Тест: за загряващ дебитомер.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: Тест: за загряващ дебитомер.

Мнение от repibg » 30 Авг 2011, 23:27

_65536_kb_sec_ написа:Една идея от мен, защо просто не запоите едно съпротивление, успоредно на термистора така че да се намали общото съпротивление на веригата :winky:


така без да се разпои ИАТ сенсора няма да стане.
веригата ще се затвори и премине по най слабия проводник т.е. по сенсора.

пробвай с батерия и лед/диод с две различни съпротивлиния паралелно вързани.
тока ще премине по най слабия.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Тест: за загряващ дебитомер.

Мнение от ~Мишо~ » 31 Авг 2011, 0:35

Какво значи "най-слабия"? Тока ще премине по най-ниското съпротивление...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: Тест: за загряващ дебитомер.

Мнение от repibg » 31 Авг 2011, 11:56

~Мишо~ написа:Какво значи "най-слабия"? Тока ще премине по най-ниското съпротивление...


да колега, тока ще премине по най ниското съпротивление. (най слабото-най ниското исках да напиша).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: Тест: за загряващ дебитомер.

Мнение от jdl » 31 Авг 2011, 16:39

Гледам и не вярвам на очите си какво чета в последните мнения :shock:

Надявам се да не съм разбрал какво искате да кажете с това, че при два успоредно свързани резистора, токът щял да премине през този с по-ниска стойност. Кой ток, левият или зеленият? :mhihi:

Резултатното съпротивление при два успоредно свързани резистора със стойности R1 и R2 се изчислява по прастарата и елементарна формула

Rx = (R1*R2) / (R1+R2)

Дано в мен да е грешката и да не съм разбрал какво се коментира, че иначе срам в технически форум такива твърдения... :mhihi:

И не схващам нещо примера с диода, какво общо има със ситуацията на шунтиране на термистора с допълнителен резистор...

:OT: PIC16F877 има в себе си какво ли не, само не и термометър, друг е въпросът, че може да се закачи към него какъвто ти душа сака термосензор, то това е сладостта на цифровата техника, стига да можеш да я програмираш де ;)

А по темата със загряването - като съм гледал живите данни, ЕКУ-то доста точно си има представа колко е наистина температурата на входящия въздух, и според това си наглася и смесообразуването. Не ми е било приоритет да завирам термодвойка в смукателния колектор и да сравнявам реалната температура на въздуха и това, което компа си мисли, че вдишва. Но дали не особено тъпите инженери не са вкарали таблица с компенсационни стойности на въздушната температура, отчитана през IAT, спрямо температурата на водната система на двигателя, така че да компенсират загряването на дебитомера от мотора ;)

Другаде, мисля, трябва да се търси причината за нечитавата работа на мотора. Със замяната на IAT с матрица с резистори, които да се превключват, се постига нещо като далечно подобие на смукача на жигулата. Но пък всеки си има право на мнение, не налагам своето :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Тест: за загряващ дебитомер.

Мнение от ~Мишо~ » 31 Авг 2011, 20:21

Това което казвам е,през по-ниското съпротивление тече по-силен ток (при големи съотношения и... целия :mhihi: ).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Re: Тест: за загряващ дебитомер.

Мнение от Don_Mandragon » 04 Сеп 2011, 19:10

~Мишо~ написа:Това което казвам е,през по-ниското съпротивление тече по-силен ток (при големи съотношения и... целия :mhihi: ).


Именно. И медната жица си има съпротивление, ама паралелно на 1К резистор е смешно да се твърди, че през резистора ще тече ток ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: Тест: за загряващ дебитомер.

Мнение от jdl » 04 Сеп 2011, 21:27

Don_Mandragon написа:
~Мишо~ написа:Това което казвам е,през по-ниското съпротивление тече по-силен ток (при големи съотношения и... целия :mhihi: ).


Именно. И медната жица си има съпротивление, ама паралелно на 1К резистор е смешно да се твърди, че през резистора ще тече ток ;)

Ми смешно, колко да е смешно :mhihi: Как работят ампермерите? Стрелково уредче (което има не-съвсем малко съпротивление), успоредно на което е вързан шунт с почти нулево съпротивление, през което тече почти целия ток, ама не съвсем, щото малка част от него минава през стрелковото уредче и му откланя стрелката ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: София/Раковски
Пол: Мъж
Кара: '93 318 IS COUPE
Детайли за колата: '93 318 IS COUPE
M42B18

Re: Тест: за загряващ дебитомер.

Мнение от Gerch » 07 Сеп 2011, 1:12

Колега repibg какво стана с вързаното съпротивление, работили още?
Аз днес си мерих IAT сензора и ми показа това:
при 20 ºC 1.44kohm горещ мотор
при 23 ºC 1.86 kohm горещ мотор
при 28.5 ºC 1.55 kohm суден мотор
Температурата я отчитах от бордовия комп.
Следвайки данните за моя мотор от ръководството на Бентли и от руското ръководство за ремонт (виж прикачения файл).
Съдя, че сензора не ми е в час. Така след като реших, че е за смяна сметнах, че ще е добре да го изкарам извън кутията на дебитомера.
От предишен пост бях споменал, че евентуално термистора на бордовия комп би свършил работа, но няма да стане, той е около 5 kΩ при 25 °C, за IAT сензора трябва термистор с около 2 kΩ при 25 °C.

Играх си да потърся термистор, който да отговаря на характеристиката от руското ръководство и от бентлито.
Намерих този NTCLE203E3202SB0 подходящ за автомобилната електроника произведен от Vishay с тези праметри 2 kΩ при 25 °C. Доставя го българска фирма и бройката струва около 4 лв. Ако някой го интересува ще му пиша коя е фирмата.

След като се зачетох малко повече в бентлито обаче видях, че за DME 3.1 и 3.3.1 (М50 с и без ванус и други) характеристиката на сензора е еднаква с тази на DME 1,7 М42 мотор. това значи че може да се използва техния сензор номер 13 от линка.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40

Мисля, че ако се вземе един втора ръка, тества се дали работи правилно и се закрепи извън корпуса на дебитомера, например в левия въздуховод, ще стане много добре. Изглежда стабилен и ще издържи на всякакви издевателства от околната среда :)

Сега нямам време и инструменти да го направя, но ще го пробвам след около месец. Тъкмо ще си намеря сензор до тогава. Смятам да направя и процедурите от тази тема viewtopic.php?f=8&t=263990 на колегата Ивчо3, който незнайно, защо трие всичките си постове. Тогава се надявам да имам по-читав дебитомер :ok:

Всичко това го написах за някой ентусиазиран в смяната на този датчик. А и за съвет от по-опитните колеги, да видя как понасят идеята :bchug:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Един път закрастиш ли се, няма оттърване !!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Re: Тест: за загряващ дебитомер.

Мнение от Don_Mandragon » 07 Сеп 2011, 10:19

пробвай първо с резистор и тогава си потърси термистор. Аз имам такъв, но за 2К2, но след 50 градуса стойноста на термистора става по-ниска от тази на графиката. Този 2К обаче е точно такав какъвто трява да бъде ;) Най-добре го свали и мери във вода.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: Тест: за загряващ дебитомер.

Мнение от repibg » 08 Сеп 2011, 18:49

Gerch написа:Колега repibg какво стана с вързаното съпротивление, работили още?
Аз днес си мерих IAT сензора и ми показа това:
при 20 ºC 1.44kohm горещ мотор
при 23 ºC 1.86 kohm горещ мотор
при 28.5 ºC 1.55 kohm суден мотор
Температурата я отчитах от бордовия комп.
Следвайки данните за моя мотор от ръководството на Бентли и от руското ръководство за ремонт (виж прикачения файл).
Съдя, че сензора не ми е в час. Така след като реших, че е за смяна сметнах, че ще е добре да го изкарам извън кутията на дебитомера.
От предишен пост бях споменал, че евентуално термистора на бордовия комп би свършил работа, но няма да стане, той е около 5 kΩ при 25 °C, за IAT сензора трябва термистор с около 2 kΩ при 25 °C.

Играх си да потърся термистор, който да отговаря на характеристиката от руското ръководство и от бентлито.
Намерих този NTCLE203E3202SB0 подходящ за автомобилната електроника произведен от Vishay с тези праметри 2 kΩ при 25 °C. Доставя го българска фирма и бройката струва около 4 лв. Ако някой го интересува ще му пиша коя е фирмата.

След като се зачетох малко повече в бентлито обаче видях, че за DME 3.1 и 3.3.1 (М50 с и без ванус и други) характеристиката на сензора е еднаква с тази на DME 1,7 М42 мотор. това значи че може да се използва техния сензор номер 13 от линка.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40

Мисля, че ако се вземе един втора ръка, тества се дали работи правилно и се закрепи извън корпуса на дебитомера, например в левия въздуховод, ще стане много добре. Изглежда стабилен и ще издържи на всякакви издевателства от околната среда :)

Сега нямам време и инструменти да го направя, но ще го пробвам след около месец. Тъкмо ще си намеря сензор до тогава. Смятам да направя и процедурите от тази тема viewtopic.php?f=8&t=263990 на колегата Ивчо3, който незнайно, защо трие всичките си постове. Тогава се надявам да имам по-читав дебитомер :ok:

Всичко това го написах за някой ентусиазиран в смяната на този датчик. А и за съвет от по-опитните колеги, да видя как понасят идеята :bchug:


здр,
за 2 дена бях в Стара загора,и то специално само да ми прегледат колата в БОШ сервиса.
закачиха я на компа и повярвай ми даде перфектни стойности.
колата я прегледа Васко от сервиса(много любезен беше,бил ми е градски от кърджали,за пълният преглед неми взе и стотинка за което му благодаря от сърце.ако някой го познава моля да му благодари още веднъж). за дебитомера му обясних,отворих го и му показах резистора,обясних му случая. по показанията на компа нито една грешка не показа,спънатоста на колата била от не регулирана ангренажна верига.


рестистора който сложих не е 5 kΩ а 5 ватов на 1,8 kΩ. на компа показваше 28 градуса.

иначе все още е си е запоен на ИАТ сенсора.няма проблеми.който иска нека го изведе навън.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: Тест: за загряващ дебитомер.

Мнение от jdl » 08 Сеп 2011, 21:25

Хубаво, че си открил къде е проблемът! :yes:

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook