m44 с ел. перка, не включва винаги.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- lowrider
- ентусиаст
-
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
m44 с ел. перка, не включва винаги.
Вчера на жената компакта започнал да грее, стрелката минала средата с една идея и добре, че ме е слушала внимателно веднага пуснала парното и колата се охладила. Днес реших да тествам запалих я, стрелката стигна средата и стоя там сигурно 10минути, перката отпред не тръгна, пуснах климатика и тръгна, спирам го и тя пак спира. Задържах оборотите на 3000 и перката се включи най-после, стрелката си стоеше на средата, след малко спря и я оставих на празен ход без давам газ още 10мин, и хоп стрелката мръдна надясно (може би на около 12:02 застана), перката не тръгна, пуснах климатика - тръгна, спрях го, почна да се движи едва, едва, пак пуснах и спрях климатика и перката пак тръгна и спря. Какво и е? Датчик? Резистор? Идеи?
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.
2-ра степен тръгва ли?
- lowrider
- ентусиаст
-
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.
zBoost написа:2-ра степен тръгва ли?
ми май само 2ра тръгва, не съм сигурен, как да проверя

Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.
мистерията е голяма с тези перки. Скоро се сблъсках с подобен проблем...
Долу на буксата на самата перка има три пина: единият е маса, другите два са напрежителни за съответно първата и втората степен. Подаваш "-" на пина с кафяв кабел и "+" на другите два пина - гледаш дали върти перката. Ако върти и на двата пина (бърза и бавна степен) перката е наред.
Датчика на радитора можеш да го изолираш като извадиш буксата му и направиш с тънка жичка мост м/у масата (пак кафяв) и останалите два пина (пак един по един)
Мост и на двата пина перката трябва да тръгне (суответно бързо и бавно)
Има и две релета в бушониерията, но кой са под номер не мога да ти помогна (те също са за бърза и бавна степен)
2 бушона има и преди релетата, но местоположението на единия е неясно.
Лошото е, че ако всичко е наред е едната или другата степен не работят... схемата минава и през ECU-то, където замасява - там вече ще е филм.
Стъпка по стъпка:
Проверяваш перката (описах ти как - ако и на двете места върти - перката е наред)
Проверяваш датчика (описах ти как - ако тръгне перката тогава да върти проблема е в него)
Успех
Долу на буксата на самата перка има три пина: единият е маса, другите два са напрежителни за съответно първата и втората степен. Подаваш "-" на пина с кафяв кабел и "+" на другите два пина - гледаш дали върти перката. Ако върти и на двата пина (бърза и бавна степен) перката е наред.
Датчика на радитора можеш да го изолираш като извадиш буксата му и направиш с тънка жичка мост м/у масата (пак кафяв) и останалите два пина (пак един по един)
Мост и на двата пина перката трябва да тръгне (суответно бързо и бавно)
Има и две релета в бушониерията, но кой са под номер не мога да ти помогна (те също са за бърза и бавна степен)
2 бушона има и преди релетата, но местоположението на единия е неясно.
Лошото е, че ако всичко е наред е едната или другата степен не работят... схемата минава и през ECU-то, където замасява - там вече ще е филм.
Стъпка по стъпка:
Проверяваш перката (описах ти как - ако и на двете места върти - перката е наред)
Проверяваш датчика (описах ти как - ако тръгне перката тогава да върти проблема е в него)
Успех
- lowrider
- ентусиаст
-
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.
Утре ще гледам да диагностицирам, иначе бушоните ги отписвам като опция, защото както написах по-горе първия път сработи сама, без климатик, но втория път не пожела. Мерси много за напътствията 

Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.
колега ако тръгва на климатик тва е 1ва степен. мойта не тръгва ма аз съм за реостат. обикновено 1ва степен заминава и остава само на 2ра, поне при мене е така. когато работи само 2ра степен перката включва по рядко и директно на 2ра в задръстване примерно забелязваш как падат ооборотите по-рязко за да охлади и обикновено се чува повече.
- Киров
- Пловдивски Джигит
-
- Мнения: 735
- Регистриран на: 14.02.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 728 IA
Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.
zBoost написа:колега ако тръгва на климатик тва е 1ва степен. мойта не тръгва ма аз съм за реостат. обикновено 1ва степен заминава и остава само на 2ра, поне при мене е така. когато работи само 2ра степен перката включва по рядко и директно на 2ра в задръстване примерно забелязваш как падат ооборотите по-рязко за да охлади и обикновено се чува повече.
На мен точно така ми става както е описал колега, аз съм с М44 но стрелката си стои на 12 часа няма проблеми....


Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.
Peturcho_bmw написа:zBoost написа:колега ако тръгва на климатик тва е 1ва степен. мойта не тръгва ма аз съм за реостат. обикновено 1ва степен заминава и остава само на 2ра, поне при мене е така. когато работи само 2ра степен перката включва по рядко и директно на 2ра в задръстване примерно забелязваш как падат ооборотите по-рязко за да охлади и обикновено се чува повече.
На мен точно така ми става както е описал колега, аз съм с М44 но стрелката си стои на 12 часа няма проблеми....![]()
Тя си стои стрелката ама до време , оправи си първата степен да не плачеш ( така е думата де ) . То стрелката седи на 12часа и над 100градуса и ако някой ден изтърве и капачката и бързо ще заври чайника като загуби налягане .
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.
не се притеснявай вече 5 години не е заврял моя, надали ще заври от тва 
кат зех колата след 2 години разбрах че имало 1ва степен

кат зех колата след 2 години разбрах че имало 1ва степен

- Киров
- Пловдивски Джигит
-
- Мнения: 735
- Регистриран на: 14.02.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 728 IA
Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.
zBoost написа:не се притеснявай вече 5 години не е заврял моя, надали ще заври от тва
кат зех колата след 2 години разбрах че имало 1ва степен
АЗ пък след 4 години разбирам и то сега от теб!!



Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.
Нищо против колеги , но съм писал някой ден и това да е вероятна причина . Или съвета ви е да не се прави вентилатора кат му е изгоряло едно съпротивление за 8лв ( примерно ) . Не така все пак това е технически форум , а не на кой му е издържал двг без първа степен . Пак казвам не споря ,че нищо не е станало за толкоз време ама дали е правилно по-скоро се обсъжда , все пак не е ремонт за стотици левове и ако и това не се ремонтира какъв е смисъла всъщност . Аз карам само дизелови мотори досега и може би затова съм по-внимателен , но всеки си знае за него си , няма лошо. 

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.
абе не че не си подържам колата, ама просто такова ОЕМ да намериш си е като игла в купа сено, а в дару вървят само с перката комплект. знам, че ставало с някво съпротивление ама трябва да намеря колко ома беше и имаше един сайт, та се се каня...
- lowrider
- ентусиаст
-
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.
До буксата на перката не стигнах, почнахме с Милен (NAPSTERS) от датчика на радиатора, като дадохме на късо всеки от двата пина, тръгнаха и двете степени, т.е. перката си работи. Какво се оказа в крайна сметка, охладителната течност беше под минимума и не може да нагрее достатъчно датчика на радиатора. Доляхме към 500мл антифриз и перката веднага започна да сработва. Продължавам да я държа под наблюдение, да видим 

Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- Диан
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 24.05.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E60
- Детайли за колата: 523i 06'
Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.
lowrider написа:Какво се оказа в крайна сметка, охладителната течност беше под минимума и не може да нагрее достатъчно датчика на радиатора. Доляхме към 500мл антифриз и перката веднага започна да сработва. Продължавам да я държа под наблюдение, да видим
Колега направи обезвъздушаване и долей още. Щом е бил студен от едната страна радиатора почти съм сигурен, че ще влезе още охладителна течност. Успех!

- lowrider
- ентусиаст
-
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.
Диан написа:lowrider написа:Какво се оказа в крайна сметка, охладителната течност беше под минимума и не може да нагрее достатъчно датчика на радиатора. Доляхме към 500мл антифриз и перката веднага започна да сработва. Продължавам да я държа под наблюдение, да видим
Колега направи обезвъздушаване и долей още. Щом е бил студен от едната страна радиатора почти съм сигурен, че ще влезе още охладителна течност. Успех!
дам, планирал съм за утре сутрин обезвъздушаване

Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани