запалителна система м50...центровка предварение
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
запалителна система м50...центровка предварение
Здравейте, колега
карам е36, 320 м50 без ванос с бош електроника
След 2 години перипети успях да изуча из основи целия мотор и да отстраня повечето дефекти появили се с течение на времето на безпощадна експлоатация на колата...
- Сменени са всички о-пръстени и уплътнения дето смучеше въздух
- цялата електроника е подменена и тествана (всички датчици, дебитомер, компютър, ламбда сонда)
- центровка на разпределителните валове ( имаше голям ефект, защото веригата беше лека разтегната и самите валове изоставаха от коляновия вал..препоръчвам да го направите и вие СЪС СПЕЦИАЛНИТЕ ИНСТРУМЕНТИ защото го правих и на "око с линиика" но определено нестава просто не се вижда никакво отклонение, но го има)
- на диагностика не показва никакви проблеми, освен ленива сонда която работи след 2000 оборота
Проблема е в нестабилни ниски обороти, от ауспуха смърди на неизгорял бензин и никаква сила под 3000 оборота
Махнал съм катализатора и сондата работи само над 2000-2500 оборота...явно тогава се напича и работи или де да знам....нямам обяснение...сменил съм сумати сонди включително и нови и все тая
Мисля, че остана само запалването не пипнато...защото няма как???
На диагностика показва ли колко е предварението на зпалването и колко трябва да бъде по-принцип ???
Има ли връзка от сорта : "колата заради сондата да работи в авариен режим и сама да си дава закъснение на запалването"
Някой мерил ли вакуума в смукателния колектор и какво стоиности има защото при мен е 450 MPa, при норма за всички бензинови мотори 300MPa и затова мисля, че симптома е закъснение на запалването
Благодаря, Поздрави
карам е36, 320 м50 без ванос с бош електроника
След 2 години перипети успях да изуча из основи целия мотор и да отстраня повечето дефекти появили се с течение на времето на безпощадна експлоатация на колата...
- Сменени са всички о-пръстени и уплътнения дето смучеше въздух
- цялата електроника е подменена и тествана (всички датчици, дебитомер, компютър, ламбда сонда)
- центровка на разпределителните валове ( имаше голям ефект, защото веригата беше лека разтегната и самите валове изоставаха от коляновия вал..препоръчвам да го направите и вие СЪС СПЕЦИАЛНИТЕ ИНСТРУМЕНТИ защото го правих и на "око с линиика" но определено нестава просто не се вижда никакво отклонение, но го има)
- на диагностика не показва никакви проблеми, освен ленива сонда която работи след 2000 оборота
Проблема е в нестабилни ниски обороти, от ауспуха смърди на неизгорял бензин и никаква сила под 3000 оборота
Махнал съм катализатора и сондата работи само над 2000-2500 оборота...явно тогава се напича и работи или де да знам....нямам обяснение...сменил съм сумати сонди включително и нови и все тая
Мисля, че остана само запалването не пипнато...защото няма как???
На диагностика показва ли колко е предварението на зпалването и колко трябва да бъде по-принцип ???
Има ли връзка от сорта : "колата заради сондата да работи в авариен режим и сама да си дава закъснение на запалването"
Някой мерил ли вакуума в смукателния колектор и какво стоиности има защото при мен е 450 MPa, при норма за всички бензинови мотори 300MPa и затова мисля, че симптома е закъснение на запалването
Благодаря, Поздрави
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: запалителна система м50...центровка предварение
Тая работа с ленивата сонда е интересна. Дори на празен ход при изправна сонда се вижда как достатъчно бързо коригира смесите. Най-точно мисля че може да се провери работата й на осцилоскоп.
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: запалителна система м50...центровка предварение
Напълно възможно да е сондата!
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: запалителна система м50...центровка предварение
някой мерил ли е вакуум в смукателния колектор
или пък да знае колко градуса е предварението на запалването при ниски обороти
или пък да знае колко градуса е предварението на запалването при ниски обороти
- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: запалителна система м50...центровка предварение
Ленива ламбда=неправилно работеща такава
Смени я от там идва проблема с богатите смеси.
Центровка на запалването на м50
Те затова онея у Мюнхен са сложити тея датчици на колянов и разпределителн вал
Няма как да бараш аванса освен ако не се занимаваш с таблиците в ЕКУто.

Центровка на запалването на м50


BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: запалителна система м50...центровка предварение
колеги мисля си за следното,
аз съм без катализатор...а той има важна роля да помага на сондата да загрява бързо до работна температура ...при нашитге коли самата сонда е монтирана много далеч от изгорелите газове доста назад след изпускателните колектори и затова не работи напълно нормално...оригинално ката се напича доста и излъчва към сондата топлина и тя работи по - добре.....
мисля че това е причината "сондата е мудна"
другите марки коли, също и бмв м52 и нагоре сондите са буквално в огъня веднага след главата и започват да работят 1 минута след запалване на двигателя
това е според мен....компа вижда лошите стойности на сондата и обогатява сместа и връща малко центровката за да не се повреди двигателя т.е. така наречения "авариен режим по предварително зададени таблици" - без мног много да следи сондата
защото като я изпъна на дълъг път работи отлично, но оставая ли я на място са 2-3 минути сондата пак изстива и почва да клати обороти
аз съм без катализатор...а той има важна роля да помага на сондата да загрява бързо до работна температура ...при нашитге коли самата сонда е монтирана много далеч от изгорелите газове доста назад след изпускателните колектори и затова не работи напълно нормално...оригинално ката се напича доста и излъчва към сондата топлина и тя работи по - добре.....
мисля че това е причината "сондата е мудна"
другите марки коли, също и бмв м52 и нагоре сондите са буквално в огъня веднага след главата и започват да работят 1 минута след запалване на двигателя
това е според мен....компа вижда лошите стойности на сондата и обогатява сместа и връща малко центровката за да не се повреди двигателя т.е. така наречения "авариен режим по предварително зададени таблици" - без мног много да следи сондата
защото като я изпъна на дълъг път работи отлично, но оставая ли я на място са 2-3 минути сондата пак изстива и почва да клати обороти
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: запалителна система м50...центровка предварение
jorji6i6i написа:като я изпъна на дълъг път работи отлично, но оставая ли я на място са 2-3 минути сондата пак изстива и почва да клати обороти
Не е вярно това. С нормално работеща ламбда двигателя си работи еднакво при всякакви режими. И това, че сондата е далеч от портовете на главата не е причина тя да е мудна. Мудна ламбда значи, че недостатъчно бързо коригира смесите. И за да я сложат назад значи разстоянието изобщо не я бърка, дори и да няма катализатор (сигурно половината форум няма катализатори). Имаме тема за ламбда тестер, с който съвсем бързо и точно може да се провери дали сондата сработва нормално или не. Автора нищо не казва, а мина бая време...
едит: то ти си автора

- NoMoreRules
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
- Детайли за колата: шест цилиндров звяр
Re: запалителна система м50...центровка предварение
Има ли развитие по темата?
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: запалителна система м50...центровка предварение
закупих си нова генерация с оригиналните гърнета и нова ламбда сонда бош оригинална нза бмв с буксата и чакам по-хубаво време към края на месеца и ги монтирам....тогава ще си отговориме на някой въпроси
моля , колегите с опит в тази материя да споделят техния опит
моля , колегите с опит в тази материя да споделят техния опит
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани