Е36 пуши черно... Помощ!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 27.08.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525tds 96' M51

Е36 пуши черно... Помощ!

Мнение от VSDriver » 26 Апр 2014, 23:09

Здравейте, колеги. Карам Е36 318i M40 113hp от 93г. и напоследък имам следния проблем, когато изфорсирам колата до към 4,5 - 5 хиляди оборота пуши черно и на бензин и на газ даже. На празен ход и на ниски обороти, даже до към 4,5К не изкарва никакъв пушек. С газов инжекцион съм, но проблема не е от газовата. Вдигна ми разхода страшно много, свещите са ми чисто нови NGK на 1000 км, а ги прави черни особено ако я карам само на бензин, ако карам на газ са бели на електродите, но долу където започва резбата има натрупана чернилка.. според мен от много неизгоряло гориво ( богата смес ). Правих диагностика и ми излиза грешка 17 - Einspritzsignal ti (TQ) nicht plausibel. Четох из нета, че тази грешка означава некоректен сигнал към дюзите. Помислих, че имам проблем с тях, но след кратък размисъл осъзнах, че ако бяха те виновни нямаше да пуши черно на газ с чисто новите газови дюзи. Порових и видях, че колегите пишат, че май има два виновника за тази грешка - единия е ламбда сондата, другия дебитомера. А да също така може да бъде от датчика за температурата на мотора. Само, че при мен пуши и на студена, и на топла кола. Днес премерих температурния датчик и е в нормите, както го дават в книжката. Също така съм мерил и TPS-a, който отново е в нормите. Преди две седмици смених ламбда содната с Bosch, която е с BMW буксата. Премерих я и изглеждаше, че работи. Старата беше заминала, защото когато подавах газ показваше 0,01V, а доколкото знам трябва да показва стойности близки до 1V ( 0,80 - 0,90V ). Но колата не се оправи. Остана дебитомера ми, които не си сменя стойностите, когато клапата се движи - винаги показва едно и също съпротивление - 11,4 килоома. Четох в книжката, че това съпротивление се мери между пин 1 и 2, във форума пък видях, че го мерят между 2 и 5 пинове, като там също не се променя -стойността му е 10,4 килоома. Мерих го на контакт показва 0,25V между 2ри и 5ти пин, също на контакт имам 5V на 1ви пин, на празен ход 0,8V между 2ри и 5ти пин, а на 3000 оборота 2,4V. Силно се съмнявам в него, но пробвах с други 5 дебитомера, които бяха в същото състояние като моя и колата работеше по същия начин - пушеше черно след 4,5 - 5 хиляди оборота. Четох темите из форума, за стойностите които трябва да има, но вече си мисля, че това със смяната на стойностите на клапата от 8 ома до 2,5 килоома са някакви митове или просто аз съм карък и попадам все на скапани дебитомери. Моля ви помагайте... :(
BMW POWER

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: Е36 пуши черно... Помощ!

Мнение от cmdkick » 27 Апр 2014, 0:15

Компютъра на колата нали е свързан с този на газта, ако дава грешен сигнал на бензин сигурно дава грешен и на газ.
Tires are evil - destroy them all ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Е36 пуши черно... Помощ!

Мнение от steeN » 27 Апр 2014, 11:08

Предполагам си с газов инжекцион, а той нали използва сигнала за бензиновите дюзи...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 27.08.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525tds 96' M51

Re: Е36 пуши черно... Помощ!

Мнение от VSDriver » 27 Апр 2014, 13:04

steeN написа:Предполагам си с газов инжекцион, а той нали използва сигнала за бензиновите дюзи...


Да, точно така. Но този сигнал не се ли формира от ЕКУ-то въз основа на данните от ламбда сонда, дебитомер, температурен датчик.
BMW POWER

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 27.08.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525tds 96' M51

Re: Е36 пуши черно... Помощ!

Мнение от VSDriver » 27 Апр 2014, 22:55

cmdkick написа:Компютъра на колата нали е свързан с този на газта, ако дава грешен сигнал на бензин сигурно дава грешен и на газ.


Въпроса е защо дава грешен сигнал? Как мога да го оправя това... :(
BMW POWER

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: Е36 пуши черно... Помощ!

Мнение от mgate » 28 Апр 2014, 19:04

VSDriver написа:
cmdkick написа:Компютъра на колата нали е свързан с този на газта, ако дава грешен сигнал на бензин сигурно дава грешен и на газ.


Въпроса е защо дава грешен сигнал? Как мога да го оправя това... :(

спри и достъпа до бензин след като прехвърли на газ и пробвай пак ,щото ми се струва че ги смесва газ/ бензин
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 27.08.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525tds 96' M51

Re: Е36 пуши черно... Помощ!

Мнение от VSDriver » 28 Апр 2014, 20:56

mgate написа:спри и достъпа до бензин след като прехвърли на газ и пробвай пак ,щото ми се струва че ги смесва газ/ бензин


Това какво общо има с грешката записана в бензиновия компютър? Тя излиза дори само като я карам на бензин без никакво помирисване на газ. На бензин по същия начин пуши черно...
BMW POWER

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Re: Е36 пуши черно... Помощ!

Мнение от Don_Mandragon » 07 Май 2014, 16:44

Измери си температурния датчик при студена и загряла какви стойности ти дава. Ако ти е забил на някаква ниска нереална температура така става!

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 27.08.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525tds 96' M51

Re: Е36 пуши черно... Помощ!

Мнение от VSDriver » 07 Май 2014, 23:47

Don_Mandragon написа:Измери си температурния датчик при студена и загряла какви стойности ти дава. Ако ти е забил на някаква ниска нереална температура така става!


Мерил съм го - перфектен е. Освен това казах, че пуши и на студено :)
BMW POWER

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Re: Е36 пуши черно... Помощ!

Мнение от Don_Mandragon » 10 Май 2014, 17:46

VSDriver написа:
Don_Mandragon написа:Измери си температурния датчик при студена и загряла какви стойности ти дава. Ако ти е забил на някаква ниска нереална температура така става!


Мерил съм го - перфектен е. Освен това казах, че пуши и на студено :)


Няма значение. Ако е забил на стойност отговаряща на -100 да речем?

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 13.06.2013
Пол: Мъж
Кара: 323 ci

Re: Е36 пуши черно... Помощ!

Мнение от zlatisum » 10 Май 2014, 19:06

щом пуши черно и образува нагар по свещите, то със сигурност има нагар и по ламбдата. Закачи колата на диагностика и следи параметрите и.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 27.08.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525tds 96' M51

Re: Е36 пуши черно... Помощ!

Мнение от VSDriver » 11 Май 2014, 19:25

VSDriver написа:
Don_Mandragon написа:Мерил съм го - перфектен е. Освен това казах, че пуши и на студено :)


Няма значение. Ако е забил на стойност отговаряща на -100 да речем?



Мерил съм го - перфектен е!!! :shock:
BMW POWER

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 27.08.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525tds 96' M51

Re: Е36 пуши черно... Помощ!

Мнение от VSDriver » 12 Май 2014, 22:07

zlatisum написа:щом пуши черно и образува нагар по свещите, то със сигурност има нагар и по ламбдата. Закачи колата на диагностика и следи параметрите и.


За съжаление това не може да стане защото не ми разчита DME модула и не мога да прочета и данните в реално време. Но както казах мерих старата ламбда сонда и показваше грешни данни. Когато подавах газ показваше, че сместа ставаше много, много бедна ( а не трябва да е така ). Но когато сложих новата я замерих и показва добри стойности вече. Мисля, че цялата тая работа идва от дебитомера... :dunno:
BMW POWER

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook