Термо регулатор за климатик Е36 къде се намира

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 20.07.2008

Термо регулатор за климатик Е36 къде се намира

Мнение от dido75ts » 28 Юли 2009, 21:20

Здравеите колеги тези дни имах проблем с климатика и се оказа, че е от термо релето. Има доста теми по въпроса, но за този бяха заключени. Та мисълта ми е някои които е разглобявал да сподели само къде се намира за да го сменя. Всъшност това е датчика които следи температурата в купето и при определена температура изключва компресора и после пак го включва. На БМВ Е 36 318 с климатроник.Предварително Ви благодаря :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 15.03.2007
Местоположение: Джумаята
Пол: Мъж
Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
Мечтае да кара: Луноход
Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i

Мнение от aboykov » 29 Юли 2009, 0:00

Здравей,
Ако не се лъжа беше в дигиталното управление на климатика. Точно до самия дисплей има пролуки, през които засмуква въздуха в купето и измерва температурата. На приложената картинка под номер 3 е вентилаторът на въпросния датчик. Успех!
Изображение
Последна промяна aboykov на 29 Юли 2009, 15:10, променена общо 1 път
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 29 Юли 2009, 14:57

ако е с 2 крака се купи KTY81, май беше - най-обикновен темтературен сензор, няма и 2 лева.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 20.07.2008

Клима

Мнение от dido75ts » 30 Юли 2009, 10:05

NikiNikolov написа:ако е с 2 крака се купи KTY81, май беше - най-обикновен темтературен сензор, няма и 2 лева.




Колега това отнася ли и за управлението с врътките

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Мнение от PNR » 30 Юли 2009, 22:42

да пак е там
Като погледнеш управлението отпреде в десния долен край има едно наподобяващо бутона за подгрев на задните джамове ама не е копче а е като решетчица зад него седи едно вентилаторче което засмуква въздух и преминава през термистор който определя температурата и я подава на блока за управление той изчислява и хоп готово това е принципа
PNR@abv.bg
София
0888779546

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 20.07.2008

Климатик

Мнение от dido75ts » 31 Юли 2009, 11:12

Благодаря ти колега за изчерпателния отговор. Надявам се това досадно включване и изключване на компресора да се оправи като го сменя ;) ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Re: Климатик

Мнение от PNR » 31 Юли 2009, 13:11

dido75ts написа:Благодаря ти колега за изчерпателния отговор. Надявам се това досадно включване и изключване на компресора да се оправи като го сменя ;) ;)


Виж сега ако те разбирам правилно от този ти последен пост съдя че компресора ти се вкл. и се изкл. от време на време !!! Което е абсолютно нормално значи попринцип ако пуснеш да духа на макс студено на всички врътки и пуснеш вентилатора на степен 1 компресоре се вкл. и изкл. много често (това е нормално) ако пуснеш на степен 2 компресора пак се вкл. и изкл. на интервалите стават малко по дълги на 3 степен пак е същотот но интервалите се удължават а като го пуснеш на MAX 4 степен той работи нон стоп и няма да се вкл. и изкл. ако системата ти работи така мисля че се вкарваш във филм защотот то това трябва да прави

А отностно този датчик за който говориме дето измерва тепературата в купето той е за друго чрез него се управлява климатроника нали функцията на климатроника е да потдържа температура а не да бичи само ... примерно ако пуснеш на 22 градоса врътките на управлението у пуснеш да ти духа в краката не ти ли прави впечетление че при затворени прозорци вечер примерно не ти става вътре ад жега а температурата се държи постоянна това се определя от този датчик и от още няколко но да не навлизаме в други обяснения после ... и този термистор като усети че температурата се повишава или понижава подава сигнал на управлението което е една черна кутиика с три букси синя бяла и черна и този модул преобразува сигнал и започва да реагира за даправи това което му е поп редназначение и примерно в дадения случай подава сигнал на клапанчета които са отпреде те се затварят леко притока на топла вода намалява и така не се затопля повече става малко по хладно термисторчето усеща разликата и веднага подава сигнал и пак на клапанчетата и пак се отварят малко повече протича повече гореща вода и става по топло и така се потдържа температурата и това е функцията на климатроника въпреки че много хора говорят че аналоговата клима не била климатроник но си е същото е като дигиталната но просто там има още едни моторчета които управляват и клапите за въздух къде да духа (прозорец >>> крака>>>лице) това е

знам че ако прочетат мнението ми много хора ще почне един голям спор ама то в реал.оем пише че едното е явтоматична климатична система а на другото пише че е климатична система но според мене действа точно така както обясних по горе ...

Поздрави

Павлин :D
PNR@abv.bg
София
0888779546

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 20.07.2008

климатик

Мнение от dido75ts » 31 Юли 2009, 15:25

Да колега тука си напулно прав и аз така мисля, но ще ти пиша на лични за да изясним нешо, АКО ПОЗВОЛИШ разбира се и не се натрапвам с моя проблем.

Поздрави
Дидо ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Re: климатик

Мнение от PNR » 31 Юли 2009, 16:07

dido75ts написа:Да колега тука си напулно прав и аз така мисля, но ще ти пиша на лични за да изясним нешо, АКО ПОЗВОЛИШ разбира се и не се натрапвам с моя проблем.

Поздрави
Дидо ;)


за мене не е проблем но идеята е дискусията (темата) да е видима за всички ако на някой му потрябва в последствие да може да прочете направо (стига да може да използва търсачката)
PNR@abv.bg
София
0888779546

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 20.07.2008

Климатик

Мнение от dido75ts » 31 Юли 2009, 22:47

Ок няма проблем. Така според мен това често включване и изключване на компресора може да се дължи на датчика който е над филръра за фреона(абсорбатор) които при високо налягане изключва компресора а при изравняване (ниско)включва. Също така може и да се далжи и на задръстен филтър (абсорбатор) в следствие на което държи високо налягане преди филтъра и започва да дроселира но по бавно. За това си мисля, че когато датчика в купето (за който говорихме ) не отчита правилно и подава сигнал на компресора да изключи и после пак да включи може и това да е следващата причина. Започнах по една да ги проверявам и ми се искаше да си изясня най накрая кое от какво се получава по тази климатична система за да го споделя с вас защото има доста теми по въпроса , но или са разхвърляни или недовършени, а почти всеки от нас има проблеми с климатика лятно време . За сега съм сменил филтъра (абсорбатора), имаше подобрение (поне сега перката ми включва когато се включи компресора и изключва когато компресора спре) датчика над него го изолирах, но пак си остана честото включване и изключване(не е в него проблема) и за това реших да проверя последната възможност с датчика в купето и да попитам за него. За сега е това като го сменя или намеря решение ще споделя ефекта. Можете и Вие да се включите
Поздрави
Дидо ;) ;) ;) ;) ;) :idea:

Музикално деформиран
Аватар
Мнения: 2722
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 330ci

Мнение от Icco » 01 Авг 2009, 12:07

Компресора на климатика не го интересува ти какво искаш като температура !! Интересува го единствено налягането на фреона което мисля че беше между 15и 18 атмосфери (може и да греша) и е напълно нормално да се включва сам когато си го пуснал да работи както и когато си пуснал от климатроника циркулация на вътрешен въздух !
Не се опитвай да го накараш да заработи постоянно, че може да се оплескат нещата !!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 12.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от IPI78 » 01 Авг 2009, 16:05

Нещо не мога да разбера!?Сменил си дехидратора,изолирал си датчика,но проблема си остава?Не е ли по-добреда отидеш някаде да те диагностицират,да смениш проблемния елемент и да си имаш работещ климатик?А относно датчика който си изолирал по-добре го въстанови както си е бил ако не искаш да хвърлиш компресора!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 20.05.2007
Местоположение: Варна

Мнение от changethegame » 01 Авг 2009, 17:09

Този датчик не е ли най-обикновен термистор, на който трябва да му се разберат параметрите и да се замени с друг, ако си сигурен, че от него е проблема?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 12.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от IPI78 » 01 Авг 2009, 18:25

Относно датчика за който питаш в началото на темата номер 4 на схемата(температурен сензор на изпарителя). http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=40

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 20.05.2007
Местоположение: Варна

Мнение от changethegame » 01 Авг 2009, 18:29

Малко е скъпичак обаче:
Номенклатурен номер : 64518364458
Описание : СЕНЗОР КЛИМАТИК
Ед.цена (с ДДС) : 76.61 BGL
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook