кога колко бензин харчи

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 27.01.2007
Пол: Мъж
Кара: бмв 320 Е36
Мечтае да кара: ново бмв

кога колко бензин харчи

Мнение от dezavu » 05 Юли 2007, 1:58

здравеите колеги интересува ме някои знае ли за това онзи ден чух че инжекциония мотор харчи по малко когато е на скорост защото тогава инжекторите спирали отколкото ако го пуснеш поинерция и като гледам стрелката има логика щото като сам на скорост и не подавам газ тия залепва на нула а ина4е като е на свободна стои на 4-5 ако някои го е тествал да сподели благодаря :lol: че сега и правя засечка на градско каране

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 618
Регистриран на: 19.06.2007
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: докато има!
Мечтае да кара: Steptronic
Детайли за колата: 320i (e36,95'',163PS,5 gang)',320d (e46,03'',183PS,6 gang)

Мнение от inseCT » 05 Юли 2007, 3:26

Тва с стрелката и при мен се полу4ава :roll: А дали хар4и по малко кат е на скорост,незнам! :help:
Ше 4акаме помощ утре от колегите... :mhihi:

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 05 Юли 2007, 3:38

inseCT написа:Тва с стрелката и при мен се полу4ава :roll: А дали хар4и по малко кат е на скорост,незнам! :help:
Ше 4акаме помощ утре от колегите... :mhihi:
На скорост над определени обороти и не натиснат педал на газта, кампа спиа бензина към инжекторите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 13.11.2006
Местоположение: Варна
Детайли за колата: touring 318tds

Мнение от Shider » 05 Юли 2007, 8:15

krika написа:..............


Общо взето е така, само дето не спира бензина към инжекторите, а изключва самите инжектори :idea:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Мнение от kagebista » 05 Юли 2007, 10:12

Когато колата се движи на собсвен ход при включена предавка - това е така наречения принудителен празен ход. Ако при отпуснат педал на газта оборотите на двигателя са по-високи от някаква определена стойност (за всеки автомобил различно) подаването на гориво може да се прекрати. Двигателя се върти от ходовата част и няма да замлъкне, т.е. двигателят задържа именно от това че трансмисията е включена. Разликата е единствено в това че ако двигателя е изключен в един момент колата ще спре съвсем, а в принудителния празен ход подаването на гориво ще се поднови като оборотите паднат под ниво на което двигателя би изгаснал или се натисне отново педала на газта. При наще коли със икономайзер разхода в тоя режим трябва да е точно 0. На свободна предавка за да работи моторя трябва да се подава определено ниво гориво и въздух през цялото врема за да се държат необходимите обороти ;)

С няколко думи може да се обясни така - При наклон по инерция колата харчи повече на свободна предавка, отколкото на включена 5та скорост без газ. Така, когато се движим със съответната скорост и обороти в покой. Ако се спускаме много бавно става и с по-ниски предавки.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 870
Регистриран на: 14.01.2004

Мнение от vlad0 » 05 Юли 2007, 10:40

потвърждавам, че на предавка без да натискаме педала за газта харчи 0 или около нея ;), но това е само, над 2000 оборота ;) /поне така са били казали по Discovery ;)/

пробвахме го с едно Сузуки Витара 2005, което има електронен момментен разход и наистина е така ;)


Аватар
Мнения: 876
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: Пловдивчанче
Кара: M5,X5,328iR,e30 330i,
Мечтае да кара: м6

Мнение от BMWm5 » 05 Юли 2007, 12:15

зна4и инжекциона се оправляса от подаването на педала на гаста при сяко едно положение се подава определено коли4ество бензин а в слу4ея ако кара6 понанадолни6те с около 80 км и си на скорост а педала на гаста не е натиснат зна4и разхода е толкова колкото е на ниски дори и на е над 2500 ако пусне6 по инерция 6те е по голям разхода за6тото ако е пусната климата натоварваме двг (наниски) дори и да не е имаме зареждане на алтернатора и работа на хидравликата ,водната помпа и т.н (тогава има работа която не се поема от инерцията (от колелата)) за това на ниски по инерция ти дава разход :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 27.01.2007
Пол: Мъж
Кара: бмв 320 Е36
Мечтае да кара: ново бмв

Мнение от dezavu » 05 Юли 2007, 13:46

благодаря за изчерпателните отговори надявам се темата да е била полезна за много хора и така извода е по баири и по принцип колата е по икономи4на ако се даржи на скорост отколкото на свободна а и по този начин икономисваш саединител и накладки :mhihi: :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 7.08.2005
Местоположение: София

Мнение от balien » 05 Юли 2007, 14:21

Грешна ви е сметката !!!

Истина е, че на скорост колата харчи около 0, НО също така губите от скороста си, което забравяте да отчетете.

Ако освободите от скорост, тогава колата, ще харчи малко под 1, но няма да губите от съпротивлението на двигателя. Сигурен съм, че ако някой направи сметка ще излезе, че е по икономично да се пускат наклоните с изключен от скорост автомобил.

Тук разбира се не включвам износване на накладки и т.н. ако се налага в края на наклона да се намалява скороста 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 7.02.2007
Местоположение: софия

Мнение от nandrolon » 05 Юли 2007, 14:35

balien написа:
Истина е, че на скорост колата харчи около 0,


не мога да се съглася с това твърдение

когато се спира на скорост харчи повече отколкото на свободна

това според мене , не ме яжте много

не ми се вярва да се се подава гориво когато колелата въртят мотора , нема как да н есе подава :idea: от там разход при 3К оборота и при 700 оборота...

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 14.05.2007

Мнение от Ивашкин » 05 Юли 2007, 14:39

БАЛИЕН, напълно прав си за съпротивлението на ДВГ-то.
Значи като се прибирам от Търново има един баир дълъг около 7 км където колта се засилва до около 120-130км ако е изключена от скорост и до около 100 ако е на 5-та. След това идва равен участък на който минавам още 3-4 км преди да достигна 80-90км/ч, ако съм изключил от скорост и само 500-600 м ако съм на 5-та.
Плюс това при мен лично когато съм изключил от скорост стрелката ми показва 2-4л.
Е от мен с цифрите толкоз. До скоро

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 05 Юли 2007, 15:35

nandrolon написа:
когато се спира на скорост харчи повече отколкото на свободна



И как стигна до тоя извод? Я се обоснови, че не виждам дори логика в думите ти....

Вярно е, че когато се спускаш на скорост изминатото разстояние ще е по-малко заради съпротивлението на двигателя. Но това много зависи от наклона, от скоростта на колата, от настилката и от трафика. В зависимост от скоростта ти може да се окаже, че като пускаш на свободна ще трябва да използваш и спирачките, че да регулираш скоростта, докато ако си на предавка няма да ти се налага :) и т.н.

Аз лично в 99% от случаите се пускам на предавка, защото така се пести някакво гориво, а и няма нужда да натискаш много спирачките т.е. гледам максимално да използвам "спирачната" функция на двигателя преди да натисна спирачката.... вероятно затова и накладките ми почти не се износват...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 8.01.2007
Местоположение: София

Мнение от speedmaniac » 05 Юли 2007, 15:35

Дай и аз да кажа, логични са и двете твърдения, но и двете са относителни... Колкото и да се гледа разликата мисля че ще е нещо минимално... Затова не е ли по-добре колата винаги да е на скорост??? Мноого по-безопасно и сигурно, нали имаше такъв неписан закон - на която скорост изкачваш, на тая се спуска... :?:
...E36 Rulzzz... ;)
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=103218 - Help!
Издирвам откраднат лаптоп Compaq Presario с МАК адрес 00:1B:24:CF:6C:8E

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 05 Юли 2007, 16:13

Има доста обширна тема по въпроса...но явно пак няма кой да чете :roll:

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... ED&start=0
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 7.02.2007
Местоположение: софия

Мнение от nandrolon » 05 Юли 2007, 17:11

на всичк до тук : при спускане на скорост както казвате без газ НЕ МОЖЕ ДА НЕ СЕ ПОДАВА ГРАМ ГОРИВО КЪМ ЦИЛИНДРИТЕ , от там спускаш на 2К оборота еди какъв си разход , 4 К оборота 2-пъти повече нема как да не се подава нищо :idea:

п.с. никой не оспорва съпротивлението на мотора при спускане че забавя хода , както повечето от вас говорите тук , нали става въпрос за разход при спускане на скорост без газ :mhihi: :mhihi:

p.s. p.s. ok пичове приключваме спора:

... спускаш на скорост / според вас колата не харчи нищо/ и спускаш по един начин ... е да де пробвайте при угасен мотор да спускате на скорост .. какво става се едно се удрате в стена ....


нищо повече ..... :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook