Машинка за стопове - ремонт (снимки)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Машинка за стопове - ремонт (снимки)
Колеги , днес спирам на един светофар и колата зад мен аха ,аха и да ме удари (спря със леко пресвирване на гуми )... Това ме накара да се замисля , че можеби не ми светят стоповете ... Прибрах се и що да видя - изненадаааааа
, стоповете не светят .... Разхвърлих на бързо бушоните - здрави , прегледах крушките - здрави. Та извода беше само един или е стоп машинката или инсталацията прави магарии . Свалих кората над педалите и мернах машинката с мултицета дали прави верига и както предполагах - машинката сдала багажа. За да установите дали машинката е изправна се маха буксата , която е включена към нея и на пинчетата се поставят пипалата на мултицет. Мултицета се пуска на съпротивление или ако има зумер на зумер и ако мултицета покаже верига , когато натискате педала на спирачката , то машинката е здрава , ако не показва верига то машинката е заминала.... Вариянта при мен беше или друга машинка втора ръка (понеже в събота няма от къде нова ...) или да опитам да ремонтирам старата. А за информация в Дару нова машинка е 50 лв. Та преди да си купя евентуално нова или вместо да купувам боклуците на някой си , реших да дам шанс на моята си машинка , като опитам да я ремонтирам ....
Машинката се намира точно над спирачката (педала). Захваната е за една метална пластинка. Самата пластинка е хваната към педала на съединителя със един от болтовете , които държат помпата на съединителя( по -горния). Отвивате този болт и металната пластинка , която държи машинката пада цялата заедно със стоп машинката. Ето как излгежда:
А ето и гайката за която се държи пластинката
След като сме свалили пластинката трябва да откачиме от нея машинката
Издърпва се бялото буталце на машинката на горе (изисква известно усиле , не се измъква "мазно", та за това не се притеснявайте да го дръпнете малко по чевръстно , но не и така че да го счупите разбира се .... всичко се прави на усет ...)
след това се дърпа червената тапичка на горе
Избутват се пластмасовите щипчици , така че да се откачи машинката
И машинката излиза
След това с много тънички отверки ( за ползвах часовникарски ) се отваря машинката
отваря се внимателно да не се загубят пружинките и пластинките
Проверява се с мултицет дали пластинките контактуват със пинчетата (дали нитчетата с които са занитени не са се разхлабили и от там да идва проблема)
След това се изкарва горната пластинка (само тя е подвижна) и се отстранява
Почиства се нагара в/у контактите на другата пластинка , която е застопорена във машинката. Именно този нагар е причина да не прави контакт (той се явява като изолатор).
Аз го направих с малка часовникарска отверчица
Принципно не е добре да се надират контактите било то с отверка или ножче или каквото и да било , но щом вече така или иначе има нагар в/у контактите може да сте сигурни , че анти-оксидантното покритие вече е заминало и няма за какво да го пазите .... Другия вариянт е да се пръсне с контактен спрей , но в случая не съм сигурен , че ще е траен ефекта от него , за това аз просто си ги почистих със отверчицата лекичко ....
След това монтирате обратно подвижната пластинка и слагате пружинките в гнездата им
И затваряте машинката ...
След като я затворите я монтирате пак на металната пластинка
Връшате червената тапичка плътно на зад да легне
и избутвате пак бялото бутало на зад да си застане в изходно положение
След това монтирате пластинката с машинката на педала , пак казвам пластинката се държи за по -горния (те са два ) болт на помпата на съединителя .... там е захваната .
П.С. Не можах да го снимам демонтажа и монтажа на пластинката от педала , понеже е тъмно от долу а телефона ми няма светкавица , а пък не ми се занимаваше хем да работя , хем да влача апарат с мене , а с телефона по бързо и удобно , щракам , щракам и готово ... Вярно , че качеството е лошо , но пък се вижда и мисля , че ще е от полза за тези , които решат да го направят ... Като време манипулацията отнема около 20 мин - демонтаж на кора , демонтаж на пластината от педала , почистване на машинката , монтаж на всичко обратно. Засекох го , на мен ми отне толкова 22 мин. ако трябва да съм точен.
Искам да кажа , че има случаи в които проблема не е в нагара на пластинките а в пружинките , които движат буталото и когато проблема е в тях - няма оправия .... Причината е че такива пружинки няма като ремонтен комплект , а и никой няма да се съгласи да разбие втора ръка друга машинка , за да свали само пружинките ... Така че , когато проблема е в пружинките - не подлежи на ремонт. Ако пружинките са скапани буталцето просто не се мести като го натиснете с пръст по това се познава ...стои си в едно положение без да се връща обратно ....
Това е , дано съм бил полезен ....

Машинката се намира точно над спирачката (педала). Захваната е за една метална пластинка. Самата пластинка е хваната към педала на съединителя със един от болтовете , които държат помпата на съединителя( по -горния). Отвивате този болт и металната пластинка , която държи машинката пада цялата заедно със стоп машинката. Ето как излгежда:




А ето и гайката за която се държи пластинката

След като сме свалили пластинката трябва да откачиме от нея машинката

Издърпва се бялото буталце на машинката на горе (изисква известно усиле , не се измъква "мазно", та за това не се притеснявайте да го дръпнете малко по чевръстно , но не и така че да го счупите разбира се .... всичко се прави на усет ...)

след това се дърпа червената тапичка на горе


Избутват се пластмасовите щипчици , така че да се откачи машинката


И машинката излиза



След това с много тънички отверки ( за ползвах часовникарски ) се отваря машинката

отваря се внимателно да не се загубят пружинките и пластинките




Проверява се с мултицет дали пластинките контактуват със пинчетата (дали нитчетата с които са занитени не са се разхлабили и от там да идва проблема)

След това се изкарва горната пластинка (само тя е подвижна) и се отстранява


Почиства се нагара в/у контактите на другата пластинка , която е застопорена във машинката. Именно този нагар е причина да не прави контакт (той се явява като изолатор).
Аз го направих с малка часовникарска отверчица

Принципно не е добре да се надират контактите било то с отверка или ножче или каквото и да било , но щом вече така или иначе има нагар в/у контактите може да сте сигурни , че анти-оксидантното покритие вече е заминало и няма за какво да го пазите .... Другия вариянт е да се пръсне с контактен спрей , но в случая не съм сигурен , че ще е траен ефекта от него , за това аз просто си ги почистих със отверчицата лекичко ....
След това монтирате обратно подвижната пластинка и слагате пружинките в гнездата им


И затваряте машинката ...
След като я затворите я монтирате пак на металната пластинка


Връшате червената тапичка плътно на зад да легне

и избутвате пак бялото бутало на зад да си застане в изходно положение

След това монтирате пластинката с машинката на педала , пак казвам пластинката се държи за по -горния (те са два ) болт на помпата на съединителя .... там е захваната .
П.С. Не можах да го снимам демонтажа и монтажа на пластинката от педала , понеже е тъмно от долу а телефона ми няма светкавица , а пък не ми се занимаваше хем да работя , хем да влача апарат с мене , а с телефона по бързо и удобно , щракам , щракам и готово ... Вярно , че качеството е лошо , но пък се вижда и мисля , че ще е от полза за тези , които решат да го направят ... Като време манипулацията отнема около 20 мин - демонтаж на кора , демонтаж на пластината от педала , почистване на машинката , монтаж на всичко обратно. Засекох го , на мен ми отне толкова 22 мин. ако трябва да съм точен.
Искам да кажа , че има случаи в които проблема не е в нагара на пластинките а в пружинките , които движат буталото и когато проблема е в тях - няма оправия .... Причината е че такива пружинки няма като ремонтен комплект , а и никой няма да се съгласи да разбие втора ръка друга машинка , за да свали само пружинките ... Така че , когато проблема е в пружинките - не подлежи на ремонт. Ако пружинките са скапани буталцето просто не се мести като го натиснете с пръст по това се познава ...стои си в едно положение без да се връща обратно ....
Това е , дано съм бил полезен ....
Последна промяна metodi80 на 18 Юли 2009, 16:30, променена общо 2 пъти
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12841
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d

Без излишен спам ако обичате

Само по темата, ако на някой не му е ясно нещо да попита!
Автора на темата се е постарал достатъчно и знае, че ще е полезно ,не е нужно да има 1000 коментара, че сте му много благодарни


- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Относно контактните пластини-за да не ми се окисляват,след като ги зачистя внимателно,ги намазвам с тънък слой техническа смазка.Същата се продава в магазините за електронни компоненти и се използва за смазване на фини механики ( CD у-ва,видео механики и т.н.)Бяла е на цвят.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
ned_gm28 написа:Относно контактните пластини-за да не ми се окисляват,след като ги зачистя внимателно,ги намазвам с тънък слой техническа смазка.Същата се продава в магазините за електронни компоненти и се използва за смазване на фини механики ( CD у-ва,видео механики и т.н.)Бяла е на цвят.

- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
купи си нова все пак, моята я ремонтирах точно така, ама не изкара и месец, и ги има по магазините за 15-20 лева по памет
only rear wheel drive
- Vozq_bez_pari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 495
- Регистриран на: 23.01.2005
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката
по същия начин се оправят и копчетата за ел джамовете като почнат да праят мизерии - между двете пластинки натрупва нагар
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
michev написа:купи си нова все пак, моята я ремонтирах точно така, ама не изкара и месец, и ги има по магазините за 15-20 лева по памет
Аз нова си купих още вчера ( не знам къде ги има по 15-20 лв , но аз моята я купи от Дарукар - за 46.46 лв.) и ще я сменя ако забележа , че тази прави пак проблеми . Но мисля , че ще държи още дълго - смятам , че качествено се погрижих за това (почистих хубаво пластинките , смазах ги с фин слой смазчица , пък ще видиме ....). Ако скоро направи "магария" ще пиша , за да се знае дали ефетка е траен или не ..... (Въпреки , че съвет за тази "операция " ми даде приятел , който също е отварял неговата машинка преди година по същата причина и от тогава няма проблеми... ).
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани