325TD трудно пали при по дълъг престой!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
48 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
dreamTech написа:matros точно така става, както казваш, първоначално запалва и
веднага изгасва, след което трябва много въртене, за да запали.
И не изпушва като запали.
Къде се намира клапанчето на помпата?
И съответно как да го проверя?
П.П.: Забравих да спомена, че ми свети лампата с нарисувана на нея
дюза!
Между другото за пръв път се качвам на БМВ и то дизел и съм на път да
се разочаровам!
Значи така както го описваш проблема е в това,че дърпа въздух

Провери или направо си смени горивния филтър.
Виж всички маркучлета за обратната нафта.
Помпата в резервоара чуваш ли я?
Дюзата щом свети значи имаш проблем или с някой вакум или с четвъртата дюза или датчика за въздуха в колекторите.(това може да се види на диагностика)

Значи и аз имах същия проблем - оказа се, че нафтата се връща в резервоара. Затова в първия момент припалваш /използваш нафтата в системата/, след което гълташ въздух и трябва да въртиш докато ГНП не качи нафта от резервоара /а това си е доста въртене/!
По принцип дизеловите БМВ-та имат електрическа помпа отзад в резервоара, която трябва при подаване на контакт да започне да подкачва горивото /при изправна система като вкл. да подгряваш от към багажника се чува едно "бзззз", след което въртиш и пали от раз дори при -20/, но понеже нашите коли не са съвсем млади вече започват неизправностите. Основната неизправност в случая се касае за нарушен контакт /патинясали букси - при мен беше странно - сутрин като е влажно се активираше помпата и палеше от раз, като беше сухо бая въртене/!
Моя съвет е отиваш на жичкаджия - той отстранява проблема и му казваш да погледне централното и ел. стъклата, след което ще си много щастлив и колата ще ти носи голямо удоволствие!
пп: отличен избор си направил с този двг - 2.5тд е невероятен мотор с много борбен дух, отличен звук, непретенциозен и много издръжлив! Върви почти колкото 2.5тдс, но е доста по-икономичен /2л. на 100 в София/ и много по-издръжлив /познати казват, че с лекота изкарва 500 - 600 000км. и повече/
По принцип дизеловите БМВ-та имат електрическа помпа отзад в резервоара, която трябва при подаване на контакт да започне да подкачва горивото /при изправна система като вкл. да подгряваш от към багажника се чува едно "бзззз", след което въртиш и пали от раз дори при -20/, но понеже нашите коли не са съвсем млади вече започват неизправностите. Основната неизправност в случая се касае за нарушен контакт /патинясали букси - при мен беше странно - сутрин като е влажно се активираше помпата и палеше от раз, като беше сухо бая въртене/!
Моя съвет е отиваш на жичкаджия - той отстранява проблема и му казваш да погледне централното и ел. стъклата, след което ще си много щастлив и колата ще ти носи голямо удоволствие!
пп: отличен избор си направил с този двг - 2.5тд е невероятен мотор с много борбен дух, отличен звук, непретенциозен и много издръжлив! Върви почти колкото 2.5тдс, но е доста по-икономичен /2л. на 100 в София/ и много по-издръжлив /познати казват, че с лекота изкарва 500 - 600 000км. и повече/
- matros
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 20.10.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 325 ТД
Chains написа:Значи и аз имах същия проблем - оказа се, че нафтата се връща в резервоара. Затова в първия момент припалваш /използваш нафтата в системата/, след което гълташ въздух и трябва да въртиш докато ГНП не качи нафта от резервоара /а това си е доста въртене/!
По принцип дизеловите БМВ-та имат електрическа помпа отзад в резервоара, която трябва при подаване на контакт да започне да подкачва горивото /при изправна система като вкл. да подгряваш от към багажника се чува едно "бзззз", след което въртиш и пали от раз дори при -20/, но понеже нашите коли не са съвсем млади вече започват неизправностите. Основната неизправност в случая се касае за нарушен контакт /патинясали букси - при мен беше странно - сутрин като е влажно се активираше помпата и палеше от раз, като беше сухо бая въртене/!
Моя съвет е отиваш на жичкаджия - той отстранява проблема и му казваш да погледне централното и ел. стъклата, след което ще си много щастлив и колата ще ти носи голямо удоволствие!
пп: отличен избор си направил с този двг - 2.5тд е невероятен мотор с много борбен дух, отличен звук, непретенциозен и много издръжлив! Върви почти колкото 2.5тдс, но е доста по-икономичен /2л. на 100 в София/ и много по-издръжлив /познати казват, че с лекота изкарва 500 - 600 000км. и повече/
Тц не си прав за помпата в резевоара-тя се включва когато въртиш на стартер, а не когато дадеш на контакт!!!!!!!!!!!!
Към автора не темата:щом ти свети лампата на дюзата- дюзата ти е протекла.Сваляш пластмасовия капак(ако го има


- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
matros написа:Chains написа:Значи и аз имах същия проблем - оказа се, че нафтата се връща в резервоара. Затова в първия момент припалваш /използваш нафтата в системата/, след което гълташ въздух и трябва да въртиш докато ГНП не качи нафта от резервоара /а това си е доста въртене/!
По принцип дизеловите БМВ-та имат електрическа помпа отзад в резервоара, която трябва при подаване на контакт да започне да подкачва горивото /при изправна система като вкл. да подгряваш от към багажника се чува едно "бзззз", след което въртиш и пали от раз дори при -20/, но понеже нашите коли не са съвсем млади вече започват неизправностите. Основната неизправност в случая се касае за нарушен контакт /патинясали букси - при мен беше странно - сутрин като е влажно се активираше помпата и палеше от раз, като беше сухо бая въртене/!
Моя съвет е отиваш на жичкаджия - той отстранява проблема и му казваш да погледне централното и ел. стъклата, след което ще си много щастлив и колата ще ти носи голямо удоволствие!
пп: отличен избор си направил с този двг - 2.5тд е невероятен мотор с много борбен дух, отличен звук, непретенциозен и много издръжлив! Върви почти колкото 2.5тдс, но е доста по-икономичен /2л. на 100 в София/ и много по-издръжлив /познати казват, че с лекота изкарва 500 - 600 000км. и повече/
Тц не си прав за помпата в резевоара-тя се включва когато въртиш на стартер, а не когато дадеш на контакт!!!!!!!!!!!!
Към автора не темата:щом ти свети лампата на дюзата- дюзата ти е протекла.Сваляш пластмасовия капак(ако го има)И гледаш дюзата тази с кабелчето(умна дюза) издухваш хубаво с въздух и гледаш дали те4е от там (малко ще е).Ако тече нова 250-350 лв. или рециклираш твоята.
Цъ ма си в голема заблуда
Помпата се включва веднага щом дадеш на контакт и подкачва 10 секунди след което спира

Помпата и подгревните свещи се управляват от едно и също реле,което означава че свщите греят 10 секунди

Нищо че лампата гасне на 4 секунди


А от протекла дюза лампата не свети

Лампата свети от скъсан кабел

или изгоряло съпротивление ли там каквото има в нея за да следи количеството гориво.

- matros
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 20.10.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 325 ТД
това което го пиша го пиша от ОПИТ, а не си фантазирам некви филми.
99% съм сигурен 4е дюзата на колегата тече.Но нека той каже......
99% съм сигурен 4е дюзата на колегата тече.Но нека той каже......
Вчера я закачих на компа при един познат и излязоха грешки:
20 - проблем в модула за круиз контрол !!!(имам ли такъв?)
;
36 - вода в горивния филтър;
Та светенето на тази лампа може би е заради датчика за вода в
капачката на филтъра. Днес евентуално ще го сменя.
Склонен съм да мисля, че проблема е след горивния филтър, но дано
не се окажа прав.
За всеки случай ще сложа и едно обратно клапанче!
20 - проблем в модула за круиз контрол !!!(имам ли такъв?)

36 - вода в горивния филтър;
Та светенето на тази лампа може би е заради датчика за вода в
капачката на филтъра. Днес евентуално ще го сменя.
Склонен съм да мисля, че проблема е след горивния филтър, но дано
не се окажа прав.
За всеки случай ще сложа и едно обратно клапанче!
Колега не се отчайвай аз имах същия проблем, връщаше нафтата в резервоара.При мен тече от умната дюза и гълта въздух и затова нафтата се връщаше.Попитах в супер дизел колко струва тази дюза те ми казаха около 200лв.ако едатчика в нея +30лв. ако е разпръсквача това е цена за рециклирана за нова казаха от 500лв. нагоре.Аз реших проблема за момента по следния начин сложих един електромагнитен клапан от газова на обратната нафта и един механичен на маркуча след филтъра и за сега пали. Помпата в резервоара ми работи подкачва гориво ,но не знам колко трябва да е дебита ,защото като е стояла дълго време и е върнала първото палене беше много трудно помпата пълнеше маркуча към филтъра
,но много малко и двигателя се опитваше да запали ,но неможеше докато несе напълни целия маркуч.
Успех!
,но много малко и двигателя се опитваше да запали ,но неможеше докато несе напълни целия маркуч.
Успех!
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
matros написа:това което го пиша го пиша от ОПИТ, а не си фантазирам некви филми.
99% съм сигурен 4е дюзата на колегата тече.Но нека той каже......
Айде направи някой друг тест да се убедиш сам тогава.
Откачи маркуча след горивния филтър и дай контакт,ако помпата ти работи нормално ще потече нафта.
Ако не потече почни да въртиш на стартер за да видш че пак няма да тече

За сведение когато въртиш на стартер ГНП прави вакум и ако системата е добре оплътнена няма проблеми с паленето, на 324тд е така те нямат помпи в резервоара.
Но ТДС-ите не са така те имат помпи и ако помпата бачка никакви клапани не са необходими

Когато подкачвщата помпа не работи при ТДС се наблюдава по трудно палене когато нафтата в резервоара е по малко примерно под 10-15л. същото обаче се наблюдава и при замърсена цедка в резервоара,така че за повечето неща има по няколко причини затова тук само си даваме предположения и си хвърляме боб общо взето

И не на последно място не сипвайте шибана нафта щото излиза скъпо.
Един приятел с една А4 са ше сменя помпа заради две туби на по 1.40.
Ремонта е към 1200 пари.


- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
joriev_83 написа:Колега не се отчайвай аз имах същия проблем, връщаше нафтата в резервоара.При мен тече от умната дюза и гълта въздух и затова нафтата се връщаше.Попитах в супер дизел колко струва тази дюза те ми казаха около 200лв.ако едатчика в нея +30лв. ако е разпръсквача това е цена за рециклирана за нова казаха от 500лв. нагоре.Аз реших проблема за момента по следния начин сложих един електромагнитен клапан от газова на обратната нафта и един механичен на маркуча след филтъра и за сега пали. Помпата в резервоара ми работи подкачва гориво ,но не знам колко трябва да е дебита ,защото като е стояла дълго време и е върнала първото палене беше много трудно помпата пълнеше маркуча към филтъра
,но много малко и двигателя се опитваше да запали ,но неможеше докато несе напълни целия маркуч.
Успех!
Дебита на попата е 0.2

Чакайте сега колеги дайте да прецезираме нещата:
1. Функцията на електрическата помпа е - когато по една или друга причина горивото се е върнало горивото в резервоара при подготовката на първия старт на мотора /при първото подгряване/ да подкачи горивото по тръбопровода до ГНП и след завъртане на стартера ГНП да го поеме.
2. Основното при ГНП е, че тя е постоянно зацепена чрез ангренажен ремък или верига. От тук следва, че щом активираш стартера ще активираш и нея и тя ще засмуква горивото от тръбопровода /ако има такова/.
По принцип е прието, че някой модели ГНП при изключен двг не поддържат добър вакум и в следствие на което по гравитационен път горивото се връща в резервоара. От тук следва, че в последствие при следващо стартиране двг няма да може да запали от раз, защото в горивопровода има въздух, а е необходимо определено технологично време за което ГНП по механичен път да си достави гориво и чак тогава двг да стартира /тоест бая въртене на стартер/.
За да се противодейства на това в автомобилите се използват различна комбинация от устройства - клапан, ръчна помпа за подкачване и ел. помпа за подкачване. Ако горните устройства не функционират правилно първия старт е труден - все едно е била свършила нафтата!
Ако системата не е добре херметизирана /от някъде гълта въздух/, то двг в най добрия случай няма да може да работи стабилно /нафтата влиза като на пяна от мехурчета/, а в повечето случаи просто ще изгасне, защото дори да е съвсем малка дупчицата въздуха е с пъти по-лек от и тънък от нафтата и ГНП ще смуче само въздух!
Сега тук трябва да развенчаем и мита, че като свърши нафтата системата гълта въздух и после не може да запали - това са пълни глупости /това като го чуя се спуквам от смях/ - Значи при дизеловите автомобили не е никакъв проблем да ти свърши горивото, след това колата си пали почти като без затруднения. Това че е глътнала въздух е пълна глупост, тъй като като се ръзвърти ГНП тя компресира този въздух, вкарва го в цилиндрите и от там през клапаните в ауспуха и така докато, чрез вакума който генерира в горивопровода не достави гориво до цилиндрите, след което двг запалва!
Проблема при свършило гориво идва от това, че нафтата е доста по-гъста и по-тежка от бензина и реално на ГНП и отнема доста време докато я всмуче, но този проблем е решен кардинално, чрез монтирането в системата на ръчна или ел. помпичка. При ръчната помпаш докато се втърди помпата, а при електрическата - тя си знае, след което въртиш 3-5сек и двг си пали.
Проблем със свършилата нафта доколкото знам имат само Фв и Ауди / до Голф 3 1.9 тди и Ауди А4 1.9 тди със сигурност нямат/, защото /не знам по какви причини вероятно от скръндза/ не монтират такива помпи в горивните си системи и свършили горивото става страшно - въртиш на стартер като луд, обикновенно акумулатора пада и последва едно дърпане....... /а дизел не трябва да се дърпа/!
1. Функцията на електрическата помпа е - когато по една или друга причина горивото се е върнало горивото в резервоара при подготовката на първия старт на мотора /при първото подгряване/ да подкачи горивото по тръбопровода до ГНП и след завъртане на стартера ГНП да го поеме.
2. Основното при ГНП е, че тя е постоянно зацепена чрез ангренажен ремък или верига. От тук следва, че щом активираш стартера ще активираш и нея и тя ще засмуква горивото от тръбопровода /ако има такова/.
По принцип е прието, че някой модели ГНП при изключен двг не поддържат добър вакум и в следствие на което по гравитационен път горивото се връща в резервоара. От тук следва, че в последствие при следващо стартиране двг няма да може да запали от раз, защото в горивопровода има въздух, а е необходимо определено технологично време за което ГНП по механичен път да си достави гориво и чак тогава двг да стартира /тоест бая въртене на стартер/.
За да се противодейства на това в автомобилите се използват различна комбинация от устройства - клапан, ръчна помпа за подкачване и ел. помпа за подкачване. Ако горните устройства не функционират правилно първия старт е труден - все едно е била свършила нафтата!
Ако системата не е добре херметизирана /от някъде гълта въздух/, то двг в най добрия случай няма да може да работи стабилно /нафтата влиза като на пяна от мехурчета/, а в повечето случаи просто ще изгасне, защото дори да е съвсем малка дупчицата въздуха е с пъти по-лек от и тънък от нафтата и ГНП ще смуче само въздух!
Сега тук трябва да развенчаем и мита, че като свърши нафтата системата гълта въздух и после не може да запали - това са пълни глупости /това като го чуя се спуквам от смях/ - Значи при дизеловите автомобили не е никакъв проблем да ти свърши горивото, след това колата си пали почти като без затруднения. Това че е глътнала въздух е пълна глупост, тъй като като се ръзвърти ГНП тя компресира този въздух, вкарва го в цилиндрите и от там през клапаните в ауспуха и така докато, чрез вакума който генерира в горивопровода не достави гориво до цилиндрите, след което двг запалва!
Проблема при свършило гориво идва от това, че нафтата е доста по-гъста и по-тежка от бензина и реално на ГНП и отнема доста време докато я всмуче, но този проблем е решен кардинално, чрез монтирането в системата на ръчна или ел. помпичка. При ръчната помпаш докато се втърди помпата, а при електрическата - тя си знае, след което въртиш 3-5сек и двг си пали.
Проблем със свършилата нафта доколкото знам имат само Фв и Ауди / до Голф 3 1.9 тди и Ауди А4 1.9 тди със сигурност нямат/, защото /не знам по какви причини вероятно от скръндза/ не монтират такива помпи в горивните си системи и свършили горивото става страшно - въртиш на стартер като луд, обикновенно акумулатора пада и последва едно дърпане....... /а дизел не трябва да се дърпа/!
- D.Pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 19.07.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е38
- Мечтае да кара: Е38
Колеги нека ако може и аз да кажа нещо по въпроса, системата за гориво е отворена ако някой е разглобявал резервоара ще види че е така помпата едновременно подава гориво към нафтовата помпа и в същото време я върти в резервоара И ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ДА ИМА ВЪЗВРАТЕН КЛАПАН , но понеже си купуваме евтини филтри а те нямат възвратен клапан, просто си купете едно клапанче което струва 5 лв. и го сложете след филтъра, другият вариант е оригинален филтър който струва около 90лв.
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"
Проблема може да е много прост а не такива теории тука където се развиват . Един приятел имаше такъв проблем , къде ли не е кара , филтри , свещи , попмпи , клапани , термо датчици ( че отварял при -5 градуса пък не била темп. тогава такава а по висока , слагаха допълнителен датчик за подгряване и т.н. , жичкаджии къде ли неходи ) и накраиа се оказа че всичко идва от центровките и сега всичко е наред. даже му изкараха колата че е с износен двигател , нямала нужната компресия и още куп простотии . не съм сигурен дали ти е такъв проблема но ако неможеш да откриеш - пробвай
48 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани