неправилно зацепен ангр. Ремък М40

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

неправилно зацепен ангр. Ремък М40

Мнение от Митко Ганчев » 17 Май 2009, 23:28

Съжалявам за латиницата, но не намирам никакъв сносен онлайн конвертер.

Проблемат е следния. В4ера отново бях раз4арковал двигателя поради при4ина, за коята скоро 6те споделя и май съм зацепил ремъка с един зъб напред или назад...

Някой от по-опитните има ли наблиудения какво се слу4ва в такъв слу4ай, при мен просто празният ход е много неравномерен. Не си мени оборотите, но на празен ход тресе леко и попрекасва. Във вървежа не долавям голяма разлика. Възможно ли е според вас това да е гре6но зацепен ремък, или би трябвало да има по силни отражения върху раотата на мотора?? Моля зá смислени отговори, не ми обяснявайте как се зацепва ремък, по принцип знам :D :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 17 Май 2009, 23:34

да почва да прекъсва и да глъхне при рязко даване на газ.
също така може да чуеш и детонаций(чукане аванс)
най-добре си направи проверка.
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Мнение от nedbmw » 18 Май 2009, 0:39

Приятел имах същия проблем с ремъка.Колата дойде от Италия с незацепен правилно(около зъб и половина мерено по кол. вал)ремък.При ниски обороти работеше като натоварен двигател,при палене студена по някога гаснеше,и беше по мудна в сравнение с друго БМВ318.След корекцията,се подобри значително.Ако,не можеш сам да я оправиш по добре в сервис ,но внимавай защото имаи някой колеги,които не са мнаго наясно с правилното положение на палеца,и че трябва да се маха капака на клапаните и центровка със спец. инструменти.Има ръководства за това.Успех.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 18 Май 2009, 0:53

Да, значи вероятно и при мен е съция проблем. Знам как се прави бе, проблема е че от глупост счупих шпонката на колелото на разпр. вал :evil: А след това го събирах като за норматив че бързах за работа и явно съм го объркал. :uups: Утре ще си купя ново колело и ще го презацепя, че днеска беше неделя и сичко е затворено
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 495
Регистриран на: 23.01.2005
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката

Мнение от Vozq_bez_pari » 18 Май 2009, 3:09

как е колега станаха ли нещата :) направи ли чертеж за това което говорихме :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 18 Май 2009, 11:00

Колега искам да те попитам има ли нещо по-особено при смяната на ангренажния ремък? Трябват ли някакви специални BMW инструменти?
Питам тъй като ми предстои такав смяна на 16-ската на един приятел и не искам да разглобя колата и да установя, че нямам подходящ инструмент.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 18 Май 2009, 11:27

@Vozq_bez_pari : Нещата са на 6, вече не трака бараката а си варви мазно мазно :winky: С чертежите не съм много на ти, затова направих доста снимки, но ще ги кача в друга тема като довър6а проблема.

@Joro_Paveto Инструменти не ти трябват никакви, само един по дълъг болт или отверка който да ръгнеш в дупката на маховика за да го застопори6. Ако сваляш разпределителния вал, ще ти трябва торкс номер 12 мисля. И нормално 32 zа виското де.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 18 Май 2009, 12:37

Много благодаря за инфото. А ролката на разпределителния вал трябва ли задължително да я свалям, в различните ръководства навсякъде пише, че се сваля, но никъде не е описано защо да се сваля.
А навсякъде казвата да се свали капака на главата, но ние така или иначе ще смянме гарнитурата и ще го свалим, та той има ли нещо общо с тази ролка на разпределителния вал?
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 18 Май 2009, 14:41

Не, тази на разпределителния няма нужда да я сваляш. Сваля се ролката на коляновия вал, за ремъка на хидравликата, иначе пречи да извадиш долния капак на ангренажния ремък. Тая ролка се държи на 6 болта, трябва да ги напипаш. Да не се мъчиш да развиваш големия болт 22 на вала, нема да успееш :mhihi: Като наместиш всичко, направи eдин оборот на ръка. Капака на главата същто няма нужда да го махаш, ако не искаш да пипаш нещо под него.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 18 Май 2009, 17:11

Митко Ганчев написа:Не, тази на разпределителния няма нужда да я сваляш. Сваля се ролката на коляновия вал, за ремъка на хидравликата, иначе пречи да извадиш долния капак на ангренажния ремък. Тая ролка се държи на 6 болта, трябва да ги напипаш. Да не се мъчиш да развиваш големия болт 22 на вала, нема да успееш :mhihi: Като наместиш всичко, направи eдин оборот на ръка. Капака на главата същто няма нужда да го махаш, ако не искаш да пипаш нещо под него.

Много благодаря за ценната информация. :yes:
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Мнение от nedbmw » 19 Май 2009, 0:55

Нещо не ми харесва как се изразявате.Вие говорите ролка а,това са шайб на кол. вал или зъбно колело на разспределителен вал.А относно махането на капака това е задължително защото,на вала има квадрат които,трябва да се блокира със спец. инструмент за по голяма точност.Има описание в Ауто Дата.Вала няма шпонка има значение и полеца на къде сочи.Абе ако.не сте много наблюдателни и прецизни по добре не се хващайте с тази опорация.Оставете на нас това..Видял съм доста поломени коли от неправилни ремонти.Успех. 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 19 Май 2009, 11:43

Обясни му сега, zа6то трябва да свали капака на клапаните, ако преди това НЕ Е ПИПАЛ торкса на zъбното колело :?:
Последна промяна Митко Ганчев на 19 Май 2009, 11:49, променена общо 1 път
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 19 Май 2009, 11:47

неделчо янев написа:Нещо не ми харесва как се изразявате.Вие говорите ролка а,това са шайб на кол. вал или зъбно колело на разспределителен вал.А относно махането на капака това е задължително защото,на вала има квадрат които,трябва да се блокира със спец. инструмент за по голяма точност.Има описание в Ауто Дата.Вала няма шпонка има значение и полеца на къде сочи.Абе ако.не сте много наблюдателни и прецизни по добре не се хващайте с тази опорация.Оставете на нас това..Видял съм доста поломени коли от неправилни ремонти.Успех. 8)

Да така е колега, под капака на главата го има въпросния квадрат, който се блокира съв специалния инструмент. Изчетох доста инфо и си мисля, че това е просто за улеснение, за да не се налага допълнително нагласяне- т.е. не се налага съвпадане на белези и т.н. блокираш мотора в положението в което е и махаш стария ремък и слагаш новия. Но ако го няма тоя инструмент, на зъбното колело на разпределителния вал, на шайбата на коляновия и на маховика има белези и ако те са правилно ориентирание към съответните такива на главата и блока то тогава буталото на първи цилиндър гарантирано е в ГМТ и ремъка спокойно може да се сложи.
Аз също изчетох тонове информация в нета относно смяната на ремъка и навсякъде даваха да се маха зъбното колело и капака на главата. Но не виждам с какво махането на зъбното колело на разпределителния вал ще допринесе за по-лесната смяна на ремъка...
Правилно ли разсъждавам или бъркам някъде?
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 29.10.2007
Местоположение: в град без закони
Пол: Мъж

Мнение от agent smit » 19 Май 2009, 11:55

Дори и в М-кар Стара Загора не свалят капака на главата и зъбното колело на разп. вал при смяна на ангренажен ремък. А стегнатостта на ремъка, която трябва да се регулира със специален инструмент, там се регулира на усет.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 19 Май 2009, 12:09

То на повечето места се прави на усет... :mhihi:
Аз го правя с пазарско кантарче и смея да твърдя че като сметнеш нютоните по рамото, резултата е задоволителен :roll:
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook