Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- petrashkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 8.09.2008
- Кара: BMW E36 318I
- Мечтае да кара: БТР
Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43
Колеги имам следната идея. Понеже ще сменям за втори път ДИСА и се е видяло, че няма да дам 350лв за нова.... мога ли да намеря трайно решение?
Казаха ми, че на Е36-ците с М43 преди 95-та година колектора е друг. Той с метална клапа ли е и мога ли да монтирам такъв?
Другото, което ми се върти в главата е да монтирам колектор от М42
И дали при въпросната смяна ще пострада динамиката?
Дайте и вие някоя идея, защото да карам без ДИСА не ми харесва....
Казаха ми, че на Е36-ците с М43 преди 95-та година колектора е друг. Той с метална клапа ли е и мога ли да монтирам такъв?
Другото, което ми се върти в главата е да монтирам колектор от М42

Дайте и вие някоя идея, защото да карам без ДИСА не ми харесва....
Критика се приема
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43
Аз трайното решение съм го давал много пъти, ама айде...
Да, колектора е друг, и е с метална клапа. Само ДИСАта да вземеш няма как. Освен колектора са други и рейката с дюзите. Сега не се сещам твоите дюзи дали не бяха по-широки отпред, да сложиш тях че са по-добри, иначе и захранването на рейката е различно...
Металната ДИСА също може да направи проблем, имаше тема преди време "Болтче в едикойси цилиндър", потърси я.

Да, колектора е друг, и е с метална клапа. Само ДИСАта да вземеш няма как. Освен колектора са други и рейката с дюзите. Сега не се сещам твоите дюзи дали не бяха по-широки отпред, да сложиш тях че са по-добри, иначе и захранването на рейката е различно...
Металната ДИСА също може да направи проблем, имаше тема преди време "Болтче в едикойси цилиндър", потърси я.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- vanko 318i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 448
- Регистриран на: 28.06.2009
- Местоположение: високо в планината
- Пол: Мъж
- Кара: млади майки да полудяват ...
- Мечтае да кара: всичко,без пари да давам
Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43
и аз съм със М43 и преди две години премахнах тая клапа и си ми е добре азлика ненамирам във вървенето на колата 

- petrashkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 8.09.2008
- Кара: BMW E36 318I
- Мечтае да кара: БТР
Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43
vanko 318i написа:и аз съм със М43 и преди две години премахнах тая клапа и си ми е добре азлика ненамирам във вървенето на колата
Не знам на газ или на бензин караш. Но аз си усещам доста сериозна разлика като я няма. Вие като я махате откачате ли кабела?
Защото аз съм изкорубил самата клапа и буксата си седи закачена.
Критика се приема
- vanko 318i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 448
- Регистриран на: 28.06.2009
- Местоположение: високо в планината
- Пол: Мъж
- Кара: млади майки да полудяват ...
- Мечтае да кара: всичко,без пари да давам
Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43
и аз съм изкорубил клапата,буксата си е закачена и карам само на бензин
- BlacK-EviL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.06.2007
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: бавно 32?и цупе
- Мечтае да кара: е92 м3 цупе
Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43
искурубена клапа буксата закачена гас/бензин няма грижи
- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43
Разликата с и без клапа е меко казано брутална,поне при м42
Къде е проблема на клапата при м43?

BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- petrashkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 8.09.2008
- Кара: BMW E36 318I
- Мечтае да кара: БТР
Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43
Jang1r написа:Разликата с и без клапа е меко казано брутална,поне при м42Къде е проблема на клапата при м43?
Клапата е пластмасова и поне при мен започна да трака. А ако я оставиш да трака дълго време има шанс да се разпадне в колектора.
Иначе и аз усещам доста сериозна разлика при шофиране без нея. Силата в ниските я нама.
Критика се приема
- BMW 645ci
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 13.07.2010
- Местоположение: Гр. Свищов/В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M Power
Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43
Колеги, здравейте! Бих искал да попитам - как мога да установя дали DISA-та ми работи правилно?
Двигателя е м43б16 - с пластмасовата DISA, като тази:

Споменава се за напипване на някакво лостче, при достигане на около 4750 оборота, но това май е при металната клапа? На тази, поне външно, не виждам по какъв начин мога да разбера дали отваря и затваря. Преди време си бях разглабял DISA-та и видях, че и при мен беше скъсана оранжевата мембранка. Тогава ѝ направих малко мунинг и всичко изглеждаше, че работи нормално. Монтирах я на колата, но и до ден днешен не знам какво се случва вътре
, та като видях темата и се сетих. Другото нещо, което не проумявам, е как за бога тази клапа се троши и влиза в цилиндрите. Когато я разглабях видях, че тракането се дължи на луфт между оста и едни метални втулчици, в които влиза. Но дори и с луфт - не ми изглежда, че може нещо да се извади или строши. Извинявам се на автора, че нахлувам така в темата!
Двигателя е м43б16 - с пластмасовата DISA, като тази:

Споменава се за напипване на някакво лостче, при достигане на около 4750 оборота, но това май е при металната клапа? На тази, поне външно, не виждам по какъв начин мога да разбера дали отваря и затваря. Преди време си бях разглабял DISA-та и видях, че и при мен беше скъсана оранжевата мембранка. Тогава ѝ направих малко мунинг и всичко изглеждаше, че работи нормално. Монтирах я на колата, но и до ден днешен не знам какво се случва вътре



- petrashkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 8.09.2008
- Кара: BMW E36 318I
- Мечтае да кара: БТР
Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43
Няма проблем. Чисто теоритично при подаване на напрежение би трябвало да се затвори. Тя стой затворена при ниски обороти и се отваря при високи.
Колкото до разглобяването.... до колкото знам проблема е във втулките. Падат и двигателя ги гълта. Да пази господ.
При мен последната изкара 1 година преди да се разтропа. Аз ги махам след като станат шумни. Шубе ме е да не стане беля.
Честно казано случаите на счупена клапа с последствия не са толкова много. Но стане ли белята....
Колкото до разглобяването.... до колкото знам проблема е във втулките. Падат и двигателя ги гълта. Да пази господ.
При мен последната изкара 1 година преди да се разтропа. Аз ги махам след като станат шумни. Шубе ме е да не стане беля.
Честно казано случаите на счупена клапа с последствия не са толкова много. Но стане ли белята....
Критика се приема
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43
А колектор от м40 без клапи не може ли да се монтира
Разликата от 7нм на 300 оборота по-малко между м40 и 43 не е толкова фрапантна и със сигурност ще е по-добре от изкъртена диса (като знам колко куц е в ниските м42 с неработеща клапа).

11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани