Проблем (нелокализиран)- плете, детонации и играна в обороти
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Проблем (нелокализиран)- плете, детонации и играна в обороти
Значи, напоследък започна да се случва нещо странно с колата (Е36 316 М43)
Първоначално ми прекъсваше от време на време...в един момент обаче започна да ме дразни малко повечко и реших да я попрегледам малко.
Замисих се и по пътя на логиката стигнах до няколко извода:
а) свещите може би трябваше да се сменят...направих го с такива BOSH. Докато ги смянях, видях че в старите имаше още доста живот...но нищо тази смяна не беше излишна, като се има предвид, че не ги бях сменял от 4 години
б) в работата ми имаме служебен паркинг, към чийто вход има рампа с доста сериозен наклон...забелязах, че излизайки на заден и забавяйки се на наклона, колата започва по-силно да плете...така по пътя на логиката стигнах, че щом е на наклон, значи двигателя се мести и тогава се появява проблема...следователно трябва да е някой маркуч...а кой маркуч е най-проблемен при старите BMW-та, ползвам примерна снимка на някакъв M43B16, която намерих в нета.
Оказа се, че на неговите обръчи има две доооста големи дупки
Както и да е...смених си го и него в студа пред блока
Тръгвам, щастлив, че вече съм решил проблема...ДА след паленето на колата го нямаше...единственото странно беше, че оборотите играеха в диапазона 600-1000 оборота, но според пруятелят който беше с мен (принципно ги чатка механиките) това се дължало на промяната на режима на двигателя и компютъра се самоадаптирал...да имаше логика в думите му...все пак до този момент ламбда сондата е отчитала грешно заради дупките на маркуча.
Покарах си така 2 дни...като играта в оборотите си беше почти постоянна, но не дразнеше. По стар български обичай, реших да рестартирам компа на колата...като изключих акумулатора за около час и после пак го включих...но Тц...това не реши проблема..
Като се замислих, вариантите за него можеха да бъдат няколко:
Моторче за празен ход...чест проблем при BMW, но пък тогава, защо проблема се явява и при даване на газ в движение...колата започва все едно да се дави
Все пак не е зле профилактично да прусна с WD40...да поохлаби положението там
Другото нещо е почти 100% запушеният ми катализатор...при него до колкото знам се наблюдава такова "затапване", последвано от неприятна миризма, която се появява от време на време
Него съм решил да го махна тези дни и да го заменя с проходна тръба...но пък като се замисля, с това едва ли ще реша проблема на играта в оборотите
Вероятно правя някакъв затворен кръг, в който след като пръсна моторчето и махна катализатора, нещата ще се оправят...но все пак предпочитам да попитам и другите потребители, които малко или много са се сблъсквали с подобен проблем
Друго предполагам характерно нещо, което ще е от полза за локализирането на проблема е един синдром...давам газ на място и законтрям на да речем 3000 оборота...двигателя ги държи няколко секунди и изведнъж почва да попрескача и да преплита в комбинация с леки детонации идващи от към гърнето
не съм чак толкова навътре, но си мисля, че е от предполагаемият проблем с катализатора
Вие как мислите
Изобщо на всяка една помощ от ваша страна ще бъда благодарен, тъй като си обичам колата и искам сам да знам за болежките й и за това какво става с нея. Най лесно е да влезне в някой сервиз, в който да сменят всички предполагаемо...пък видиш ли, дано да се оправи
От това което съм прочел до този момент във форума, знам че тук има доста знаещи хора...с чиято помощ ще успя да накарам малолитражката отново да мърка
Благодаря предварително за отделеното време
Първоначално ми прекъсваше от време на време...в един момент обаче започна да ме дразни малко повечко и реших да я попрегледам малко.
Замисих се и по пътя на логиката стигнах до няколко извода:
а) свещите може би трябваше да се сменят...направих го с такива BOSH. Докато ги смянях, видях че в старите имаше още доста живот...но нищо тази смяна не беше излишна, като се има предвид, че не ги бях сменял от 4 години

б) в работата ми имаме служебен паркинг, към чийто вход има рампа с доста сериозен наклон...забелязах, че излизайки на заден и забавяйки се на наклона, колата започва по-силно да плете...така по пътя на логиката стигнах, че щом е на наклон, значи двигателя се мести и тогава се появява проблема...следователно трябва да е някой маркуч...а кой маркуч е най-проблемен при старите BMW-та, ползвам примерна снимка на някакъв M43B16, която намерих в нета.

Оказа се, че на неговите обръчи има две доооста големи дупки


Покарах си така 2 дни...като играта в оборотите си беше почти постоянна, но не дразнеше. По стар български обичай, реших да рестартирам компа на колата...като изключих акумулатора за около час и после пак го включих...но Тц...това не реши проблема..
Като се замислих, вариантите за него можеха да бъдат няколко:






Вероятно правя някакъв затворен кръг, в който след като пръсна моторчето и махна катализатора, нещата ще се оправят...но все пак предпочитам да попитам и другите потребители, които малко или много са се сблъсквали с подобен проблем

Друго предполагам характерно нещо, което ще е от полза за локализирането на проблема е един синдром...давам газ на място и законтрям на да речем 3000 оборота...двигателя ги държи няколко секунди и изведнъж почва да попрескача и да преплита в комбинация с леки детонации идващи от към гърнето



Изобщо на всяка една помощ от ваша страна ще бъда благодарен, тъй като си обичам колата и искам сам да знам за болежките й и за това какво става с нея. Най лесно е да влезне в някой сервиз, в който да сменят всички предполагаемо...пък видиш ли, дано да се оправи


Благодаря предварително за отделеното време

Последна промяна mafia на 10 Яну 2009, 22:46, променена общо 1 път
Подписът не служи за рекламно пано. Иво.


- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Колега препоръчвам ти една диагностика като за начало,въздушен филтър,бензинов...Катализатора в последствие ще решиш,може и помпа не се знае... 

- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
--------------------------------------------------------------------------------
Филтрите са сменени преди 2500км Колата се кара само с Кастрол 10В40
Иамбда сонда съм сменял в ДаруКар преди 3 години и малко...като тогава сложихме Сименс, вместо оригиналният Бош (може и наопаки да беше, но сервизната документация не е в мен)
Колега може и дебитомер(първо диагностика)
Филтрите са сменени преди 2500км Колата се кара само с Кастрол 10В40
Иамбда сонда съм сменял в ДаруКар преди 3 години и малко...като тогава сложихме Сименс, вместо оригиналният Бош (може и наопаки да беше, но сервизната документация не е в мен)
Колега може и дебитомер(първо диагностика)
- BorisMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: 25.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 92,318 sedan
Колега за едното си сигурен(запушен катализатор),а за другото знаеш,че трябва да се чисти(моторчето).Виждам начинът ти на мислене,както и това,че не си обърнал внимание на написаното от колегата по-горе,което според мен е правилно
Направи ги тези неща,за да си покаже.

Направи ги тези неща,за да си покаже.
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Колега , за детонациите в гърнето причина може да е както запушен катализатор , така и клапан на картерните газове. Колегите те съветват да отидеш на диагностика ... аз пък ще ти кажа , че когато аз имах такъв проблем (с оборотите) съм минал поне на 5 диагностики и всеки път ми дрънкаха глупости ....добре , че не ги слушах тогава , че щах да изпосменя сума скъпи чарколяци, то не бяха ламбди сонди , дебитомери , абе всичко .... Скапан проблем е това .... много .... Като гледам си наясно с проблема ... единственото , което ще те посъветвам е да видиш тоя клапан за картрерните газове (прокарваш пръст през триъгълното му отворче , ако се чува съскане , значи е за смяна(означава че менбранкта му се е спукала). Ако е запекъл в затворено положение не се чува нищо от него , но пък избива масло от всички гарнитури , от де си намери път маслото все тече , по това се познава , че клапана пак е скапан. Иначе другите неща си ги знаеш - дебитомер , стъпков мотор , ламбда и т.н и т.н .......
PeReZ написа:Колега ако си от района на Пловдив мини да я пуснем на диагностика да видим дали няма да излезне нещо. Може пък да имаш късмет и да се окаже нещо, което излиза при диагностика. (безплатно)
Мерси много за предложената помощ колега, но за съжаление съм от София


Подписът не служи за рекламно пано. Иво.


- Demo 9
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 22.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е53 4.4
- Мечтае да кара: Е60 V10
Имах подобен проблем лятото.. тогава се оказа спукан въпросният маркуч.. смених го обаче си продължи с номерата (гасне, губи обороти) с тая разлика, че при мен вървежа си беше ок. Отидох в сервиз Юве (симеоновско шосе преди автокъща А2). Беше много богата.. човека бъзикна дебитомера (който се беше разбъзикал заради въздуха който смучеше от маркуча) и вече 4-ти месец нямам проблеми. Взеха ми 50 лв за диагностиката и работата, но не съжалявам. Апаратурата им е добра, а те изглеждат кадърни. Мен ако питаш ходи направо там 


- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
mafia написа:Никой ли друг не се е сблъсквал с нещо подобно
Същото беше и при мен, оказа се скъсан гофриран маншон. Сутрин на студено палеше нормално и след 2-3 секунди гаснеше. Когато подам газ на място имаше прекъсване и странен мирис от ауспуха както и дим в отработените газове. Всичко се оправи след смяната на маншона, дори нямаше смисъл от рестартиране на компютъра и време за адаптиране докато влезе в нормален режим.
Същия проблем и при мен и други - тук.
Ще добавя че въздуховода е сменен с нов, проблема не зависи от температурата и когато тръгна на дълъг път няма проблем.
Ще добавя че въздуховода е сменен с нов, проблема не зависи от температурата и когато тръгна на дълъг път няма проблем.
Проблема според Кольо от форума е типичен и са вече заминалите дюзи
След ремонта (към края на седмицата) ще споделя мнение от резултата
Иначе махнах както всички ми казваха катализатора, като на неговото място сложихме права тръба...резултата е, че колата стана като драгстер
Интересното е, че тия в М-комплект 33 ми казаха, че ще ми стане малко по-шумна колата от преди
кое беее тя не се трае направо
Проблема според тях идвал от това, че съм със спортно гърне отзад...а ми казваха, че с резонатор посредата вместо правата тръба нямало да бъде особенна разлика
Дайте някво решение на проблема...всеки ли с махнат катализатор бумти така
Колата стана като някоя астра с права тръба от Божурище...ужас 


Иначе махнах както всички ми казваха катализатора, като на неговото място сложихме права тръба...резултата е, че колата стана като драгстер



Проблема според тях идвал от това, че съм със спортно гърне отзад...а ми казваха, че с резонатор посредата вместо правата тръба нямало да бъде особенна разлика

Дайте някво решение на проблема...всеки ли с махнат катализатор бумти така


Подписът не служи за рекламно пано. Иво.


20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани