М40 загрява и трудно охлажда

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 303
Регистриран на: 13.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: МБ W140 V8

М40 загрява и трудно охлажда

Мнение от sharksfin » 14 Сеп 2009, 14:11

Колеги, историята е малко заплетена, ама накратко: виското ми е на по-малко от 5 хил.км. Преди 500 км шлайфахме глава и сменяхме гарнитура, както и масло (едното не беше свързано с другото, просто така се случи).До тогава не ми загряваше - застава си по средата и не мърда. Понагряваше малко, когато я карах на газ, но аз започнах да я карам само на бензин и без грижи. След смяната на маслото, поисках да ми разкарат газовото - маркуча и плочката. И от тогава загрява малко - не е стигала до бялата черта след средната (последната преди червената зона). Но охлаждаше почти веднага. В събота смених крайно гърне. Тръгнах от сервиза и след около 6-7 км. стрелката на температурата беше почти на нивото на последната бяла черта. Очаквах да охлади, ама нъцки. Не издържах и включих парното да духа топло. Охлади почти мигновенно. Като спрях топлото и пак загря. Вчера пак ми направи същия номер, само че този ппът не изключих топлото и стрелката не мръдна от средата. По принцип знам, че никой двигател не работи на постоянна температура и това загряване е нормално, но ме притесни това, че не охлажда. Някой да има някакви идеи?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 14.02.2004
Местоположение: София
Кара: '02 BMW E46 330i

Мнение от ///M3 » 14 Сеп 2009, 14:43

Термостат? Да не би да е заседнал в почти затворено положение :roll:

Струва 50-60лв, можеш да си го смениш профилактично.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 14 Сеп 2009, 14:50

Като начало няма да е лоШо да споделиШ кога Загрява? При седене на място, при движение, при високи обороти или на праЗен ход? Иначе никой ниЩо не може да отгатне.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 303
Регистриран на: 13.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: МБ W140 V8

Мнение от sharksfin » 14 Сеп 2009, 14:53

дано не е нещо по-сериозно. Утре така или иначе съм на сервиз за смяна на един маркуч. А може ли да има въздух и оттам да е белята, или..?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 303
Регистриран на: 13.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: МБ W140 V8

Мнение от sharksfin » 14 Сеп 2009, 14:55

Митко Ганчев написа:Като начало няма да е лоШо да споделиШ кога Загрява? При седене на място, при движение, при високи обороти или на праЗен ход? Иначе никой ниЩо не може да отгатне.

на място и по баир нагоре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 14 Сеп 2009, 15:02

ми по всяка вероятност виско... то като е ново, тва не Значи, че работи :P
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 303
Регистриран на: 13.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: МБ W140 V8

Мнение от sharksfin » 14 Сеп 2009, 15:14

Митко Ганчев написа:ми по всяка вероятност виско... то като е ново, тва не Значи, че работи :P

пепел ти на езика :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 15 Сеп 2009, 12:57

обезвъздушена ли е както трябва?
:roll:
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 303
Регистриран на: 13.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: МБ W140 V8

Мнение от sharksfin » 15 Сеп 2009, 13:23

dangerous написа:обезвъздушена ли е както трябва?
:roll:

беше преди месец. И аз се замислих да не дърпа въздух от някъде. И понеже ми покапва малко от радиаторния маркуч, имам съмнения, че си вдишва помалко от там. Другото ми съмнение е да ми е запецнал термостата в някакво нетипично положение. Довечера ще я карам, да видим спецовете какво ще кажат.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 15 Сеп 2009, 13:43

няма значение преди колко време е било не е ли обезвъздушена както трябва ще ти грее.
Фнимавай със спецовете че те много обичат да казват петстин леа(примерно)
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 15 Сеп 2009, 13:50

ОбеЗвъЗдуШаването на м40 е точно 10 минути. За оЩе толкова няма проблем да свалиШ на някое приятелче с е36 или е34 виското и да опитаШ и с друго виско. Ако не са тия двата проблема, остава термостата по всяка вероятност.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 303
Регистриран на: 13.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: МБ W140 V8

Re: М40 загрява и трудно охлажда

Мнение от sharksfin » 24 Сеп 2009, 15:15

Операци "мистериозна топлина" приключи с успех след смяна на термостат и водна помпа (които си бяха оригиналните, 18 годишни). Нормалните хора го правят веднага след покупката, а аз 9 месеца след това. Добре, че не роди...
Акълът е нещо, което можеш да даваш, без да го имаш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 24.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530d

Re: М40 загрява и трудно охлажда

Мнение от Svetozart » 24 Сеп 2009, 16:18

Колко се изръси?
Май и аз отивам на там.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 303
Регистриран на: 13.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: МБ W140 V8

Re: М40 загрява и трудно охлажда

Мнение от sharksfin » 24 Сеп 2009, 16:42

термостат - 35 лева
водна помпа - 97 лева
с труда общо 150 лева
Акълът е нещо, което можеш да даваш, без да го имаш.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook