Постоянно светещи стопове
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
Постоянно светещи стопове
Здравейте колеги имам следния проблем постоянно ми светят стоповете дори когато извадя буксата от стоп машинката стоповете от зад си светят като натискам педала на спирачката също някой имали представа от какво може да е така колата ми е Е36 1.6
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Постоянно светещи стопове
Казваш , че светят постоянно , пък като натискаш педала на спирачката пак светят ..... как става това ?!
Обясни ако е възможно по разбираемо, колега ....
По принцип няма логика да ти светят стоповете като си извадил буксата на машинката , понеже от там пристига захранването , но щом казваш , че светят , това означава , че по някакъв начин на стоповете се подава захранване по тази верига и по точно на синьо/червен кабел ..... Провери като си изкарал буксата на машинката дали на синьо /червения кабел, който излиза от машинката, имаш напрежение , ако има , значи някъде окъсява .... В общи линии тази работа е за електричар .... Другото , което ми идва на ум , е че можеби казваш стпове на габаритите ?
Обясни ако е възможно по разбираемо, колега ....
По принцип няма логика да ти светят стоповете като си извадил буксата на машинката , понеже от там пристига захранването , но щом казваш , че светят , това означава , че по някакъв начин на стоповете се подава захранване по тази верига и по точно на синьо/червен кабел ..... Провери като си изкарал буксата на машинката дали на синьо /червения кабел, който излиза от машинката, имаш напрежение , ако има , значи някъде окъсява .... В общи линии тази работа е за електричар .... Другото , което ми идва на ум , е че можеби казваш стпове на габаритите ?
Re: Постоянно светещи стопове
metodi80 написа:Другото , което ми идва на ум , е че можеби казваш стпове на габаритите ?
Или светлините за мъгла. Колегата да обясни какво иска да каже, иначе трябва да взимаме кълбото и боба.
- dj_allien
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 22.08.2009
- Местоположение: Русе, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 523i Saloon
- Мечтае да кара: само по немски аутобани
- Детайли за колата: M52B25 '98
Re: Постоянно светещи стопове
Колега,
Проблемът ти се нарича СТОП МАШИНКA, разрешава се във всеки магазин за авточасти - 10лв за нова машинка (ако е оригинална от ДАРУ или друг OEM дистрибутор е около 40лв).
Машинката работи обратно на конвенционалните ключета, т.е когато е натиснат педала, нейното бутало е освободено и захранване към стоповете има.
Когато пуснеш педала, той натиска буталото на машинката и с това прекъсва захранването към стоповете.
При извадена букса е нормално да не светят принципно, но знам ли, не съм пробвал.
Провери релето на стоповете, да не се е запекло в затворено полежение, тъй като машинката комутира стоповете през реле.
Също имай в предвид, че сигнала от стоп машинката се чете и от ABS модула и е много възможно да ти вади грешка и той. А не дай си боже ако имаш и ASC - съвсем светва таблото като коледна елха.
Съветът ми е да си направиш една хубава диагностика с ADS или EsiTronic (на BOSCH). Ще си покаже къде е проблема.
П.С. Не пречи като и извадиш буксата да закачиш един мултицет отзад и да натиснеш 2-3 пъти педала, за да провериш работата на машинката.
Дано съм бил полезен,
Поздрави!
Проблемът ти се нарича СТОП МАШИНКA, разрешава се във всеки магазин за авточасти - 10лв за нова машинка (ако е оригинална от ДАРУ или друг OEM дистрибутор е около 40лв).
Машинката работи обратно на конвенционалните ключета, т.е когато е натиснат педала, нейното бутало е освободено и захранване към стоповете има.
Когато пуснеш педала, той натиска буталото на машинката и с това прекъсва захранването към стоповете.
При извадена букса е нормално да не светят принципно, но знам ли, не съм пробвал.
Провери релето на стоповете, да не се е запекло в затворено полежение, тъй като машинката комутира стоповете през реле.
Също имай в предвид, че сигнала от стоп машинката се чете и от ABS модула и е много възможно да ти вади грешка и той. А не дай си боже ако имаш и ASC - съвсем светва таблото като коледна елха.
Съветът ми е да си направиш една хубава диагностика с ADS или EsiTronic (на BOSCH). Ще си покаже къде е проблема.
П.С. Не пречи като и извадиш буксата да закачиш един мултицет отзад и да натиснеш 2-3 пъти педала, за да провериш работата на машинката.
Дано съм бил полезен,
Поздрави!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Постоянно светещи стопове
Стоповете не се комутират през реле , веригата започва от плюс след контакт , минава през предпазител 46, от там през машинката и отива директно към стопа . Комутиращия елемент е само машинката , именно за това с времето контактите нагарят от искренето и стоповете започват да правят проблеми .....dj_allien написа:Провери релето на стоповете, да не се е запекло в затворено полежение, тъй като машинката комутира стоповете през реле.
Сигнала от стоп машинката, по смисъла на електронен компонент, не се чете от нищо ! През нея минава захранването за стопа и просто се комутира , АБС-а регистрира наличието на напрежение на стоповете и косвено се съди за това дали машинката е функционална !dj_allien написа:Също имай в предвид, че сигнала от стоп машинката се чете и от ABS модула и е много възможно да ти вади грешка и той. А не дай си боже ако имаш и ASC - съвсем светва таблото като коледна елха.
Ето тема в която съм показал какво може да се направи със стоп машинката , за да се възстанови : viewtopic.php?t=158281
Последна промяна metodi80 на 11 Юни 2014, 13:47, променена общо 1 път
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Постоянно светещи стопове
Ако можеше на такива като колегата админите да лепват по един стикер да се знае че пишат неща в които не са сигурни, че мене много ме разстроиха когато си правих гарнитурата а форумните гурута ме убеждаваха че нищо и няма и че бензиновите ми дюзи били за чистене... Да ама взе че се оправи с нова гарнитура и шлайф 


- dj_allien
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 22.08.2009
- Местоположение: Русе, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 523i Saloon
- Мечтае да кара: само по немски аутобани
- Детайли за колата: M52B25 '98
Re: Постоянно светещи стопове
Благодаря за критиката, Методи, не се обиждам, защото за едно нещо си прав, проверих - наистина комутацията не е през реле, а само чрез машинката.
Колкото до останалото... Не съм съгласен.
Буталото на машинката стои постоянно натиснато при ненатиснат педал, тъй като машинката е локализирана пред рамото на педала.
Когато той е натиснат, буталото на машинката се освобождава. Провери сам.
За диагностиката... INPA чете машинката и когато засече спиране на автомобила, но не и комутация на стоповете или постоянно светнати стопове дори при движение на автомобила, регистрира се грешка - Brake Light Switch Error, наскоро имах подобен проблем и смених машинката. И ABS на таблото светва в такъв случай - ГОВОРЯ ОТ ЛИЧЕН ОПИТ, не на изуст.
Освен това има 2 типа машинки, такива с 2 и такива с 4 пина, като 4-пиновата има дори чек контрол (ако колата е с големия борд, та да показва евентуални грешки и там).
Извинявам се на колега та за offtopic-а и за това, че съм го подвел за комутацията през реле. За останалото, поне доколкото проблемът му е сходим с моя скорошен, смятам, че съм прав.
Колкото до останалото... Не съм съгласен.
Буталото на машинката стои постоянно натиснато при ненатиснат педал, тъй като машинката е локализирана пред рамото на педала.
Когато той е натиснат, буталото на машинката се освобождава. Провери сам.
За диагностиката... INPA чете машинката и когато засече спиране на автомобила, но не и комутация на стоповете или постоянно светнати стопове дори при движение на автомобила, регистрира се грешка - Brake Light Switch Error, наскоро имах подобен проблем и смених машинката. И ABS на таблото светва в такъв случай - ГОВОРЯ ОТ ЛИЧЕН ОПИТ, не на изуст.
Освен това има 2 типа машинки, такива с 2 и такива с 4 пина, като 4-пиновата има дори чек контрол (ако колата е с големия борд, та да показва евентуални грешки и там).
Извинявам се на колега та за offtopic-а и за това, че съм го подвел за комутацията през реле. За останалото, поне доколкото проблемът му е сходим с моя скорошен, смятам, че съм прав.
- dj_allien
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 22.08.2009
- Местоположение: Русе, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 523i Saloon
- Мечтае да кара: само по немски аутобани
- Детайли за колата: M52B25 '98
Re: Постоянно светещи стопове
И още нещо да добавя - Методи, когато имах сходен проблем, четох темата ти, наистина ми беше много полезна.
Оправи се за известно време, но нагорелите пъпчици си бяха заминали и в крайна сметка я смених с нова.
Оправи се за известно време, но нагорелите пъпчици си бяха заминали и в крайна сметка я смених с нова.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Постоянно светещи стопове
Действително машинката е пред педала (не е нужно да проверявам , спомних си го ...), в този ред на мисли си прав за положението натиснато/ненатиснато ! Извинявам се за неправилно внесената корекция по този въпрос и що се отнася до това съм коригирал предния си пост !
За останалото .... Имах предвид , че машинката не е електронен компонент и съм наясно , че има два модела машинки ..... Моделите с АБС/АСЦ следят за напрежението на стоповете - тоест , когато стопа свети на пин номер 17 на букса х1170 на АБС-а , постъпва напрежение и това е сигнал за модула , че стоповете светят (реално са в обща точка) , всъщност това се следи от модула , един вид показва дали до стоповете е стигнало напрежение. Когато в Инпа или друга диагностична програма изписва brake light shitch error , реално модула не е регистрирал напрежение на стопа .... а от там косвено дали машинката е функционална , същата грешка би се изписала , ако синьо /червения кабел излизащ от машинката е прекъснат има окис по буксите или някаква друга причина нарушаваща целостта на тази верига ...... Що се отнася до диагностичния софтуер и какви грешки би могло да се изписват съм добре запознат мисля ....
( въртяха се тука някакви диагностични кабели , програми )
За останалото .... Имах предвид , че машинката не е електронен компонент и съм наясно , че има два модела машинки ..... Моделите с АБС/АСЦ следят за напрежението на стоповете - тоест , когато стопа свети на пин номер 17 на букса х1170 на АБС-а , постъпва напрежение и това е сигнал за модула , че стоповете светят (реално са в обща точка) , всъщност това се следи от модула , един вид показва дали до стоповете е стигнало напрежение. Когато в Инпа или друга диагностична програма изписва brake light shitch error , реално модула не е регистрирал напрежение на стопа .... а от там косвено дали машинката е функционална , същата грешка би се изписала , ако синьо /червения кабел излизащ от машинката е прекъснат има окис по буксите или някаква друга причина нарушаваща целостта на тази верига ...... Що се отнася до диагностичния софтуер и какви грешки би могло да се изписват съм добре запознат мисля ....

- dj_allien
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 22.08.2009
- Местоположение: Русе, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 523i Saloon
- Мечтае да кара: само по немски аутобани
- Детайли за колата: M52B25 '98
Re: Постоянно светещи стопове
Прав си, както и аз. Обяснил си това което се опитах да обясня и аз, но си го направил на много по-високо ниво, личи си, че си силно вътре в нещата. Аз съм все още в начален период конкретно в авто-мото техниката.
За диагностиката и типологията на грешките вероятно също си прав. Моите познания се ограничават до INPA и EsiTronic - на любителско ниво.
Благодаря за корекциите, аз научих нещо ново. Дано в крайна сметка сме били полезни и на колегата, че да си реши проблема. Подобни проблеми със светлините са не само дразнещи, но и силно опасни.
За диагностиката и типологията на грешките вероятно също си прав. Моите познания се ограничават до INPA и EsiTronic - на любителско ниво.
Благодаря за корекциите, аз научих нещо ново. Дано в крайна сметка сме били полезни и на колегата, че да си реши проблема. Подобни проблеми със светлините са не само дразнещи, но и силно опасни.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани