Какво е това?(м43)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 14.06.2008

Какво е това?(м43)

Мнение от mg87 » 09 Сеп 2009, 19:51

колеги от извесно време имам един проблем-при палене понякога първите 3-4 сек. след кат запали връща оборотите почти до 0 и пак ги качва моментално така 3-4 сек. след което заспива и работи перфектно! От 1 год си карам така без да ми прай впечатление вече но днес докат си сменях термостата ми се наби в очите тва нещо:
Изображение
разглобих го и изглежда така:
Изображение

На мен лично ми прилича на някакав механизъм(моторче) който отваря и затваря клапата, поправете ме ако греша :uups: . След като го свалих се опитах да завъртя ръчно полуцилиндърчето(за което предполагам че върти клапата)
Изображение
но то не потрепва изобщо което според мен не е нормално... на прав път ли съм? Ако съм прав да опитам ли да го пръсна с спрейче и да напъна с клещи за да се раздвижи :D [/img]

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 09 Сеп 2009, 19:59

Като го гледам throttle valve switch,регулатор/потенциометър/ на дроселовата клапа!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 14.06.2008

Мнение от mg87 » 09 Сеп 2009, 20:07

Nukem написа:Като го гледам throttle valve switch,регулатор/потенциометър/ на дроселовата клапа!

колега и аз това си мисля но нормално ли е да не може да се помръдне с голи ръце? Не трябва ли да се върти леко щот не ми се верва вграденото моторче в капачката или там квото е да е толкова мощно че да го върти при положение че аз не мога ръчно :uups:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Мнение от mihal » 09 Сеп 2009, 20:14

там няма моторче, има потенциометър , който следи положението на дросела(дъл е отворен и колко)... а тос грездей се върти с ъгъла на дросела :) ... иначе казано даваш газ - грездея се завърта, до 90 градуса при пълна газзззз
тъй че остави грездея на мира той не е за да го въртиш ти а той да върти потенциометъра :D

п.с. тва дето най вероятно ти е проблема е моторчето за празен ход намира се между смукателните колектори
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 09 Сеп 2009, 21:58

На това нещо му се вика TPS-Throttle Position Sensor ,или "сензор за позицията на дроселовата клапа".При М43 е на удобно място (и не само то),докато при М40 е завряно под клапата....
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 10 Сеп 2009, 1:37

mihal написа:там няма моторче, има потенциометър , който следи положението на дросела(дъл е отворен и колко)... а тос грездей се върти с ъгъла на дросела :) ... иначе казано даваш газ - грездея се завърта, до 90 градуса при пълна газзззз
тъй че остави грездея на мира той не е за да го въртиш ти а той да върти потенциометъра :D
:yes: :mhihi: :weed:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 748
Регистриран на: 7.09.2008
Кара: бавара

Мнение от Игнатов » 10 Сеп 2009, 10:59

mihal написа:..... тъй че остави грездея на мира той не е за да го въртиш ти а той да върти потенциометъра :D


м-да, не го барай тоя "грездей", щото ако го нараниш, мотора може да почне да работи само на празен ход!

П.П. Като не знаеш какво е (....какво му е устойството, и за какво служи), къде си тръгнал да го разглабяш?!??!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 14.06.2008

Мнение от mg87 » 10 Сеп 2009, 12:31

Denev написа:
mihal написа:..... тъй че остави грездея на мира той не е за да го въртиш ти а той да върти потенциометъра :D


м-да, не го барай тоя "грездей", щото ако го нараниш, мотора може да почне да работи само на празен ход!

П.П. Като не знаеш какво е (....какво му е устойството, и за какво служи), къде си тръгнал да го разглабяш?!??!

аз за това питам щот не знаех :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 12 Сеп 2009, 1:13

така де първо пипам после питам
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 12 Сеп 2009, 3:14

BAYRON написа:така де първо пипам после питам

:yes: Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 18.03.2008

Re: Какво е това?(м43)

Мнение от тотио » 26 Окт 2009, 18:50

аз има такав дерт с м42 мисля че дат4ика ми е прецакан как
мога да разбера това някои по вещ ще сподели ли
с мен :help: на коп нищо не показва

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Какво е това?(м43)

Мнение от metodi80 » 26 Окт 2009, 19:53

тотио написа:аз има такав дерт с м42 мисля че дат4ика ми е прецакан как
мога да разбера това някои по вещ ще сподели ли
с мен :help: на коп нищо не показва


Колега , не знам за какъв датчик говориш , но ако става дума за потенциометъра , който се коментира в тази тема , то той се проверява по следния начин:
1. Уверяваш се , че си изключил от контакт
2. Откачваш буксата , която е вързана към потенциометъра
3. Взимаш мултицет и го включваш на съпротивление и мериш съпротивлението м/у пин 1 и пин 3 на потенциометъра - то трябва да е около 4000 ом (4Ком)
След това мериш м/у пин 2 и пин 3 съпротивлението при напълно затворен потенциометър - то трябва да е около 800 -1200 ом
След това мериш м/у пин 2 и пин 3 съпротивлението при напълно отворен потенциометър - то трябва да е около 3200 -4800 ом
Хубаво е преди да завъртите потенциометъра в каквото и да било положение да премерите текущата стойност м/у пин 2 и пин 3 , да я запишете или запомните и след като врътката в крайно ляво и крайно дясно , за да измерите стйностите , то пак да си го нагодите на стойността на която е било ... защото иначе ще има или по ниски обороти на празен ход или по -високи и т.н. ...

Изображение

4. Включва се мултицета да мери изправено напрежение , подавате контакт и на пин 1 и пин 3 на буксата на потенциометъра се мери какво напрежение има - то трябва да е около 5 V

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 18.03.2008

Re: Какво е това?(м43)

Мнение от тотио » 26 Окт 2009, 21:39

мерси за изчерпателния отговор колега да за това става въпрос
благодаря още веднаш ще пробвам да ли имам там проблем или
не оборотите ми направо пощуряват на 500-1500 на празен ход :(

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 11.10.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: нещо черно
Мечтае да кара: 850i
Детайли за колата: Рег. на 30.01.2009

Re: Какво е това?(м43)

Мнение от transporter_81 » 26 Окт 2009, 23:56

Колеги здравейте. Йзвинявам се, че се намесвам в темата на колегата,но искам да попитам нещо. Маркуча който отива на-долу,на първата снимка (със скобата) при мен е запушен с някаква тапа.Така съм я купил.проблем ли е или... :dunno: Мерси предварйтелно и успех :yes:
325i на части- viewtopic.php?f=134&t=253370

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Какво е това?(м43)

Мнение от metodi80 » 27 Окт 2009, 0:54

transporter_81 написа:Колеги здравейте. Йзвинявам се, че се намесвам в темата на колегата,но искам да попитам нещо. Маркуча който отива на-долу,на първата снимка (със скобата) при мен е запушен с някаква тапа.Така съм я купил.проблем ли е или... :dunno: Мерси предварйтелно и успех :yes:


Колега конкретизирай по- точно кой маркуч ?
Последна промяна metodi80 на 27 Окт 2009, 1:33, променена общо 1 път

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook