Пореден въпрос за теч!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е34 М50Б20
Мечтае да кара: М....power

Пореден въпрос за теч!

Мнение от Kregec » 21 Ное 2008, 11:01

Колеги знам че е писано по тая тема, но аз нещо не успях да намерия това ми трябва. Колата е с М43 двигател и проблема е следния:
Сутрин отивам до колата и отврям капака да видя как е охладителната течност, когато развия капачката и започва да капе в доланата част на разширителния съд. Капе съвсем малко, интересното е че колата не загрява и работи нормално, след като съм сложил капачката и е загряла теча спира и даже след това като е истинала не капе. Това е от вчера. До колкото знам и съм чел тук във форума има някакви О-пръстени които се сменят, даже имаше тема и колегата каза че ги сменил и пак течало. Аз вече знам какъв е начина но да питам преди да сменя целия скапан радиатор дали има някакъв друг варянт, някакви добавки за охлдителна система или и аз незнам, вече ми писна да се занимавам с тая охладителна система...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е34 М50Б20
Мечтае да кара: М....power

Мнение от Kregec » 21 Ное 2008, 12:20

Добре бе колеги, никои ли незнае какво може да се направи освен смяна на радиатора.....
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 21 Ное 2008, 12:28

Няма логика ,когато е затворена ситемата да не тече, а като отвориш капачката да прокапва :roll:
Следи я внимателно при какви обстоятелства тече и от къде точно тече.
Ако не губи течност изобщо няма място за притеснение според мен.
Да не би ,като си отвил капачката да е прокапало отгоре?
При мен като е студена и отвия капачката нивото в казанчето се качва малко на горе ,да речем 3-4см. ,ако ти е и бил повчко антифриза и се е получил този ефект :roll:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е34 М50Б20
Мечтае да кара: М....power

Мнение от Kregec » 21 Ное 2008, 12:36

Не баце нивото на антифриза беше малко под чертата, и като отвих капачката и почна да капе много леко в доланата част на казанчето, в случая в наи долатана точка. Това се случва при абсолятно студен двигател, вечерта съм я спрял и сутринта преди да запаля отвивам капачката. В момента няма течове няма нищо, мисля да и сипя някаква добавка за радиатор за запушване на разни такива течове. Мисъта ми е че идва зима и студове и празници, и ако трябва да сменям радиатор 300 лв тогава ще доидат малко нанагорно. Незнам какви са тия аномалиии а пък и парното работи да си е*е ма***а вътре става баня.

Все пак мерси за отговора ще я следя непрекаснато, защото наистина няма логика. Ако беше пукнато казанчето щеше да тече непрекаснато, или ако тези пръстени бяха износени щеше да тече нон стоп нали така?
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 21 Ное 2008, 12:56

Не сипвай добавки :!:
От моя скромен опит в 90% от случаите те навличат повече неприятности :!:
Никак няма да ти е приятно ако ти затлачат термостата в отворено или затворено положение,или ти задръстят клапан на парното или нещо подобно...
Просто я следи,ако намериш теч от уплътненията на казанчето можеш да пробваш със смяна,ако не стане нов радятор напролет и това е.
Защото сега зимата ще се разминеш само с доливане,но в жегите ако не ти държи налягане системата много лесно ще я прегрееш ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е34 М50Б20
Мечтае да кара: М....power

Мнение от Kregec » 21 Ное 2008, 13:01

Колега мерси много, не губи течност поне не съм забелязал за сега. Лятото губеше малко но сега не, няма да сипвам добаки щото както казваш мога да я прецакам повече, все пак не е москвич. Ще я наблудавам и ако наистина стане серизно купувам един нов радиатор и съм аз. Само да питам: колата е автомат и с клима има ли разлика от други Е36-ци които нямат клима и са с ръчка? Питам защото питах в Дару и Косъра и ми искаха тези неща...
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 21 Ное 2008, 13:15

По голям ти е радятора,от тези без клима,а това ,че е автомат означава ,че има още един радятор пред водния ,който е за маслото на автомата.
Аз преди няколко месеца купувах радятор за кола с климатик и беше 230лв. -португалски с някакви отстъпки.
За ниса и бер ми искаха по 400+лв.,а и нямаше наличен и трябваше да чакам 10 дни доставка :shock:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е34 М50Б20
Мечтае да кара: М....power

Мнение от Kregec » 21 Ное 2008, 13:55

На мен от Дару ми искат 300 лв и го нямат наличен никаде, а в Косъра ми искат 262 лв и го имат. Дали мога да го сложа сам или трябва да ходя на сервиз????? Имали нещо по странно при демонтажа и монтажа след това, нещо на което трябва да се обърне внимание? А за втория радиатор мислех че е за климата а тои за маслото в скоростаната кутия :shock:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 3.05.2007
Местоположение: варна на морето
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Мечтае да кара: бмв М3,M5,X6
Детайли за колата: E60 530D 218коня

Мнение от spens_82 » 21 Ное 2008, 19:21

колега по добре си вземи нов и отиди във някой читав серви за да не береж ядове.аз това лято си смених със нов радиатор и при добри майстори и проблеми немам.успех колега
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 13.11.2006
Местоположение: Варна
Детайли за колата: touring 318tds

Мнение от Shider » 22 Ное 2008, 12:46

Kregec написа:..... А за втория радиатор мислех че е за климата а тои за маслото в скоростаната кутия :shock:


Вторият си е на климата. "Радиатор" на кутията всъщност трябва да ти е една серпентина пред основния, която малко или много охлажда маслото на автоматика.

За сложността на смяната - средна - естествено попрочети малко, ако ти е за първи път, и бавно и внимателно - особено после обезвъздушаването. Естествено не се захващай, ако си с две леви ръце, но не се изисква и инженерно образование... ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 13.04.2003
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: м42
Мечтае да кара: винаги

Мнение от scotixer » 23 Ное 2008, 18:33

Казанче от Симеон 35лв ми реши проблема :D ако искаш пробвай 0889199751

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 25.03.2008
Местоположение: София
Кара: 99' Е39 520i M52B20TU

Мнение от thunderl » 23 Ное 2008, 19:17

Kregec написа:На мен от Дару ми искат 300 лв и го нямат наличен никаде, а в Косъра ми искат 262 лв и го имат. Дали мога да го сложа сам или трябва да ходя на сервиз????? Имали нещо по странно при демонтажа и монтажа след това, нещо на което трябва да се обърне внимание? А за втория радиатор мислех че е за климата а тои за маслото в скоростаната кутия :shock:


Сигурен ли си, че горепосочените цени не са ти ги казали за малкия радиатор (вътрешния). Защото миналата седмица ми се наложи да сменям и Behr (големия, за коли с климатик) под 360 лв. го няма никъде. 310 e малкия. От Nissens ми обявиха още по-голяма цифра. А в Камор този радиатор е 520 лв. оригинален.

Накрая си купих някакъв INTERNATIONAL RADIATORS - Италиански голям, с яко намаление, та ми излезе 182...а иначе без намалението дори и той беше 270 лв някъде. Сега само се надявам да изкара прилично време.

Проблемът ми беше, че сълзеше от едно място между пластмаса и метал в долната част на радиатора...Доколкото разбрах е класическо развитие на ситуацията като смениш на стар радиатор антифриза да просълзи от някъде...BMW им дават 8 години живот...Нашите са на по...15 :)

Не слагай добавки, защото си имат специален начин на слагане със сто различни условия и никога не знаеш, дали няма да си докараш по-големи ядове на главата. С лепене също трудно става - най-добре си е нов. НО първо хвани наистина разбери какво точно става.

Колкото до прегравянето - мисля, че с това шега не бива. Докато се усетиш ще е прегряла, ако има проблеми. Наистина става изведнъж и доста бързо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е34 М50Б20
Мечтае да кара: М....power

Мнение от Kregec » 24 Ное 2008, 15:36

Колеги всичко се оправи с един нов радиатор и нова капачка. Всико с труда ми излезе 400 лева. Радиатора го вземах чисто нов за 262 лева а капачката е 30 лева, просто реши че няма смисъл да правя стария. За момента всичко е ок и се надявам да нямам повече проблеми че ми писна да ходя само по сервизи и магазини за авточасти. Този радиатор го намерих от магазин Косър, а капачката само в Дару другаде няма. Смятам че темата вече трябва да се заключва реших проблема.
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook