Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
чичо чарли е друг-прави сладоледи в кършака
.този си е само чарли.аз пък съм доволен и от него,и от ицо.за феродов диск от м50 ме е яд,че не знаех,че става.демпфери е добре да има понякога,но в моя случай предпочитам да ги няма.карал съм колата на м10 и не мисля,че е проблем липсата им,дори в задръстване.при следващо сваляне на кутията,задължително ще олекотя още възела.логиката с гениалността на германеца от преди няколко десетки години,в случая не е уместна,защото иначе темата нямаше да я има и щяхме да си караме с 215мм и 10кг/някои повече/ маховици,а не да пишем 40 стр.

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
Lenco написа:Щот не сме по-умни от германците, добър ли е отговора?
Не ме устройва подобен отговор. По тая логика, не махай 12 килограмовото желязо, то е най-доброто за мотора ти - германците са го измислили

Става въпрос за доработка, отклонение от ОЕМ-а, с цел перформанс. За да не кажеш че се заяждам, ето какво слагат любимите ти германци:
http://www.speedworxs.de/bmw-m3-e30/mot ... l-s14.html
http://e30-talk.com/1418871-post18.html
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... ply1613783
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
Аз си карам с 5.6кг на 240мм от има-няма 5 години и нямам яд. 

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2714
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
bum_bum написа:Аз си карам с 5.6кг на 240мм от има-няма 5 години и нямам яд.
Няма лошо, и аз си карам има-няма 20 години с 5,9 на няколко мотора, но не бих се доверил на бай Хасан да ми пили нещо, което ми се върти на сантиметри от топките, и което мога да купя оригинално.
Странно защо част от известните тунинггистки фирми предлагат стоманени маховици до около 7кг за м50/52, а от там на долу минават на алуминий.
Нямам намерение да споря с разбиращи хора, кефя се как се разпродават втора употреба феродови и притискателни дискове от м20 и после не държали на м52, и тракали

- BorisMitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 27.01.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Внимателно
- Мечтае да кара: Нещо страшно
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
И без демпфери да караш не мисля, че е толкова болка за умиране. Колата е направена с дмумасов за да ти е по-комфортно при потегляне. Се тая ... Друго да питам - Някой наясно ли е горе/долу относително колко е тежка изпъкналата част отзад на 8,3 кг маховик ?
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
Като я изкопаеш, падаш на 6-6,1кг, оттам нататък с фрезата. Карам и в момента без демпфери. Все тая.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
M10 написа:Като я изкопаеш, падаш на 6-6,1кг, оттам нататък с фрезата. Карам и в момента без демпфери. Все тая.
Има едно леко придърпване при превключване ,но е едва забележимо .Ако не се мъчиш да го уловиш точно това едва ли ще го усетиш като разлика с демпфериран .
За маховиците то стана приказката дали изобщо да си ги правим или само готови части за тунинг ?! То пък щото тия по тунинг магазините са само супер качество .Като е въпроса за топките , предпочитам да се доверя на проверен майстор в БГ от колкото на безименен оризарник .Те не случайно всичките тунинг части с малки изключения са презастраховани с ония малките ситни буквички в смисъл че не носят отговорност и изполвате такива части на собствена отговорност .
Стоманени с малко тегло не става защото отслабва прекалено много плочата .Затова се слага алуминий за екстремно ниски маси .Но това също не е върха на сладоледа защото огледалото заминава също за нула време .Има и още един неприятен момент със екстремно леките маховици. Цялата група вал ,бутала , шайби и маховик става много чувствителна дори към лек дисбаланс .Ако има небалансирани компонети почват да се усещат вибрации и други такива които с тежкия маховик ги няма .Просто голямата маса е по нечуствителна към малки неточности в баланса .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
Jordana написа:.Затова се слага алуминий за екстремно ниски маси .Но това също не е върха на сладоледа защото огледалото заминава също за нула време
Ако някой прави чисто алуминиеви маховици това ще е много грубо. Тва ще трябва да се сменя с маслото

- BorisMitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 27.01.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Внимателно
- Мечтае да кара: Нещо страшно
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
М10, значи плана е да го бутам ръба отзад, едно челосване отпред и си хващам 6кг , който ми звучат перфектно спрямо моя климатичен 2 масов китук. 

- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
Само да знаеш че после като пускаш климата се усеща лека вибрация. Но реално освен шофьора никой не може да я хване.
При мен при никакви обороти няма вибрации, но и не е под 6кг. Отново без демпфер.
Sent from my Lenovo A5500-H using Tapatalk 2
При мен при никакви обороти няма вибрации, но и не е под 6кг. Отново без демпфер.
Sent from my Lenovo A5500-H using Tapatalk 2
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
bum_bum написа:Jordana написа:.Затова се слага алуминий за екстремно ниски маси .Но това също не е върха на сладоледа защото огледалото заминава също за нула време
Ако някой прави чисто алуминиеви маховици това ще е много грубо. Тва ще трябва да се сменя с маслотоМоят си е със стоманена шайба, която се сменява и по тоя начин практически вечен. При мен и феродовия е без демпфери и има едно яко тресене около 1800 оборота ако я караш там с по-малко газ, но ако си му свикнал може да вози доволно плавно.
Да фрикционния протектор "пластината" е голям бонус особено ако се сменя без сваляне и обработка на новите повърхности .Иначе има алуминиеви ,то разбира се тоя израз е относителен понеже това не е алуминий а разни хай тек сплави но така е смяната е честа и не са за евридей автомобили .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
Прочетох цялата тема но не можах да разбера този фланец от снимката трябва ли ми при конверсията на М50? И ако трябва, има ли го при М50 или трябва и него да го взема от м20-ката?


- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
bum_bum написа:Jordana написа:.Затова се слага алуминий за екстремно ниски маси .Но това също не е върха на сладоледа защото огледалото заминава също за нула време
Ако някой прави чисто алуминиеви маховици това ще е много грубо. Тва ще трябва да се сменя с маслотоМоят си е със стоманена шайба, която се сменява и по тоя начин практически вечен. При мен и феродовия е без демпфери и има едно яко тресене около 1800 оборота ако я караш там с по-малко газ, но ако си му свикнал може да вози доволно плавно.
Надявам се че мотора е с нови лагери долу на вала, защото моя изтропа точно аксиалния основен лагер.. С лекия маховик се услиха вибрациите/тресене, докато на друга кола която със сигурност е с нови лагери, няма такива вибрации/тресения при тези обороти...

Аз разбрах от къде са идвали тези вибрации, за лошо или за добро... Явно долницата никой досега не е отварял и има едни поне 600 000км предполагам...
Повтарям вала получи аксиален луфт, вероятно страничните дъги са изпаднали....
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
Моя матор като го вземах беше гаранционно сменян с нов заради никасила и си беше добре пък аз после не съм му навъртял кой знае какви километри.
При мен не е вибрация, а цялата кола придърпва напред-назад. Нещата се подобриха на 80% може би с ремапа, но повече не можа. Там се акумулират нещата, големите валове, голям дросел, портнат всмукател, голям маф и т.н. и в тия обороти не се оправя съвсем добре с горивото.
При мен не е вибрация, а цялата кола придърпва напред-назад. Нещата се подобриха на 80% може би с ремапа, но повече не можа. Там се акумулират нещата, големите валове, голям дросел, портнат всмукател, голям маф и т.н. и в тия обороти не се оправя съвсем добре с горивото.
- kostaka
-
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 7.05.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: е36 323и
- Мечтае да кара: мерцедес 190 coswort 2.5 evo
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
колеги някой кара ли 323и 2.5 170 к с. с лек маховик да kaji впечатления 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани