Отваряне скоростна кутия

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Отваряне скоростна кутия

Мнение от dangerous » 27 Юни 2011, 12:34

Колеги някой знае ли какъв е точно начина за разделянето на кожуха от секцията с валовете.
Значи развил съм всичките болтове,отлепя около 1 сантиметър и край.
Не можах да намеря инфо. :bowdown:
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от Борис_Малинов » 27 Юни 2011, 14:36

Ако наистина си развил всичко необходимо за да се разцепи кутията, взимаш дървено трупче, подлагаш го на първичния вал, някой друг хваща кожуха на скоростите, повдигате ги малко от земята и с по-ръзък удър с чука по трупчето излизат супер мазно.Добре е да има и трети човек да подържа долната част на скоростите, щом ви е за първи път, че да побебсате нещо.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от DirtySouth » 27 Юни 2011, 15:32

Интересна тема и аз ще разглабям сега скорости за да видя защо вият , но при мен няма да се внимава :mhihi:
I'm slowly drifting
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от dangerous » 27 Юни 2011, 16:21

не знам какво имаш в предвид всичко необходимо
развил съм къде що има болчета по кутията освен фланеца на опашката и механизма за превключване на скоростите.
Точно това с трупчето съм се опитвал може би към 30 минути як бой.После вземах мек избивач който е от бронз и с него як бой като
2 ри човек държеше кутията подпряна на едни стълби та да не му тръпне в ръцете.
Резултат= 1см. :conf:
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от Борис_Малинов » 27 Юни 2011, 18:09

...по-голям чук и по рязък удър... ;)
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от dangerous » 27 Юни 2011, 20:10

Борис_Малинов написа:...по-голям чук и по рязък удър... ;)
:yes:
а освен болтовете на корпуса кои други трябва да се развият
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от Chapai » 27 Юни 2011, 20:37

"освен фланеца на опашката и механизма за превключване на скоростите"

Извинявай, ама този механизъм за скоростите не трябва ли най-напред той да се свали? Не съм разглобявал скоростна кутия на BMW, ама ако е това което предполагам механизма за превключване е с вилки управляващи зацепването на зъбните колела. Та тези вилки сега Ви пречат.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от dangerous » 27 Юни 2011, 20:50

Chapai написа:"освен фланеца на опашката и механизма за превключване на скоростите"

Извинявай, ама този механизъм за скоростите не трябва ли най-напред той да се свали? Не съм разглобявал скоростна кутия на BMW, ама ако е това което предполагам механизма за превключване е с вилки управляващи зацепването на зъбните колела. Та тези вилки сега Ви пречат.

не това което аз искам е да отделя кожуха този в които седи съединителя и аксиалния лагер от секцията с валовете а лoстовия механизъм си остава към секцията с валовете и при евентуален демонтаж на валовете тогава вече се сваля лостовия
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 18.11.2009
Местоположение: Велинград
Пол: Мъж
Кара: С 45-ти номер

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от todor kerin » 28 Юни 2011, 13:45

Освен болтовете на кожуха,има е фиксатори,който също трябва да се развият.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от Vasko_BP » 28 Юни 2011, 14:08

Значи първо си написал
dangerous написа:някой знае ли какъв е точно начина за разделянето на кожуха от секцията с валовете.

После...
dangerous написа:не това което аз искам е да отделя кожуха този в които седи съединителя и аксиалния лагер от секцията с валовете а лoстовия механизъм си остава към секцията с валовете и при евентуален демонтаж на валовете тогава вече се сваля лостовия

Искаш да свалиш кутията от двигателя или искаш да я разцепиш на две? Защото по второто цитиране разбрах че ще сменяш съединител или нещо от сорта.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от dangerous » 28 Юни 2011, 17:19

искам да сменя лагера на първичния вал
това за съединителя,исках да обясня на колегата коя от коя част искам да отделя явно съм създал объркване
искам да сцепя кутията с брадвата на две
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от dangerous » 28 Юни 2011, 17:21

todor kerin написа:Освен болтовете на кожуха,има е фиксатори,който също трябва да се развият.

и кои точно са те ако може по-конкретно :yes:
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от dangerous » 29 Юни 2011, 15:00

хмммм
а случайно да има зегерка на първичния вал под семеринга който е в кожуха
питам защото гледам в реалоема дават да има такива елементи пък не ми се прецаква семеринга напразно,че е здрав
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от Cosworth » 29 Юни 2011, 15:04

отгоре върху секцията с валове има едно мъничко капаче с две болчета продълговато ще го видиш ;) дръж го да не фръкне че има 3 пружини под него които натискат мисля топчета(съчми) ако не се лъжа
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Отваряне скоростна кутия

Мнение от dangerous » 30 Юни 2011, 18:01

Долните редове важат само за кутий Getrag
Демонтираната от автомобила кутия се поставя на стенд или монтажна маса.Маслото трябва да се източи.
-Освобождава се пружината на вилката и се свалят аксиалния лагер заедно с вилката и водещата втулка която е захваната с 4 болта м6.
-Изважда се семерингът на лагера на първичния вал и се изважда застопоряващия пръстен на лагера
-отвиват се два болта намиращи се от лявата страна на кутията,закрепващи оста на междинното зъбно колело за заден ход
-сваля се капака на фиксаторите и с помоща на магнит се изваждат пружините и съчмите.
-отвиват се болтовете закрепващи картера на предавателната кутия с картера на съединителя.
-воала
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook