Въпрос за виско перка m41d17

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 25.11.2013
Пол: Мъж
Кара: 328ci
Мечтае да кара: E46 ///M3 CSL
Детайли за колата: m52tu

Въпрос за виско перка m41d17

Мнение от rezo_vip » 11 Мар 2015, 11:08

Здравейте!
Търсих някой с подобен проблем , но не открих нищо.
Става на въпрос за малкият ТДС.
Проблемът възникна преди около седмица където при продължително изкачване на прохода "Шипка" перката ми се включи като стрелката на температурата не е помръдвала от 12 часа , след като минах изкачването и започнах да спускам температурата на антифриза падна почти до 10:30-11 часа , но перката така и не изключи , след като свърших спускането и слязох на равното колата отново влезе в работна температура , но т.н.р виско перка вече повече от седмица върти нон-стоп с запалването на колата вече е зацепена дори и при студен мотор.Включвала ми се е доста пъти и то предимно лятото , но в рамките на минута-2-3-5 и спира. Та въпросът ми е на какво може да се дължи това и на какъв принцип зацепва виско съединителят и също така опасно ли е това за колата. Благодаря
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: Въпрос за виско перка m41d17

Мнение от mihal » 11 Мар 2015, 12:34

Сигурно е задрало виското , раздвижи го на ръка и вероятно ще се върти неравномерно и ще затяга.... Решението на проблема предполагам се сещаш :lol:
....Вероятно и термостата ти е за смяна.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 25.11.2013
Пол: Мъж
Кара: 328ci
Мечтае да кара: E46 ///M3 CSL
Детайли за колата: m52tu

Re: Въпрос за виско перка m41d17

Мнение от rezo_vip » 18 Мар 2015, 11:26

Виското определено е затегнало върти се трудно с ръка , но не и неравномерно , смисъл че няма на някои места да се върти по-трудно а на други по-лесно.А иначе колата си загрява нормално и термостата си отваря , държи си работна температура.
Евентуално проблем ли ще е да се покара така известно време. Притеснително ли е освен това , че като минавам по улиците звука от перката привлича всичките погледи към мен :mhihi: :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: Въпрос за виско перка m41d17

Мнение от mihal » 19 Мар 2015, 10:27

Ако е много натегнато има опасност да се развие при гасене на двигателя, последствията са ясни, но това е вкраен случай ;) А за термостата нека някой с TDS да сподели дали е нормално да пада температурата при спускане, аз бих го сменил ;) при мен веднъж загрее ли няма падане а съм с газова уретба освен това :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос за виско перка m41d17

Мнение от vladobate » 20 Мар 2015, 20:03

rezo_vip написа:Здравейте!
Търсих някой с подобен проблем , но не открих нищо.
Става на въпрос за малкият ТДС.
Проблемът възникна преди около седмица където при продължително изкачване на прохода "Шипка" перката ми се включи като стрелката на температурата не е помръдвала от 12 часа , след като минах изкачването и започнах да спускам температурата на антифриза падна почти до 10:30-11 часа , но перката така и не изключи , след като свърших спускането и слязох на равното колата отново влезе в работна температура , но т.н.р виско перка вече повече от седмица върти нон-стоп с запалването на колата вече е зацепена дори и при студен мотор.Включвала ми се е доста пъти и то предимно лятото , но в рамките на минута-2-3-5 и спира. Та въпросът ми е на какво може да се дължи това и на какъв принцип зацепва виско съединителят и също така опасно ли е това за колата. Благодаря

Как 10.30 колега , ти да нямаш две стрелки :mhihi: . Първо не е нормално да ти пада температурата при спускане и най-вероятно термостата може би не е съвсем в час. А как реши че поддържа работна температура не пишеш , откъде знаеш колко е температурата на двг ( стрелка ако гледаш не е никаква информация ) . Второ , пишеш че се е включила перката ( ама коя , включва ел. перката или така наречената климатична , виско перката е винаги включена и се върти , с каква скорост е друг въпрос ) . Ако е ел. перката то тя се вклщчва при 101гр. на охл. течност и на стрелката не го показва . Виското е нормално да завърти дори и в студеното , но след това отхлабва и не се чува , освен ако нямаш проблем с него или някъде по охладителната система и да си караш с повишена температура незнаейки понеже стрелката седи закотвена в средно успокоително положение до почти 105гр. На място работейки тоз мотор при температури близки около 0-5 гр. термостата не отваря може и 15-20 минути да изкара че и повече. Виското зацепва ако е топъл целия радиатор даже пари на пипане , ако не е отворил все още термостата и не е затоплен достатъчно радиатора , а виското го чуваш ( по-точно перката ) как фучи значи не е наред най-вероятно , като идея за проверка кое какво ти го пиша . Лятото включи ли виското 2-3 минути ще да са малко , фучи си почти постоянно заради жегата и недоброто охлаждане особено градско , та кое по-точно се включва пак да уточниш , ел . перката да , тя работи някоя минута и спира и после пак евентуално .

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 25.11.2013
Пол: Мъж
Кара: 328ci
Мечтае да кара: E46 ///M3 CSL
Детайли за колата: m52tu

Re: Въпрос за виско перка m41d17

Мнение от rezo_vip » 21 Мар 2015, 0:26

Колега в името на темата пише за коя перка става въпрос , ел. Перката на климатика още не съм виждал да се включва. Относно падането на температурата ясно е, че не е нормално иначе изобщо нямаше да го спомена .... А реших ,че поддържа работна температура тъй като колата си загрява супер бързо ( 7 минути след като съм тръгнал от вкъщи , парното вече духа топло а след 13-15 мин. температурата заковава на 12 без 10 и не мърда.
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook