Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- s_kolev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София/Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318ti
- Мечтае да кара: всичко
- Детайли за колата: М42б18 '94
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Следете си нивото на охл. течност и карайте с подходящ флуид, промивка на радиаторите също не е излишна. М42 е с много добра охл. система, самият мотор е къс, водната помпа е с достатъчен дебит и монтиран в е36 доста често е с големия радиатор все предпоставки за безпроблемна работа.
Колкото до стария или новия м42 е по - добре отговора е новия, по - леките клапани, повдигачи и има слухове за по - леки биели при последните ревизии определено се усещат.
пс. по сервизите не са много запознати с тези мотори, защото при правилна употреба държат на много бой, ако решиш да го правиш прегледай ангренажа и лагерите долу, това им е слабо място
Колкото до стария или новия м42 е по - добре отговора е новия, по - леките клапани, повдигачи и има слухове за по - леки биели при последните ревизии определено се усещат.
пс. по сервизите не са много запознати с тези мотори, защото при правилна употреба държат на много бой, ако решиш да го правиш прегледай ангренажа и лагерите долу, това им е слабо място
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Колега не знам при кой майстор сте я закарали,но в Сливен са едни от най-добрите майстори. Твоите приятели не може да не ги знаят намират се около военна болница даже и от Бургас много хора ходят при тях. Имат стенд, шлайфат валове, като малък завод са. Тия сигурно са видяли,че си на зор и за тва може да послъгват. Може изобщо да не е от главата, може да е пръснала маркуч и стрелката моментално отива в дясно. Как така заваряват и пак се пука с електрожен ли я правят.....тя да не е от халва.
по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
s_kolev написа:и има слухове за по - леки биели при последните ревизии определено се усещат.
Не са слухове, биела '93 е 650грама, от 2/95 е 580 грама

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
M10 написа:s_kolev написа:и има слухове за по - леки биели при последните ревизии определено се усещат.
Не са слухове, биела '93 е 650грама, от 2/95 е 580 грама
Така е щото последните са ковани.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Епопеята на едно прегрято Е36 М42
На компакт от 5.95 м42 318 TI няма лампа за температурата. Има отвор в пластмасата но след това се вижда зелена платка. Както вече казах карал съм с прегрята кола до спиране на двигателя в движение с минимални последици по двигателя. Сменихме гарнитура на глава, въпреки че не беше тотал щета и сега всичко си е ок. След това 3-4 пъти ми прегрява до червения сектор, но просто спрях колата и изчаках 30 мин. Оказа се термостат. Все пак сигурно съм изкарал късмет, но си взех поука и сега през една минута гледам температурата.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
това е интересно. на мен ми е цъфвала водна помпа на (на e30 m10) светофар докато си чакам и стрелката се засили доста, но все пак успях да я спра преди да стигне 3/4.
да кажем, че я видях как почна да се завърта и след 2-3 сек(докато изобщо осъзная какво по дяволите се случва) беше на 3/4 и тогава врътнах ключа
може би като колата е в обороти нещата се случват по-бързо.
това с лампата е бита карта, общо взето май е сложена да ти каже - "прецакан си". изобщо няма смисъл от нея.
да кажем, че я видях как почна да се завърта и след 2-3 сек(докато изобщо осъзная какво по дяволите се случва) беше на 3/4 и тогава врътнах ключа

това с лампата е бита карта, общо взето май е сложена да ти каже - "прецакан си". изобщо няма смисъл от нея.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
zafirovp написа:На компакт от 5.95 м42 318 TI няма лампа за температурата. Има отвор в пластмасата но след това се вижда зелена платка. Както вече казах карал съм с прегрята кола до спиране на двигателя в движение с минимални последици по двигателя. Сменихме гарнитура на глава, въпреки че не беше тотал щета и сега всичко си е ок. След това 3-4 пъти ми прегрява до червения сектор, но просто спрях колата и изчаках 30 мин. Оказа се термостат. Все пак сигурно съм изкарал късмет, но си взех поука и сега през една минута гледам температурата.
Значи мойто не е компакт, или сигурно таблото ми е от тайните разработки на М ГМБХ и всички останали с компакти са прецакани, че нямат "строшен мотор лампа".
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
steeN написа:това е интересно. на мен ми е цъфвала водна помпа на (на e30 m10) светофар докато си чакам и стрелката се засили доста, но все пак успях да я спра преди да стигне 3/4.
да кажем, че я видях как почна да се завърта и след 2-3 сек(докато изобщо осъзная какво по дяволите се случва) беше на 3/4 и тогава врътнах ключаможе би като колата е в обороти нещата се случват по-бързо.
това с лампата е бита карта, общо взето май е сложена да ти каже - "прецакан си". изобщо няма смисъл от нея.
Само да уточня че с ключа си спрял електрическото захранване на автомобила температурата в мотора е продължила да се вдига след това завъртане гаранция. Извод: гаранция или превантивна зашита след като се получи информация за започнато прегряване няма и не може да има процесите са доста бързи единствено е да се спазват технически интервали за смяна на дадени компоненти с такива нови и оригинални ( това в БГ е много относително ) което най-доброто което може да се направи за автомобила .
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
ekcta3uto написа:zafirovp написа:На компакт от 5.95 м42 318 TI няма лампа за температурата. Има отвор в пластмасата но след това се вижда зелена платка. Както вече казах карал съм с прегрята кола до спиране на двигателя в движение с минимални последици по двигателя. Сменихме гарнитура на глава, въпреки че не беше тотал щета и сега всичко си е ок. След това 3-4 пъти ми прегрява до червения сектор, но просто спрях колата и изчаках 30 мин. Оказа се термостат. Все пак сигурно съм изкарал късмет, но си взех поука и сега през една минута гледам температурата.
Значи мойто не е компакт, или сигурно таблото ми е от тайните разработки на М ГМБХ и всички останали с компакти са прецакани, че нямат "строшен мотор лампа".
Аз сложих табло от англичанка Компакт на моя,че по ми харесва в мили/километри и лампата си светва при палене и после гасне...а старото табло не си спомням да е светвала червената лампа,мисля,че нямаше...
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
vladi_a_i написа:ekcta3uto написа:zafirovp написа:На компакт от 5.95 м42 318 TI няма лампа за температурата. Има отвор в пластмасата но след това се вижда зелена платка. Както вече казах карал съм с прегрята кола до спиране на двигателя в движение с минимални последици по двигателя. Сменихме гарнитура на глава, въпреки че не беше тотал щета и сега всичко си е ок. След това 3-4 пъти ми прегрява до червения сектор, но просто спрях колата и изчаках 30 мин. Оказа се термостат. Все пак сигурно съм изкарал късмет, но си взех поука и сега през една минута гледам температурата.
Значи мойто не е компакт, или сигурно таблото ми е от тайните разработки на М ГМБХ и всички останали с компакти са прецакани, че нямат "строшен мотор лампа".
Аз сложих табло от англичанка Компакт на моя,че по ми харесва в мили/километри и лампата си светва при палене и после гасне...а старото табло не си спомням да е светвала червената лампа,мисля,че нямаше...
Ама моето си е в километри, и си ми работи лампата, а даже съм с М40!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
vladobate написа:...
по-скоро съм спрял горенето в двигателя

колата ми беше ок след това именно, защото я хванах на време.
като видиш, че така ти се движи стрелката се спира двигателя веднага.
това с парното и алабала е ако леко прегряваш, не ако ти текне водата или спре помпата.
няма как от 3/4 да загре до критичната част само от "остатъчната" топлина.
иначе за поддръжката ясно, но не е гаранция. фалове винаги се случват.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- s_kolev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София/Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318ti
- Мечтае да кара: всичко
- Детайли за колата: М42б18 '94
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
ekcta3uto написа:vladi_a_i написа:ekcta3uto написа:zafirovp написа:На компакт от 5.95 м42 318 TI няма лампа за температурата. Има отвор в пластмасата но след това се вижда зелена платка. Както вече казах карал съм с прегрята кола до спиране на двигателя в движение с минимални последици по двигателя. Сменихме гарнитура на глава, въпреки че не беше тотал щета и сега всичко си е ок. След това 3-4 пъти ми прегрява до червения сектор, но просто спрях колата и изчаках 30 мин. Оказа се термостат. Все пак сигурно съм изкарал късмет, но си взех поука и сега през една минута гледам температурата.
Значи мойто не е компакт, или сигурно таблото ми е от тайните разработки на М ГМБХ и всички останали с компакти са прецакани, че нямат "строшен мотор лампа".
Аз сложих табло от англичанка Компакт на моя,че по ми харесва в мили/километри и лампата си светва при палене и после гасне...а старото табло не си спомням да е светвала червената лампа,мисля,че нямаше...
Ама моето си е в километри, и си ми работи лампата, а даже съм с М40!
Щом си с м40 значи не си с компакт
- quovadis
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 9.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 318is E36 '94 M42
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Така. Главата е за коша, в момента се търси друга. 3 от 4 бутала са за смяна. Обтегача на веригата е изпускал - преди известно време колата взе да работи като дизелова на звук. Това е засега, да се надяваме до сряда да е готова. Поне с "майстора" се познаваме от 20-ина години.:smile:
Sent from my ALCATEL_one_touch_995 using Tapatalk 2
Sent from my ALCATEL_one_touch_995 using Tapatalk 2
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
s_kolev написа:ekcta3uto написа:vladi_a_i написа:ekcta3uto написа:zafirovp написа:На компакт от 5.95 м42 318 TI няма лампа за температурата. Има отвор в пластмасата но след това се вижда зелена платка. Както вече казах карал съм с прегрята кола до спиране на двигателя в движение с минимални последици по двигателя. Сменихме гарнитура на глава, въпреки че не беше тотал щета и сега всичко си е ок. След това 3-4 пъти ми прегрява до червения сектор, но просто спрях колата и изчаках 30 мин. Оказа се термостат. Все пак сигурно съм изкарал късмет, но си взех поука и сега през една минута гледам температурата.
Значи мойто не е компакт, или сигурно таблото ми е от тайните разработки на М ГМБХ и всички останали с компакти са прецакани, че нямат "строшен мотор лампа".
Аз сложих табло от англичанка Компакт на моя,че по ми харесва в мили/километри и лампата си светва при палене и после гасне...а старото табло не си спомням да е светвала червената лампа,мисля,че нямаше...
Ама моето си е в километри, и си ми работи лампата, а даже съм с М40!
Щом си с м40 значи не си с компакт
А ако ти нямаш бъбреци отпред, значи не караш БМВ, така ли ? А ако компакта ми е с М40 и му свети лапмпата за температурата к'во праиме ?
- s_kolev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София/Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318ti
- Мечтае да кара: всичко
- Детайли за колата: М42б18 '94
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани