климатроник-температура на изхода на духалките

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори


Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 16.04.2005
Местоположение: София,Младост 2
Пол: Мъж
Кара: e34, e36

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от Kristopher » 19 Юли 2011, 1:01

Виж като си включил климатика дали ти се върти перката на климатика
Изображение
Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 484
Регистриран на: 16.09.2006
Местоположение: sofia

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от zazomazo » 19 Юли 2011, 8:05

IPI78 написа:
zazomazo написа:
IPI78 написа:...
Само не разбрах защо трябва да се сменя дехидратора през няколко години?



а чудиш ли се що трябва да се сменя маслен или въздушен филтър? :winky:

Бате вземи и прочети малко за какво се ползва въпросния филтър,как работи с-мата и тогава дай такива мнения!


въпреки, че съм го чел в продължение на години си направих труда да ти намеря малко инфо за да не се плюнчиш толкова тук :winky:

1. Филтър-осушителят има за цел да извлича влагата от фреона и маслото, защото когато в системата попадне влага, тя образува няколко вида киселини, които разяждат отвътре радиаторите и всички метали (най вече цветните). Така се образуват миниатюрни твърди частици, който представляват абразив. Тези частици започват да циркулират в системата и буквално „разсипват” компресора. Така попадналата в системата влага разрушава системата едновременно и по двата начина – механично и химически.
Как попада влага в системата? Понеже част от компонентите на системата са монтирани на двигателя а друга част на купето, то са необходими меки връзки за свързване на всички компоненти. Тъй като съществува т.н. осмотичен ефект, през гумените стени на гъвкавите връзки навлиза влага в системата. Именно затова е необходимо да се използва филтър-осушител, който хем да извлича влагата от фреона, хем да филтрира и системата.
За да се избегнат подобен род проблеми, е необходимо да се заменя филтър-осушителя (може да се каже и филтър-дехидратор) периодично. В противен случай, неизбежно започва киселинното действие на влагата, а след него и механичното. Препоръчва се този елемент да се сменя на няколко години. А ако системата е била разхерметизирана (отваряна), то неговата смяна е абсолютно задължителна.


за да си обогатиш общата култура и за да разбереш какво представлява климатика и принципа му на работа може да четеш ТУК
:wave:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от jakson » 19 Юли 2011, 9:54

Колега, може и фреона да ти е позаминал. опринцип казват,че на 2 години трябва да се дозарежда.
Може да се провери дали количеството му е нормално.
На мен като ми зареждаха системата, първо ми сложиха 800 и нещо... мисля, че беше 870 грама.
Запалих и пуснах климатика, дихаше си хладно....
Майстора обаче влезна в колата поседя малко и отиде отпред, отви крана на бутилката на фреона и допълни системата с още около 70-80 грама.
Веднага се усети разликата. От духалките задуха не хладен, а студен въздух, в колата веднага стана студено.
Тогава разбрах, че и малко количество фреон е от значение.
Има още нещо....
Фреона ако е повече климатика няма да работи добре, няма да охлажда както трябва, ако е по-малко пък пак същото ...
Трябва да е точно количество.
Има начини за проверка на системата, иди при някой майстор който се занимава с това и му кажи да ти провери фреона.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 161
Регистриран на: 13.03.2009
Местоположение: Варна
Кара: 320 M50B20
Детайли за колата: Е36 М50Б20

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от zorobg » 19 Юли 2011, 15:46

Само да кажа, че климатик никога не се "пълни". Това не е резервоар. Първо трябва да се източи всичкия и след това да се налее точното количество .[/quote]
Колега, всички знаем как се зарежда системата на климатика и поточно почти всички му казваме на това: пълнене :) Но пък за "НАЛИВАНЕ" до сега не бях чувал, но ти сигурно с лейката го наливаш ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от Alexi » 19 Юли 2011, 16:00

9° е много .. нормално е около 3-6° и то на празен ход и при максимален вентилатор .. вероятно фреона е малко или компресора е поизносен

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от maxpower » 19 Юли 2011, 19:51

maxpower написа:Само да кажа, че климатик никога не се "пълни". Това не е резервоар. Първо трябва да се източи всичкия и след това да се налее точното количество .

zorobg написа:Колега, всички знаем как се зарежда системата на климатика и поточно почти всички му казваме на това: пълнене :) Но пък за "НАЛИВАНЕ" до сега не бях чувал, но ти сигурно с лейката го наливаш ;)

Не всички са капацитети като тебе колега, та да знаят и могат всичко :yes:
Последна промяна maxpower на 19 Юли 2011, 20:30, променена общо 2 пъти
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от baitun » 19 Юли 2011, 20:26

Alexi написа:9° е много .. нормално е около 3-6° и то на празен ход и при максимален вентилатор .. вероятно фреона е малко или компресора е поизносен

Е как разбра, че компресора е поизносен, по принцип на 14г. кола е нормално да се износят частите, но според мен проблем в компресора няма, може би трябва да се дозареди системата с фреон, но ще проверявам догодина

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от adovet » 19 Юли 2011, 21:30

При мене след като го допълних почна по често да се изключва компресора и съответно икономия на гориво. Също така като тръгна в голямата жега след няма и 3-4мин. вече е охладило в купето. Преди трябваше повече време. Зареждай си го и не му мисли, че в тея жеги не се издържа. потърси Оци. Много е добър и не взима скъпо. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от ~Мишо~ » 20 Юли 2011, 0:56

Той колегата чу това което искаше да чуе - ще си кара така до догодина... :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от baitun » 20 Юли 2011, 9:24

~Мишо~ написа:Той колегата чу това което искаше да чуе - ще си кара така до догодина... :mhihi:

Ей, ще ме накарате насила да го дозаредя :lol: , писах на порока, в раздел сервизи, който предлага тази услуга и ми отговори, че 9.2 е нормална температура, при това измерена на място, на 7-8000 оборота и при 35 градуса на слънце. Проблема е, че след месец тръгвам на море и не знам с какви финансови средства ще разполагам точно за да направя и тази процедура, при положение, че за сега охлажда добре. Мерси на всички отзовали се. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от Alexi » 20 Юли 2011, 9:35

не са ли множко 7-8000 оборота на място :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от adovet » 20 Юли 2011, 10:12

На мойта е 2,8 градуса и ми се вижда много в тея горещини а на тебе с тея 9 градуса просто не знам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от baitun » 20 Юли 2011, 10:49

Alexi написа:не са ли множко 7-8000 оборота на място :mhihi:

Говоря по принцип-на място може да са 6500-7000, ако искаш ще включа дигиталния и ще ти кажа колко са точно, не ми е ясно какво спамиш в темата, ако имаш конкретни данни ги дай, ако не-пусни си тема и си чати

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 447
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ше: '95 E36 M43B18 Lim
Мечтае да кара: //M Power :)

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от nelim » 20 Юли 2011, 11:06

baitun написа:
Alexi написа:не са ли множко 7-8000 оборота на място :mhihi:

Говоря по принцип-на място може да са 6500-7000, ако искаш ще включа дигиталния и ще ти кажа колко са точно, не ми е ясно какво спамиш в темата, ако имаш конкретни данни ги дай, ако не-пусни си тема и си чати


Колега да нямаш напредвид 800-1000-1200 оборота на място?

Как така на място вдигаш тия обороти да си тестваш климатика, то на колко оборота му е прекъсвача на тва М43?

Иначе за протокола, и мойте са към 7-9градуса, чесно казано в голямата жега духа студено ама не го чувствам като да ми стане студ в колата.. да не говорим че слънцето отвънка продължава да си ме напича и мен и колата, като пипна отпред таблото и се едно една печка с реотани е включена, спре ли климата и веднага почва да лъха жега, дори и след дълга работа на климатика отпред таблото си го пече и продължава да си е доста горещо напипане :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 325 TDS + 330ci
Детайли за колата: черни :)

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от tosho_72 » 20 Юли 2011, 23:08

Какви са тия градуси от порядъка на 2-3 незнам :D сигурно имате супер мощни климатици от бъдещето.Към колегата с 9-те градуса-не си давай парите да зареждаш климатика,може да прескочиш да искаш тоя термоетър назаем,който мери 2-3 градуса да си замериш и ти колата,обзалагам се че няма да покаже нещо по различно :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook