Въпроси за дигиталния климатроник ???
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Въпроси за дигиталния климатроник ???
Здравейте колеги,
имам дигиталният двузонов климатроник, който си работи отлично - работи на всичките степени на таблото, при увиличаване или намаляване на градусите на температурата всичко е наред, всички клапи се отварят и духа точно както си трябва. От скоро, обаче при запалване на двигателя (когато е студен) на включен вентилатор минава около минута две, докато се появи въздушната струя и трябва да изчаквам. Преди не беше така, врътвам ключа и започва да духа мигновено!
Въпросите ми са :
1. От какво е възможно това закъснение на въздушната струя? Студа причина ли е?
2. Защо след като изключа двигателя и извадя ключа, вентилаторчето, което е в дигиталното управление (едно малко и кръгло) продължава да върти? Нормално ли е това и каква е причината?
Благодаря Ви, предварително!
имам дигиталният двузонов климатроник, който си работи отлично - работи на всичките степени на таблото, при увиличаване или намаляване на градусите на температурата всичко е наред, всички клапи се отварят и духа точно както си трябва. От скоро, обаче при запалване на двигателя (когато е студен) на включен вентилатор минава около минута две, докато се появи въздушната струя и трябва да изчаквам. Преди не беше така, врътвам ключа и започва да духа мигновено!
Въпросите ми са :
1. От какво е възможно това закъснение на въздушната струя? Студа причина ли е?
2. Защо след като изключа двигателя и извадя ключа, вентилаторчето, което е в дигиталното управление (едно малко и кръгло) продължава да върти? Нормално ли е това и каква е причината?
Благодаря Ви, предварително!
Последна промяна MaBePuK на 12 Яну 2009, 1:54, променена общо 2 пъти
Колега, най-вероятно "духалката" ти е на режим АУТО. В този случай докато не позагрее малко двигателя не духа, за да може да загрее по-бързо мотора. Пробвай на ръчен режим и ако пак не духа, най-вероятно има някакъв проблем.
По т.2 - да, нормално е, в ЕКУто на климатроника има датчик за температурата в купето и вентилаторче, което засмуква възхуд от купето и го подава към датчика, за по-точно отчитане. На различните Е36, които съм виждал върти различно време след изгасяне на мотора. На мойто върти 10 секунди, виждал съм някои да въртят 20 МИН !!!
По т.2 - да, нормално е, в ЕКУто на климатроника има датчик за температурата в купето и вентилаторче, което засмуква възхуд от купето и го подава към датчика, за по-точно отчитане. На различните Е36, които съм виждал върти различно време след изгасяне на мотора. На мойто върти 10 секунди, виждал съм някои да въртят 20 МИН !!!
- dinkomg
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Семейното комби
- Мечтае да кара: M5 touring
Колега, Нормално е!
Докато ти е студен двигателя не е необходимо студен въздух да ти духа и на тебе да ти става още по-студено. Като загрее мотора тогава започва да се топли купето. Затова е и тая функция Auto. Ако се съмняваш че имаш проблем просто му дай максимален вентилатор на климатроника и трябва да ти задуха силно, пък макар и студено
Докато ти е студен двигателя не е необходимо студен въздух да ти духа и на тебе да ти става още по-студено. Като загрее мотора тогава започва да се топли купето. Затова е и тая функция Auto. Ако се съмняваш че имаш проблем просто му дай максимален вентилатор на климатроника и трябва да ти задуха силно, пък макар и студено
Знам, че е нормално! Казвам само че преди при самото запалване вентилатора започваше да работи независимо дали духа топло или студено (естествено в началото е да духа студено при незагрят двигател). В момента дори да не е на режим АУТО,а на ръчен, както каза колегата по-горе, има пауза и чак тогава започва...та се чудя на какво може да се дължи тази пауза, която преди я нямаше. Имайте предвид, че колата е в гараж и по-скоро студа едва ли е толкова голям фактор, но не знам...
- aboykov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 15.03.2007
- Местоположение: Джумаята
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
- Мечтае да кара: Луноход
- Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i
Възможно е преди да не си обръщал внимание на това. Принципно си има нужда от време да отвори клапаните, все пак ти не правиш нищо ръчно в това. При мен е по същия начин, когато я запаля и пусна да духа иска малко време докато системата си отчете нужните показатели това е при автоматичното/дигиталното управление. На тези отрицателни температури, когато всичко замръзва, е необходимо време, за да се "климатизира" системата.
П.С. за просто сравнение погледни климатик в дома или офиса. Когато го пуснеш не започва да духа веднага.
П.С. за просто сравнение погледни климатик в дома или офиса. Когато го пуснеш не започва да духа веднага.
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it 

Работата е там, че не мога да се сетя как беше преди. Имам предвид дали се пускаше на секундата при въртене на ключа или му трябваше време. По-скоро си мисля, че нямаше нужда от никакво изчакване, а дори и сега когато не е никак студено, винаги когато двигателят е студен ми трябва максимум 1 минута и веднага вентилатора си завърта.
Знам че не е болка за умиране, но просто ми е интересно и любопитно така ли е по принцип или има причина за това бавене.

Знам че не е болка за умиране, но просто ми е интересно и любопитно така ли е по принцип или има причина за това бавене.


- snaiperist0
-
-
- Мнения: 579
- Регистриран на: 21.08.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: бавно
- Мечтае да кара: e30 m3
MaBePuK написа:Работата е там, че не мога да се сетя как беше преди. Имам предвид дали се пускаше на секундата при въртене на ключа или му трябваше време. По-скоро си мисля, че нямаше нужда от никакво изчакване, а дори и сега когато не е никак студено, винаги когато двигателят е студен ми трябва максимум 1 минута и веднага вентилатора си завърта.
Знам че не е болка за умиране, но просто ми е интересно и любопитно така ли е по принцип или има причина за това бавене.![]()
направо ми прави кеф да чея тема


БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Не му обръщай внимание...защото има защо...все пак моя климатроник е с врътките и той по същия начин не тръгва веднага да духа топло.... 

- Jim Beam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
MaBePuK написа:Работата е там, че не мога да се сетя как беше преди. Имам предвид дали се пускаше на секундата при въртене на ключа или му трябваше време.
При дигиталната клима в момента, в който дадеш на Контакт-2 (да ти светнат контролните ламБи по таблото) и вентилатора (не самият климатик/компресор!) тръгва... не мога да ти кажа с ква сила е точно, но тръгва... аз на мойта си я гасях, че уж да не пречи с паленето на колата... и после си я пусках отново... НО ако преди да загасиш колата си я изгасил и климата - после поне при мен не тръгваше, ако колата е запалена до 1-2 часа след гасенето... ако престои една нощ - тръгваше отново..
Но аз МНОГО рядко я оставях на Auto, така че не мога да ти кажа дали е имало разлика във първоначалният въздушен поток или не, но при какъвто я оставя преди да я загася, при такъв ми тръгваше след това (отново повтарям, не съм ползвал настройка Auto).
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Май си много НЕзапознат с действието на климатроника...
С две думи - няма как да почне да духа студено без да натиснеш "звездичката", щото няма кой да ти изстуди въздуха... ECU-то няма да натисне копчето вместо теб
После - няма как да почне да духа топло, щото колата още не е загряла - няма от къде да ти вземе топлият въздух... климатроника не е инверторен т.е. може само да изстудява... и т.н... по въпроса беше писано в една тема по-надолу, отново засягаща дигиталната клима...
С две думи - няма как да почне да духа студено без да натиснеш "звездичката", щото няма кой да ти изстуди въздуха... ECU-то няма да натисне копчето вместо теб

18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани