Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...
Лесна ли е смяната на всичките накрайници.При мен всичко е разбито и се наложи да се сменят и вътрешни и външни накрайници.Та при смяната им трябват ли някакви по-специялни инструменти?
Някой ако може да помогне с линк към някаква тема,ще съм му задължен!
Искам да ви питам от къде се регулира сходимоста на предницата?
Знам,че е на стенд,но просто ми е интересно да знам.
И слага ли се грес на "ябълката" на вътрешните накрайници?
Когато се сменят с чисто нови.


Искам да ви питам от къде се регулира сходимоста на предницата?
Знам,че е на стенд,но просто ми е интересно да знам.

И слага ли се грес на "ябълката" на вътрешните накрайници?

Когато се сменят с чисто нови.
Последна промяна Nasko_325TD на 23 Окт 2010, 12:30, променена общо 2 пъти
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Регулиране сходимоста отпред-от къде?
развива се контра гайката за външния накрайник... и като се осбоди, почваш да въртиш вътрешния накрайник, който преди тампончето има място което е оформетно за гаечен ключ.
Вътрешните накрайници по принцип седят сухички, малко медна смазка няма да е излишна отвънка, няма как да го напълниш освен ако не е разбит
Вътрешните накрайници по принцип седят сухички, малко медна смазка няма да е излишна отвънка, няма как да го напълниш освен ако не е разбит

- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Регулиране сходимоста отпред-от къде?
А с обикновенна литиева грес става ли отвън на ябълката да сложа или не е желателно!? 
Вътре в маншона дефакто.

Вътре в маншона дефакто.
- JORO_86
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 19.08.2008
- Местоположение: СОФИЯ*ПАВЛИКЕНИ
Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...
Външния накрайник може да не излезе ябълковидниа болт без скоба за ябълковидни болтове, моите ги бих с чука ама не паднаха и си купих скоба /30лв/ и вече беше детска игра.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...
Значи аз ще сменям и вътрешни и външни.Мисля да махна външния от гумата където се държи и после от рейката.И новите да ги направя като старите-с такъв размер.И после на стенд.
Ама ако трябва да зимам и скоба-ще ида на сервиз то ми искат по малко от колкото за скобата.
Не ми е за парите,искам аз да си го направя-понеже е едно като си го правиш за теб,а друго за някой друг!

Ама ако трябва да зимам и скоба-ще ида на сервиз то ми искат по малко от колкото за скобата.

Не ми е за парите,искам аз да си го направя-понеже е едно като си го правиш за теб,а друго за някой друг!

- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...
Точно,махаш(избиваш) външния накрайник от шенкела а вътрешния го развиваш от рейката,като преди това махнеш контрата и съответно после е поставиш отново за да се предотврати саморазвиване на правия(вътрешния) накрайник.


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...
Еми поне ще пробвам,ако не стане има и сервизи!ХАахахаха 

- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...
Nasko_325TD написа:Еми поне ще пробвам,ако не стане има и сервизи!ХАахахаха
Да не дадеш после пари за още едни шарнири

БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...
Трябва дасе пробва задасе види дали ще стане.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...
За да избиеш външния накрайник от шенкела ще ти е нужен железен лост или голяма щанга заострени отпред като плосък секач.С помоща на лоста(щангата)накрайника се напъва надоло от някой твой помощник а ти през това време с чука бой по шенкела.Груба е тази интервенция,но без скоба в доста случаи е необходима.След това колегите са ти написали как да отвиеш накрайника от този който се захваща към рейката.От рейката се развива като махнеш законтряненто на пластинката ,като я изкривиш да не пречи на големия ключ с който ще развиеш накрайника от рейката, размера му 30 или 32 мисля че беше.Посоката на резбата си е стандартната.Аз не можах да го направя с ключ,защото не можах да го вкарам,тъй като бе доста тясно мястото между самата ябълка на накрайника и законтрящата пластина.Използвах тръбен ключ и видях че и човека монтирал стария накрайник също бе ползвал такъв инструмент,защото бе наранено там където тръбния ключ трябва да захване.Лесно се развива,поне аз нямах проблеми.И да не забравиш да законтриш с пластината.След това задължително се ходи на стенд за да ти оправят сходимостта.Колкото и да мериш дължината и на двата накрайника пак ще ти даде отклонение,но все пак го направи за да спестиш малко работа на майстора който ще ти прави реглажа.
Успех в начинанието.Нищо сложно няма по ремонта и смяната на която и да е част от предницата на Е36,само човек трябва да запретне ръце и да го направи.
Успех в начинанието.Нищо сложно няма по ремонта и смяната на която и да е част от предницата на Е36,само човек трябва да запретне ръце и да го направи.
Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...
Nasko_325TD написа:Еми поне ще пробвам,ако не стане има и сервизи!ХАахахаха
Кажи ми като и махнеш или само развиеш накрайниците после как ще я закараш до сервиз

Иначе накраиниците се сменят лесно, както е описал колегата Cosworth.
Само да добавя, че при мен така бяха запекли контрагайките, че се наложи да ги резна накрайниците с флекса са да отделя вътрешния от външния.
При завиването на новите накрайници нямах проблеми.
След това регулиране на стенд. Бай Пешо се ус**, после бай Иван е направи. Изправи ми волана и колата върви направо.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...
Dream_BMW написа:Използвах тръбен ключ и видях че и човека монтирал стария накрайник също бе ползвал такъв инструмент,защото бе наранено там където тръбния ключ трябва да захване.. Успех в начинанието.
Аз до сега винаги с тръбен ключ съм го правил , както и колегата е казал , обикновения ключ влиза трудно ...
Dream_BMW написа:Колкото и да мериш дължината и на двата накрайника пак ще ти даде отклонение,но все пак го направи за да спестиш малко работа на майстора който ще ти прави реглажа..
Не е въпроса в това да спести работа на майстора (то на реглажа не го бърка дали ще завърти 2 или 20 пъти , за да настрои ) , въпроса е да е колкото се може по -близо до предишното състояние , за да може да я закара до сервиза , а не гумите да му мятат като на каруца точилата ...
Dream_BMW написа:Нищо сложно няма по ремонта и смяната на която и да е част от предницата на Е36.....
И това е вярно , ремонта на предницата на Е36 (и не само на предницата) е песен , а не като примерно на тъпите гоУфове/Бори , дето за да извадиш шарнир, трябва да откачиш полуоската примерно .... (или да проявиш завидно "творчество" , който е пробвал знае за какво говоря ... )
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...
А тази законтрящата пластина се намира под маншона от към рейката нали?Има ли опастност от счупването и и на каква цена върви една такава нова? 

- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...
Nasko_325TD написа:А тази законтрящата пластина се намира под маншона от към рейката нали?Има ли опастност от счупването и и на каква цена върви една такава нова?
Няколко пъти съм сменял дългия накрайник и до сега не съм имал проблем с тази пластина,тя е мека и се огъва лесно.Мисля си ,че няма да имаш проблем с нея.Така че не се притеснявай и давай смело.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...
Ок,благодаря ви колеги!
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани