триабва ли да сменя термостата ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е34 М50Б20
Мечтае да кара: М....power

Мнение от Kregec » 04 Дек 2008, 12:30

miro20 написа:еми за това става въпрос - че докато отвори, ще е студен.
а ако кара нормално на по дълъг път, естествено че ще затвори.
и след последното каране, ако си пипне маркуча, пак ще е студен, щото е затворил термостата.
но това кога и как отваря си зависи само от температурата.
защо трябва да "гадаем" кога отваря и затваря термостата ?
може когато си иска, в зависимост от температурата.
следователно - няма рецепта кога ще е студен или топъл маркуча.



Небе как реши че като кара на дълъг път и маркуча ще остане студен, нали все пак тоя двигател работи на някакви обороти, да кажем 4 или 5 хиляди. И тая водна помпа върти и има триене в тоя двигател съответно се отеделя топлина, и колкото и да е тоя термостат отваря защото температурата е станала 95 градуса и отгоре, и щом отвори по него потича вряла вода и тоя цикъл се повтаря непрекаснато. Дали термостата ще е напълно отворен или по малко оттам си минава вода за да се охлажда. Щото тоя двигател работо 4 или 5 часа в обороти и няма как маркуча да остане студен.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36 323i Touring
Мечтае да кара: някакво М

Мнение от Binev_OuT » 04 Дек 2008, 14:35

хора,този маркуч е студен защото през него преминава вече охладената течност.И при ниските температури просто си стои по студен. ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 04 Дек 2008, 14:53

отваря на 88 градуса

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 14.04.2008
Местоположение: Sofia

Мнение от kobrata_3 » 04 Дек 2008, 15:57

еми и ас незнам дали е проблем затова питам да не направи некоя мизериа ина4е и на дълък път ниама проблеми стрелката си е заковала посредата и не мърда просто бех спукал преди две седмици казан4ето на антифриза и си мисла сега данеби от това 4е не отваря навреме термостата да прави голиамо налягане при разширителния съд и да ми прецака и това казан4е :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Мнение от Борис_Малинов » 04 Дек 2008, 16:21

Карай спокойно,с падането на външните температури големият кръг за охлаждане на двигателя отваря все по рядко и за малко време,освен ако не пътуваш по дълго или в задръстрвания.
Съдя по мойта кола,като карам на къси разстояния и не я напъвам много,изобщо дори големия кръг не отваря(в частност имено този долен мъркуч е връзката на големия кръг с радиатора)и е напълно нормално да е студен.

А за да си сигорен,просто напъни :mhihi: колата си след като стрелката е стигнала 12чс.и провери дали ще се затопли...въпросният мъркуч.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2196
Регистриран на: 6.03.2008
Местоположение: гр. Свищов
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 307 HDI

Мнение от Kambe » 04 Дек 2008, 18:54

а колко струва термостата на една 320-ка ? М50Б20 ? :roll:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 04 Дек 2008, 19:36

Номенклатурен номер : 11537511083
Описание : ТЕРМОСТАТ 92 *C
Ед.цена (с ДДС) : 69.10 BGL
Има наличност

link към bmwfans.info.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 8.05.2007
Местоположение: Русе

Мнение от miro20 » 04 Дек 2008, 20:19

Kregec написа:
miro20 написа:еми за това става въпрос - че докато отвори, ще е студен.
а ако кара нормално на по дълъг път, естествено че ще затвори.
и след последното каране, ако си пипне маркуча, пак ще е студен, щото е затворил термостата.
но това кога и как отваря си зависи само от температурата.
защо трябва да "гадаем" кога отваря и затваря термостата ?
може когато си иска, в зависимост от температурата.
следователно - няма рецепта кога ще е студен или топъл маркуча.



Небе как реши че като кара на дълъг път и маркуча ще остане студен, нали все пак тоя двигател работи на някакви обороти, да кажем 4 или 5 хиляди. И тая водна помпа върти и има триене в тоя двигател съответно се отеделя топлина, и колкото и да е тоя термостат отваря защото температурата е станала 95 градуса и отгоре, и щом отвори по него потича вряла вода и тоя цикъл се повтаря непрекаснато. Дали термостата ще е напълно отворен или по малко оттам си минава вода за да се охлажда. Щото тоя двигател работо 4 или 5 часа в обороти и няма как маркуча да остане студен.

леко си противоречиш :)
нали това казвам - термостат аси отваря когато има нужда.
а как човек си кара колата е съвсем друг въпрос.
и е съвсем нормално на дълъг път,поради по-интензивно охлаждане, термостата да затвори външния кръг, който и без това трябва да дава студено от долу, нали затова е радиатора.
но да приемем че е леко затоплена.
обаче след като е затворил термостата , дори за няколко минути от дългото каране, еми съвсем нормално е да е студен ЦЕЛИЯ радиатор, не само долния му край. :)

както казаха и преди мен - дори на къси разтояния може и да не отвори въобще .
това не е дефект а просто регулриане на температурата :)

а за моята 318 по каталог май термостата е на 93'
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 3.11.2007
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Is Hybrid
Мечтае да кара: M1

Мнение от phantomas » 04 Дек 2008, 21:23

ще поясните ли за малкия и големия кръг , и принципа на действие ?
BMW 318is

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 04 Дек 2008, 21:56

E го де го ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 941
Регистриран на: 17.11.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Семейното комби
Мечтае да кара: M5 touring

Мнение от dinkomg » 04 Дек 2008, 23:52

Колегата така и не обясни кога е пипал маркучите. Ама парното си работи, стрелката е на 12 часа, какъв е проблема? Нека да ги види тея маркучи след дълго каране, че тогава да му предлагаме смяна на термостата
Има много коли и ....BMW
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 14.04.2008
Местоположение: Sofia

Мнение от kobrata_3 » 05 Дек 2008, 1:28

пи4ове вси4ко си е наред колата работи нормално след дълго каране си отвариа термостата и си затопля и долниа марку4 8) просто един преател ме наплаши 4е нешто нее наред и ас бях длъжен да се допитам до вас :yes: мерси за помоща колеги

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Мнение от PNR » 05 Дек 2008, 1:39

сега аз да задам един вапрос пак по термостата
Значи аз си мених термостата с чисто нов разбира се от дару кар за 70лв и 2лв за О прастенче защотот не го дават но както и да е ...
карам си колата в града нормално на рачка всичко е 6 температурата на 12:00 и не марда задраствания в жегите през лятото няма нищо и ми се наложи да отида по спешност до Пловдив преди около макс 2 месеца (топличко временце) и трябваше да се кара малко по парзичко средна скорост 160км и колата започва да ми загрява тргва да отлконява от средата .....
пускам парното на макс и заспива на 12:00 и не мрадва на никаде нито надоло нито нагоре можете ли да ми кажете от какво е това .....
PNR@abv.bg
София
0888779546

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 706
Регистриран на: 26.09.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 535i, S500

Мнение от furiozo » 05 Дек 2008, 11:00

и аз сменях термостата наскоро, че загравяше доста бавно и температурата падаше чат пат, абе откачена история сега си загравя за 2 мин и си държи нормална темп

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: N57 3.0xd

Мнение от Hellrider » 05 Дек 2008, 11:52

PNR водната помпа :idea:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook