Миграция E36 328i M52B28 -> S50B32

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Миграция E36 328i M52B28 -> S50B32

Мнение от Nickelback » 30 Юли 2011, 23:40

От известно време ми се върти идеята за тоя суап... Въпроса ми е какво задължително ми е необходимо, за да се радвам на "почти М-ката" :mhihi: Трябва ли задължително да сменям скоростна кутия, диф, кардан и т.н. или само ми трябва едно животно S50 и инсталацията към него...? Знам, че дифа на М-ката е 3.15, а моя е 2.93, скоростната кутия и тя е различна предполагам?

П.С. Колата си е чистокръвна :mhihi: 28-ца, не e бивша ис-ка с новоприсаден M52B28...
Последна промяна Nickelback на 30 Юли 2011, 23:59, променена общо 1 път
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Миграция E36 328i M52B28 -> S50B32

Мнение от ares2 » 30 Юли 2011, 23:59

като гледам тук ендо инфо ще ти трябва и кутията.. за да постигнеш желания резултат...
дифа също.. не че няма да се движиш но.. може да не си доволен от резултата с това число.
трябва да кажат колегите с този евс какво става.. иначе не би трябвало да имаш големи проблеми...
щом си с оригинален 328и имаш и по добри спирачки..
а ако пък искаш да станеш чистокръвно М .. :)
премести окачването от м3 ..носачи. тампони.. и тн..и готово
имат доста различна геометрия и резултата ще е добър
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Миграция E36 328i M52B28 -> S50B32

Мнение от err0r » 31 Юли 2011, 0:09

Nickelback написа:... Трябва ли задължително да сменям скоростна кутия, диф, кардан и т.н. или само ми трябва едно животно S50 и инсталацията към него...
П.С. Колата си е чистокръвна :mhihi: 28-ца, не e бивша ис-ка с новоприсаден M52B28...

Скоростите на 328 и на М3 S50В30 са еднакви. Ако искаш да си с шестстепенна кутия, ще трябва да си набавиш такава. Разлика в предавателните числа на двете кутии, монтирани на М3, няма... до 5-та, която е 1:1, а 6-та вече идва 1:0,83. За сметка на това ще си с малко по-дълъг диференциал, така че ще оравновесиш до в-макс.
Някои новоприсадени 28-ци в ис-ки са по-найс от чистокръвни 28-ци... :)

ares2 написа:...
щом си с оригинален 328и имаш и по добри спирачки..
...

По-добри от кое? 318тдс или 316и??? :dunno: :dunno: :dunno:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Re: Миграция E36 328i M52B28 -> S50B32

Мнение от БаЯн » 31 Юли 2011, 15:13

Единствената разлика в спирачките на 2.8цата от останалите 2.5ци 20-ски ис-ки и т.н. че отзад са вентилирани дискове :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Миграция E36 328i M52B28 -> S50B32

Мнение от ares2 » 31 Юли 2011, 15:19

е и аз казвах това под " по добри" .. поне на някои 328 ци..
че маи има и с единичен диск
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Миграция E36 328i M52B28 -> S50B32

Мнение от Mollov » 01 Авг 2011, 14:16

Tова, че си с вентилирани дискове отзад знаеш ли колко помага, когато си сам в колата? ;) Единственият смисъл е, когато се правиш на рацер и си натоварил още 3-4ма в колата и трябва да спираш... с това разпределено спирачно усилие, насочено към предната ос, вентилираните дискове отзад са повече за фейс, от колкото за реална полза при слагането на по-як мотор...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Миграция E36 328i M52B28 -> S50B32

Мнение от stony1 » 01 Авг 2011, 14:36

За спирачките мога да споделя личен опит. Когато сменях задните накладки видях, че дисковете са доста зле и си взех дискове и апарати от 328. Разлика при спирането има, когато съм сам в колата се усеща слабо, но когато има поне един човек на задната седалка разликата е осезаема. Като цяло, колата спира по-бързо в следствие, на което вече смених задната броня :mhihi: .
По отношение на двигател, трябва да се вземе с цялата електроника, включително EWS и чиповете от ключовете на донора.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: Миграция E36 328i M52B28 -> S50B32

Мнение от Nukem » 01 Авг 2011, 16:00

Добре а като сложиш от 328 дикове отзад не се ли променя отношението на спирачното усилие?
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Миграция E36 328i M52B28 -> S50B32

Мнение от stony1 » 01 Авг 2011, 16:21

Nukem написа:Добре а като сложиш от 328 дикове отзад не се ли променя отношението на спирачното усилие?


Отношението на спирачното усилие на зависи от дисковете.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Миграция E36 328i M52B28 -> S50B32

Мнение от ares2 » 01 Авг 2011, 17:31

според мен си изиграват доста важна роля.. наи вече температурата им е различна от единичния диск и деистват по добре.. охлаждат се серизно..
а прегрял диск.. не спира добре...
преди да сменя сток досковете на Е30 ката ми .. и да изхвърля единичните спираше като лада..
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Миграция E36 328i M52B28 -> S50B32

Мнение от Mollov » 01 Авг 2011, 18:33

Tова обаче за предни дискове/спирачки ли говориш?

P.S. Много се отклонявате от темата...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Миграция E36 328i M52B28 -> S50B32

Мнение от ares2 » 01 Авг 2011, 18:42

Mollov написа:Tова обаче за предни дискове/спирачки ли говориш?

P.S. Много се отклонявате от темата...

да..
но исках да кажа главно че вентилирания модел има по добри характеристики ( в случая 328и които е с тези задни) при екстремни спирания ще е в някакви % по добре. това ми беше идеята
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Миграция E36 328i M52B28 -> S50B32

Мнение от Mollov » 01 Авг 2011, 21:46

Виж сега, и с това да приключим тоя off topic, разликата между предни и задни спирачки при Е36 (поне) е мнооооого голяма... спирачното усилие е, ако не се лъжа, 70:30 в полза на предните... когато смениш предни с вентилирани - разликата е огромна... когато смениш задни с вентилирани, разлика може да имаш от това, че слагаш нови дискове и накладки, които ще са по-читави от сегашните ти... от това ти идва по-големият прираст в спирачно усилие, а не толкова щото са вентилирани задни... и да не забравяме, че психологическият момент, че "вече съм се вентилирани задни спирачки, ще спира по-добре" няма как да не влияе на преценката.

От вентилирани задни спирачки имаш сми ако караш много спортно (на писта) и ти е важен всеки метър спирачен път... или ако си натоварил колата и искаш да спира по-добре... щото като се натовари колата и задницата клекне, задните спирачки имат по-голямо значение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Миграция E36 328i M52B28 -> S50B32

Мнение от ares2 » 01 Авг 2011, 21:49

да.. имаш право. съгласен съм
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Миграция E36 328i M52B28 -> S50B32

Мнение от err0r » 02 Авг 2011, 0:17

Пичове, докато дойде време да се нуждаете от охлаждане на задните си дискове (вентилирани или не), предните (286х22) вече ще са прегрели и ще сте спряли отдавна в нещо. Да не говорим, че вентилираните задни дискове (от 328) са с 4мм по-малък диаметър от плътните (ис, 20, 25) и от тук се получава малка загуба на "спечеленото" охлаждане.
Аз също смених задните дискове (от 280х10 на 276х19) и разлика не усетих. Малко по-късно подмених и предните дискове с едни хубави накладки + 1л спирачна течност и чак тогава се усети, че колата спира много по-адекватно. :idea:
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook