Машинка за стопове - ремонт (снимки)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Машинка за стопове - ремонт (снимки)

Мнение от metodi80 » 18 Юли 2009, 15:51

Колеги , днес спирам на един светофар и колата зад мен аха ,аха и да ме удари (спря със леко пресвирване на гуми )... Това ме накара да се замисля , че можеби не ми светят стоповете ... Прибрах се и що да видя - изненадаааааа :mhihi: , стоповете не светят .... Разхвърлих на бързо бушоните - здрави , прегледах крушките - здрави. Та извода беше само един или е стоп машинката или инсталацията прави магарии . Свалих кората над педалите и мернах машинката с мултицета дали прави верига и както предполагах - машинката сдала багажа. За да установите дали машинката е изправна се маха буксата , която е включена към нея и на пинчетата се поставят пипалата на мултицет. Мултицета се пуска на съпротивление или ако има зумер на зумер и ако мултицета покаже верига , когато натискате педала на спирачката , то машинката е здрава , ако не показва верига то машинката е заминала.... Вариянта при мен беше или друга машинка втора ръка (понеже в събота няма от къде нова ...) или да опитам да ремонтирам старата. А за информация в Дару нова машинка е 50 лв. Та преди да си купя евентуално нова или вместо да купувам боклуците на някой си , реших да дам шанс на моята си машинка , като опитам да я ремонтирам ....

Машинката се намира точно над спирачката (педала). Захваната е за една метална пластинка. Самата пластинка е хваната към педала на съединителя със един от болтовете , които държат помпата на съединителя( по -горния). Отвивате този болт и металната пластинка , която държи машинката пада цялата заедно със стоп машинката. Ето как излгежда:

Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

А ето и гайката за която се държи пластинката

Изображение

След като сме свалили пластинката трябва да откачиме от нея машинката

Изображение

Издърпва се бялото буталце на машинката на горе (изисква известно усиле , не се измъква "мазно", та за това не се притеснявайте да го дръпнете малко по чевръстно , но не и така че да го счупите разбира се .... всичко се прави на усет ...)

Изображение

след това се дърпа червената тапичка на горе

Изображение

Изображение

Избутват се пластмасовите щипчици , така че да се откачи машинката

Изображение

Изображение

И машинката излиза

Изображение

Изображение

Изображение

След това с много тънички отверки ( за ползвах часовникарски ) се отваря машинката

Изображение

отваря се внимателно да не се загубят пружинките и пластинките

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Проверява се с мултицет дали пластинките контактуват със пинчетата (дали нитчетата с които са занитени не са се разхлабили и от там да идва проблема)

Изображение

След това се изкарва горната пластинка (само тя е подвижна) и се отстранява

Изображение

Изображение

Почиства се нагара в/у контактите на другата пластинка , която е застопорена във машинката. Именно този нагар е причина да не прави контакт (той се явява като изолатор).

Аз го направих с малка часовникарска отверчица

Изображение

Принципно не е добре да се надират контактите било то с отверка или ножче или каквото и да било , но щом вече така или иначе има нагар в/у контактите може да сте сигурни , че анти-оксидантното покритие вече е заминало и няма за какво да го пазите .... Другия вариянт е да се пръсне с контактен спрей , но в случая не съм сигурен , че ще е траен ефекта от него , за това аз просто си ги почистих със отверчицата лекичко ....

След това монтирате обратно подвижната пластинка и слагате пружинките в гнездата им

Изображение

Изображение

И затваряте машинката ...
След като я затворите я монтирате пак на металната пластинка

Изображение

Изображение

Връшате червената тапичка плътно на зад да легне

Изображение

и избутвате пак бялото бутало на зад да си застане в изходно положение

Изображение

След това монтирате пластинката с машинката на педала , пак казвам пластинката се държи за по -горния (те са два ) болт на помпата на съединителя .... там е захваната .

П.С. Не можах да го снимам демонтажа и монтажа на пластинката от педала , понеже е тъмно от долу а телефона ми няма светкавица , а пък не ми се занимаваше хем да работя , хем да влача апарат с мене , а с телефона по бързо и удобно , щракам , щракам и готово ... Вярно , че качеството е лошо , но пък се вижда и мисля , че ще е от полза за тези , които решат да го направят ... Като време манипулацията отнема около 20 мин - демонтаж на кора , демонтаж на пластината от педала , почистване на машинката , монтаж на всичко обратно. Засекох го , на мен ми отне толкова 22 мин. ако трябва да съм точен.

Искам да кажа , че има случаи в които проблема не е в нагара на пластинките а в пружинките , които движат буталото и когато проблема е в тях - няма оправия .... Причината е че такива пружинки няма като ремонтен комплект , а и никой няма да се съгласи да разбие втора ръка друга машинка , за да свали само пружинките ... Така че , когато проблема е в пружинките - не подлежи на ремонт. Ако пружинките са скапани буталцето просто не се мести като го натиснете с пръст по това се познава ...стои си в едно положение без да се връща обратно ....
Това е , дано съм бил полезен ....
Последна промяна metodi80 на 18 Юли 2009, 16:30, променена общо 2 пъти

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 19 Юли 2009, 11:27

:cop:
Без излишен спам ако обичате :!:
Само по темата, ако на някой не му е ясно нещо да попита!
Автора на темата се е постарал достатъчно и знае, че ще е полезно ,не е нужно да има 1000 коментара, че сте му много благодарни ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 19 Юли 2009, 19:39

Относно контактните пластини-за да не ми се окисляват,след като ги зачистя внимателно,ги намазвам с тънък слой техническа смазка.Същата се продава в магазините за електронни компоненти и се използва за смазване на фини механики ( CD у-ва,видео механики и т.н.)Бяла е на цвят.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 19 Юли 2009, 20:45

ned_gm28 написа:Относно контактните пластини-за да не ми се окисляват,след като ги зачистя внимателно,ги намазвам с тънък слой техническа смазка.Същата се продава в магазините за електронни компоненти и се използва за смазване на фини механики ( CD у-ва,видео механики и т.н.)Бяла е на цвят.


:idea: Много добро средство е ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Мнение от michev » 20 Юли 2009, 23:02

купи си нова все пак, моята я ремонтирах точно така, ама не изкара и месец, и ги има по магазините за 15-20 лева по памет
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 495
Регистриран на: 23.01.2005
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката

Мнение от Vozq_bez_pari » 21 Юли 2009, 2:11

по същия начин се оправят и копчетата за ел джамовете като почнат да праят мизерии - между двете пластинки натрупва нагар

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 21 Юли 2009, 13:16

michev написа:купи си нова все пак, моята я ремонтирах точно така, ама не изкара и месец, и ги има по магазините за 15-20 лева по памет


Аз нова си купих още вчера ( не знам къде ги има по 15-20 лв , но аз моята я купи от Дарукар - за 46.46 лв.) и ще я сменя ако забележа , че тази прави пак проблеми . Но мисля , че ще държи още дълго - смятам , че качествено се погрижих за това (почистих хубаво пластинките , смазах ги с фин слой смазчица , пък ще видиме ....). Ако скоро направи "магария" ще пиша , за да се знае дали ефетка е траен или не ..... (Въпреки , че съвет за тази "операция " ми даде приятел , който също е отварял неговата машинка преди година по същата причина и от тогава няма проблеми... ).

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook