м50 неразрешим ПРОБЛЕМ закъснение на запалването

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 25.10.2009
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: M50B20 E36
Мечтае да кара: M3

м50 неразрешим ПРОБЛЕМ закъснение на запалването

Мнение от jorji6i6i » 24 Ное 2011, 19:07

става въпрос за мотор м50б20 без ванос...но предполагам че това важи и за другите мотори...били и те 4 цилиндрови...принципа на работа на запалването е един и същ в общи линии.
отначало мислех че е датчик на хол и се чудех защо няма 5волта напрежение до датчика, но се оказа друго.
така, колеги....ток до датчика няма защото е индуктивен датчик и генерира сам напрежение...самия датчик е здрав защото при приближаване на парче метал към него (гаечен ключ) датчика индуцира напрежение +2 волта, а при отдалечаване на метала става отрицателни 2 волта (-2 волта)..
прозвъних кабелите всичко е ОК,,обаче и при закачен датчик и при откачен датчик колата работи еднакво зле...тресе на ниските обороти и няма никаква динамика до към 3000 оборота...

Какво е при вас опитайте и споделете.....
направо нямам идея вече..
Последна промяна jorji6i6i на 30 Ное 2011, 21:02, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1580
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: датчик разпределителен вал м50 неразрешим ПРОБЛЕМ

Мнение от PeReZ » 24 Ное 2011, 23:02

За съжаление метода, по който пробваш датчика дали работи, не е ефективен, нищо съществено не разбираш с това размахване на ключа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: Пловдив

Re: датчик разпределителен вал м50 неразрешим ПРОБЛЕМ

Мнение от Bobinator » 24 Ное 2011, 23:22

и при мен ги има тези симптоми, плюс трудно палене. ходил съм многократно на диагностики в няколко сервиза, но за сега нищо съществено не се промени, сменил съм лули свещи няколко пъти, дебитомер, ламбда сонда чисто нова оригинална бош. и никакъв резултат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: датчик разпределителен вал м50 неразрешим ПРОБЛЕМ

Мнение от bum_bum » 24 Ное 2011, 23:42

Той самият датчкик не се разваля, щото няма какво да му се развали.
По принцип на този за коляновия вал често му се изпича кабела. Връзка има, но явно в движение от вибрациите прекъсва.
Може и в този случай да е така.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 25.10.2009
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: M50B20 E36
Мечтае да кара: M3

Re: датчик разпределителен вал м50 неразрешим ПРОБЛЕМ

Мнение от jorji6i6i » 24 Ное 2011, 23:54

на коляновия вал е сменян датчика и си работи колата еднакво без промяна....
но нормално ли е при разкачен датчик на разпределителния вал мотора да не трепва дори никаква промяна, абсолютно никаква

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: датчик разпределителен вал м50 неразрешим ПРОБЛЕМ

Мнение от Войводата » 25 Ное 2011, 0:36

Ами според мен колега мотора без датчика май няма и да запали :conf:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: датчик разпределителен вал м50 неразрешим ПРОБЛЕМ

Мнение от bum_bum » 25 Ное 2011, 0:38

Пробвай да го разкачиш докато работи. Ако няма промяна е фира вероятно.
Нямам спомен при М50 дали работи само на горен. Виж някъде из форума беше писано. Ако работи само на него разкачи долния и ако угасне значи е ясно.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: датчик разпределителен вал м50 неразрешим ПРОБЛЕМ

Мнение от bum_bum » 25 Ное 2011, 0:40

Войводата написа:Ами според мен колега мотора без датчика май няма и да запали :conf:


Ще запали. М52 пали без който и да е било от двата. Ако няма горния по валовете си смята нещо там за долния, ако няма горния пръска дюзите едновременно.
М50ТУ мисля, че и то е така. М50 работи само без горен, долния като е фира няма да запали.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: датчик разпределителен вал м50 неразрешим ПРОБЛЕМ

Мнение от Войводата » 25 Ное 2011, 0:46

Колега най добре вземи два датчика и ги замени с твоите да видиш дали ще има промяна :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: датчик разпределителен вал м50 неразрешим ПРОБЛЕМ

Мнение от cod-cdbp » 25 Ное 2011, 0:55

bum_bum написа:
Войводата написа:Ами според мен колега мотора без датчика май няма и да запали :conf:


Ще запали. М52 пали без който и да е било от двата. Ако няма горния по валовете си смята нещо там за долния, ако няма горния пръска дюзите едновременно.
М50ТУ мисля, че и то е така. М50 работи само без горен, долния като е фира няма да запали.


На мен ми е по интересно как преценява кога да дава ток без датчик :winky:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: датчик разпределителен вал м50 неразрешим ПРОБЛЕМ

Мнение от bum_bum » 25 Ное 2011, 1:40

Идея нямам ама факт. М52, а предполагам и всички след него палят без датчик на разпределителния вал.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 524
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: датчик разпределителен вал м50 неразрешим ПРОБЛЕМ

Мнение от nParMaTuK » 25 Ное 2011, 2:05

Тоз датчик на безваносния мотор определя кога да цъкат инжекторите, проблема с лошата работа на мотора не е от него :D
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 25.10.2009
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: M50B20 E36
Мечтае да кара: M3

Re: датчик разпределителен вал м50 неразрешим ПРОБЛЕМ

Мнение от jorji6i6i » 30 Ное 2011, 21:01

мерих вакуума в смукателния колектор,...показва 35 см живачен стълб....а трябва да е около 50
мерих на около 10 приятели колите все показват 50-51-52 в границите
само моята кола и още една 320 на мой познат показват точно 35 см живачен стълб

след 3000 оборота и при двете коли вакуума си става 50 см...направо незнам какво става
единственото за мен логично обяснение е закъснение в запалването та затова се ровия в тия датчици

тази седмица взимам аванс процесор и почват да местя тия аванси....
този мотор трябва да има аванс 7-13 градуса на тихи обороти, но нямам с какво да го измеря как е сега и как ще е после....

ако можете помагайте.......някой мерил ли е вакуума в смукателния колектор?????


Върнете се в началото

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook