Тропане от мотора , биелен лагер или ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Тропане от мотора , биелен лагер или ?

Мнение от DirtySouth » 20 Апр 2015, 15:42

Здравейте мотора е м52Ту двоен ванос , мотора потропва като загрее , студен не се чува , свалих картера и да питам това нормален луфт от биелата ли е или лагерае заминал , не съм свалял още петата да огледам , но и това ще стане.






Sent from my iPhone using Tapatalk
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?

Мнение от stony1 » 20 Апр 2015, 16:20

DirtySouth написа:Здравейте мотора е м52Ту двоен ванос , мотора потропва като загрее , студен не се чува , свалих картера и да питам това нормален луфт от биелата ли е или лагерае заминал , не съм свалял още петата да огледам , но и това ще стане.






Sent from my iPhone using Tapatalk


Ужас, трака повече от дизелак.
Луфт не трябва да има, не тормози повече мотора, че става по-лошо.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?

Мнение от Dirty M5 driveR » 20 Апр 2015, 20:00

stony1 написа:Луфт не трябва да има


То не е луфт и ако го няма мотора ще затегне. :) Това мърдане на биелите наляво-нядясно е нормално, стига да е с определено усилие. Ако става прекалено лесно значи е вероятно да са позаминали лагерите или вала. Радиален луфт не трябва да усещаш. Най-добре майстор да погледне и да се изкаже. Така по клипа няма да стане според мен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?

Мнение от DirtySouth » 20 Апр 2015, 20:25

Въпроса да е в норми трябва да погледна кви са допуските или да някой да сподели ако е запознат , тея дни ще сваля и петите да видя лагерите и вала дали има видими износваня , а иначе с майсторите нз , докарах я до тук от майстори нямам доверие , а да тръгна да обикалям на късмет е е твърде много нерви и пари


Sent from my iPhone using Tapatalk
I'm slowly drifting
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 27.01.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Внимателно
Мечтае да кара: Нещо страшно

Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?

Мнение от BorisMitev » 20 Апр 2015, 20:57

Добре просто махни петата на биелата и се ориентирай по лагера. Реално чукане от лагер, ще го видиш и с просто око.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 18.06.2011
Пол: Мъж
Кара: колкото може

Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?

Мнение от jorro81 » 20 Апр 2015, 21:00

Луфтовете ,които си снимал са нормални.Ако на всички биели са такива луфтовете -те са окКато дойде налягане на маслото ,ще изчезнат.Обаче това тракане на празен ход не е само от един цилиндър,а поне от два или три-честотата е прекалено голяма за 600 об..Което според мен са повдигачи -повече от един.Кажи как започна,изведнъж ,ли се разтрака така ,или стана постепенно във времето?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?

Мнение от stony1 » 20 Апр 2015, 21:13

Dirty M5 driveR написа:
stony1 написа:Луфт не трябва да има


То не е луфт и ако го няма мотора ще затегне. :) Това мърдане на биелите наляво-нядясно е нормално, стига да е с определено усилие. Ако става прекалено лесно значи е вероятно да са позаминали лагерите или вала. Радиален луфт не трябва да усещаш. Най-добре майстор да погледне и да се изкаже. Така по клипа няма да стане според мен.


Аз не говоря за мърдането на биелите в ляво и в дясно, говоря за луфт. Нормално е биелите да се плъзгат по шийката на коляновия вал, но трябва да са стегнати.
При лесно преместване на биелата в ляво и в дясно е почти сигурно, че ще има и радиален луфт. Той няма как да се усети на ръка, но при наличието на такъв е нормално да се повиши шумността на мотора.
Въпросът е колко е луфта и дали изобщо го има?
Да не се окаже, че причината за"тракането" в двигателя няма нищо общо с коляно-мотовилковия механизъм.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?

Мнение от Lenco » 20 Апр 2015, 21:20

Биелни лагери се чуват силно, когато на път изравниш скоростта с педала за газта (не ускоряваш и не използваш двигателя за спирачка), тогава се чуват най-много, не знам дали го обясних правилно. Така, на празен ход, трябва да ги няма изобщо за да се чуват толкова.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?

Мнение от hacker4eto1 » 20 Апр 2015, 21:22

колега дано хванеш проблема по-скоро и ни дръж в течение ,че и други караме тея кошове :bowdown:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?

Мнение от DirtySouth » 20 Апр 2015, 21:54

Дано ! Ще се свали петата ясно е , видяг кви са допуските и с лифтомер ще премеря само да взема по читав , че моя е от китайските ... Ако са повдигачи искам да кажа , че колата след като не е карана 1 месец паля я , и докато е студена няма и изтропване от повдигачите , а стария ми мотор като го запаля и винаги изтропваха докато се напълнят , друго все ми се струва , че се чува отдолу , събирам всякакви идеи колеги , почнах от тези лагери , подобно чукане съм чувал от духнала гарнитура между цилиндрите , но ми се струва , че и студена ще го прави и няма да има мощ


Sent from my iPhone using Tapatalk
I'm slowly drifting
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?

Мнение от Cosworth » 20 Апр 2015, 22:10

Aко хапва масло като я настъпваш бъди почти сигурен че ти чукат буталата а не лагетите... Шум на биелен лагер е много специфичен.. Може да е и оптегач на веригата... Ако чука от хлабина то тя не е аксиалната... Ако имаш радиално износване та чак да чука и аксиално и диагонално отдавна щеше да ти е фръкнала биелата през блока... Ако блока ти е от тези без ризи... Бъди готов и за износен блок. Това е най-тежкото за твоя мотор, но и често срещано...
Единствено най-лесно решение за проверка на хлабините е това https://www.google.bg/search?q=plastigauge&hl=bg-BG&source=univ&tbm=isch&tbo=u&sa=X&ei=uTk1VazpOoyusAGu44C4Bg&ved=0CB8QsAQ&biw=544&bih=729

Както и колегата под мен подсети за ваносите също!
Последна промяна Cosworth на 20 Апр 2015, 22:28, променена общо 1 път
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?

Мнение от dr.peshev » 20 Апр 2015, 22:17

С какво масло го караш?!
Ваносите ревизирани ли са?!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?

Мнение от Войводата » 20 Апр 2015, 22:38

Само че не си споделил на колегите че мотора чука от към долната част, повдигачи и ваноси ги изключваш в случая тогава. Аз ти казах на един такъв матор само че беше м52б25ту той така чукаше и от всеки събирах съвети и експертни мнения че уж ваноса тропал , уж повдигачи вериги и т.н и след подмяната на всичко, след дълго набиване на пари нерви та даже и заради тоя мотор си купих инструмента за зацепване на двойния ванос накрая се ядосах изхвърлих мотора, свалих картера и положението беше като при теб. Обрах си здравите части от мотора и няма ти казвам какво му се случи понеже много му се бях изнервил :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?

Мнение от M10 » 20 Апр 2015, 23:00

DirtySouth написа: видяг кви са допуските и с лифтомер ще премеря само да взема по читав , че моя е от китайските ...


Луфтомер не намира приложение тук. Вала се мери с микрометър, биелите с вътромер, а хлабината с лентички.
Изображение
В повечето случаи е достатъчно да измериш всяка шиика на кръст и да видиш състоянието на лагерите на око. Ако има превъртял, задължително се мери отвора на биелата да не е станал елипса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?

Мнение от DirtySouth » 21 Апр 2015, 13:30

Мерси много за съветите , ваносите ги изключих , защото при тях е е едно чегъртане специфично и то на определени обироти , но определено звука се чува долу на първо четене , искам дс питам като махна петите , после трябва ли нови болтове ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
I'm slowly drifting
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook