Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

Мнение от VaLy0 » 22 Юни 2011, 16:07

До сега не бях виждал тарелка да се чупи, по надолу в снимките се вижда за кво иде реч. Ако на някой му се е случвало или има идея защо може да се е получило нека сподели ;)
Принципно я карах известно време на по високи обороти около 7600, но не виждам смисъл от това да се счупи и това е на смукателен клапан, по скоро от оборотите да беше застигнал изпускателни клапани ама не!
Струва ми се че в закопчано състояние конусчетата стоят много навътре в тарелката, както и тея тарелки сякаш са много тънки, сложил съм на снимките за сравнение от някъв опел, хем колко са по малки като диаметър, а изглеждат много по масивни, дори клапана е още по тънък 5мм и пружината е малка, па тея на БМВ-то що са тъй измислени незнам. Освен тея тарелки да са сменени, да не са оригиналните, ако някой знае точно как изглеждат и ако мисли че са същите :roll:
На снимките тоя закачения клапан-кривия е с тарелка която е напукана и е била на косъм, как е издържала незнам, по другите клапани също си личи, че някои от тях стоят по надолу от другите значи има и още тарелки които са тръгнали :mhihi:

ТАРЕЛКИ и КОНУСЧЕТА
ИзображениеБъРзИя ///

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

Мнение от bum_bum » 22 Юни 2011, 16:26

7600 са много високи обороти и за нова кола, кво остава за друга.. Самите тарелки с времето също леко се огъват и издънват, според мен просто умора на материала и "кученцето" е изпуснало клапана малко и от високите обороти е станал мармалада.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

Мнение от VaLy0 » 22 Юни 2011, 16:57

Кученцето да изпусне клапана малко невероятно ми се струва, за да го изпусне трябва пружината и тарелката да са останали по надолу от клапана и тогава кученцето да се е размърдало ма нещо не ми се връзва :roll:
ИзображениеБъРзИя ///

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

Мнение от bum_bum » 22 Юни 2011, 17:40

Знаеш ли какво може да стане като го свиеш и разпънеш над 100 пъти в секунда :dunno: Поне доколкото знам от т.нар. valve float при такива високи обороти се поврежда тарелката. Тъй, че много вероятно това да е причината. Тарелки на IS не съм виждал, но е логично да са тънки. Все пак самият двигател е фабрично доста понаправен и е нормално тия неща да са по-леки.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

Мнение от vankatagsi » 22 Юни 2011, 17:52

Така като гледам въпросното М42 е с единична пружина, та този факт, комбиниран с 7600об е нормално да даде този резултат. Първите ис-ки като моята са с двойна пружина/лично съм отварял и съм видял/ и там вероятността за такъв сценарий е по малка. При всички положения обаче 7600 са много обороти, и честно казано незнам какъв е смилъла от тях ако мотора не е с спортни валове. При сток валове над 7000-7100об за мен е аболютно безмислено,тъй като колата започва да тъпче :dunno:
Последна промяна vankatagsi на 22 Юни 2011, 18:02, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 943
Регистриран на: 20.05.2009
Местоположение: пловдив
Кара: всичко що е с гуми

Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

Мнение от anton mutafchiev » 22 Юни 2011, 17:58

и според мен причината е във прекалено високите обороти и в умора на материала както каза bum bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

Мнение от VaLy0 » 22 Юни 2011, 18:03

Доста хора така казаха, особено за умора на материала или по-скоро преди година удариха всички клапани в следствие на превъртяла верига около К.вала и тогава при удара на клапаните нещо да са тръгнали да се огъват тарелките :roll:

П.С. на някой да му се намират тарелки :mhihi:
ИзображениеБъРзИя ///

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

Мнение от ares2 » 22 Юни 2011, 18:30

и аз н ебях виждал но..
явно и това е възможно..
ако правиш големи обороти.. търси глава от м42 на е30
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

Мнение от bum_bum » 22 Юни 2011, 18:36

Двойната пружина пък е тежка, по-добре е от гледна точка, че не позволява увисване толкова лесно ама пък тежи и от там има други минуси.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

Мнение от ares2 » 22 Юни 2011, 18:39

bum_bum написа:Двойната пружина пък е тежка, по-добре е от гледна точка, че не позволява увисване толкова лесно ама пък тежи и от там има други минуси.

е да.. има го и този момент.. то не случаино са ги орязали после на по новите м42 и м44..
но пък ако ползвам турбо бих ги предпочел..
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

Мнение от vankatagsi » 22 Юни 2011, 20:00

bum_bum написа:Двойната пружина пък е тежка, по-добре е от гледна точка, че не позволява увисване толкова лесно ама пък тежи и от там има други минуси.


Прав си, единичната е по лека, от там идва по-бързото "развъртане", също така на по-новите м42 и клапана е по тънак, което също допринася за динамиката, но главата става по незапасена и ненадежна.И в реалността М42 след 94г за мен върви малко повече, ситуацията е същата и при м50б20 без и с ванос.
Но това е отклонение от темата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

Мнение от bum_bum » 22 Юни 2011, 20:13

Еми затва двойни леки пружини, титаниеви тарелки, леки клапани и т.н. и нещата стават.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

Мнение от VaLy0 » 22 Юни 2011, 21:03

bum_bum написа:Еми затва двойни леки пружини, титаниеви тарелки, леки клапани и т.н. и нещата стават.

Но това са много пари които аз не мога да дам ;)
Ще направя главата пак с тея неща, но с нови тарелки и просто няма да я насилвам на такива обороти щото то и няма смисъл без големи валове, въпреки че доста добре си вървеше, без да тъпче, даже учудващо добре дърпаше хем беше доста богата след 7000 и ако малко я бях обеднил щеше да е супер, но беше за малко :mhihi:
ИзображениеБъРзИя ///

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 11.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds
Мечтае да кара: M3 E30

Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

Мнение от worker » 22 Юни 2011, 22:26

Причините могат да бъдат две за да счупиш тарелки, едната е много високи обороти а другата е крив разпределителен вал. А комбинацията от двете става страшно :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

Мнение от Boyadjiev » 22 Юни 2011, 23:02

По-скоро умора на материала, оборотите не са толкова високи. Аз си карам М50-то на 7500 и си е бомба :conf:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook