Колеги дайте съвет

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 18 Апр 2007, 22:49

1. Уреда на таблото на БМВ е направен така, че да не подскача при всяко изменение на температурата, а да компенсира "нормалното" в различни режими изменение. Значи мръдне ли стрелката изменението е извън зададените рамки, тоест нещо липсва. В случая на колегата термостата е за смяна, това е писано десетки пъти, имал съм същия проблем.
2. При спускане по инерция дълго време термостата не пуска вода до радиатора. А щом работи двигателя, отделя топлина и има нужда от охлаждане, дори само заради триенето в цилиндрите без да има горене. Вероятността да се преохлади е пренебрежимо малка, защото триенето при всички случай произвежда по-голяма температура от 90-те градуса на охладителната течност. Тоест пак не би трябвало дда има проблем при коректно работеща охладителна система. Че спада температурата с няколко градуса - спада, но на уреда на БМВ не би трябвало да се види. ;) Подобно е положението и при спускане на празен ход на двигателя, не би трябвало да има преохлаждане.
Never mistake motion for action...

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 18 Апр 2007, 22:58

Leon написа:
2. При спускане по инерция дълго време термостата не пуска вода до радиатора.


Това и при вариант, че си на скорост ли е вярно?!?!? За изключена от скорост ми е ясно...

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 19 Апр 2007, 0:03

според теб как си мислиш че термоста разбита че си на скорост? той функционира в зависимост от температурата :!: като е затворен няма циркулация на вода в блока и не знам колко обората са необходими да загряват двигателя , но сигорно 2500 (примерно) са достатъчни , става ясно че ако я спускаш колата с 800 (пак примерно)може и да се преохлади - има някаква граница на оборотите . Обаче и както каза LEON стрелката на БМВ показва 12:00 в диапазона 82:98 С (там някаде) и трудно ще я смъкнеш на долу ако термостата си затваря при <90 градуса напълно както е ако работи добре
П.С. :bchug: :drink:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 15.12.2006

re

Мнение от kirrrol » 19 Апр 2007, 0:34

На един приятел му беше преебан термостата и загряваше супер бавно в града (за Е36 пак говоря). А мойта си загрява за 5 мин. Иначе на 50-тина км. каране извънградско със средна скорост 130 км. без да пускам по инереция ми пада малко температурата.

П.П. тва става въпрос за нощно карана при температура около 1-2 градуса. През деня още не съм я карал на извънградско.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 19 Апр 2007, 0:58

mitak_o написа: Обаче и както каза LEON стрелката на БМВ показва 12:00 в диапазона 82:98 С (там някаде) и трудно ще я смъкнеш на долу ако термостата си затваря при <90 градуса напълно както е ако работи добре
П.С. :bchug: :drink:


:yes:

Ясно ми е как работи термостата... това за на скорост питах, щото тогава като не подаваш газ двигателя си се върти на собствен кеф и от гумите.... но ми липсват познания по ДВГ, че да си направя и сам заключенията :) при мен има вероятност да падне само и единствено ако я пусна по инерция на скорост, при по-висока скорост и за повече от 1-2 минути примерно.... когато си е загряла добре става доста по-бавно.... но примерно като се прибирах в събота вечерта от Пловдив и се спусках (скорост 130-140км/ч) от Вакарел надолу в края вече стрелката лееееко мръдна в ляво.... много леко.... и после бързо е върна обратно, след като вече започнах да подавам газ...

Както и да е.... сега лятото не смятам да го сменям, освен ако не се наложи... вече преди зимата ще го мислиме :)
Последна промяна Mollov на 19 Апр 2007, 1:06, променена общо 2 пъти

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 19 Апр 2007, 1:00

kirrrol написа:...

като ти казах на половина преебан - неговия може да не е затварял въобще , а твоя да не затваря само на края , смени го тоя трмостат , или си карай така , явно е почти здрав , или почти пре#@% , както ти сметнеш за добре
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Мнение от kraska » 19 Апр 2007, 8:35

Мдаа, явно на повече хора термостатите са им "наполовина" преебани :mhihi: :mhihi: :mhihi: . Щом сервизните казват че няма проблем защо търсим под вола теле и още повече ако колата си загрява нормално (бързо) и само в някои случаи при не знам си кво каране особено на студено да мърда съвсем лееко надолу да се каже че термостата е преебан? Е да ама не бих се съгласил.
P.S. Ако "12" показва е си между 82 -98 ,значи колата работи при нормален режим към 90 грдуса +- 8гр. .Е не виждам нищо чудно при по-различно каране (както в случаите описани по-горе ) темп. да пада с толкова (8-10 гр.) и да мръдне леко стрелката, а това че се връща бързо до нормалното "12" мисля че термостата сичко е наред.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 19 Апр 2007, 10:53

Въпреки квалитетните обяснения на Леон и Митака :yes: ,гледам Краска продължава да се дърпа :mhihi: ,ако продължите да му разяснявате пуснете му едно инфо защо ДВГ-то загрява от триене САМО когато няма масло :mhihi: :mhihi: :mhihi:
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 19 Апр 2007, 11:19

ей, ако тва верно мери +- 8 градуса, ше вържа един ладов... :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Мнение от kraska » 19 Апр 2007, 12:07

Не казвам че няма триене в двигателя (има разбира се при което наистина се отделя темп.), но смятам че темп. на двигателя се покачва не толкова при триенето, а по-скоро от вътрешното горене, където се отделя доста голямо количество топлина. Въпроса е при каква темп. се затваря термостата ? Все пак да караш с 100-120 при ниски темп. представете си радиатора с каква темп. се обдухва и как се охлажда и ако тогава не е затворил малкия кръг термостата, как няма да се охлади двигателя достатъчно (при услови на скорост и по инерция),че да покаже на таблото. Може би така трябва да е както казва LEON ,но това е сигурно с оригиналните части излязъл от завода, все пак колите са на години и е напълно възм. да се различават термостите , датчика за темп... . Ако има макар и малки изменения е възм. темп. на отваряне и затваряне да е по-различна и да се случват такива неща, но това не значи че термостата е "прее..." или "наполовина прее..ан", ако наистина си загрява бързо и това падане на темп. го прави само при определени условия и то за малко време.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook