Помощ за чип-тунинг на E36 318i
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- Brezel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Пол: Мъж
LAST RIDE написа:нека не го обрищаме на базар и тукама случаино да ти се намира някои чипче за алфа 146 1.6 боксер
ще проверя . дай повече инфомация за това което ти трябва може и на лични за да не спамим на колегата
Поздрави
- BateValcho
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 7.02.2006
- Местоположение: Sofia
скасява ти живота на двигателя вдига разхода вдига много вис
Колеги, нека и аз си кажа мнението по въпроса за чип-тунинга. Не съм чел дебели учебници както някои от форума, но се моткам покрай мотори от 25-30 години. Карам си колата с чип от Brezel и съм супер-доволен!!! Трябва да е ясно, че чипа (програмата) е нещо като машиниста на парния двигател - подава гориво в различните режими на работа така, както е зададено. С други думи - много е мажно да е качествена изработка! От чипове имам впечатления само за турбодизел.
Сега - за намаляването на разхода: При спокойно каране се оптимизира подаването на гориво. Преди на места, където (по економайзер) разхода беше 5 на сто, сега е някъде към 3. Уточнявам - говоря за моментен разход. Примерно - поддържане на скорост 120 на равно. С други думи, разхода си пада от оптимизацията на съотношението въздух/гориво/впръскване/турбина. Може и по-сложно да е...
За греенето: сигурно двигателя грее повече, но зависи кой какво разбира от това. Значи при 1200 оборота греенето е едно, а при 4000 - съвсем друго. Но и в двата случая мотора си работи с температура в центъра. На това му се вика охлаждане. Тоест - карайте си с чиповете, нека ги грее другите.
За пушенето: Както безплатен обяд няма, така и дизел да не пуши също няма. То си е нормално. На място при форсиране трябва да изпуши леко черен дим и после да изчезне. Това същото става и след чипосване, само където пушека при форсиране е повече. Става така, защото влиза повече гориво, а от там и изгорелите газове са повече. Ясно е, че и разхода се повишава. Но говорим само за яко натискане на педала, тжогава харчи повече.
С други думи - "на ръчка" харчи повече, при спокойно каране - по-малко. По-еластичен двигател. Колкото до износването - то зависи предимно от този, който кара колата. Ако всичко й е наред - нека ми се похвали някой, че е счупил бутало на БМВ - това са митове и легенди. Бавареца е направен да се КАРА и не търпи нехайно отношение.
Успех на всички!
Сега - за намаляването на разхода: При спокойно каране се оптимизира подаването на гориво. Преди на места, където (по економайзер) разхода беше 5 на сто, сега е някъде към 3. Уточнявам - говоря за моментен разход. Примерно - поддържане на скорост 120 на равно. С други думи, разхода си пада от оптимизацията на съотношението въздух/гориво/впръскване/турбина. Може и по-сложно да е...
За греенето: сигурно двигателя грее повече, но зависи кой какво разбира от това. Значи при 1200 оборота греенето е едно, а при 4000 - съвсем друго. Но и в двата случая мотора си работи с температура в центъра. На това му се вика охлаждане. Тоест - карайте си с чиповете, нека ги грее другите.
За пушенето: Както безплатен обяд няма, така и дизел да не пуши също няма. То си е нормално. На място при форсиране трябва да изпуши леко черен дим и после да изчезне. Това същото става и след чипосване, само където пушека при форсиране е повече. Става така, защото влиза повече гориво, а от там и изгорелите газове са повече. Ясно е, че и разхода се повишава. Но говорим само за яко натискане на педала, тжогава харчи повече.
С други думи - "на ръчка" харчи повече, при спокойно каране - по-малко. По-еластичен двигател. Колкото до износването - то зависи предимно от този, който кара колата. Ако всичко й е наред - нека ми се похвали някой, че е счупил бутало на БМВ - това са митове и легенди. Бавареца е направен да се КАРА и не търпи нехайно отношение.
Успех на всички!
turbo написа:Закс, тва дето го изписа последно... Как да ти кажа... Ама с нищо не мога да се съглася! Че гори повече гори - ама то мойто настъпване ли беше като настъпване -> АЗ СЕ ОЛИВАМ ДА ДАВАМ ГАЗ! Как нема да гори с чипа. Драйвера да ви каже, че на м50б20 има една гадост дето при нормалния софт до 3200 оборота маторя е муден и после фръква все едно турбина се включва. С чипа тва изчезна и колата е мноооо по-динамична... Е, има и К&Н филтър де отпреди... Хммм... Сеа се сещам, че чипът ми излезе по-йовтино от филтъра...
Със 6 цилиндъра ли ти е маторя ?
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Ghost, както съм написал моторът е m50b20, което е шест цилиндъра, единичен ванос и СИМЕНС компютър (не знам защо не е БОШ ама и този си върши работата
).

turbo написа:Ghost, както съм написал моторът е m50b20, което е шест цилиндъра, единичен ванос и СИМЕНС компютър (не знам защо не е БОШ ама и този си върши работата).
Аз доколкото знам това досадното дето казваш е защото примерно под 3200 оборота работят само 4 цилиндъра. Другите се включват след 3200 оборота. затова усещаш повече пауър след това.
Моя мотор е М20 - 6-так също. При 100 км/ч горе-долу е на 5-та при 2800 оборота.И разхода е под 10. Като вдигна над 110 км/ч минава над 3000 оборота и разхода става над 10. С чип тунинга явно са ти го направили 6-те цилиндъра да работят винаги. Затова има повече пауър под 3200 оборота, но и гълта повечко...
По тази причина при такива двигатели е добре да се "ръчкат" от време на време. Защото ако се карат основно под 3200 оборота последните 2 цилиндъра не работят .... а нещо като не работи дълго време се преебава. В този ред на мисли е по-добре да си купиш кола от някой маниак, който си я е поддържал и ръчкал, отколкото от някоя лелка или бабка, която е ходила с нея всяка събота на пазар и толкоз

Ако не съм прав - опровергавайте ме, ще се радвам да разбера и аз защо е това дърпане след 3000 (при мен) оборота.
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Не знам дръпването от какво е обаче не си прав за цилиндрите. Нема как да не работят... При шестаците с БОШ, от това дето съм чел разбрах, че там дюзите пръскат 3-на-3, а при мен със СИМЕНС-а е секвенциално впръскването. Сиреч в точния такт пръска дюзата на съответния цилиндър. 

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
твърдението ти е абсурдно, няма как да не работят цилиндрите. изкл запалването на последните два цилиндъраghost написа:...

тези със сименс, ако е така би трябвало да са по-икономични. има ли такова нещо в действителност?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Нека и аз да питам нещо за чип и обикновено АГУ
не бързайте да се смеете
Та ако имам обикновено АГУ и при него няма компютър както при газовия инжекцион, който да изчислява въздуха и компа работи при някакъв сервизен режим така да кажа или поне не оптималния за каране на газ.
Може да се регулира на газ анализатор, но те настройват съотношението на сместа за определени обороти на двигателя ако не се лъжа.
Възможно ли е да се препрограмира чипа така че подавания въздух да бъде оптимален във всеки един момент при каране на газ с обикновено АГУ? Ще се има ли някакво подобрение разход/мощност? Възможно ли е въобще
Абе и да не съм се изразил съвсем правилно надявам се да ме разбирате какво имам предвид, но въпроса ми е съвсем резонен според мен .



Та ако имам обикновено АГУ и при него няма компютър както при газовия инжекцион, който да изчислява въздуха и компа работи при някакъв сервизен режим така да кажа или поне не оптималния за каране на газ.
Може да се регулира на газ анализатор, но те настройват съотношението на сместа за определени обороти на двигателя ако не се лъжа.
Възможно ли е да се препрограмира чипа така че подавания въздух да бъде оптимален във всеки един момент при каране на газ с обикновено АГУ? Ще се има ли някакво подобрение разход/мощност? Възможно ли е въобще

Абе и да не съм се изразил съвсем правилно надявам се да ме разбирате какво имам предвид, но въпроса ми е съвсем резонен според мен .

- mitaka_m3
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 8.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318
- Мечтае да кара: БМВ М3
Re: Помощ за чип-тунинг на E36 318i
http://www.youtube.com/watch?v=deAPATxAQHU,свалих компа,отворих го но
но няма такав чип на платката,просто няма каде да го сложа,интересното е че на колегата м43-ката от който го купих е по сащия начин като на клипа неговата е 96-та,мойта е 97-ма,а чип го дават точно за този двигател не мога да си обясня защо има такава разлика да не би чипа на моя комп да е на друго място,ето и снимка на чипа
здравейте колеги темата е много стара но някой ако може да ми погне ще съм благодарен,купих си чип за е36 м43 б18 1997,взех го от един колега,реших да си го сложа сам гледах ето това видео но няма такав чип на платката,просто няма каде да го сложа,интересното е че на колегата м43-ката от който го купих е по сащия начин като на клипа неговата е 96-та,мойта е 97-ма,а чип го дават точно за този двигател не мога да си обясня защо има такава разлика да не би чипа на моя комп да е на друго място,ето и снимка на чипа
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани