Разяснение относно работата на motronik - а ? , дебитомер
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- A.Stoyanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 16.12.2009
- Кара: E36 Class II
- Мечтае да кара: Limited Edition
- Детайли за колата: 209 255 481 704...style 24,sparco,eibach,bilstein,supersprint etc..
Re: Разяснение относно работата на motronik - а ? , дебитоме
Добре,точно с тебе не ми се спори.Прочети още веднъж мнението на колегата над теб и виж,че той в началото говори за горивната смес която постъпва в цилиндъра и там въздушното отношение си е алфа.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Разяснение относно работата на motronik - а ? , дебитоме
A.Stoyanov написа:Добре,точно с тебе не ми се спори.Прочети още веднъж мнението на колегата над теб и виж,че той в началото говори за горивната смес която постъпва в цилиндъра и там въздушното отношение си е алфа.
Ми като не искаш не спори "точно с мене". Ти вметна тази мъничка забележка, която не знам на базата на какво я направи, защото аз сега изчетох пак цялата тема и "алфа" не видях. Колегата е отбелязал "Л" - просто нямаме гръцката азбука на клавиатурите, за да напише "ламбда". А ако говориш за AFR - то е air fuel ratio (съотношение въздух-гориво).
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Разяснение относно работата на motronik - а ? , дебитоме
mihal написа::wave:


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Разяснение относно работата на motronik - а ? , дебитоме
еми да ама със сондата винаги си е на ламбда 100% (коефицент 1) , затова идеята ми беше без сонда(поне без да е включена към ЕКУ, само към тестерчето )
като цяло ме интересува как да си настроя най точно сместа че да варви добре и икономично и без сонда, след време сигурно ще си взема но за сега нямам едни 160 лв да дам за нещо дет може и 1 година да не изкара(старата БОШ ме изкара 2 години, беше нова)
като цяло ме интересува как да си настроя най точно сместа че да варви добре и икономично и без сонда, след време сигурно ще си взема но за сега нямам едни 160 лв да дам за нещо дет може и 1 година да не изкара(старата БОШ ме изкара 2 години, беше нова)

- A.Stoyanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 16.12.2009
- Кара: E36 Class II
- Мечтае да кара: Limited Edition
- Детайли за колата: 209 255 481 704...style 24,sparco,eibach,bilstein,supersprint etc..
Re: Разяснение относно работата на motronik - а ? , дебитоме
до м5драйвър е това ми кажи как се бележи...
обърнахме темата на човека с краката нагоре
maxpower написа:Ако се натисне рязко, то веднага сместа веднага се обогатява допълнително като ако до сега се е стремяла да бъде 0,9 веднага минава на друга карта(друга дума за таблица) за 0,7 горивно отношение .....
обърнахме темата на човека с краката нагоре
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Разяснение относно работата на motronik - а ? , дебитоме
mihal написа:еми да ама със сондата винаги си е на ламбда 100% (коефицент 1) , затова идеята ми беше без сонда(поне без да е включена към ЕКУ, само към тестерчето )
като цяло ме интересува как да си настроя най точно сместа че да варви добре и икономично и без сонда, след време сигурно ще си взема но за сега нямам едни 160 лв да дам за нещо дет може и 1 година да не изкара(старата БОШ ме изкара 2 години, беше нова)
Тя за добре върви и без сонда ама икономично няма как да стане без да сложиш сондата. И кви са тия цени 160 лв ? Няма ли нещо по икономично? Сега куцо къораво и сакато продава сонди под път и над път та за 160 лв трябва да е няква с доживотна гаранция.





Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Разяснение относно работата на motronik - а ? , дебитоме
то има, ама ме е страх да давам ~120лв за същата дет ми изгоря от преди 2 години, затова един приятел евентуално ще ми поръча от англия бош с букса, която в "киров" е на същата цена
между другото БМВ-тата дето излизат от завода без катализатор и без сонди не им ли дават по нисък разход?
между другото БМВ-тата дето излизат от завода без катализатор и без сонди не им ли дават по нисък разход?

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Разяснение относно работата на motronik - а ? , дебитоме
A.Stoyanov написа:до м5драйвър е това ми кажи как се бележи...maxpower написа:Ако се натисне рязко, то веднага сместа веднага се обогатява допълнително като ако до сега се е стремяла да бъде 0,9 веднага минава на друга карта(друга дума за таблица) за 0,7 горивно отношение .....
обърнахме темата на човека с краката нагоре
http://www.heed-auto.com/index.php?opti ... view&id=84
Аз не виждам защо продължаваме да спорим, като такова инфо може да се намери за 2сек. в google. За да го кажа толкова пъти вече в темата, значи съм сигурен във верността му. На когото още не му е ясно да отвори линка и да чете.
По-добре да обърнем темата с краката нагоре, ама всичко да се уточни и изясни, отколкото след някой друг ден да бъде прочетено и научено грешно от някой колега.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Разяснение относно работата на motronik - а ? , дебитоме
mihal написа:то има, ама ме е страх да давам ~120лв за същата дет ми изгоря от преди 2 години, затова един приятел евентуално ще ми поръча от англия бош с букса, която в "киров" е на същата цена
между другото БМВ-тата дето излизат от завода без катализатор и без сонди не им ли дават по нисък разход?
Честно да ти кажа имам подозрение че тия на бош и другите уж дето са боклук идват от страната на ориза .В ибея е пълно с китайски части и стоки и вече нямам вяра на такива "оригинални" части за 160 лв.Всъщност ако не ти се дават 160 лв можеш да сложиш един газаджийски ламбда емулатор за 20 лв и ще си решиш проблема с тия стойности грешки чекове и сякви глупости свързани с ламбда сигнала

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- A.Stoyanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 16.12.2009
- Кара: E36 Class II
- Мечтае да кара: Limited Edition
- Детайли за колата: 209 255 481 704...style 24,sparco,eibach,bilstein,supersprint etc..
Re: Разяснение относно работата на motronik - а ? , дебитоме
Dirty M5 driveR написа:A.Stoyanov написа:до м5драйвър е това ми кажи как се бележи...maxpower написа:Ако се натисне рязко, то веднага сместа веднага се обогатява допълнително като ако до сега се е стремяла да бъде 0,9 веднага минава на друга карта(друга дума за таблица) за 0,7 горивно отношение .....
обърнахме темата на човека с краката нагоре
http://www.heed-auto.com/index.php?opti ... view&id=84
Аз не виждам защо продължаваме да спорим, като такова инфо може да се намери за 2сек. в google. За да го кажа толкова пъти вече в темата, значи съм сигурен във верността му. На когото още не му е ясно да отвори линка и да чете.
По-добре да обърнем темата с краката нагоре, ама всичко да се уточни и изясни, отколкото след някой друг ден да бъде прочетено и научено грешно от някой колега.
Казах че не искам да споря с хора като тебе...запоследно ти отговарям
α=L/Lо.....L-действителното количество въздух което участва в изгарянето на 1кг гориво,Lo-теоретически необходимото количество въздух за игарянето на 1кг гориво.
Инфото дето си го намираш в гугъл за 2сек,няма и да го чета...това което аз ти цитирам е от учебници които са написани доста преди да има гугъл,и с които ти скоро ще се срещнеш

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Разяснение относно работата на motronik - а ? , дебитоме
A.Stoyanov написа:
Казах че не искам да споря с хора като тебе...запоследно ти отговарям


- s_kolev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София/Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318ti
- Мечтае да кара: всичко
- Детайли за колата: М42б18 '94
Re: Разяснение относно работата на motronik - а ? , дебитоме
Аз си вградих тестерче в таблото и пробвах това което искаш да направиш, ще я настройш или да върви във високите и да се дави в ниските или да е добре в ниските и да беднее във високите, като икономията при махане или откачане на сондата заминава на кино. (м42 ми е мотора)


- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Разяснение относно работата на motronik - а ? , дебитоме
Неделята си поиграх малко със старата сонда.
Зимата елконаджията ми каза че има влага вътре във сондата и укъсява, можело да се оправи като изсъхне - май се е пооправила. Тогава той и отряза черният кабел, щото аз му казах да я изключи(колата не ставаше за каране).
Та неделята черният кабел го закачих не към компа на колата ами към мултицет, и гледах как се изменят данните... Като върна газта пада волтажа на 0,150В, като поддържам обороти на 0,850-0,9, като ускорявам към 1в... сигналът не беше на пулсации като при методи, предполкагам защото черният кабел не е бил закачин към компа(или поне уредът не можа да ги засече- пробвах с мултицед , пробвах и с тестерчето с диодите).
И по това настройвах дебитомера. Направи ми впечетление че ламбдата показва или 0,100-0,250В или над 0,650В. И при настройките границата беше 1 зъб на пружината, иначе казано охлабвам пружината на дебитомера с един зъб - волтажа на ламбда-та скача над 650-700 мВ, затягам я с един зъб пада под 250мВ. Вкрайна сметка реших да го оставя на първият вариант, който е до границата (650-700мВ).
Завъртях малко ъгълът на потенциометъра на дросела, да излезе 4,34В при отворена и 0,56- при затворена клапа.
Свързах и сондата към колата и сега ще наблюдавам разхода. Върви доста добре.
Ако нещо съм направил грешно моля да ме поправите.
колега ти как пробва ? с разкачена сонда от компютъра ли го мери(само към тестера)
Зимата елконаджията ми каза че има влага вътре във сондата и укъсява, можело да се оправи като изсъхне - май се е пооправила. Тогава той и отряза черният кабел, щото аз му казах да я изключи(колата не ставаше за каране).
Та неделята черният кабел го закачих не към компа на колата ами към мултицет, и гледах как се изменят данните... Като върна газта пада волтажа на 0,150В, като поддържам обороти на 0,850-0,9, като ускорявам към 1в... сигналът не беше на пулсации като при методи, предполкагам защото черният кабел не е бил закачин към компа(или поне уредът не можа да ги засече- пробвах с мултицед , пробвах и с тестерчето с диодите).
И по това настройвах дебитомера. Направи ми впечетление че ламбдата показва или 0,100-0,250В или над 0,650В. И при настройките границата беше 1 зъб на пружината, иначе казано охлабвам пружината на дебитомера с един зъб - волтажа на ламбда-та скача над 650-700 мВ, затягам я с един зъб пада под 250мВ. Вкрайна сметка реших да го оставя на първият вариант, който е до границата (650-700мВ).
Завъртях малко ъгълът на потенциометъра на дросела, да излезе 4,34В при отворена и 0,56- при затворена клапа.
Свързах и сондата към колата и сега ще наблюдавам разхода. Върви доста добре.
Ако нещо съм направил грешно моля да ме поправите.
s_kolev написа:Аз си вградих тестерче в таблото и пробвах това което искаш да направиш, ще я настройш или да върви във високите и да се дави в ниските или да е добре в ниските и да беднее във високите, като икономията при махане или откачане на сондата заминава на кино. (м42 ми е мотора)
колега ти как пробва ? с разкачена сонда от компютъра ли го мери(само към тестера)

- s_kolev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София/Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318ti
- Мечтае да кара: всичко
- Детайли за колата: М42б18 '94
Re: Разяснение относно работата на motronik - а ? , дебитоме
разкачена Като я откача колата върви доста добре но свещите са негърчета и разхода 20+, като понатегна пружинката да изчисти свещите няма вървеж. След почистване на свещите и свързване на ламбдата най - добре ми се стори, е звука на високите не е същия като когато бичеше яко гориво, но поне разхода падна и свещите са керемида. Колкото до лампичките те винаги са били свързани и при разкачена сонда на ниски обороти светят доста(почти всички около 0.8 ) при ускорение намалят и на 6000 оборота светят 2 - 3(не че на 6000 оборота ги гледам много много
) . При разкачена ламбда съм имал момент в който след като изгася мотора 3 - 4 лампи светят още 2 - 3 секунди, при закачане на което откъде си е нещата си дойдоха в ред
п.с. лампита са вързани директно към сондата през гуменото и маншонче

п.с. лампита са вързани директно към сондата през гуменото и маншонче
Последна промяна s_kolev на 21 Мар 2012, 22:51, променена общо 1 път
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани