Тъп проблем с парното и още нещо !?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW и още нещо
Мечтае да кара: турбо-колело

Re: Тъп проблем с парното и още нещо !?

Мнение от philio » 08 Ное 2009, 16:19

8) Виж ако си беше направил труда да си разгледаш колата преди да пишеш ЩЕШЕ ДА ВИДИШ ЧЕ ОСВЕН КЛАПАНА НА ВОДАТА КОИТО МОЖЕ САМО ДА ОТВАРЯ И ЗАТВАРЯ ПРИТОКА НА ВОДА БЕЗ ДА ГО РЕГОЛИРА ИМА И ЖИЛО КОЕТО ОТВАРЯ И ЗАТВАРЯ КЛАПА ЗА ВЪЗДУХ ТОПЛО СТУДЕНО
Изображение

0878 818 983

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: Тъп проблем с парното и още нещо !?

Мнение от ned_gm28 » 08 Ное 2009, 23:25

philio написа:8) Виж ако си беше направил труда да си разгледаш колата преди да пишеш ЩЕШЕ ДА ВИДИШ ЧЕ ОСВЕН КЛАПАНА НА ВОДАТА КОИТО МОЖЕ САМО ДА ОТВАРЯ И ЗАТВАРЯ ПРИТОКА НА ВОДА БЕЗ ДА ГО РЕГОЛИРА ИМА И ЖИЛО КОЕТО ОТВАРЯ И ЗАТВАРЯ КЛАПА ЗА ВЪЗДУХ ТОПЛО СТУДЕНО

Колега,на врътката която управлява електромагнитните клапани (средната на конзолата,оцветена със синьо и червено) - жило няма!И не е вярно,че само отварят и затварят-регулират си и то перфектно!То за отваряне и затваряне само,е достатъчен един прекъсвач,а не електронен блок с галетен превключвател :idea: Жило има на лявата врътка-тази която управлява вентилатора на парното.Въпросното жило управлява въздушната клапа,намираща се над радиатора на парното.От положение "0" до положение "1" , клапата плавно се отваря от затворено,до напълно отворено положение,като на положения "2";"3";"4" клапата отава напълно отворена.Жила има също и на дясната врътка,която определя къде да е насочена въздушната струя в купето,като през централните дефлектори на таблото струята НЕ може да е топла :!: (с цел да не приспива водача)
П.П. Всичките тези неща ти ги пиша от опит-а не от четене във форума :!:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3-ка Black Edition
Мечтае да кара: много неща...
Детайли за колата: много черна....

Re: Тъп проблем с парното и още нещо !?

Мнение от PiMPi » 09 Ное 2009, 2:46

philio написа:8) Виж ако си беше направил труда да си разгледаш колата преди да пишеш ЩЕШЕ ДА ВИДИШ ЧЕ ОСВЕН КЛАПАНА НА ВОДАТА КОИТО МОЖЕ САМО ДА ОТВАРЯ И ЗАТВАРЯ ПРИТОКА НА ВОДА БЕЗ ДА ГО РЕГОЛИРА ИМА И ЖИЛО КОЕТО ОТВАРЯ И ЗАТВАРЯ КЛАПА ЗА ВЪЗДУХ ТОПЛО СТУДЕНО


Добре де кое те наведе на мисълта, че не съм си разгледал колата ?! Свалих всичко от таблото врътки, духалки - всичко съм проверил клапи и т.н. А и не ти ли се струва странно, че колата ту духа топло, ту не без да връткам никви копчета освен степента на духане !? Не ме разбирай грешно ама с тия главни букви все едно ми се караш нещо пък идеята е да разменим идеи ! Тая клапа дето ти говориш за нея топло/студено я има на по-новите БМВ-та. Мойто е от старите и я няма тая джаджа - ако говорим за клапата която се намира точно под средната духалка. При мен неможе да духа топло от нея.

Колегата ned_gm28 го е обяснил идеално като система какво представлява, но за съжаление това не помага особено. Повече ме притеснява, че антифриза изчезва, а няма течове под колата. Сипах онзи ден 2 литра антифриз, при положение, че преди 20-ина дни съм налял пак 2 литра. По-интересното е, че налях до надписа COLD и след 2км каране пак беше на дъното !? Пак налях до надписа и след 2км пак беше на дъното!? Продължавам с търсенето на проблема и като го открия ще го постна, че ако някой друг го има да се ориентира !
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Тъп проблем с парното и още нещо !?

Мнение от tsb_bg » 09 Ное 2009, 7:49

pimpi написа:Повече ме притеснява, че антифриза изчезва, а няма течове под колата. Сипах онзи ден 2 литра антифриз, при положение, че преди 20-ина дни съм налял пак 2 литра. По-интересното е, че налях до надписа COLD и след 2км каране пак беше на дъното !? Пак налях до надписа и след 2км пак беше на дъното!? ...


Колега на М42 от ляво на главата под смукателните колектори (навътре към купето) има 2 набити щуцера за парното. По някога изгниват и поява да тече между тях и маркуча със скобата.
Лошото е, че тече само като работи двигателя (има налягане в системата), а и от топлината се изпарява и трудно се хваща. Ремонтира се като се избият тези щуцери, нарязва се резба и се завиват нови правени на струг (няма ги отделно като резервна част.

Гледам, че дълго време се бориш с проблема - провери и това.

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW и още нещо
Мечтае да кара: турбо-колело

Re: Тъп проблем с парното и още нещо !?

Мнение от philio » 09 Ное 2009, 22:04

добре врътките как ти въртят клапата -с жило или с моторче което е закачено с на кужуха на парното което от своя страна пак е свързано с кабели с бутона и мойе да превърта или да не работи от край до край 8)
Изображение

0878 818 983

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: Тъп проблем с парното и още нещо !?

Мнение от ned_gm28 » 09 Ное 2009, 23:45

philio написа:добре врътките как ти въртят клапата -с жило или с моторче което е закачено с на кужуха на парното което от своя страна пак е свързано с кабели с бутона и мойе да превърта или да не работи от край до край 8)

Колега,прочети внимателно горният ми пост.Постарах се да опиша точно как стоят нещата,при Е36 само с парно (без климатроник) :arrow:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3-ка Black Edition
Мечтае да кара: много неща...
Детайли за колата: много черна....

Re: Тъп проблем с парното и още нещо !?

Мнение от PiMPi » 10 Ное 2009, 0:55

Колега philio не вярвам да е от неотворена докрай клапа, защото няма как без да го барам да духа топло и след време студено - ще го проверя отново де за всеки случай ! Благодаря за помощта !

Нещата отиват към ремонт на мотора... :kuku: :ranting: :censored: :banghead: :evil: :twisted: Някой може ли да ми каже колко трябва да бъде компресията на цилиндрите ?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW и още нещо
Мечтае да кара: турбо-колело

Re: Тъп проблем с парното и още нещо !?

Мнение от philio » 10 Ное 2009, 14:16

на мен също ми чезне вода но го хванах че е от радиотора и казанчето в него , пак няма почти никаква следа а на седмица ми чезне по 1/2 л.

Загледай си казачето от долния край кадето влиза в радиатора има "0 -пръстен а също и снадката на радиатора -при мен например савсем леко се вижда влажно но си е по 0.5л. на седмица горе-долу
Изображение

0878 818 983

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW и още нещо
Мечтае да кара: турбо-колело

Re: Тъп проблем с парното и още нещо !?

Мнение от philio » 10 Ное 2009, 14:18

преди да щупиш мотора си налей една течна добавка за спиране на течове например на феном аз съм много доволен от тях , та сипи една и виж как е положението :yes:
Изображение

0878 818 983

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW и още нещо
Мечтае да кара: турбо-колело

Re: Тъп проблем с парното и още нещо !?

Мнение от philio » 10 Ное 2009, 14:27

Компресия точно 10 бара при студен мотор и като я мериш не сваляй всички свещи само по една и не повече от 2 оборота на двгателя.

но и 7бар . да ти е пак не е за ремонт ,но това е долната граница

ако ти е ниска има друг номер измери я после и на леко топло в края на синьото ако пак е приблизителна +- 1 бар. зачи са клапани 8)
Изображение

0878 818 983

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3-ка Black Edition
Мечтае да кара: много неща...
Детайли за колата: много черна....

Re: Тъп проблем с парното и още нещо !?

Мнение от PiMPi » 10 Ное 2009, 14:51

Ами 7 и малко, 7, 7, 6.5 - това ми е компресията и според единия дето я е мерил трябвало да бъде поне 10 ! Ама аз не бях там и незнам как е мерена ! А и колата е страшно невървяща та си мисля дали просто не е издухан мотора !?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW ///M335i

Re: Тъп проблем с парното и още нещо !?

Мнение от Monoid » 12 Ное 2009, 23:53

Може да ти е духнала гарнитурата на главата и за тва да ти губи вода.Също така мисля че и ако е духнала ще даде по ниска компресия поне така са ми казвали маисторите.
Единственото нещо по-хубаво от шведската тройка е БАВАРСКАТА тройка.
Are you ///M Enough?

Авточасти AutoPower.BG

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3-ка Black Edition
Мечтае да кара: много неща...
Детайли за колата: много черна....

Re: Тъп проблем с парното и още нещо !?

Мнение от PiMPi » 13 Ное 2009, 19:03

Така де, ще се отваря двигателя да се види ако е само гарнитура ще ги сменяме, ама ако не е.... Само да видим как ще станат нещата финансово, че....
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW и още нещо
Мечтае да кара: турбо-колело

Re: Тъп проблем с парното и още нещо !?

Мнение от philio » 15 Ное 2009, 19:22

колега не знам къде ще я правиш , но като свалиш главата я закарай да и пазнат клапаните с бор-фреза , не на ръка и с паста тамън ще й сменят и гумичките на клапаните (е рябва да си кажеш) и за всеки случай премери шийките на валовете. след това гледай за луфт в буталата и за охлабили сегменти , та ако не ти взимат скъпо ги накарай и да ти сменят сегментите но задължително и биелните лагери. и ща литне :smoke:
Изображение

0878 818 983

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW и още нещо
Мечтае да кара: турбо-колело

Re: Тъп проблем с парното и още нещо !?

Мнение от philio » 15 Ное 2009, 19:26

а и друго се сетих верига сменял ли си ?
ако не си я смени тя е 60лв. в магазина ,а аз имам и пети за зацепване ( впрочем може да не върви ако не са нагласени точно ексцентриците на валовете, аз моите ги бях белязъл но пак имаше разлика в вървенето , та си направих пети и стана веднага ) :D
Изображение

0878 818 983

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook