеш само прекъсвачи на 1-ва и 2-ра... Ама това си е мое мнение, дано се включи някой с практически опит с лек маховик на турбо кола
Ми ето включвам се

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- kirilov/325i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 4.05.2008
- Местоположение: Търговище
- Кара: Е36-325i Тurbo 605 Max Torque
Re: За или против лекия маховик
Аз съм с маховик от м42 и съм доволен от колата ...в смисъл е приятна за каране.
Аз го сложих поради други причини,не съм гонил олекотяване...даже не знам колко кг. е разликата
За атмосверен мотор ли питаш или за Турбо ?
Аз го сложих поради други причини,не съм гонил олекотяване...даже не знам колко кг. е разликата

За атмосверен мотор ли питаш или за Турбо ?

45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани