Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Извинявам се тогава за тъпия въпрос. Помислих че трябва да са по-специални.
10х за бързия отговор. Отивам в железарията.
10х за бързия отговор. Отивам в железарията.
- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Аз ги направих от хромникел,а дебелината на място се преценява и се отнема ако трябва.При мен се наложи да отнема от дебелината за6тото гумите опряха в амортисьорите.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Да ми направите една бърза справка: вътрешен диаметър на шайбата ми трябва, че си затрих записките.....

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
err0r написа:Да ми направите една бърза справка: вътрешен диаметър на шайбата ми трябва, че си затрих записките.....
М12, и М14 става, ама е по-лабава



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
След 4мм шайби на напълно сток окачване на купе , с бутнати на 2градуса задни гуми вече недозавиването го няма. Всеки ден си минавам един и същи маршрут... не се самозаблуждавам. Колата влиза и държи много по-добре в завоя.


Благодарско на колегите писали в темата. Идеално решение на дразнещият understeer.






Благодарско на колегите писали в темата. Идеално решение на дразнещият understeer.
Последна промяна host на 02 Юли 2013, 13:46, променена общо 3 пъти
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
host написа:...Идеално решение на дразнещият understeer.


- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
За да не ходите по 1200 пъти на реглаж ще ви дам как простичко да си смятаме кембъра.Като може да се измери и "Toe" но е малко по-сложно.
Та като инструмент ви трябва най-прост нивилир и шублер.


Самото измерване става така, винаги взимаме за основа ръба на джантата и държим нивелира така че балончето да е в средата, най добре подпрете с трупче отдолу ако нивелира
ви е късичък.

Сега взимаме шублера и в най-горния край на джантата мерим разстоянието между джантата и нивелира и го записваме в мм.

Следва според това каква джанта имате 16,17,18 инча трябва да намерите колко и е диаметъра в милиметри.
Ползваме следната формула - inverse tan (измерени мм /(делено) диаметъра на джантата в мм) = градуси кембър
Сега не всеки му се занимава с геометрия затова ето ви и обяснение как да го смятаме на Уиндоуски калкулатор.
Та пускаме калкулатора и горе избираме View > Scientific След като направите това смятаме по следния начин.
Въвеждаме първо действието в скобите, тоест делим "измерените мм с шублера" на "диаметъра на джантата" и цъкаме на равно =
Не чистим полученото по-горе и цъкаме тикчето в горния ляв край на "Inv" където пише и натискаме бутона "tan" и получения резултат е кембъра ви в градуси.
И забравих да кажа че това мерене важи само ако колата е паркирана на равно, също така мерете всяко колело по отделно!
Та като инструмент ви трябва най-прост нивилир и шублер.


Самото измерване става така, винаги взимаме за основа ръба на джантата и държим нивелира така че балончето да е в средата, най добре подпрете с трупче отдолу ако нивелира
ви е късичък.

Сега взимаме шублера и в най-горния край на джантата мерим разстоянието между джантата и нивелира и го записваме в мм.

Следва според това каква джанта имате 16,17,18 инча трябва да намерите колко и е диаметъра в милиметри.
Ползваме следната формула - inverse tan (измерени мм /(делено) диаметъра на джантата в мм) = градуси кембър
Сега не всеки му се занимава с геометрия затова ето ви и обяснение как да го смятаме на Уиндоуски калкулатор.
Та пускаме калкулатора и горе избираме View > Scientific След като направите това смятаме по следния начин.
Въвеждаме първо действието в скобите, тоест делим "измерените мм с шублера" на "диаметъра на джантата" и цъкаме на равно =
Не чистим полученото по-горе и цъкаме тикчето в горния ляв край на "Inv" където пише и натискаме бутона "tan" и получения резултат е кембъра ви в градуси.
И забравих да кажа че това мерене важи само ако колата е паркирана на равно, също така мерете всяко колело по отделно!
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Знам че има колеги от форума с камбър плейтове,може ли да дадат някакъв чертеж или размери за изработката им? 

- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
dicho0o написа:Знам че има колеги от форума с камбър плейтове,може ли да дадат някакъв чертеж или размери за изработката им?
Айде де колеги,дайте един чертеж за най-обикновени камбър плейтове,не регулируеми

- BIRICHKA
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 14.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ис-требител
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Здравейте!
От 2 месеца и аз съм с камбър отпред, с подлагане на шайби. Ефекта беше много добър; ляво -3`19, дясно -3`16. Дотук добре, обаче отивам днес на реглаж (че смених половината предница) и си викам така и така съм на мястото, ще поискам да ми направят и отзад. Майстора каза "добре", обаче като слезе и напъва и вика: "запекло е яко". Пръска го WD, чакахме, опита с една огромна тресчотка и не иска да помръдне. Отказа се майстора и вика: "ще се скъса болта не става, отказвам се" .
Споделям просто, иначе аз, не съм се отказал. Ако трябва ще заменя "фибите" със специалните щанги за камбър, ама има време, зимата ще си я карам със -2` отзад
Едно предупреждение да отправя: Ако ще подлагате шайби внимавайте, защото променяте градуса на колелото спрямо самия амортисьор! При мен (тогава с бирени капачки ET47 с 195/65/15) гумата ми пречеше да отвъртя гайката (на реголируемо окачване) до желаната от мен "височина", защото щеше да опира.
Поздрави за темата!
От 2 месеца и аз съм с камбър отпред, с подлагане на шайби. Ефекта беше много добър; ляво -3`19, дясно -3`16. Дотук добре, обаче отивам днес на реглаж (че смених половината предница) и си викам така и така съм на мястото, ще поискам да ми направят и отзад. Майстора каза "добре", обаче като слезе и напъва и вика: "запекло е яко". Пръска го WD, чакахме, опита с една огромна тресчотка и не иска да помръдне. Отказа се майстора и вика: "ще се скъса болта не става, отказвам се" .
Споделям просто, иначе аз, не съм се отказал. Ако трябва ще заменя "фибите" със специалните щанги за камбър, ама има време, зимата ще си я карам със -2` отзад

Едно предупреждение да отправя: Ако ще подлагате шайби внимавайте, защото променяте градуса на колелото спрямо самия амортисьор! При мен (тогава с бирени капачки ET47 с 195/65/15) гумата ми пречеше да отвъртя гайката (на реголируемо окачване) до желаната от мен "височина", защото щеше да опира.
Поздрави за темата!
Some say he spends most of his time on bmwpower-bg.net
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Така като запекат гайките и болтовете човека няма избор, освен да се откаже. Скъса ли се нещо колата остава там... Тъй че вземи си 2 нови болта, смени ги и отиди за корекция на камбъра. А пък с тези къстъм щанги за реглаж е най-добре.
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Някой може ли да сподели малко повече инфо за тези къстъм щанги? 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани