Идентичен проблем при м52 в студено време

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Идентичен проблем при м52 в студено време

Мнение от Smoocki » 11 Фев 2012, 20:59

Проблема се изразява в следното при работа на мотора в студено време при подаване на газ се се форсира трудно до към 2500-3000 оборота мине ли ги няма проблеми .Излезе ли от синия сектор се оправя .
При движение понякога се получава и припукване .
Пру диагностика не излиза никаква грешка ,единсветното което се наблюдава ,че стъпковият мотор държи прекалено отворен .
Възможно ли е да запича стъпковия ?
Онзи ден при запален двигател пипнах без да искам пипнах датчика на дроселовата клапа и промени оборотите .


Какви са възмножните проблеми ,понеже колега сподели абсолютно същия дефект .
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 19.11.2010

Re: Идентичен проблем при м52 в студено време

Мнение от mpowered » 13 Фев 2012, 16:29

При мене е същия проблема, до тук съм сменил на добра воля:

Свещи, лули, стъпково момотче, чистене на дюзи, проба със сигурен дебитомер.

абсолютно никва промяна!
Всички маркучи са си ок!
Никакви грешки от диагностика!

Остава клапана на картерните газове, май проблема е в него.

Не знам вече какво да правя, мине ли синьото и е екстра до тогавa обаче..........

П.С. Говорим за М52Б20 от последните (с пластмасовия капак)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Идентичен проблем при м52 в студено време

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Фев 2012, 17:43

Smoocki написа:Онзи ден при запален двигател пипнах без да искам пипнах датчика на дроселовата клапа и промени оборотите .


Замери го тоя датчик, може да е извън нормите. За точните стойности може да има писано някъде, ако няма - нека знаещите колеги ти кажат и действай.

ПП: А първо все пак виж буксата на въпросния датчик (TPS - throttle positioning switch) - дали е добре наместена, дали няма окисляване по пиновете и т.н. Според мен е показателно, че при допир е имало промяна в работата на двигателя.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 19.11.2010

Re: Идентичен проблем при м52 в студено време

Мнение от mpowered » 13 Фев 2012, 18:24

Dirty M5 driveR написа:
Smoocki написа:Онзи ден при запален двигател пипнах без да искам пипнах датчика на дроселовата клапа и промени оборотите .


Замери го тоя датчик, може да е извън нормите. За точните стойности може да има писано някъде, ако няма - нека знаещите колеги ти кажат и действай.

ПП: А първо все пак виж буксата на въпросния датчик (TPS - throttle positioning switch) - дали е добре наместена, дали няма окисляване по пиновете и т.н. Според мен е показателно, че при допир е имало промяна в работата на двигателя.


аз съм мерил моя ТПС, както и абсолютно всички възможни датчици, просто при мен специално остана клапана за картерните газове, няям представа кво друго може да е.......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 18.11.2009
Местоположение: Майна таун
Пол: Мъж
Кара: e36 compact,96'индивидуъл
Мечтае да кара: 6 serries
Детайли за колата: монреалблауууу

Re: Идентичен проблем при м52 в студено време

Мнение от vaykisss » 13 Фев 2012, 20:19

същите симптоми ,ходене по мъките 2 диагностики ,майстори всякъкви и тн.,се оказа клапан на картерните газове 80 лв нов и това е при 43мотор :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 6.08.2010
Пол: Мъж
Кара: 325tds

Re: Идентичен проблем при м52 в студено време

Мнение от cd3 » 13 Фев 2012, 20:26

Smoocki написа:Онзи ден при запален двигател пипнах без да искам пипнах датчика на дроселовата клапа и промени оборотите .


и аз те саветвам да го измериш. Освен тези стойности от снимката, трябва да провериш как се изменя съпротивлението от 1000 до 3500-5000 след като бавно отваряш дросела :yes:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: Идентичен проблем при м52 в студено време

Мнение от Smoocki » 13 Фев 2012, 20:49

Според мен май и аз съм за клапан картерни газове понеже целия е омаслен и изсъска при промяната на оборотите .....възможно е да някакво съвпадение знам ли ...но както колегата написа понагоре никакви грешки не записва ,а нивото на моторчето за празен ход на постъпваъщия въздух е завишено ....щом колега с м43 та казва че при него е бил същия проблем вероятно и при нас е същото ...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 18.11.2009
Местоположение: Майна таун
Пол: Мъж
Кара: e36 compact,96'индивидуъл
Мечтае да кара: 6 serries
Детайли за колата: монреалблауууу

Re: Идентичен проблем при м52 в студено време

Мнение от vaykisss » 13 Фев 2012, 21:05

както казах обиколих доста сервизи и накрая един диагностик (но човека наистина си разбираше от работата,)като прочете калата и нищо не излезе почна да тъпси проблема не софтуерно а хардуерно :mhihi: ,пръска с някъв спрей дебитомера,стъпковия и клапана на картерните и ,оо чудо като пръсна срещу него на растояние 20см и как то работеше уж равно(щото беше загряла :mhihi: ) промени обороти и зе да се закашля все едно е на първо палене сутрин . ето и ситуацията преди да се открие проблема:

при мен проблема беше колата не е палена от предния ден ,паля сутринта 900-0 оборота и гасне,2ро палене същата работа ,3то със малко задържане на газта около 2000 оборота за 1 мин примерно,и не гасне но ги мени от 400 до 1500 и тресе мотора така 4 -5 мин докато мине синия сектор,после няма дерт ,ако я паля след час два си пали и държи обороти,ако стои над 12 часа и повече пак така първите паления гасне и тресе като загрее няма дерт .дано съм бил полезен

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: Идентичен проблем при м52 в студено време

Мнение от Smoocki » 13 Фев 2012, 21:11

При нас няма гаснене ,няма неравномерна работа ...просто докато е в синия сектор колата до 2500-3000 оборота е зле все едно си я хванал за гърлото ..при мен като задържа на 1500 оборота за 30-40 сек се оправя .
Това е само на студен двигател през другото време работи на часовник .
Може и температурен датчик да е тръгнал по друга температурна крива ,но би трябвало да го даде на диагностиката
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 18.11.2009
Местоположение: Майна таун
Пол: Мъж
Кара: e36 compact,96'индивидуъл
Мечтае да кара: 6 serries
Детайли за колата: монреалблауууу

Re: Идентичен проблем при м52 в студено време

Мнение от vaykisss » 13 Фев 2012, 21:13

http://www.youtube.com/watch?v=NcNPoev_ ... e=youtu.be
ето така беше при мен :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 19.11.2010

Re: Идентичен проблем при м52 в студено време

Мнение от mpowered » 13 Фев 2012, 21:40

Smoocki написа:При нас няма гаснене ,няма неравномерна работа ...просто докато е в синия сектор колата до 2500-3000 оборота е зле все едно си я хванал за гърлото ..при мен като задържа на 1500 оборота за 30-40 сек се оправя .
Това е само на студен двигател през другото време работи на часовник .
Може и температурен датчик да е тръгнал по друга температурна крива ,но би трябвало да го даде на диагностиката


Не е темп. датчик, гаранция. Моя съм го гледал на живи данни, мерил съм го с мултицета, в средата на толеранса е, просто е всичко е ок. Освен това този датчик е същия датчик, който дава инфо на таблото, така че ако е от него и там ще го забележиш.

Щом и колегата с м43-то се обади за тоя клапан, вече съм на 99% сигурен, че е от него. Това със спрея смятам и аз да го пробвам първо и тогава да сменям. Всичко възможно е проверено в тая кола и освен това съм сменил всички неща, които биха могли да са освен клапана. Също така аз съм с газов инжекцион и той обръща още на 25 градуса на изпарителя, а тогава проблема се долавя още слабо и като обърне на газ пак го има, така че изключвам да е нещо по снабдяването с бензин :wave: Трябва да е нещо, което вляе и на газ и на бензин и тва е само тоя тъп клапан.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 18.11.2009
Местоположение: Майна таун
Пол: Мъж
Кара: e36 compact,96'индивидуъл
Мечтае да кара: 6 serries
Детайли за колата: монреалблауууу

Re: Идентичен проблем при м52 в студено време

Мнение от vaykisss » 13 Фев 2012, 22:05

колеги като се смени клапана сменети си и маркуча или го почистете защото предполагам че е пълен с гняс(както беше при мен :mhihi: ),за м50 незнам дали е от него но нищо не ви коства да проверите за 1 мин работа е :yes: ,но докато не го откри човека ми се бяха образували мноооо нерви :banghead: (незнам на колко км се сменя този клапан ,но моят май беше свършил заради редовната смяна на маслото от страна на италянеца който е карал колата,тва дет го имаше в маркуча на клапана, като свалях капака на клапаните го имаше същото л.й.о, грес направо :mhihi: )

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 xi e61

Re: Идентичен проблем при м52 в студено време

Мнение от parabadabal » 13 Фев 2012, 22:11

Колега, а някой може ли да ми обясни или да покаже къде се намира този клапан на 320-ка Vanus ?
__________BMW__________
\<oOO)_(||||) (||||)_(OOo>/
\_o___\\_________//___o_/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Идентичен проблем при м52 в студено време

Мнение от Делян » 13 Фев 2012, 22:18

mpowered написа:
Smoocki написа:При нас няма гаснене ,няма неравномерна работа ...просто докато е в синия сектор колата до 2500-3000 оборота е зле все едно си я хванал за гърлото ..при мен като задържа на 1500 оборота за 30-40 сек се оправя .
Това е само на студен двигател през другото време работи на часовник .
Може и температурен датчик да е тръгнал по друга температурна крива ,но би трябвало да го даде на диагностиката


Не е темп. датчик, гаранция. Моя съм го гледал на живи данни, мерил съм го с мултицета, в средата на толеранса е, просто е всичко е ок. Освен това този датчик е същия датчик, който дава инфо на таблото, така че ако е от него и там ще го забележиш.

Щом и колегата с м43-то се обади за тоя клапан, вече съм на 99% сигурен, че е от него. Това със спрея смятам и аз да го пробвам първо и тогава да сменям. Всичко възможно е проверено в тая кола и освен това съм сменил всички неща, които биха могли да са освен клапана. Също така аз съм с газов инжекцион и той обръща още на 25 градуса на изпарителя, а тогава проблема се долавя още слабо и като обърне на газ пак го има, така че изключвам да е нещо по снабдяването с бензин :wave: Трябва да е нещо, което вляе и на газ и на бензин и тва е само тоя тъп клапан.

Температурните датчици са два колега, ако му е повреден този, който подава информация на ЕКУ-то симптомите, могат да са подобни ;) И зависи много от диагностиката, тва че на един софт не дава грешка, не означава, че на читав няма да даде. Особено, ако е лайняния Carsoft

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 3.11.2008
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: 95`` m52b20
Мечтае да кара: м52б20 stroke engine, coming soon....

Re: Идентичен проблем при м52 в студено време

Мнение от Salis » 14 Фев 2012, 0:12

И при мен го има същия проблем докато стигне края на синия сектор. Карам с изолиран клапан на картерните газове вече повече от година и половина и си е все така.

Мен ме съмнява датчика дето мери температурата на постъпващия въздох след дроселовата клапа.
Него също би трябвало да го хване диагностика...

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook