е36 320и м52б20 компресия
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- mysticusa
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 21.04.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 320i
- Мечтае да кара: 1969 Dodge Charger RT
- Детайли за колата: Schwarz 2
е36 320и м52б20 компресия
Гледахме една 320ка на диагностика и й мерихме компресията. Сериозен проблем ли е компресията на 5те цилиндъра да е 15, а на 6тия - 12? 3 бара разлика дали не е нещо от долу в двигателя. Майстор ми вика направо за смяна на двигателя. Какво мислите?
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: е36 320и м52б20 компресия
bum_bum написа:Направо не ходи там повече
И защо.

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: е36 320и м52б20 компресия
Преди продавах една 25ца и едни юнаци идваха да я гледат и викат дай да мериме компресия.Свалиха всички свещи и мерят.На първите 5 цилиндъра беше 14.5 ,на последния не помня точно но оклоло 12.А съм чуал,че така не се мери компресия(може и да греша,незнам) И им казах,абе чакай да я запалим да поработи малко,че се удави в бензин и после ще видим последния пак.И като го премерихме си беше 14.5.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: е36 320и м52б20 компресия
bum_bum написа:Между твоето обяснение и горното има разлика, нали
Така е колега.


Купето и салона са в много добро състояние и ако им добави един двигател М52В28 би се получило нещо хубаво. В другият случай да прави основен ремонт на двигател+ ремонт на ванос на 2000 кубиков двигател, мисля, че не си заслужава, но за всеки случай, ако искате, може да кажете колко ще му струва приблизително и вече да реши дали иска колата или не.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: е36 320и м52б20 компресия
Надявам се извадихте бушона на помпата преди да мерите нали? Че понякога се забравя и докато стигнеш до последния цилиндър, той плува в бензин и му пада компресията.
Аз бих препоръчал да накиснете малко цилиндъра с газ за горене ако случайно има някои блокирал сегмент, понеже ако съдим по другите цилиндри дивгателя не е зле, да се види дали не може да се спаси този без отваряне и сигуни ли сте, че добре уплътнихте, че 6ти винаги е терсене за мерене?
Аз бих препоръчал да накиснете малко цилиндъра с газ за горене ако случайно има някои блокирал сегмент, понеже ако съдим по другите цилиндри дивгателя не е зле, да се види дали не може да се спаси този без отваряне и сигуни ли сте, че добре уплътнихте, че 6ти винаги е терсене за мерене?
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: е36 320и м52б20 компресия
maxpower написа:Надявам се извадихте бушона на помпата преди да мерите нали? Че понякога се забравя и докато стигнеш до последния цилиндър, той плува в бензин и му пада компресията.
Аз бих препоръчал да накиснете малко цилиндъра с газ за горене ако случайно има някои блокирал сегмент, понеже ако съдим по другите цилиндри дивгателя не е зле, да се види дали не може да се спаси този без отваряне и сигуни ли сте, че добре уплътнихте, че 6ти винаги е терсене за мерене?
Не мисля, че собственика ще позволи експерименти- беше в криза, докато изгорят 20-те милилитра масло: колата пушела, нещо тракало,а преди това била в ред и т.н.

Наистина двигателя е добре според компресията в другите цилиндри, може би в 6-ти някога се е случило нещо- да кажем цилиндъра е останал без запалване за известно време, бензина е измивал маслото и от там е дошло износването.
Но в края на краищата, това не е последната Е36-ца и не знам дали си заслужава да вземеш кола с проблемен двигател, освен ако не си решил да го ремонтираш или сменяш, но тогава и цената трябва да е подходяща за целта. Е, да добавим и това, което бях споменал- шум като от триене на верига под капака на клапаните, когато се вдигнат оборотите, би трябвало да са износени елементи от ваноса, но все пак не е ясно какво точно ще излезе, когато се види на живо.
- mysticusa
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 21.04.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 320i
- Мечтае да кара: 1969 Dodge Charger RT
- Детайли за колата: Schwarz 2
Re: е36 320и м52б20 компресия
Благодаря ви за отговорите и на zvetiko за помощта. Ще събера повечко информация и ще реша за по нататък. Иначе, ако проблема е само в шести цилиндър има ли начин да се оправи проблема без основен ремонт и т.н. и може ли да се монтира друг ванос от др. двигател или поне сегменти от него?
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: е36 320и м52б20 компресия
6-ти цилиндър почти винаги е с по-ниски стойности.мерил съм м52 на който 6-ти правеше налягане,колкото в гумите и двигателя изобщо не трепваше,само малко разхода на масло беше в повече 

Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: е36 320и м52б20 компресия
Там явно има някакъв проблем с охлаждането, щото и почти винаги като изтръгнат резби е на този цилиндър.
- QaQa Roqnov
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 28.08.2005
- Местоположение: България, София
Re: е36 320и м52б20 компресия
Нека и собственика да изкаже мнение. Карам колата от 5 години, като я купувах 2008 година бях ентусиаст, като колегата mysticusa и карах колата на диагностика и преглед преди да я взема, но дори и тогава не съм си и помислял да меря компресия на 95 набор кола в което няма лошо. Уважавам мнението на zvetiko, но той дори не знае колко трябва да е компресията на този мотор. Предполагал, че на студен мотор можело и да бъде друго налягането и т.н.не са сериозни тия неща. От 5 години се качвам и карам колата зима - лято без проблеми и до днес колата пали лесно има тяга и не гори масло, когато съм чувал хлопане, тропане винаги съм я оправял. Сега разбрах и за сондите, като не знаех че има този проблем и казах на mysticusa, че аз го поемам този разход както и смяна гарнитура на капака! Края на седмицата ще бъде сменена. Не сериозно е кола за 2800 лв. с перфектно купе,салон, без удари, 95 година да решиш да я караш при човек който си видял във форума че е майстор на разказите и не е наясно много с нещата да казва диагноза основен ремонт, като дори не знае колко трябва да е компресията и предполагал на студен мотор какво щяло да бъде си е без коментар за мен. Не задължавам никои да купува колата
Е36- ци бол.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: е36 320и м52б20 компресия
...Предполагал, че на студен мотор можело и да бъде друго налягането и т.н.не са сериозни тия неща.
Не предполагам, а знам, че компресията ще е по-ниска на студен двигател, но не знам с колко.


Напиши в Google "измерване на компресия"и ще научиш доста неща, като най-важното е, че стойностите и в отделните цилиндри не трябва да се различават с повече от 0.5 бара. На твоят двигател разликата е 3 бара и ако ти купуваше подобна кола и някой ти го кажеше дали би я взел, освен ако не си готов за допълнителни разходи?
Наистина колата е хубава и си заслужава, но ако колегата я вземе трябва да предвиди допълнителни разходи за двигателя, особено след като каза, че имал намерение да я задържи за повече години- по принцип сега може да я кара така, но в един момент колата ще си поиска своето.
- QaQa Roqnov
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 28.08.2005
- Местоположение: България, София
Re: е36 320и м52б20 компресия
zvetiko написа:...Предполагал, че на студен мотор можело и да бъде друго налягането и т.н.не са сериозни тия неща.
Не предполагам, а знам, че компресията ще е по-ниска на студен двигател, но не знам с колко.Както и доста колеги от форума го знаят.
![]()
Напиши в Google "измерване на компресия"и ще научиш доста неща, като най-важното е, че стойностите и в отделните цилиндри не трябва да се различават с повече от 0.5 бара. На твоят двигател разликата е 3 бара и ако ти купуваше подобна кола и някой ти го кажеше дали би я взел, освен ако не си готов за допълнителни разходи?
Наистина колата е хубава и си заслужава, но ако колегата я вземе трябва да предвиди допълнителни разходи за двигателя, особено след като каза, че имал намерение да я задържи за повече години- по принцип сега може да я кара така, но в един момент колата ще си поиска своето.
Нека ти докара още Е36-ци да ги мериш ти и момчето кола няма да си вземе...освен ако не я е извадил от някои магазин, но тогава и цената няма да е тази. Всяка кола на 20 години ще има разходи може да ти докара и перфектната кола и след 1 месец да излезе от строя . Кефи ме ентусиазмът, но не знам ти как преценяваш стара кола колко ще изкара и колко ще издържи и информацията ти идва от google. Аз не държа да взима мойта кола просто момчето е малък и разчита на някви форуми и хора които не са много в реалността.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: е36 320и м52б20 компресия
Колега, прав си до някъде че на тия години все някакви проблеми ще има. Но все пак при цена от 3000лв за двулитров мотор трябва да е в много добро състояние, особено имайки в предвид че останалата част от колата е напълно сток.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани