След смяна на термостат
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- mementomori
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 23.11.2014
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 316i compact 94'
След смяна на термостат
Здравейте, колеги! Мотора е m43b16. Преди няколко дни качвах колата малко на планина и при слизането се оказа, че не иска да загрее. Като се прибрах и вдигнах капака, проверих маркучите и този към термостата беше лед студен. Прочетох тва онова и реших, че ще сменявам термостата. Вчера направих процедурата - източих антифриза, смених термостата с нов и почнах да пълня антифриз и да обезвъздушавам, като се ръководех от подробното мнение на metod80 по темата. 1. Парното на топло , духа само студено. 2. Малкия кръг пак не иска да отвори , маркуча е студен. 3. Колата не иска да превключи на газ (газов инжекцион е и минава на газ, когато двигателя достигне определена температура). На таблото стрелката за температурата отчита, че двигателя е загрял, стига до средата, няма ядове. А всъщност не е така. Да отбележа , че преди да сменя термостата, колата си минаваше на газ. Та какво съм направил не както трябва?
- aliays
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 1.6i м43б16
Re: След смяна на термостат
Колега, пробвай пак да обезвъздушиш, мисля си че като преседи тази вечер може да се обезвъздуши, пробвай пак стъпка по стъпка... Не виждам от кой град си. Успех...
- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: След смяна на термостат
Имаш въздух, така наречената въздушна възглавница.
Има едни термостати със сечма,и при тях всичко става много по лесно.
Има едни термостати със сечма,и при тях всичко става много по лесно.
- mementomori
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 23.11.2014
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 316i compact 94'
Re: След смяна на термостат
И аз мисля, че има въздух. Ще опитам пак. Иначе подкарах колата и след 100 метра парното дойде и превключи на газ. Но като се прибрах и вдигнах капака маркуча към термостата още беше студен.
- aliays
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 1.6i м43б16
Re: След смяна на термостат
Обезвъздушавай пак. за по добър ефект може да спреш така, че предницата да е на по високо...


- ceco_kd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 383
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: След смяна на термостат
Колега, при тая температура 2-3 градуса и моята преди година не искаше да стопли долния маркуч. Накрая на място я задържах на място на 3000 оборота за около 2 минути може би и отвори и големия кръг термостата и си я обезвъздуших. Иначе за 10 км каране явно от студения насрещен вятър и не може да загрее достатъчно, иначе вътре си е на средата стрелката. Така, че на място на обороти и така.
Със здраве и успех!
Със здраве и успех!
Карам бавно! Стигам Бързо!
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: След смяна на термостат
Отвари малката пробка и капачката на радиатора, и наливай докато не почне да излиза от пробката.
Като протече постискай малко и двата маркуча, докато усетиш, че съ пълни с вода. Затвори капачката и пробката, пусни парното на степен 2 ако си с аналогов, посредата ако си с дигитален с сложи жега на макс.
Запали колата изчакай да загрее до синия сектор, като след това почваш да подаваш газ до към 2-2500 оборота.
Съвсем леко отвори пробката за обезвъздушаване, трябва да почне да пуфти
.
Ако системата е изправна, този метод ще работи 100%!
Като протече постискай малко и двата маркуча, докато усетиш, че съ пълни с вода. Затвори капачката и пробката, пусни парното на степен 2 ако си с аналогов, посредата ако си с дигитален с сложи жега на макс.
Запали колата изчакай да загрее до синия сектор, като след това почваш да подаваш газ до към 2-2500 оборота.
Съвсем леко отвори пробката за обезвъздушаване, трябва да почне да пуфти

Ако системата е изправна, този метод ще работи 100%!

- mementomori
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 23.11.2014
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 316i compact 94'
Re: След смяна на термостат
Оказва се, че не термостата е бил проблемен. Още като го свалих ми се стори, че си е окей, ама викам ше го сменям, така и така съм го взел. Мотора е с виско, не е с електрическа перка. При запалване на двигателя, перката веднага почва да върти и при подаване на повече газ започва да върти по - силно. Реших, че като навънка температурите са около нулата и перката постоянно духа, няма шанс да отвори другия кръг. Откачих перката, запалих колата и след малко кръга отвори, но се притесних да не прегрее и изключих , че почна да излиза пара от пробката яко. Та какво да я правя тая перка сега? Миналата зима да уточня не съм имал такива проблеми, но лятото като покарах колата 2-3 пъти на полигона малко по - душмански ми изхвърли водата и после правих тест на перката с вестник - оказа се, че виското не работи. Тоест миналата зима съм си карал с неработещо виско. Тогава ходих и го смених с втора употреба виско и не съм имал проблем с прегряване. Но ето, че ми докара други проблеми.
- aliays
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 1.6i м43б16
Re: След смяна на термостат
Сменяш виското пак. Варианти- ново скъпо, ново ефтино, и втора употреба, не знам как седи въпроса със смяната на виско с ел перка, има теми във форума разтърси се....
Успех...
Успех...
- mementomori
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 23.11.2014
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 316i compact 94'
Re: След смяна на термостат
За момента ще се въздържа от смяна на виското, че бюджета не позволява. Вчера обезвъздуших и покарах, няма ядове. Парното си дойде, но сега изскочи друг проблем. Колата е с газ. инжекцион, който превключва на газ, когато мотора достигне определена температура, което преди съответстваше на достигане на стрелката края на синия сектор. Сега сменява едно деление по - късно. Което ме вкарва в голяма беля с бензина точно зимата.. Не мога да разбера какво съм променил, че да сменява толкова късно сега. Погледнах и стария термостат - и той, като новия, отваря на 95 градуса.
- mementomori
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 23.11.2014
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 316i compact 94'
Re: След смяна на термостат
Днес я раздвижих малко и си превключи на газ веднага след синия сектор, както преди. Големия кръг също отвори, бегачка е. Мерси на всички за помощта 

11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани