Виене от диференциала или скоростната кутия
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Виене от диференциала или скоростната кутия
Заглавие: Виене от диференциала или скоростната кутия
Комплект от М20 не можеш да намериш. Виж темата за "лек маховик" (май за и против беше), са описани конкретните неща. Аз съм сменил маховика при мен с лек от М20, като след това имаш 2 силно препоръчителни процедури, ако държиш на тялото си в тази му конфигурация.
За смяната ще ти трябват - притискател, други болтове, направо си намери и добър феродов диск (така и така всичко ще е разглобено), маховик от М20, стартер от М20 (взима му се само бендикса май), масло 75W 90 (възможно най-гъстото, за да не ти тропа много скоростната кутия в последствие).
При всички положения е готина, но не и евтина процедура. И е занимавка.
Съветвам те, вместо да търсиш М20-сков маховик 6.3 кг, който е скъп и рядък, да си намериш М20сков - 8.4 кг. Аз взех такъв за 20-30лв, преди 3 години. След това го караш на олекотяване (търсиш фирма Модуле ЕООД в Гео Милев). Там ще ти кажат, че е добре и да ти го балансират, ще ти разкажат 1-2 истории, ако са в настроение и ще разбереш защо даваш допълнително 80лв. Общо 160лв + маховика, близо 200. Разликата с готов маховик e, че ще си сигурен, че този е безопасно да се кара. За теб и хората, които возиш. Ако взмеш 6.3 кг, пак ще дадеш пари за балансиране, което го прави една идея по-неизгоден вариант.
Като впечатление след интервенцията - тропа ми скоростната кутия и на светофарите се притеснявах (само на празен ход се чува специфичен шум). Преди време един човек, дойде да гледа колата да я взима и като му казах, че тропа, защото е лек маховика не ми повярва. Като има и други жокери и по светофарите вървиш заедно или пред някои е60-ки, е46-ци (не си представяй сега някакви 300 коньови). Като й подадеш газ и веднага тръгва. На място се форсира по-бързо. Абсолютен кеф за един автомобилен фен.
Както знаеш, маховикът е съдържател на енергия и сам по себе си няма нито да увеличи, нито намали мощността на автомобила. Просто ще го направи по-интересен за каране.
J.Dim написа:Мерси, изчетох цялата тема по въпроса. Ще се слага маховик м20 само да намера комплект, че са дифицит нещо
Комплект от М20 не можеш да намериш. Виж темата за "лек маховик" (май за и против беше), са описани конкретните неща. Аз съм сменил маховика при мен с лек от М20, като след това имаш 2 силно препоръчителни процедури, ако държиш на тялото си в тази му конфигурация.
За смяната ще ти трябват - притискател, други болтове, направо си намери и добър феродов диск (така и така всичко ще е разглобено), маховик от М20, стартер от М20 (взима му се само бендикса май), масло 75W 90 (възможно най-гъстото, за да не ти тропа много скоростната кутия в последствие).
При всички положения е готина, но не и евтина процедура. И е занимавка.
Съветвам те, вместо да търсиш М20-сков маховик 6.3 кг, който е скъп и рядък, да си намериш М20сков - 8.4 кг. Аз взех такъв за 20-30лв, преди 3 години. След това го караш на олекотяване (търсиш фирма Модуле ЕООД в Гео Милев). Там ще ти кажат, че е добре и да ти го балансират, ще ти разкажат 1-2 истории, ако са в настроение и ще разбереш защо даваш допълнително 80лв. Общо 160лв + маховика, близо 200. Разликата с готов маховик e, че ще си сигурен, че този е безопасно да се кара. За теб и хората, които возиш. Ако взмеш 6.3 кг, пак ще дадеш пари за балансиране, което го прави една идея по-неизгоден вариант.
Като впечатление след интервенцията - тропа ми скоростната кутия и на светофарите се притеснявах (само на празен ход се чува специфичен шум). Преди време един човек, дойде да гледа колата да я взима и като му казах, че тропа, защото е лек маховика не ми повярва. Като има и други жокери и по светофарите вървиш заедно или пред някои е60-ки, е46-ци (не си представяй сега някакви 300 коньови). Като й подадеш газ и веднага тръгва. На място се форсира по-бързо. Абсолютен кеф за един автомобилен фен.
Както знаеш, маховикът е съдържател на енергия и сам по себе си няма нито да увеличи, нито намали мощността на автомобила. Просто ще го направи по-интересен за каране.

Re: Виене от диференциала или скоростната кутия
Благодаря за изчерпателният отговор колега,
Вече намерих пълен комплект маховик 8,4 кг. от м20 с притискателен и феродов диск + стартер на bosh ( ще сменя бендиска с този на моя bosh стартер, така и така и той е за смяна ). Колегата ще ми даде и болтове и всичко, но не мисля да го олекотявам, а да го оставя както си е в момента.
Вече намерих пълен комплект маховик 8,4 кг. от м20 с притискателен и феродов диск + стартер на bosh ( ще сменя бендиска с този на моя bosh стартер, така и така и той е за смяна ). Колегата ще ми даде и болтове и всичко, но не мисля да го олекотявам, а да го оставя както си е в момента.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Виене от диференциала или скоростната кутия

Последна промяна M10 на 07 Авг 2015, 21:18, променена общо 1 път
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Виене от диференциала или скоростната кутия
M10 написа:u`F`o написа:Ако взмеш 6.3 кг, пак ще дадеш пари за балансиране, което го прави една идея по-неизгоден вариант.
Това не го разбрах, би ли разяснил? Относно тропането, решението един път завинаги е смяна на лагера, има тема. Не е лесна процедура, но си заслужава. С гъсто масло, поне при мен скоростите се включваха зор, особено ако е под 10 градуса.
Хм, кой лагер? За първи път го чувам това.
Обяснявам, лесно е, ще ме разбереш.
6.3 кг маховика, обикновено се продава значително по-скъпо от 8-килограмовия. Ако намериш 6.3 кг за 150лв и го балансираш за 80лв излиза общо 230лв (без разкарването и горивото). Ако вземеш 8 кг, за 30лв и дадеш 120лв за баланс и олекотяване, ще ти излезе 150лв - или с 80лв по-малко. Т.е. ако не можеш да намериш 6.3 кг за под 100лв, по-лесно е да вземеш 8кг-ов, който впрочем е и по-често срещан и да го направиш. Това е.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Виене от диференциала или скоростната кутия

Последна промяна M10 на 07 Авг 2015, 21:18, променена общо 1 път
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Виене от диференциала или скоростната кутия
M10 написа:Това, което не разбрах, е защо да балансираш маховик 6,3, след като е балансиран в завода и не си му правил нищо![]()
Да, това е добра гледна точка. Като се замисля, може би няма нужда. Обаче, ако е дебалансиран, поради каквато и да е причина... после ще трябва да разглобяваш отново всичко, за да го извадиш. Не знам каква е по-добрата практика.
Re: Виене от диференциала или скоростната кутия
Здравейте колеги, искам малко да update-na темата 
Намерих пълен комплект маховик от м20 ( 8,4 кг) ,притискателен диск, съединител и всички болтове към тях както и стартер на bosh от м20. До колкото разбрах се сменя бендиска на стартера ако са от една марка ( моя също е bosh така, че имам късмет изглежда). Не мисля да го улекотявам и балансирам, а да го сложа с фабричните килограми.
Относно скоростната кутия тъй като и нея ще сменям се надявам да няма въпросния шум, но това ще се види в последствие
Като се има в предив, че всичко е втора ръка комплекта маховик + стартер и скоростна кутия ми излязоха 210 лв, но още не са монтирани и бог знае колко пари ще ми излезе работата... за съжаление сам не мога да го направя, а по наште сервизи е страшно, изобщо им нямам доверие
като стигна до етапа с маховика ( понеже има и друго да се прави по колата) ще пиша
В момента съм на етап реголируемо окачване и подмяна на тампони, че я взех поразтропана колата
След това трябва да сменя гарнитурата на капака защото има масло над свещите както и да проверя дали някоя бобина не е заминала ( на бензин има леки замисляния в ниските обороти)
И след това идва ред на маховика

Намерих пълен комплект маховик от м20 ( 8,4 кг) ,притискателен диск, съединител и всички болтове към тях както и стартер на bosh от м20. До колкото разбрах се сменя бендиска на стартера ако са от една марка ( моя също е bosh така, че имам късмет изглежда). Не мисля да го улекотявам и балансирам, а да го сложа с фабричните килограми.
Относно скоростната кутия тъй като и нея ще сменям се надявам да няма въпросния шум, но това ще се види в последствие

Като се има в предив, че всичко е втора ръка комплекта маховик + стартер и скоростна кутия ми излязоха 210 лв, но още не са монтирани и бог знае колко пари ще ми излезе работата... за съжаление сам не мога да го направя, а по наште сервизи е страшно, изобщо им нямам доверие


В момента съм на етап реголируемо окачване и подмяна на тампони, че я взех поразтропана колата

След това трябва да сменя гарнитурата на капака защото има масло над свещите както и да проверя дали някоя бобина не е заминала ( на бензин има леки замисляния в ниските обороти)
И след това идва ред на маховика

- dynalias
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: 22.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с DPF
- Мечтае да кара: на ток
- Детайли за колата: стоковица
Re: Виене от диференциала или скоростната кутия
Нямам опит, но съм чел, че маховика от м20 8,4кг. не пасва от вътрешната страна и трябва задължително да го олекотиш и балансираш. Няма да минеш само с закопуването му.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
Re: Виене от диференциала или скоростната кутия
Виж за това не бях помислил
ако се окаже, че не става май нямам да имам голям избор освен да го смакна до 6 кг 
След известно време четене на темата с маховика, видях че въпросния маховик от 8 кг не пасва на мотор м52,а моя е м50б20 мнения дали ще пасне от рас без да се стругосва ?


След известно време четене на темата с маховика, видях че въпросния маховик от 8 кг не пасва на мотор м52,а моя е м50б20 мнения дали ще пасне от рас без да се стругосва ?
Re: Виене от диференциала или скоростната кутия
При мен е обратното, виенето се чува когато съм на свободна по инерция 


- Zlatko1986
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 18.03.2014
- Пол: Мъж
Re: Виене от диференциала или скоростната кутия
Здравейте колеги, имам едно неприято виене при по-висока скорост и то само при подаване на газ, махнеш ли крака от педала виенето спира! Моля помогнете
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани