Управление на празния ход в м40 - проблемът е намерен:)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 06 Авг 2009, 10:49

Това болт4е на мотор4ето го видях, ама много не ми се варти там, ще ми се да го направя както трябва.
В4ера отворих дебитомера просто zа по4истване, ама той си се движи свободно. Продлжавам да клоня кам сенzора на дросел клапата. Единственото което ме спира още да не го рас4арковам е, 4е ми работи прекасването на горивото като пусна гаzта в движение(раzходомера отива на 0 както трябва). Затова си мисля, 4е компа раzпоzнава кога клапата е напално zатворена.

П.С. Брато отвори друга тема zа тая гаzова уредба, няма нищо общо с вапроса!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 06 Авг 2009, 21:30

Митко Ганчев написа:Това болт4е на мотор4ето го видях, ама много не ми се варти там, ще ми се да го направя както трябва.
В4ера отворих дебитомера просто zа по4истване, ама той си се движи свободно. Продлжавам да клоня кам сенzора на дросел клапата. Единственото което ме спира още да не го рас4арковам е, 4е ми работи прекасването на горивото като пусна гаzта в движение(раzходомера отива на 0 както трябва). Затова си мисля, 4е компа раzпоzнава кога клапата е напално zатворена.

П.С. Брато отвори друга тема zа тая гаzова уредба, няма нищо общо с вапроса!

Понеже ми бяха ниски оборотите,реших малко да ги вдигна от винта на дроселовата клапа (все едно че карам Жигулка :uups: ).Сега понякога са около 800 об.мин. , понякога 1000 , като се случва да ги качва и държи на около 1200 :| Ще върна винта на дросела обратно,но искам да отбележа,че дори сега ми работи прекъсването на горивото при принудителен празен ход!Преди време,така и не успях да убедя някои колеги тук,че Е36 има такава система :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 06 Авг 2009, 23:09

Ясно колега, това е много полезна информация. Значи по всяка вероятност проблема е този потенциометър. Днеска нямах време да го премеря... Интересно дали е просто потенциометър или някаква комбинация с прекъсвач. Ще го разглобя цялото :twisted:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 3.04.2008

Мнение от krasman » 07 Авг 2009, 0:49

Както карам да кажем да речем на 3-та и освободя, докато спра работи на малко под 1000 оборота, да речем 900. Около 5-10 секунди по късно си сваля оборотите бавничко до споменатите 600.

това го прави и мойта когато е заграла и имам дълго спускане примерно.като спра на място и си падат на към 700.
BMW-"Шофирай с удоволствие"
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 07 Авг 2009, 9:54

ned_gm28 написа:
Митко Ганчев написа:Това болт4е на мотор4ето го видях, ама много не ми се варти там, ще ми се да го направя както трябва.
В4ера отворих дебитомера просто zа по4истване, ама той си се движи свободно. Продлжавам да клоня кам сенzора на дросел клапата. Единственото което ме спира още да не го рас4арковам е, 4е ми работи прекасването на горивото като пусна гаzта в движение(раzходомера отива на 0 както трябва). Затова си мисля, 4е компа раzпоzнава кога клапата е напално zатворена.

П.С. Брато отвори друга тема zа тая гаzова уредба, няма нищо общо с вапроса!

Понеже ми бяха ниски оборотите,реших малко да ги вдигна от винта на дроселовата клапа (все едно че карам Жигулка :uups: ).Сега понякога са около 800 об.мин. , понякога 1000 , като се случва да ги качва и държи на около 1200 :| Ще върна винта на дросела обратно,но искам да отбележа,че дори сега ми работи прекъсването на горивото при принудителен празен ход!Преди време,така и не успях да убедя някои колеги тук,че Е36 има такава система :)

Прекъсването на горивото на принудителен празен ход, когато е отместено положението на клапата към натоварване на двигателя не действа при инжекционните системи L-jetronic, които са с прекъсвач на дросела. Те нямат стъпков мотор, а неговата функция се изпълнява от шибър с биметална пластина. Отвора на шибъра се променя от еластичната деформация на пластината, изградена от топлопроводящ метал и стоманена основа, в зависимост от температурата на двигателя. Когато външната температура е много ниска- под 3 градуса, компютъра подава ток към подгряващия проводник на пластината. L-jetronic няма електронна система за поддържане и регулиране оборотите на празен ход, при нея регулировката се извършва ръчно с развиване и завиване на болт с отвор в смукателния колектор , подобно жигльорите на карбураторните двигатели.
Последна промяна ивчо3 на 07 Авг 2009, 10:16, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 856
Регистриран на: 19.08.2005
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 530i SMG

Мнение от PIPERKOV » 07 Авг 2009, 10:04

krasman написа:Както карам да кажем да речем на 3-та и освободя, докато спра работи на малко под 1000 оборота, да речем 900. Около 5-10 секунди по късно си сваля оборотите бавничко до споменатите 600.

И при мен е така както и при пове4ето М40,това да не те притеснява
И друго да кажа:това 4е дебитомера видимо е 4ист и се движи лесно не озна4ава 4е работи правилно и подава коректна информация на ЕКУто
6том те съмнява дроселовата клапа,ти каза 4е има6 ауто дата там има стойностите при отворено и затворено положение виж ги и после ги премери на твоята
друго за което се се6там е:провери за всеки слу4ай капа4ката на маслото дали е добре затворена и данеби да и е нацепено гуменото уплатнение,провери вси4ки скоби на мърку4ите и за евентуални нацепвания въпреки 4е ако е от някой мърку4 оборотите ти 6те играят,но все пак ги провери тези не6та няма да загуби6 ни6то

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 07 Авг 2009, 22:38

ивчо3 написа:Прекъсването на горивото на принудителен празен ход, когато е отместено положението на клапата към натоварване на двигателя не действа при инжекционните системи L-jetronic, които са с прекъсвач на дросела. Те нямат стъпков мотор, а неговата функция се изпълнява от шибър с биметална пластина. Отвора на шибъра се променя от еластичната деформация на пластината, изградена от топлопроводящ метал и стоманена основа, в зависимост от температурата на двигателя. Когато външната температура е много ниска- под 3 градуса, компютъра подава ток към подгряващия проводник на пластината. L-jetronic няма електронна система за поддържане и регулиране оборотите на празен ход, при нея регулировката се извършва ръчно с развиване и завиване на болт с отвор в смукателния колектор , подобно жигльорите на карбураторните двигатели.

Това що го писа :?:
М40 е с Motronic М 1.3 или М 1.7 :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 10 Авг 2009, 10:06

vladiverm написа:.......

Извинявам се за малко непълното описание. Ще го допълня по-подробно. Инжекционните системи L-LU-jetronic, както и първите М40 със система motronic 1.3 имат прекъсвач на клапата. Когато е нагласена в режим натоварване, на принудителен празен ход има впръскване на гориво в цилиндрите. В този случай оборотите на празен ход не могат да влязат в нормата, обикновено са по-ниски, около 500-600, като нормалните са 800+ 50. Motronic 1.7, поставян на по-късните м40 е с потенциометър и дори при некоректна настройка на клапата на принудителен празен ход, спира впръскването на горивото. Оборотите на празен ход трябва да са в нормата, стига да няма замърсявания около клапите и неизправен потенциометър. Този потенциометър понякога много е.ава картинката. Подобно на тези в стар радиоапарат, или усилвател.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Мнение от BorisMW » 30 Авг 2009, 11:37

ивчо3 написа:
vladiverm написа:.......

Извинявам се за малко непълното описание. Ще го допълня по-подробно. Инжекционните системи L-LU-jetronic, както и първите М40 със система motronic 1.3 имат прекъсвач на клапата. Когато е нагласена в режим натоварване, на принудителен празен ход има впръскване на гориво в цилиндрите. В този случай оборотите на празен ход не могат да влязат в нормата, обикновено са по-ниски, около 500-600, като нормалните са 800+ 50. Motronic 1.7, поставян на по-късните м40 е с потенциометър и дори при некоректна настройка на клапата на принудителен празен ход, спира впръскването на горивото. Оборотите на празен ход трябва да са в нормата, стига да няма замърсявания около клапите и неизправен потенциометър. Този потенциометър понякога много е.ава картинката. Подобно на тези в стар радиоапарат, или усилвател.
    Това означава ли,че ако някой е пипал въпросното болтче с контра-гайката и съответно е отворил дросела малко повече,се е получил този ефект с ниските обороти?

    Към авторът на темата:
    И в края на сметка нагласили ги тези обороти?
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 30 Авг 2009, 11:59

абе само да допълня малко, че оборотите трябва да са 800+-50, т.е. от 750 до 850 са в нормата....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 31 Авг 2009, 8:52

BorisMW написа:....

Да, това се получава при М40, мотроник 1.3

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 31 Авг 2009, 10:06

ивчо3 написа:
vladiverm написа:.......

Извинявам се за малко непълното описание. Ще го допълня по-подробно. Инжекционните системи L-LU-jetronic, както и първите М40 със система motronic 1.3 имат прекъсвач на клапата. Когато е нагласена в режим натоварване, на принудителен празен ход има впръскване на гориво в цилиндрите. В този случай оборотите на празен ход не могат да влязат в нормата, обикновено са по-ниски, около 500-600, като нормалните са 800+ 50. Motronic 1.7, поставян на по-късните м40 е с потенциометър и дори при некоректна настройка на клапата на принудителен празен ход, спира впръскването на горивото. Оборотите на празен ход трябва да са в нормата, стига да няма замърсявания около клапите и неизправен потенциометър. Този потенциометър понякога много е.ава картинката. Подобно на тези в стар радиоапарат, или усилвател.

Полезна информация,която не знаех :!: При мен е само с потенциометър на клапата и Motronic 1.7

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 31 Авг 2009, 23:35

BorisMW написа:
Към авторът на темата:
И в края на сметка нагласили ги тези обороти?


В крайна сметка замерих де що има по тоя мотор и следните неща са в нормата:

ТПС
Дебитомер
Ламбда
Темп. на водата

Общо взето всичко, в което се съмнявах.
Капачката и кабелите също са ОК, защото вече опитах с други и се държи по същия начин. Заключихме, че остава да се пробва с друга бубина. Другото което прави впечатление е, че като се извади маркуча за вакуума на бензиновия регулатор, работата не се променя осезаемо. Идеи?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 01 Сеп 2009, 9:32

Митко Ганчев написа: Другото което прави впечатление е, че като се извади маркуча за вакуума на бензиновия регулатор, работата не се променя осезаемо. Идеи?

Пробвал съм го с маркуча и на мойта кола. Разлика никаква, дори и минимална няма. Явно клапана за налягането на горивото има значение при натоварен двигател, а не при форсиране, или празен ход. Май всичко си проверил по този двигател. Остава само да почистиш дросела хубаво, защото нямаш клапан за картерни газове и е възможно от маслените изпарения да има наслояване по канала, оттам запушване на процепа, който го има винаги когато клапата е притворена на празен ход. Предполагам стъпковия мотор не може да компенсира липсата на процеп и поради тази причина оборотите на празен ход са ниски.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Мнение от BorisMW » 01 Сеп 2009, 19:34

Една малко странна молба към вас 2-мата по-горе.Бихте ли ми казали на колко реазбички ви е завъртяно болтчето с контра-гайката,погледнато не отстраната на контра-гайката, отляво на планката за която е хваната.Преди малко врътнах тази контра гайка половин оборот към завиване и като че ли оборотите се вдигнаха,макар,че като включих почти всички консуматори на ток и пак паднаха ,но не така както преди.
1.Как да разбера колко да се завърти тази контра гайка??
2.И правенето на това не е ли като да натягаш жилото-отваряш дросела,но нямаш стъпково моторче??
Един приятел е с 5-ца-89 година и казва,че при включени консуматори,оборотите му не мърдат.Възможно ли е това и дали трябва тези обороти да падат?
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook