Т'ва какво е?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 19.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 335i Turbo
Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.

Т'ва какво е?

Мнение от VENBO » 15 Фев 2007, 16:36

Въпрос към специалистите- Това на снимката по-долу какво върши и каква е намесата му във Ванос системата? Бях закачил към него мултицет и в движение замерих, че до 3000 оборота няма напрежение, а след 3000 започват да текат 12 волта?
Изображение
Последна промяна VENBO на 16 Фев 2007, 19:14, променена общо 4 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 16.03.2006
Кара: бас Барабас

Мнение от Яро » 15 Фев 2007, 16:54

Ваноса мисля си работи постоянно, нали тва му е работата - според оборотите да променя газоразпределението.Датчика според мен е за инфо към кумпютура ама нека се произнесат спецовете ;)

lowdriver написа:ВАНОС-а се включва в момента , в който двигателят "излезе" от режим на празен ход.Действието му се състои в промяна на положението на всмукателният разпределителен вал, като му се дава "аванс" от 12 градуса (както е написал turbo-то). Диапазона на действие му е от излизане от режим на празен ход до около 4.5к - 5к об/мин.
(където всмукателния вал се премества на "нормално" положение). Ефекта е, както някой спомена по-горе, по-голям въртящ момент при ниски и средни честоти на въртене (и натоварване). Самата промяна на положението на разпределителният вал става посредством предавателен и хидравличен механизъм и соленоиден клапан, чрез който се подава маслото (момента на подаване и стойността на налягането се управлява от ЕКУ-то). Разбира се, има и корекции в момента и продължителността на подаване на гориво и в ъгъла на изпреварване на запалването.Иначе от конструктивна гледна точка М50 и М50TU/52 имат доста разлики (нищо,че са от едно моделно семейство).
Всеки шут в задника - крачка напред!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 877
Регистриран на: 13.10.2005

ре:

Мнение от Angel_Georgiev » 16 Фев 2007, 2:29

Яро написа:Ваноса мисля си работи постоянно, нали тва му е работата - според оборотите да променя газоразпределението.Датчика според мен е за инфо към кумпютура ама нека се произнесат спецовете ;)

lowdriver написа:ВАНОС-а се включва в момента , в който двигателят "излезе" от режим на празен ход.Действието му се състои в промяна на положението на всмукателният разпределителен вал, като му се дава "аванс" от 12 градуса (както е написал turbo-то). Диапазона на действие му е от излизане от режим на празен ход до около 4.5к - 5к об/мин.
(където всмукателния вал се премества на "нормално" положение). Ефекта е, както някой спомена по-горе, по-голям въртящ момент при ниски и средни честоти на въртене (и натоварване). Самата промяна на положението на разпределителният вал става посредством предавателен и хидравличен механизъм и соленоиден клапан, чрез който се подава маслото (момента на подаване и стойността на налягането се управлява от ЕКУ-то). Разбира се, има и корекции в момента и продължителността на подаване на гориво и в ъгъла на изпреварване на запалването.Иначе от конструктивна гледна точка М50 и М50TU/52 имат доста разлики (нищо,че са от едно моделно семейство).



Абсолютно вярно ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 19.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 335i Turbo
Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.

Мнение от VENBO » 16 Фев 2007, 19:03

Добре де, ясно ама ей тва дето съм го оградил на снимката, какво е и за какво служи? Промених заглавието на темата, за което се извинявам...

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Мнение от Andronoff » 16 Фев 2007, 19:26

И аз бях задал същия въпрос, ама така и никой не ми отговори..
Може пък точно тия дето са знаели, да не са ми забелязали темата тогава :mhihi:
Все пак.. ако някой знае, да каже, интересуваме се доста хора щото :mhihi:

П.С.: Не го знам какво е, ама кабела му беше откачен по едно време и аз го закачих пак. Не го знам кво е, но явно и без него може :mhihi:
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 16.02.2006
Местоположение: Бургас
Кара: Старо BMW
Детайли за колата: E36 320i

Мнение от gani76 » 16 Фев 2007, 20:27

Това на снимка е"Camshaft position actuator(CMP).Казано на кратко чрез него ЕУБ регулира центровка на всукателния разпределен вал.Вътре представлява един обикновен магнитен клапан.Дано да съм помогнал.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 17 Фев 2007, 12:19

Това е соленоид (електромагнитен клапан) и до него стига масло с налягане еди колко си атмосфери и компютъра като му е кеф :mhihi: шибва на жицата едни 12 волта, клапана се отваря и маслото блъска всмукателния вал и т'ва е. Ванос, братче, к'во го праиш. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 19.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 335i Turbo
Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.

Мнение от VENBO » 17 Фев 2007, 13:51

Благодаря ви :D Долу-горе взе да ми се поизяснява схемата.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook