Съществени разлики по окачване и ходова част бензин - дизел?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Съществени разлики по окачване и ходова част бензин - дизел?

Мнение от Haddess » 02 Дек 2016, 9:53

Здравейте! Ровя в realoem но не намирам много съществени разлики в окачването и ходова част между бензиново и дизелово е36 презимно 6 цилиндровите (325TDS->320,325,328, като изкключваме М3.Става въпрос само за моделите с ръчна скоростна кутия.
При дизела диференциала е само за него м51 води се тип 188 предавателни числа 2.56. Това малко или голямо прасе е?
Водния радиатор е различен.
Скоростите също - от четеното дотук са ZF сходни с тези на 328 :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Съществени разлики по окачване и ходова част бензин - ди

Мнение от TheDriver » 02 Дек 2016, 10:44

Haddess написа:Здравейте! Ровя в realoem но не намирам много съществени разлики в окачването и ходова част между бензиново и дизелово е36 презимно 6 цилиндровите (325TDS->320,325,328, като изкключваме М3.Става въпрос само за моделите с ръчна скоростна кутия.
При дизела диференциала е само за него м51 води се тип 188 предавателни числа 2.56. Това малко или голямо прасе е?
Водния радиатор е различен.
Скоростите също - от четеното дотук са ZF сходни с тези на 328 :mhihi:


Скоростите със сигурност са различни като предавателни числа и съм на 99% сигурен че са с различен корпус - ТДС-а стои прав, бензиновите двигатели са наклонени.

Пружините и амортисьорите със сигурност са различни отпред, а ако следваме и логиката от Е30 бомбетата са различни и кастър ъгъла е различен.


Някакъв swap от дизелов донор ли планираш?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Съществени разлики по окачване и ходова част бензин - ди

Мнение от bum_bum » 02 Дек 2016, 10:49

Haddess написа:Това малко или голямо прасе е?


Реално погледнато е средно. Иначе много хора му казват голямо.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Съществени разлики по окачване и ходова част бензин - ди

Мнение от Haddess » 02 Дек 2016, 10:53

TheDriver написа:
Haddess написа:Здравейте! Ровя в realoem но не намирам много съществени разлики в окачването и ходова част между бензиново и дизелово е36 презимно 6 цилиндровите (325TDS->320,325,328, като изкключваме М3.Става въпрос само за моделите с ръчна скоростна кутия.
При дизела диференциала е само за него м51 води се тип 188 предавателни числа 2.56. Това малко или голямо прасе е?
Водния радиатор е различен.
Скоростите също - от четеното дотук са ZF сходни с тези на 328 :mhihi:


Скоростите със сигурност са различни като предавателни числа и съм на 99% сигурен че са с различен корпус - ТДС-а стои прав, бензиновите двигатели са наклонени.

Пружините и амортисьорите със сигурност са различни отпред, а ако следваме и логиката от Е30 бомбетата са различни и кастър ъгъла е различен.


Някакъв swap от дизелов донор ли планираш?


Не не, просто никога не съм пипал TDS. А ми предлагат 1, тъй като вече от няколко месеца съм johnny walker :mhihi: .
Имам разглобени 2-3 бенцинови е36 разпръснати из София. 316-320 :mhihi:
Мгого ниски цени държи този мотор и при е39/е34 :dunno:.

bum_bum написа:
Haddess написа:Това малко или голямо прасе е?


Реално погледнато е средно. Иначе много хора му казват голямо.


Дефакто е с дебели полуоски като 2.5/2.8? :dunno:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 29.08.2007

Re: Съществени разлики по окачване и ходова част бензин - ди

Мнение от RageBg » 02 Дек 2016, 13:15

За скоростните кутии ей тука http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm има информация.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Съществени разлики по окачване и ходова част бензин - ди

Мнение от bum_bum » 02 Дек 2016, 13:26

Haddess написа:
Дефакто е с дебели полуоски като 2.5/2.8? :dunno:


Да
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Съществени разлики по окачване и ходова част бензин - ди

Мнение от v_p_m » 02 Дек 2016, 13:33

Haddess написа:Здравейте! Ровя в realoem но не намирам много съществени разлики в окачването и ходова част между бензиново и дизелово е36 презимно 6 цилиндровите (325TDS->320,325,328, като изкключваме М3.Става въпрос само за моделите с ръчна скоростна кутия.
При дизела диференциала е само за него м51 води се тип 188 предавателни числа 2.56. Това малко или голямо прасе е?
Водния радиатор е различен.
Скоростите също - от четеното дотук са ZF сходни с тези на 328 :mhihi:

Наскоро раглобих и разпродадох един ТДС та ето малко инфо:
Дифовете са 2.56 и 2.65 и са си големи прасета (в момента карам с 2.56 на M52b25 :mhihi: ).
Водния радиатор е с различни габарити и отделно казанче .
Скоростите са ЗФ една идея "по-бавни"(по-дълги) но пасват перф. на 6- бензинов.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Съществени разлики по окачване и ходова част бензин - ди

Мнение от TheDriver » 02 Дек 2016, 14:03

v_p_m написа:
Haddess написа:Здравейте! Ровя в realoem но не намирам много съществени разлики в окачването и ходова част между бензиново и дизелово е36 презимно 6 цилиндровите (325TDS->320,325,328, като изкключваме М3.Става въпрос само за моделите с ръчна скоростна кутия.
При дизела диференциала е само за него м51 води се тип 188 предавателни числа 2.56. Това малко или голямо прасе е?
Водния радиатор е различен.
Скоростите също - от четеното дотук са ZF сходни с тези на 328 :mhihi:

Наскоро раглобих и разпродадох един ТДС та ето малко инфо:
Дифовете са 2.56 и 2.65 и са си големи прасета (в момента карам с 2.56 на M52b25 :mhihi: ).
Водния радиатор е с различни габарити и отделно казанче .
Скоростите са ЗФ една идея "по-бавни"(по-дълги) но пасват перф. на 6- бензинов.


Не съм сигурен че болднатото е вярно. Бензиновите мотори стоят под по-голям ъгъл, дизелът е почти изправен.
Моят опит е, че корпусите на дизеловите и на бензиновите кутии е различен при камбаната и самата кутия е под друг ъгъл спрямо камбаната.Съответно, за да пасне дизелова кутия трябва да е хваната с много малко болтове или да се прави преходник.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Съществени разлики по окачване и ходова част бензин - ди

Мнение от v_p_m » 02 Дек 2016, 15:22

TheDriver написа:
v_p_m написа:
Haddess написа:Здравейте! Ровя в realoem но не намирам много съществени разлики в окачването и ходова част между бензиново и дизелово е36 презимно 6 цилиндровите (325TDS->320,325,328, като изкключваме М3.Става въпрос само за моделите с ръчна скоростна кутия.
При дизела диференциала е само за него м51 води се тип 188 предавателни числа 2.56. Това малко или голямо прасе е?
Водния радиатор е различен.
Скоростите също - от четеното дотук са ZF сходни с тези на 328 :mhihi:

Наскоро раглобих и разпродадох един ТДС та ето малко инфо:
Дифовете са 2.56 и 2.65 и са си големи прасета (в момента карам с 2.56 на M52b25 :mhihi: ).
Водния радиатор е с различни габарити и отделно казанче .
Скоростите са ЗФ една идея "по-бавни"(по-дълги) но пасват перф. на 6- бензинов.


Не съм сигурен че болднатото е вярно. Бензиновите мотори стоят под по-голям ъгъл, дизелът е почти изправен.
Моят опит е, че корпусите на дизеловите и на бензиновите кутии е различен при камбаната и самата кутия е под друг ъгъл спрямо камбаната.Съответно, за да пасне дизелова кутия трябва да е хваната с много малко болтове или да се прави преходник.

Наложихме кутията върху свален бензинов дв. и пасна без проблеми , демек захващането( фланеца)и е еднакво с на бензиновите

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Съществени разлики по окачване и ходова част бензин - ди

Мнение от TheDriver » 02 Дек 2016, 15:32

Тук е тънкият момент.

На свален мотор ще пасне защото наклона няма значение, но в колата, ако кутията не е права няма как да закачиш лостовия механизъм както и гредата на кутията за купето.

Т.е. монтирайки я имаш два избора - монитираш я да пасне точно към мотора и мислиш некви филми с лостовете на скоростите и гредата или я монтираш права, но я хващаш на 2 или 3 болта(по спомен) и имаше игра със стартера.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Съществени разлики по окачване и ходова част бензин - ди

Мнение от host » 02 Дек 2016, 16:09

в доста сервизи ще те отсвирят ако им занесеш TDS кутия да я качат на бенз мотор ... или цената е през кръста ... занимавката е дебела ;) (не искаш да знаеш, защо знам :D :D :D)

a "читав" ЗФ бензинов ... намира се ама ...

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook