Климатик - губи фреон

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 12.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от IPI78 » 12 Юни 2009, 21:42

Ех момчета,немога да разбера защо се хващате като удавници за сламка с тези О пръстени!От 8 години се занимавам с това и до сега едва 10% от нашите автомобили са имали проблем е О пръстени,а тези на термо-регулиращия винтил случаите са единици.Най-честия проблем е кондензатора,а относно вакум теста това не е никакъ тест,тъй наречения вакум тест при вакумирене се получаба -1 бар налягане,а работното налягане в кондензатора е 14-18 бара,най-простиа тест е с надуване,но не повече от 15 бара.Относно отцветителя той отцветява маслото не фреона!При микропробив не излиза масло-отцветител и не можеш да го видиш,най-сигурно е с "лиикдетектор" или тъй наречения проруско търсач.Моя съвет е ходете в сервизи кадето ремонтират а не само пълнят.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 12 Юни 2009, 22:08

IPI78 написа:Ех момчета,немога да разбера защо се хващате като удавници за сламка с тези О пръстени!От 8 години се занимавам с това и до сега едва 10% от нашите автомобили са имали проблем е О пръстени,а тези на термо-регулиращия винтил случаите са единици.Най-честия проблем е кондензатора,а относно вакум теста това не е никакъ тест,тъй наречения вакум тест при вакумирене се получаба -1 бар налягане,а работното налягане в кондензатора е 14-18 бара,най-простиа тест е с надуване,но не повече от 15 бара.Относно отцветителя той отцветява маслото не фреона!При микропробив не излиза масло-отцветител и не можеш да го видиш,най-сигурно е с "лиикдетектор" или тъй наречения проруско търсач.Моя съвет е ходете в сервизи кадето ремонтират а не само пълнят.


Съгласенсъм с теб но тъй като проблема ми е в спукан радиатор искам да направя профилактика на климатичната уредба на автомобила си така че после като отида в сервиз да няма нужда някой друг да ми прави това което мога да си го направя аз пък и в крайна сметка срещу скромна сума ще спя спокойно дето се вика а и нашите автомобили са вече на възраст а както всички знаем гумата старее с времето мисля че няма нищо лошо да се сменят макар и проблема да не е в тях.А ако отида в сервиз и ми го напълнят и след 1 месец примерно установя че изпуща от някоя връзка и кво праим :banghead: :banghead: :banghead:
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 12 Юни 2009, 22:13

стари катафалки от Германия където ръсят със сол като за световно винаги имат проблем с корозия на кондензатора .. виж от Италия кола рядко има проблем с климатика .. това ми го е казвал майстор на клими през него са минали стотици коли .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 12 Юни 2009, 22:19

IPI78 написа:Ех момчета,немога да разбера защо се хващате като удавници за сламка с тези О пръстени!От 8 години се занимавам с това и до сега едва 10% от нашите автомобили са имали проблем е О пръстени,а тези на термо-регулиращия винтил случаите са единици.Най-честия проблем е кондензатора,а относно вакум теста това не е никакъ тест,тъй наречения вакум тест при вакумирене се получаба -1 бар налягане,а работното налягане в кондензатора е 14-18 бара,най-простиа тест е с надуване,но не повече от 15 бара.Относно отцветителя той отцветява маслото не фреона!При микропробив не излиза масло-отцветител и не можеш да го видиш,най-сигурно е с "лиикдетектор" или тъй наречения проруско търсач.Моя съвет е ходете в сервизи кадето ремонтират а не само пълнят.



Колега , принципно си прав , че най -честия проблем е кондензатора и аз първо него проверих когато имах проблем с климатика. Надуваха ми системата , освен това го свалях само него и тук (във Враца) точно в такъв уж специализиран сервиз дето не само пълнят , но и ремонтират ми го надуваха само кондензатора (свален от системата с около 15 бара - както ти казваш , във вана ) и компресора проверяваха .... Абе с две думи всичко възможно напраивха и само ми вдигаха с рамене , а иначе парите си взеха .... само за тези "празни " процедури ми взеха над 200 (това общо за двата пъти пълнене + "диагностиката" ). Та за това изобщо не смятам , че подмяната на О-пръстените (особено тези в купето) е "празна" работа , защото при мен това беше проблема и сега се радвам на климатичето и си ми е добре :D . Когато свалих О-пръстените при мен , от кръгло сечението им беше станало елипсовидно (да не кажа ромбоидно ) ... та смятай дали не трябва да се сменя ....

А към колегата "dangerous" ... колега вземи си оригинални пръстени , за да не се налага след 6 месеца или година пак да сваляш всичко в купето (айде за двигателния отсег как да е там можеш лесно да ги сменяш тия О-пръстени , ама в купето не си е работа , а и нали знаеш , че всяко разхерметизиране на климатика налага после повторно пълнене ..... ). Не си купувай неоригинални пръстени (вярно че ще ти излезе в пъти по евтино , но не рискувай....) Сравнявал съм оригинален с неоригинален пръстен .... е има си разлика .... и на пипане и видимо ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 12 Юни 2009, 22:29

да знам че не оригиналните пръстени не е работа просто питах дали са аналогични с оригиналните аз също нямам желание да слагам обикновени а питах просто за развитие на темата а и мисля че 25-30 лева не е въобще проблем като се има в предвид сериозноста на тази операция но в моя регион не знам дали ще намеря но ще драпам да видя какво ще направя :bchug:
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 12 Юни 2009, 22:33

dangerous написа:да знам че не оригиналните пръстени не е работа просто питах дали са аналогични с оригиналните аз също нямам желание да слагам обикновени а питах просто за развитие на темата а и мисля че 25-30 лева не е въобще проблем като се има в предвид сериозноста на тази операция но в моя регион не знам дали ще намеря но ще драпам да видя какво ще направя :bchug:



Ами ако ме питаш мене за тия скапани гумички 25 - 30 лв . са твърде много ама това е друга тема .... Иначе неоригиналните гумички нямат нищо общо с оригиналните . А иначе ако имате Ауто + в Ст. Загора мисля че те могат да ти поръчат от Дару , Вари , Камор и да ти ги доставят (тук при мен са ми доставяли така няколко пъти).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 12 Юни 2009, 23:04

ами те всяка гума е около 2 лева а те са 10 до колкото преброих е да доста си е за един О пръстен но мисля че не е и много като се има предвид колко ще спести и аз ходих тук в аутохит е няма такива плужеци само като му казах и оня си ме препрати на сервиз :evil:
ще проверя и в ауто + каква е хавата :yes:
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 12 Юни 2009, 23:14

Дълбок поклон пред metodi80 за невероятния пост. Такива трябва да са постовете в технически форум.
Евала ти брат за мерака и времето, което отделяш за колата.
Точно това, което си посочил имах предвид като проблемни места.

Тази тема е определено за полезни. Просто трябва да й се измисли заглавие от типа: "При загуба на фреон вътре в купето" или нещо от типа...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 13 Юни 2009, 0:35

liloff написа:Дълбок поклон пред metodi80 за невероятния пост. Такива трябва да са постовете в технически форум.
Евала ти брат за мерака и времето, което отделяш за колата.
Точно това, което си посочил имах предвид като проблемни места.

Тази тема е определено за полезни. Просто трябва да й се измисли заглавие от типа: "При загуба на фреон вътре в купето" или нещо от типа...


Благодаря ти liloff ! Жив и здрав бъди! :D

П.С. Нали за това сме "ентусиасти" , за да си помагаме!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 14 Юни 2009, 9:03

Прочетох темата и е доста добре обяснено .Евала Мето .
Не ти завиждам как се свалял арматурното табло понеже там си е бая гърч със винтчетата при джама
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 14 Юни 2009, 10:48

Smoocki написа:Прочетох темата и е доста добре обяснено .Евала Мето .
Не ти завиждам как се свалял арматурното табло понеже там си е бая гърч със винтчетата при джама


Да разправия е свалянето на таблото , а и свалянето на прасето е скапана работа (понеже го свалях и него , за да изкарам изпарителя , да видя дали е здрав..... ). Но специално смяната на гумичките може да стане без сваляне на таблото и на прасето ..... само се сваля всичко от страната на пасажера и спокойно може да се работи (както се вижда на снимките).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 14 Юни 2009, 12:30

metodi80 написа:
Smoocki написа:Прочетох темата и е доста добре обяснено .Евала Мето .
Не ти завиждам как се свалял арматурното табло понеже там си е бая гърч със винтчетата при джама


Да разправия е свалянето на таблото , а и свалянето на прасето е скапана работа (понеже го свалях и него , за да изкарам изпарителя , да видя дали е здрав..... ). Но специално смяната на гумичките може да стане без сваляне на таблото и на прасето ..... само се сваля всичко от страната на пасажера и спокойно може да се работи (както се вижда на снимките).

Ако кажеш ,че пазиш и парт номерата ще е добре понеже ще ми потрябва да ги сменям и аз ,поради съмнения
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 14 Юни 2009, 13:03

Smoocki написа:Ако кажеш ,че пазиш и парт номерата ще е добре понеже ще ми потрябва да ги сменям и аз ,поради съмнения


Имам ги да ..... ако искаш ще ти ги пусна на ЛС и с/у всеки номер ще ти напиша кои пръстен за къде е .... Но си мисля че е най-добре да си ги свалиш сам едно по едно от реалоем-а по вин на колата ... Не за друго , а защото ме съмнява , че може да има разлики в климатиците. При мен е за кола 97г 318i (m43). Та за този модел мога да ти кажа номерата на гумичките....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Мнение от Dream_BMW » 19 Юли 2009, 20:15

Виждам че тук има момчета които разбират от някои неща и може би техния опит ще ми помогне в решаването на проблема ми,а той е че не ми включва изобщо компресора и ме интересува дали това е нормално когато няма фреон в системата или проблема ще е в електромагнита и захранването му.
Педи време се тряснах в една канавка и от тогава не иска да тръгне.А е работил и с 50 грама фреон,което ме кара да си мисля че и да няма фреон той пак трябва да зацепи,ама уви това при мен не се случва.
Някой имал ли е подобен проблем и как се справи с него.Ще бъда благодарен на всеки който се отзове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 19 Юли 2009, 20:40

Dream_BMW написа:Виждам че тук има момчета които разбират от някои неща и може би техния опит ще ми помогне в решаването на проблема ми,а той е че не ми включва изобщо компресора и ме интересува дали това е нормално когато няма фреон в системата или проблема ще е в електромагнита и захранването му.
Педи време се тряснах в една канавка и от тогава не иска да тръгне.А е работил и с 50 грама фреон,което ме кара да си мисля че и да няма фреон той пак трябва да зацепи,ама уви това при мен не се случва.
Някой имал ли е подобен проблем и как се справи с него.Ще бъда благодарен на всеки който се отзове.


Без фреон компресора не тръгва ... Ако има проблеми с електромагнита също няма да тръгне климатика. Провери дали стига захранване до него. Имаше няколко теми в които тези проблеми се разискваха подробно , знам че за днес ще го кажа за 3-ти път , но търсачката наистина ще помогне в случая. Тези теми бяха пуснати на скоро даже ...

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook